öcsibácsi Elküldve Július29, 2010 Megoszt Elküldve Július29, 2010 Simán ráfoltozott a szaki. Kíváncsi lennék ilyenkor a fényező arcára. :wacko: :wacko: :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Július29, 2010 Megoszt Elküldve Július29, 2010 Simán ráfoltozott a szaki. Kíváncsi lennék ilyenkor a fényező arcára. :wacko: :wacko: :wacko: Én is vittem a céges Boxert lakatoshoz, meg is csinálta a küszöb rohadást egy nap alatt 4 ropiért. Pont akkoriban hajtottam a hegesztőgépet, mondták a munkatársamim, minek veszel, vidd el a csókához, ért hozzá, nem szabad kókányolni. Na tegnap néztem, szépel előkúszott a rozsda a folt alól. Szerintem nemhogy nem kezelte le, de mégcsak ki sem vágta a lyukas részt, csak rápöttyözte a lemezt. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex0403 Elküldve Július29, 2010 Szerző Megoszt Elküldve Július29, 2010 Simán ráfoltozott a szaki. Kíváncsi lennék ilyenkor a fényező arcára. :wacko: :wacko: :D Bakker.....Akkor az nem szaki, hanem......... Alig látszik képen..... :wacko: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bálintka 1.6i Elküldve Július29, 2010 Megoszt Elküldve Július29, 2010 Simán ráfoltozott a szaki. Kíváncsi lennék ilyenkor a fényező arcára. :wacko: :wacko: :D Nekem a Samarán csinálta így az ember a küszöböt.Szép lett. Kész voltam tőle.Attól,hogy százezer egy kocsi ára,még az is kocsi... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex0403 Elküldve Július30, 2010 Szerző Megoszt Elküldve Július30, 2010 Nekem a Samarán csinálta így az ember a küszöböt.Szép lett. Kész voltam tőle.Attól,hogy százezer egy kocsi ára,még az is kocsi... Igazad van! Sokan alábbhagynak az igényességükből, ha egy 15-20év közötti autót csinálnak. De!!! Én egy 20éves autót is ugyan úgy csinálok meg, mint egy 2 évest......... kérdés, hogy a tulaj kifizeti e :D Párszor már hőbőlögtek velem, hogy minek a 6ezer forintos füller, meg minek vizesen csiszolni.....ez csak egy szaros Lada....stb stb. Meg olyan is volt, hogy ad 30ezer forintot hogy ebből próbáljak megcsinálni egy 100ezer forintos munkát. Miért? Mert az autó cakkom pakk ér 80ezret, és nincs több pénze amit ráfordíthatna. No? Olyankor mit csináljak? Ha nem vállalom el, 1 héten belül az egész város erről beszél. Ha elvállalom, kispórolom az anyagot, 1 éven belül ugyan olyan lesz, akkor meg fel van háborodva.......... Szóval nem mindig a szaki a hibás ha az előbb látott képet nézzük...... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Thor Elküldve Július30, 2010 Megoszt Elküldve Július30, 2010 Igazad van! Sokan alábbhagynak az igényességükből, ha egy 15-20év közötti autót csinálnak. De!!! Én egy 20éves autót is ugyan úgy csinálok meg, mint egy 2 évest......... kérdés, hogy a tulaj kifizeti e :D Párszor már hőbőlögtek velem, hogy minek a 6ezer forintos füller, meg minek vizesen csiszolni.....ez csak egy szaros Lada....stb stb. Meg olyan is volt, hogy ad 30ezer forintot hogy ebből próbáljak megcsinálni egy 100ezer forintos munkát. Miért? Mert az autó cakkom pakk ér 80ezret, és nincs több pénze amit ráfordíthatna. No? Olyankor mit csináljak? Ha nem vállalom el, 1 héten belül az egész város erről beszél. Ha elvállalom, kispórolom az anyagot, 1 éven belül ugyan olyan lesz, akkor meg fel van háborodva.......... Szóval nem mindig a szaki a hibás ha az előbb látott képet nézzük...... Jól összefoglatad a dolgokat, gratula :wacko: Sajnos nekem is aktuális lesz a 21 éves nagypolski lakatolása és ugye úgy akarom megcsinálni(amit tudok)/csináltatni(lakatos cimborám), hogy ne kelljen 1 év múlva megint hozzányúlni. Csak sajna ez a fényezéses rész az ami valahogy kimaradt az életemből idáig, lehetne pár kérdésem? :wacko: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex0403 Elküldve Július30, 2010 Szerző Megoszt Elküldve Július30, 2010 Jól összefoglatad a dolgokat, gratula :D Sajnos nekem is aktuális lesz a 21 éves nagypolski lakatolása és ugye úgy akarom megcsinálni(amit tudok)/csináltatni(lakatos cimborám), hogy ne kelljen 1 év múlva megint hozzányúlni. Csak sajna ez a fényezéses rész az ami valahogy kimaradt az életemből idáig, lehetne pár kérdésem? :wacko: Persze nyugodtan :wacko: Azért van ez a téma :wacko: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Thor Elküldve Július30, 2010 Megoszt Elküldve Július30, 2010 Persze nyugodtan :D Azért van ez a téma :D :wacko: Okés. Igazából a fényezés előtt mivel/mikkel érdemes és tanácsolt lealapozni/bevonni a már kilakatolt felületet, hogy minél tovább tartson a dolog? :wacko: Röviden ennyi lenne a kérdés :wacko: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex0403 Elküldve Július30, 2010 Szerző Megoszt Elküldve Július30, 2010 :D Okés. Igazából a fényezés előtt mivel/mikkel érdemes és tanácsolt lealapozni/bevonni a már kilakatolt felületet, hogy minél tovább tartson a dolog? :wacko: Röviden ennyi lenne a kérdés :wacko: Őrök kérdés....Rengeteg helyen látom, és hallom hogy különböző rozsdagátló alapozót használnak, 2K-ás alapozókat stb, de az igazat megvallva a mai szintén 2K-ás auto kitt-ek teljes mértékben alkalmasak arra hogy fémtészta felületre lehessen felvinni egyenletes rétegben! Szóval kasznis munka után a lakatos a kilakatolt elemeket lekezeli különböző rozsdagátló alapozóval (most hirtelen nem jut eszembe a neve, de ilyen vörösesbarna színe van, vagy fekete, esetleg szürke) De ha vissza olvasol, pl Feri05 astrájához ezen a képen jól látszik: Klikk ide hogy a fényező lemosta ezt az alapozót, és fém tiszta felületre kezdte a kittelést! Nem másért, mint azért, mert az 1K-ás alapozó nem fér össze a fényező 2K-ás anyagaival. Szóval! Röviden:(mert megint fecsegek :wacko: ) Ha fém tiszta a felület, és szennyeződésmentes, akkor simán mehet rá a kitt! Ha 100%-os akarsz lenni, bármilyen 2K-ás rozsdagátló alapozó megfelel, de akkor azt kittelés előtt csiszolni kell :D Őőő Azt hiszem ennyi.... Írj ha valami nem világos :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
öcsibácsi Elküldve Július30, 2010 Megoszt Elküldve Július30, 2010 Őrök kérdés....Rengeteg helyen látom, és hallom hogy különböző rozsdagátló alapozót használnak, 2K-ás alapozókat stb, de az igazat megvallva a mai szintén 2K-ás auto kitt-ek teljes mértékben alkalmasak arra hogy fémtészta felületre lehessen felvinni egyenletes rétegben! Szóval kasznis munka után a lakatos a kilakatolt elemeket lekezeli különböző rozsdagátló alapozóval (most hirtelen nem jut eszembe a neve, de ilyen vörösesbarna színe van, vagy fekete, esetleg szürke) De ha vissza olvasol, pl Feri05 astrájához ezen a képen jól látszik: Klikk ide hogy a fényező lemosta ezt az alapozót, és fém tiszta felületre kezdte a kittelést! Nem másért, mint azért, mert az 1K-ás alapozó nem fér össze a fényező 2K-ás anyagaival. Szóval! Röviden:(mert megint fecsegek :D ) Ha fém tiszta a felület, és szennyeződésmentes, akkor simán mehet rá a kitt! Ha 100%-os akarsz lenni, bármilyen 2K-ás rozsdagátló alapozó megfelel, de akkor azt kittelés előtt csiszolni kell :wacko: Őőő Azt hiszem ennyi.... Írj ha valami nem világos :wacko: Koralkyd :wacko: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Július30, 2010 Megoszt Elküldve Július30, 2010 Őrök kérdés....Rengeteg helyen látom, és hallom hogy különböző rozsdagátló alapozót használnak, 2K-ás alapozókat stb, de az igazat megvallva a mai szintén 2K-ás auto kitt-ek teljes mértékben alkalmasak arra hogy fémtészta felületre lehessen felvinni egyenletes rétegben! Szóval kasznis munka után a lakatos a kilakatolt elemeket lekezeli különböző rozsdagátló alapozóval (most hirtelen nem jut eszembe a neve, de ilyen vörösesbarna színe van, vagy fekete, esetleg szürke) De ha vissza olvasol, pl Feri05 astrájához ezen a képen jól látszik: Klikk ide hogy a fényező lemosta ezt az alapozót, és fém tiszta felületre kezdte a kittelést! Nem másért, mint azért, mert az 1K-ás alapozó nem fér össze a fényező 2K-ás anyagaival. Szóval! Röviden:(mert megint fecsegek :wacko: ) Ha fém tiszta a felület, és szennyeződésmentes, akkor simán mehet rá a kitt! Ha 100%-os akarsz lenni, bármilyen 2K-ás rozsdagátló alapozó megfelel, de akkor azt kittelés előtt csiszolni kell :wacko: Őőő Azt hiszem ennyi.... Írj ha valami nem világos :wacko: Erre gondolsz? :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex0403 Elküldve Július30, 2010 Szerző Megoszt Elküldve Július30, 2010 Koralkyd :wacko: Erre gondolsz? :D http://pics.coldline.hu/pics/67395-20100730-NOAPyW.jpg Igen igen..... :wacko: Hiába...Mindjárt kisegítik az embert :wacko: Köszi srácok! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Thor Elküldve Július30, 2010 Megoszt Elküldve Július30, 2010 Én is köszi mindenkinek :D Főleg neked Alex, így már sok minden helyre lett "rakva" :wacko: Megint okosabb lettem :wacko: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex0403 Elküldve Augusztus12, 2010 Szerző Megoszt Elküldve Augusztus12, 2010 Én is köszi mindenkinek :D Főleg neked Alex, így már sok minden helyre lett "rakva" :wacko: Megint okosabb lettem :wacko: Nincs mit! Ezért vagyunk itt :wacko: Link to comment Megosztás: More sharing options...
frecsume Elküldve Augusztus18, 2010 Megoszt Elküldve Augusztus18, 2010 Nincs mit! Ezért vagyunk itt ^_^ Üdv Alex! érdekelne mi a véleményed erröl:Visit My Website. egy gépháztetőt akarok fényezni vele szerinted megoldható? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex0403 Elküldve Augusztus19, 2010 Szerző Megoszt Elküldve Augusztus19, 2010 Üdv Alex! érdekelne mi a véleményed erröl:Visit My Website. egy gépháztetőt akarok fényezni vele szerinted megoldható? Üdv frecsume! Ha metálról van szó, jobb volna az 1.2-es fúvóka. De 1.4-sel is le lehet szépen fújni ha jobban elzárja az ember az anyagot. Szóval azt mondom, hogy megoldható :D Vékonyan több rétegbe ^_^ Link to comment Megosztás: More sharing options...
frecsume Elküldve Augusztus19, 2010 Megoszt Elküldve Augusztus19, 2010 Üdv frecsume! Ha metálról van szó, jobb volna az 1.2-es fúvóka. De 1.4-sel is le lehet szépen fújni ha jobban elzárja az ember az anyagot. Szóval azt mondom, hogy megoldható :D Vékonyan több rétegbe ^_^ Én is ugy gondoltam veszek hozzá egy 1.3 ast az olyan arany középút mindenhez.Nemde? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex0403 Elküldve Augusztus19, 2010 Szerző Megoszt Elküldve Augusztus19, 2010 Én is ugy gondoltam veszek hozzá egy 1.3 ast az olyan arany középút mindenhez.Nemde? Hát.... Inkább úgy fogalmaznék, hogy mindenhez meg van a méret. Külön az alapozóhoz, külön a poliészterhez, külön a metálhoz, és külön az akrilhoz ^_^ Link to comment Megosztás: More sharing options...
chriskross Elküldve Augusztus29, 2010 Megoszt Elküldve Augusztus29, 2010 Hát.... Inkább úgy fogalmaznék, hogy mindenhez meg van a méret. Külön az alapozóhoz, külön a poliészterhez, külön a metálhoz, és külön az akrilhoz ^_^ Szia Alex! Kérdésem az lenne, hogy milyen négyzetméter áron festesz? (Ezt csak a poén kedvéért írtam, láttam, hogy szereted :D.) Szóval az érdekelne, hogy mik a fényezés lépései és milyen anyagokkal (kitt, füller, alapozó márkája)? Apró hibákat akarok csak kijavítani a kocsin és összepolírozni. Esetleg festéket hol tudok kevertetni Székesfehérváron vagy a közelében? Milyen cégek foglalkoznak ezzel? Metál E270-ről lenne szó. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex0403 Elküldve Augusztus30, 2010 Szerző Megoszt Elküldve Augusztus30, 2010 Szia Alex! Kérdésem az lenne, hogy milyen négyzetméter áron festesz? (Ezt csak a poén kedvéért írtam, láttam, hogy szereted :D.) Szóval az érdekelne, hogy mik a fényezés lépései és milyen anyagokkal (kitt, füller, alapozó márkája)? Apró hibákat akarok csak kijavítani a kocsin és összepolírozni. Esetleg festéket hol tudok kevertetni Székesfehérváron vagy a közelében? Milyen cégek foglalkoznak ezzel? Metál E270-ről lenne szó. Ennél már csak azt szeretem jobban amikor úgy köszönnek, hogy "cső föstő!" ^_^ A lépések: 1 előkészítés: Csiszolás, alapozás. (Itt most külön nem térünk ki a fényezés minőségét igencsak befolyásoló megfelelő lakatosmunkára részletesen.) A karosszériamunkáról röviden csak annyit, hogy fontos a megfelelő szakember kiválasztása. Az igazán jó lakatos nemcsak az eredeti ívet, formát, hanem a lemez merevségét is helyre tudja állítani, ami után csak minimális kitt használata szükséges a tökéletes forma visszaállításához. Alapelvem, hogy mindig a lehető legkevesebb kittet használjunk, hiszen a két anyag - a fém és a kitt - hőtágulása különböző, így a vastag kittréteg később leválhat az autóról.) (Megjegyzés: az autójavításban használt anyagot kittnek és nem gittnek hívjuk, ahogyan gyakran hallani.) Te jól írtad, ez egy jó pont :D Ha kész a kittelés, jöhet a füller! ami tulajdonképp egy töltő/kitöltő anyag. A felvitt réteg utáni száradási (várakozási) idő változó. Csak mindezek után kezdődhet el az autó tényleges fényezés. Anyagokat hiába írok, mert több száz féle anyag közül válogathatsz (body, Mobihel, Spies Hecker) Van olyan festékbolt ahol egy bizonyos márkára esküdnek, van ahol másra..... Szóval ez bolt, és fényező válogatja! A szöveg nagy részét úgy koppintottam(lehet hogy túl hivatalos és száraz), nem volt kedvem írni, de ha valami nem világos nyugodtan kérdezz, válaszolok! :D Székesfehérváron hely ahol ilyennel foglalkoznak: Székesfehérvár: MIPA Color Kft. Szüret utca 2 . Klikk ide Link to comment Megosztás: More sharing options...
chriskross Elküldve Augusztus30, 2010 Megoszt Elküldve Augusztus30, 2010 Köszi szépen! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex0403 Elküldve Augusztus31, 2010 Szerző Megoszt Elküldve Augusztus31, 2010 Köszi szépen! Nincs mit ^_^ Link to comment Megosztás: More sharing options...
chriskross Elküldve Szeptember16, 2010 Megoszt Elküldve Szeptember16, 2010 Még lenne pár kérdésem. Sikerült polírgépet vennem. Melyik a jó polírpaszta, milyen márka? A durva és a fényezős is érdekelne (gondolom ezek a piros/sárga kupakosak, amiket írtál). Esetleg egy olcsóbb fajtával is lehet jó munkát végezni vagy csak pénzkidobás? És az utolsó kérdésem. Egy műszálasnak tűnő bolyhos huzatot kaptam alapból a géphez. Vagyis inkább ilyen birkagyapjúnak (lehet nem is műszálas, nem vagyok varrónő <_< ) néz ki... ezzel tudok valamit kezdeni? Milyen anyagból csináltassak rá huzatot? Gondolom a kétféle pasztához kétféle huzat is kell nem? A válaszokat előre is köszönöm :wacko: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex0403 Elküldve Szeptember16, 2010 Szerző Megoszt Elküldve Szeptember16, 2010 Még lenne pár kérdésem. Sikerült polírgépet vennem. Melyik a jó polírpaszta, milyen márka? A durva és a fényezős is érdekelne (gondolom ezek a piros/sárga kupakosak, amiket írtál). Esetleg egy olcsóbb fajtával is lehet jó munkát végezni vagy csak pénzkidobás? És az utolsó kérdésem. Egy műszálasnak tűnő bolyhos huzatot kaptam alapból a géphez. Vagyis inkább ilyen birkagyapjúnak (lehet nem is műszálas, nem vagyok varrónő <_< ) néz ki... ezzel tudok valamit kezdeni? Milyen anyagból csináltassak rá huzatot? Gondolom a kétféle pasztához kétféle huzat is kell nem? A válaszokat előre is köszönöm :wacko: A fehér kupakos a legdurvább, majd a zöld, és a sárga a fényesítő paszta.... Aztán van még a kék, az nagyon finom, és a piros az wax féleség :( Személy szerit én a fehéret és kéket/pirosat nem használom. Erősebb karcokat, megcsiszolok 2ezres vízpapírral. Megpolírozom a zöldel, majd a sárgával. Sajnos a "huzathoz" nem tudok hozzászólni! A polírozógépek általában.... hogy is mondjam....tépőzáras megoldással csatlakoznak a korongok a géphez. Én a zöld pasztához ilyen szivacsot használok: A sárga fényesítéshez, pedig ilyet: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zoollanderhu Elküldve Szeptember20, 2010 Megoszt Elküldve Szeptember20, 2010 Sziasztok! Egy Opel Astra F Caravan Classic büszke tulajdonosa lettem. <_< (fehér) Szeretném is csinosítgatni is egy kicsit mert nagyon pöpec állapotban sikerült megvenni. Mivel a classic-nál a lökhárító fekete ezen szeretnék változtatni, illetve a fekete visszapillantókon. Az alábbi módón szeretném lefényeztetni: http://img.gigamad.hu/9/309/a_36345_bc87c31ee1606ea9_l.jpg Kérdéseim a következőek lennének: Lehetséges-e a lököst így fényezni? Mennyibe kerül? Előre is köszi szépen a segítséget! Üdv, Zoollanderhu Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts