Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fényezés


Alex0403

Recommended Posts

Egy kicsit pontosits légyszives :D

Érdekelne a téma, mert egy picit már nekem is kiszürkült, és hiába kenegetem ilyen müanyagfelujitó bizbaszokkal, elsö esö már le is mossa, és megint csúnya lesz.

Olvastam akkor valahol ezt a megoldást. De ha elfolyik a lökösöd, ne engem hibáztass.

Szoval, hőlégfujoval a műanyag felső rétegét olvasztja meg egy kicsit, és ettől visszanyeri az eredeti fekete színét. Ovatosan, közelről nagy hőmérsékletre állitva kell a lököst melegiteni, de nagyon kell vigyázni, nehogy nagyon megolvadjon, mert akkor foltos lesz. Érdemes lenne egy darab hasonló műanyagon kiprobálni. Törött lökösdarab, vagy ilyesmi. És ha már kitapasztaltad, akkor nekiállni. Nekem nagyon szép lett. Előtte már olyan szürkés volt.

Link to comment
Megosztás:

Olvastam akkor valahol ezt a megoldást. De ha elfolyik a lökösöd, ne engem hibáztass.

Szoval, hőlégfujoval a műanyag felső rétegét olvasztja meg egy kicsit, és ettől visszanyeri az eredeti fekete színét. Ovatosan, közelről nagy hőmérsékletre állitva kell a lököst melegiteni, de nagyon kell vigyázni, nehogy nagyon megolvadjon, mert akkor foltos lesz. Érdemes lenne egy darab hasonló műanyagon kiprobálni. Törött lökösdarab, vagy ilyesmi. És ha már kitapasztaltad, akkor nekiállni. Nekem nagyon szép lett. Előtte már olyan szürkés volt.

Köszi, lehet kiprobálom.

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

jön lassan a hólé sólé stb stb, amit bizony nem szeret a festés, se az alvázvédő.

kinek milyen tipje van ezek ellen??

én tippem:

leverődéseket, és kerékíveket hátul, vagyis a kerékdobok belsejét átkenni alvázvédővel.

a kasztnit pedig teknőccel átkenni... lehetőleg egy melegebb helyen, ha még erre nem került sor.

Link to comment
Megosztás:

jön lassan a hólé sólé stb stb, amit bizony nem szeret a festés, se az alvázvédő.

kinek milyen tipje van ezek ellen??

én tippem:

leverődéseket, és kerékíveket hátul, vagyis a kerékdobok belsejét átkenni alvázvédővel.

a kasztnit pedig teknőccel átkenni... lehetőleg egy melegebb helyen, ha még erre nem került sor.

A legjobb lenne javítás után dobbetétet betenni. Mert gondolodtam azon, hogy jó vastagon bekenem kátránnyal a hátsó kerékívet, aztén kátránypapírt melegíttek rá, és az akkor örök, se kavics, se más nem tesz benne kárt. Csak ugye ettől még a tanknyílás bellülről ki van téve sárnak , jégnek, meg mint tapasztaltam a rugótányérok is szétrohadnak. Tehát a megoldás a dobbetét. A kasztnit már lekentem a békával úgy egy hónapja, most meg már hideg van újra kenni, meleg helyre meg nem tudok menni. És amik a mosóban vannak olyan waxos utolsó öblitések? Azok milyenek? Vagy csak parasztvakítás?

Link to comment
Megosztás:

Én már öblítettem le waxal a kocsimat, át is töröltem utána szépen ronggyal ahogy kell. Egész jól cseppesedett rajta a víz és hamar lement, szóval lehet benne valami. Bár sztem ezt kútja válogatja, hogy raknak-e bele valamit vagy nem. :)

Én waxoltam a kocsit, teknőcössel, bw-re, megérte, még mindig szépen csillog, cseppesedik a víz...stb.

Link to comment
Megosztás:

Én már öblítettem le waxal a kocsimat, át is töröltem utána szépen ronggyal ahogy kell. Egész jól cseppesedett rajta a víz és hamar lement, szóval lehet benne valami. Bár sztem ezt kútja válogatja, hogy raknak-e bele valamit vagy nem. :)

Én waxoltam a kocsit, teknőcössel, bw-re, megérte, még mindig szépen csillog, cseppesedik a víz...stb.

Igen...az ilyen waxok-tól kap szívrohamot a fényező, ha véletlen javítani kell az autót. :) Én soha nem használok ilyen anyagokat...A titok annyi hogy télen is le kell mosni az autót...gyakrabban mint nyáron, mégha két nap múlva jön az eső akkor is. Nem autómosóba, hanem kézzel. (akinek nincs lehetősége rá, sok kúton már van kézimosó) a sárvédőíveket belülről jól ki kell veretni, hogy a sósvizes sár nem tapadjon meg. Ennyi....és máris nem kell wax :D

Link to comment
Megosztás:

Igen...az ilyen waxok-tól kap szívrohamot a fényező, ha véletlen javítani kell az autót. :) Én soha nem használok ilyen anyagokat...A titok annyi hogy télen is le kell mosni az autót...gyakrabban mint nyáron, mégha két nap múlva jön az eső akkor is. Nem autómosóba, hanem kézzel. (akinek nincs lehetősége rá, sok kúton már van kézimosó) a sárvédőíveket belülről jól ki kell veretni, hogy a sósvizes sár nem tapadjon meg. Ennyi....és máris nem kell wax :D

Mi a baj vele, lepereg róla a festék? :)

Link to comment
Megosztás:

biztos nem szereti, de nyáron se mosom havonta a kocsit.. akkor télen méginkább nem..

én azt mondom, hogy vaxoljuk csak...

ha javítani kell, akkor meg csiszolja csak fel a festő ameddig kell :) :D

A festő örömmel felcsiszolja ameddig kell, csak neked kell kifizetni :)

Link to comment
Megosztás:

biztos nem szereti, de nyáron se mosom havonta a kocsit.. akkor télen méginkább nem..

én azt mondom, hogy vaxoljuk csak...

ha javítani kell, akkor meg csiszolja csak fel a festő ameddig kell :) :lol:

Nem fel csiszoljuk, hanem megcsiszoljuk B) A Parkettát szokták felcsiszolni :D

Ja-ja dolgozzon meg a pénzéért. :lol:

Hidd el barátom megdolgozunk érte ;)

A festő örömmel megcsiszolja ameddig kell, csak neked kell kifizetni :)

És a hangsúly a kifizetésen van :P .....pl: egy agyon waxolt bal első sárvédő festésért ha elkérek 40ezret, kifogja azt nekem kifizetni?, mikor mindenhol azt reklámozom hogy 20-25ért festek egy elemet.

Hm?

Link to comment
Megosztás:

Nem fel csiszoljuk, hanem megcsiszoljuk :D A Parkettát szokták felcsiszolni :)

Hidd el barátom megdolgozunk érte :lol:

És a hangsúly a kifizetésen van :lol: .....pl: egy agyon waxolt bal első sárvédő festésért ha elkérek 40ezret, kifogja azt nekem kifizetni?, mikor mindenhol azt reklámozom hogy 20-25ért festek egy elemet.

Hm?

akkor annyiért is csináld :)

de most komolyan... ha átkenem vaxal, az max a legfelső rétegébe belemegy... de azt úgyis le kell csiszolni festés előtt.

Link to comment
Megosztás:

akkor annyiért is csináld :lol:

de most komolyan... ha átkenem vaxal, az max a legfelső rétegébe belemegy... de azt úgyis le kell csiszolni festés előtt.

Szerintem hihetsz neki, még az is lehet hogy ért hozzá :) :lol: :D Én se szeretek olyan cuccon dolgozni amit előzőleg valaki már "megszakértett"

Alex! javítófestéket kéne kevertetni a Zafirához mert a jobb oldala puffos volt és már a fényezés alatt kezdett rohadni. Lecsiszoltuk, rozsdátlanítás, kezelgetés télire (tavasszal úgyis küszöbcserélve lesz) de az alapozó elég randa rajta. Valamivel le kéne csinálni hogy ne üssön el annyira. Csak télire kéne, és csak elfedésnek, szal nem igény egy szépen autó színére kikevert metál cucc, csak annyi kéne hogy mégis sötétkék legyen. sacc per kb mennyiért lehet ilyet összedobatni valakivel és hol? :)

Link to comment
Megosztás:

Szerintem hihetsz neki, még az is lehet hogy ért hozzá :) :lol: :D Én se szeretek olyan cuccon dolgozni amit előzőleg valaki már "megszakértett"

Alex! javítófestéket kéne kevertetni a Zafirához mert a jobb oldala puffos volt és már a fényezés alatt kezdett rohadni. Lecsiszoltuk, rozsdátlanítás, kezelgetés télire (tavasszal úgyis küszöbcserélve lesz) de az alapozó elég randa rajta. Valamivel le kéne csinálni hogy ne üssön el annyira. Csak télire kéne, és csak elfedésnek, szal nem igény egy szépen autó színére kikevert metál cucc, csak annyi kéne hogy mégis sötétkék legyen. sacc per kb mennyiért lehet ilyet összedobatni valakivel és hol? :)

ha csak ennyi a cél, hogy a telet kibírja, és utána úgyis ki lesz vágva a picsbe akkor vegyél sprayt

veszel egy fémalapozót

egy javítókéket, akár opelos kóddal, és aztán egy lakk

egy telet biztos kibír, úgyis alulról fogja ledobni

Link to comment
Megosztás:

Szerintem hihetsz neki, még az is lehet hogy ért hozzá :) :lol: :D Én se szeretek olyan cuccon dolgozni amit előzőleg valaki már "megszakértett"

Alex! javítófestéket kéne kevertetni a Zafirához mert a jobb oldala puffos volt és már a fényezés alatt kezdett rohadni. Lecsiszoltuk, rozsdátlanítás, kezelgetés télire (tavasszal úgyis küszöbcserélve lesz) de az alapozó elég randa rajta. Valamivel le kéne csinálni hogy ne üssön el annyira. Csak télire kéne, és csak elfedésnek, szal nem igény egy szépen autó színére kikevert metál cucc, csak annyi kéne hogy mégis sötétkék legyen. sacc per kb mennyiért lehet ilyet összedobatni valakivel és hol? :)

Nos...igazából Novy cartárs megelőzött a válaszba. Attól függ menyit áldozol rá. Ha ugyan ezt amit most leírtál nekem, elmondod egy fényezőnek, biztos kiokoskodtok valamit. De ha tényleg nem számít, csak sötétkék legyen akkor jöhet a Novy féle módszer :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nos...igazából Novy cartárs megelőzött a válaszba. Attól függ menyit áldozol rá. Ha ugyan ezt amit most leírtál nekem, elmondod egy fényezőnek, biztos kiokoskodtok valamit. De ha tényleg nem számít, csak sötétkék legyen akkor jöhet a Novy féle módszer :D

azé azé jó ilyet olvasni :)

jólesik :)

Link to comment
Megosztás:

És nekem mit lenne érdemes tennem a két kerék közt vaan egy ilyen perem lemez ami lefelé néz, kb1,-1,5cm-es. Mert sikerült egy patkán áthúzni és az éléről a festéket többé kevésbé végig legyalulni :) Mivel itt úgyse nagyon látszik, meg nem is a szépség még a fontos, hogyan tudnám ezt orvosolni tartósan és lehető legpénztárcakímélőbben?

Már vagy két hete történt szóval már rozsdafoltok jelentkeztek rajta ma néztem :)

Tudom ez rücsi pisztolyos meg stb, olyanom nincs de sima van vagy alvázvédő ha az jó a célnak "kontárkodni".

Link to comment
Megosztás:

És nekem mit lenne érdemes tennem a két kerék közt vaan egy ilyen perem lemez ami lefelé néz, kb1,-1,5cm-es. Mert sikerült egy patkán áthúzni és az éléről a festéket többé kevésbé végig legyalulni :) Mivel itt úgyse nagyon látszik, meg nem is a szépség még a fontos, hogyan tudnám ezt orvosolni tartósan és lehető legpénztárcakímélőbben?

Már vagy két hete történt szóval már rozsdafoltok jelentkeztek rajta ma néztem :)

Tudom ez rücsi pisztolyos meg stb, olyanom nincs de sima van vagy alvázvédő ha az jó a célnak "kontárkodni".

lecsiszolni

a rozsdát

áttörölgetni körülötte is nitrohigítóval

és lefujni alapozóval, aztán színnel ha van közeli, ha nincs akkor meg alvázédő neki és reménykedni

Link to comment
Megosztás:

És nekem mit lenne érdemes tennem a két kerék közt vaan egy ilyen perem lemez ami lefelé néz, kb1,-1,5cm-es. Mert sikerült egy patkán áthúzni és az éléről a festéket többé kevésbé végig legyalulni :) Mivel itt úgyse nagyon látszik, meg nem is a szépség még a fontos, hogyan tudnám ezt orvosolni tartósan és lehető legpénztárcakímélőbben?

Már vagy két hete történt szóval már rozsdafoltok jelentkeztek rajta ma néztem :D

Tudom ez rücsi pisztolyos meg stb, olyanom nincs de sima van vagy alvázvédő ha az jó a célnak "kontárkodni".

le kéne rozsdátlanítani, és utána bekenni alvázvédővel. Ha már rozsdásodik akkor szerintem körülötte is le kéne vakarni az alvázvédőt, megcsiszolni (figyeltem főnök :lol: ) és úgy alvázvédni. :)

Link to comment
Megosztás:

Attól függ hányszor kenegeted....Be tud ám ívódni a pórusokba.

A szilikon amit ezek a waxok tartalmaznak tényleg nagyon durván beivódnak a felületekbe. Itt a cégnél pneumatikus levegőelőkészítők(nyomásszbályozó,szűrő stb) gyártásával foglalkozunk. Itt durván tiltva van a szilikon. Szilikonmentes zsírokat szabad csak használni a termékeknél stb. Állítóalg már egy-két molekulányi szilikon is ami esetleg a levegőelőkészítőből a levegőpisztojon keresztül a fényezésre jut fényezési hibákat "pöttyöket" okozhat. Szóval tényleg megnehezíti a fényezők dolgát az ilyen elemek javítása.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.