Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj, kenőanyag, hidraulika olaj, zsírok


julien

Recommended Posts

Megvettem az Eneos Premium Hypert 5W-40-et ma, holnap megkapja a kocsi. Kíváncsi leszek, hogy milyen lesz. Az egyik ismerőssel dumáltam, s mondtam neki, hogy mit akarok venni, mondta, hogy Ő már évek óta a corollába azt rakja.

Érdekes, hogy végül az Eneos mellett döntöttél, kíváncsian várom majd véleményed! Nem piszkál, hogy nem 5W30-as:)

Ugye elvileg ez kimondottan a japán autókhoz lett fejlesztve, ha Corollám lenne, akkor szerintem én is ezt használnám. Bár, megmondom őszintén, nem hiszem, hogy a reklám és marketingen kívül van e bármi jelentősége, annak, hogy Eneos: "kimondottan japán autókhoz fejlesztve", Selenia: "kimondottan olasz autókhoz fejlesztve", stb...

Úgy változik, változhat, ez is, ahogy a gyártó szerződése egy adott olajgyártóval. Pl. az Aprilia RS125 mocim kézikönyvébe még kimondottan Agip olaj, folyadékok, stb voltak az ajánlottak, majd később jött a Shell az Agip helyett az újabb kézikönyvekben.

Mondjuk ettől függetlenül mindig Motul ment bele mindenből, kétkerekűnél bennük bízok legjobban:)

Nálam továbbra is szépen muzsikál a Fusch 5W30, majd úgy pár ezer km után újra nyilatkozom. Mondjuk ha következő olajcseréig is elégedett leszek vele, akkor én megmaradok a Fusch 5W30 mellett, nem fogom váltogatni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lehet láma a kérdés,de a kíváncsiság hajt. :)

Tavaly Júniusban vettem 4+1 liter Fuchs Titán GT1 Proflex-et (4,5lityi megy bele).Csak a 4 litert öntöttem bele,mert volt még valamennyi az előző 1 literből.

Így megmaradt az 1 liter bontatlanul.Gondolom nem "buggyant" meg,és idén felhasználhatom?

Köszönöm előre is a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lehet láma a kérdés,de a kíváncsiság hajt. :)

Tavaly Júniusban vettem 4+1 liter Fuchs Titán GT1 Proflex-et (4,5lityi megy bele).Csak a 4 litert öntöttem bele,mert volt még valamennyi az előző 1 literből.

Így megmaradt az 1 liter bontatlanul.Gondolom nem "buggyant" meg,és idén felhasználhatom?

Köszönöm előre is a segítséget!

Semmi baja annak az 1 liternek.

De ha nem mered felhasználni, adok érte egy tábla csokit:-)

A következő cserémnél én bevállalom.

Én kb. 2 hete raktam ilyen fuch titán proflexet.

Nagyon jó olaj.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Semmi baja annak az 1 liternek.

De ha nem mered felhasználni, adok érte egy tábla csokit:-)

A következő cserémnél én bevállalom.

Én kb. 2 hete raktam ilyen fuch titán proflexet.

Nagyon jó olaj.

De,természetesen bele merem önteni,így legalább csak 4 litert kell vennem. :)

Köszönöm!

Ui.: kicsit kéne leadnom a súlyomból,úgyhogy nem ehetek édességet. :) :D

Link to comment
Megosztás:

Érdekes, hogy végül az Eneos mellett döntöttél, kíváncsian várom majd véleményed! Nem piszkál, hogy nem 5W30-as:)

Ugye elvileg ez kimondottan a japán autókhoz lett fejlesztve, ha Corollám lenne, akkor szerintem én is ezt használnám. Bár, megmondom őszintén, nem hiszem, hogy a reklám és marketingen kívül van e bármi jelentősége, annak, hogy Eneos: "kimondottan japán autókhoz fejlesztve", Selenia: "kimondottan olasz autókhoz fejlesztve", stb...

Úgy változik, változhat, ez is, ahogy a gyártó szerződése egy adott olajgyártóval. Pl. az Aprilia RS125 mocim kézikönyvébe még kimondottan Agip olaj, folyadékok, stb voltak az ajánlottak, majd később jött a Shell az Agip helyett az újabb kézikönyvekben.

Mondjuk ettől függetlenül mindig Motul ment bele mindenből, kétkerekűnél bennük bízok legjobban:)

Nálam továbbra is szépen muzsikál a Fusch 5W30, majd úgy pár ezer km után újra nyilatkozom. Mondjuk ha következő olajcseréig is elégedett leszek vele, akkor én megmaradok a Fusch 5W30 mellett, nem fogom váltogatni.

Lecseréltem, de majd nyilatkozok róla hidegindításkor. Eddig lehet csendesebb mint a GM Dexos2, az most ~16e-et volt benne...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nemrégiben lettem tulajdonosa egy 2002 évjáratú Y20DTH Astra G Caravannak. A váltónak volt némi hangja, kiderült, hogy az előző tulaj automatának hihette a váltót, mert 4liter automataváltó-olaj volt benne (kíváncsi lennék, hogy hogy közlekedett vele :D ). Így olajcsere mellett döntöttem, de nem voltam elég körültekintő, illetve a környékbeli boltok felszereltsége miatt nem is sok variációm volt. Jelenleg ENEOS Premium Multi Gear 75W-90 ment bele. Most már tudom, hogy elvileg nem kellett volna. Meddig lehet ezzel így eljárni, mit tud okozni, ha nem a gyári Opel olaj van benne? Előre is köszönöm a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

OK. Akkor még egy kis további felvilágosítást kérek, mert ahány leírás, annyi féle dolgot említenek. Tehát a váltó f23. Ebbe elvileg GM 93 165 290 olaj kell. Webáruházból nem merek rendelni, mert képen mindenhol ez van, de van ahol a lírásban írják, hogy félszintetikus, és csak az f1x váltókhoz jó. Tudtok Bp-n, vagy Pest megye keleti felén megbízható helyet, ahol kapok ilyen olajat? Tőlem 2 sarokra van a müller autó, de emiatt nem biztos, hogy foglalkoznom kéne velük: http://mullerautowebshop.hu/valto/761-opel-gm-valtoolaj-kezivaltoba.html. Előre is köszönöm a segítséget.

Link to comment
Megosztás:

T paine!

"... elvileg ..."

Gyakorlatilag.

GM alkatrész szám: 9365290,

Opel katalógus szám: 19 40 182.

mullerauto.hu

Jó helyen jársz. A megrendelt olajat maximum 2 munkanapon belül beszerzik.

Köszönom! Megrendelve, holnap 10-re ott lesz. Elég húzós árban megy, de legalább 99%, hogy jót kapok. Azért a cikkszámot viszem magammal, ne otthon derüljön ki, hogy nem stimmel.

Link to comment
Megosztás:

Köszönom! Megrendelve, holnap 10-re ott lesz. Elég húzós árban megy, de legalább 99%, hogy jót kapok. Azért a cikkszámot viszem magammal, ne otthon derüljön ki, hogy nem stimmel.

Cromax-nál nézted? Ott is tudnak segíteni, biztos, hogy megfelelőt kapsz és lehet jobb árban van (bár olajokban elég drágák ők is...)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Lecseréltem, de majd nyilatkozok róla hidegindításkor. Eddig lehet csendesebb mint a GM Dexos2, az most ~16e-et volt benne...

Ez lehet placebo is, meg az új olaj-friss olaj közötti különbség... :)

Én most a Gulf megfelelő olaja mellett döntöttem (Formula GMD 5w30) ... Eni (i-Sint MS 5w30) lett volna, de nem volt készleten, a GM ára meg felment a Kauffernél és nem kell nekem 5 liter...

Link to comment
Megosztás:

Ez lehet placebo is, meg az új olaj-friss olaj közötti különbség... :)

Én most a Gulf megfelelő olaja mellett döntöttem (Formula GMD 5w30) ... Eni (i-Sint MS 5w30) lett volna, de nem volt készleten, a GM ára meg felment a Kauffernél és nem kell nekem 5 liter...

Lehetséges, de majd kiderül párezer km után. ;)

Link to comment
Megosztás:

Lehetséges, de majd kiderül párezer km után. ;)

4 nap állás után ENEOS-al csendesebben indult a kocsi. Nem volt meg a hidegen csattogó hang pár másodpercig. Akkor lehet hogy kukori is nem hiába mondta, hogy más mint a GM DEXOS2. Szóval én maradok ez után az ENEOS 5W-40 hyper premiumnál. Abból most a 4l-t 8200-ért vettem, a GM csak 1400Ft-al olcsóbb ennél.

Link to comment
Megosztás:

Én pedig beleöntöttem a Gulf Formula GMD 5w30-ast, kíváncsi leszek rá, talán csendesebb, de ezt a friss olaj vs. használt számlájára írom... :) Illetve kipucoltam a pillangószelepet, hát 160ezer km után hót retek volt... A visszavezetőcsőben is trutymós dzsuva volt, pont olyan amilyen a beöntősapkán amikor egyszer Magnatec-et használtam...

Link to comment
Megosztás:

sziasztok. 1.2 16 v motorhoz tartozó olajszűrő betétet cserélnék, de nem kapok olyat mint a régi. a magasság, átmérő ugyanaz, viszont a tetején a "fogaknál" a régiben van egy fém betét, ami valamennyire rugalmas is. kicseréltem, viszont indításnál mintha hangosabb is lenne a motor. az új betétnél viszont csak a "fogak" vannak meg, a fémbetét helyén nincs semmi. van ennek jelentősége? vagy tudja valaki hogy hol kaphatnék ilyen fémbetétettel?

ilyen volt benne:

http://www.ebay.de/itm/MAPCO-Olfilter-OPEL-CORSA-C-F08-F68-1-0-/161051894529

ilyet kaptam:

http://autoalkatreszed.hu/search/articlenr.html?nr=9192425

Link to comment
Megosztás:

sziasztok. 1.2 16 v motorhoz tartozó olajszűrő betétet cserélnék, de nem kapok olyat mint a régi. a magasság, átmérő ugyanaz, viszont a tetején a "fogaknál" a régiben van egy fém betét, ami valamennyire rugalmas is. kicseréltem, viszont indításnál mintha hangosabb is lenne a motor. az új betétnél viszont csak a "fogak" vannak meg, a fémbetét helyén nincs semmi. van ennek jelentősége? vagy tudja valaki hogy hol kaphatnék ilyen fémbetétettel?

ilyen volt benne:

http://www.ebay.de/itm/MAPCO-Olfilter-OPEL-CORSA-C-F08-F68-1-0-/161051894529

ilyet kaptam:

http://autoalkatreszed.hu/search/articlenr.html?nr=9192425

Olajszűrőből csakis eredeti GM (amit a Hengst gyárt és csomagol GM hologramos matricával).

Ha minden igaz, 1.2-es motorhoz, csak egy fajta van:

https://cromax.hu/130000000-szurok/130420000-szurok/130420122-motorolajszuro/6156-motorolaj-szuro-opel

Itt az eredeti Opelt választod és elfelejtesz minden más olajszűrőt, különösen a gagyi Vasco, SCT, stb társait, amik pár száz forinttal olcsóbbak csak.

Olajból pedig próbáld ki pl. a Fuchs Titan GT1 Pro Flex 5W30-at, ég és föld különbség, mint pl. a GM dexos2 5W30. Nálam nagyon bevált eddig, első pillanattól halkabb és szebb hangja van a motornak, úgy hidegen, mint melegen. És ez nem placebo. Többet majd 4-5e km után tudok mondani, vagy a következő cserénél. Emígy a gyárból minden Opel ezzel a Fuchs olajjal feltöltve gördül ki.

Link to comment
Megosztás:

Olajszűrőből csakis eredeti GM (amit a Hengst gyárt és csomagol GM hologramos matricával).

Ha minden igaz, 1.2-es motorhoz, csak egy fajta van:

https://cromax.hu/130000000-szurok/130420000-szurok/130420122-motorolajszuro/6156-motorolaj-szuro-opel

Itt az eredeti Opelt választod és elfelejtesz minden más olajszűrőt, különösen a gagyi Vasco, SCT, stb társait, amik pár száz forinttal olcsóbbak csak.

Olajból pedig próbáld ki pl. a Fuchs Titan GT1 Pro Flex 5W30-at, ég és föld különbség, mint pl. a GM dexos2 5W30. Nálam nagyon bevált eddig, első pillanattól halkabb és szebb hangja van a motornak, úgy hidegen, mint melegen. És ez nem placebo. Többet majd 4-5e km után tudok mondani, vagy a következő cserénél. Emígy a gyárból minden Opel ezzel a Fuchs olajjal feltöltve gördül ki.

Nálam az Eneos Hyper Premium 5W-40 is bevált. Először mikor olvastam a korábbi hozászolásodat, nem akartam elhinni, hogy ekkora különbség van olaj és olaj között, DE pedig van. ;)

Link to comment
Megosztás:

Nálam az Eneos Hyper Premium 5W-40 is bevált. Először mikor olvastam a korábbi hozászolásodat, nem akartam elhinni, hogy ekkora különbség van olaj és olaj között, DE pedig van. ;)

Pedig nagy különbség van ám olaj és olaj között. Amióta érintenek az olajcserék (lassan 20 éve), igazából egyszer sikerült érezhetően rosszabb minőségű olajba belefutnom, ez pont az Astránál volt a GM dexos2 5W30 (szerk: bocsánat, kétszer, a Totalt elfelejtettem, de lehet, hogy a GM-et is a Total gyártotta). Persze mért, konkrét adatokkal nem tudom alátámasztani, de nem volt normális hangja a motornak ezzel az olajjal. Mikor megvettem, Castrol Edge 5W40 volt benne, 5-6e km-vel, nagyon szép volt a hangja. Én vásárlás után mindig lecserélem a motorolajat (hűtőfolyadékot, fékfolyadékot), akkor került bele a GM. Ugyan nem ette a motor, de most már tudom, hogy a hangja nem volt normálisnak mondható, mióta a Fuchs van benne.

A szélesebb családban van Golf 1.9 TDI, Passat 1.9 TDI, Fiat Punto 1.2 8V, Peugeot 206 1.6, Audi A3 2.0 TDI, Skoda Fabia 1.4 MPI, és Astra G 1.4 Twinport. Igazából innen csak a Peugeot és a Fiat lóg ki. A Peugeot katasztrófa, nem is érdemes vele foglalkozni. A Punto, nagy meglepetésemre, nagyon jó kis autó. Édesanyám vezeti, neki bőven elég városban az 1.2 8V, baromi könnyű hajtani, kényelmes, és egyszerű, de meglepő mód nagyon megbízható a motorja. A Passat ár/érték arányban messze a legjobb, a Golf és Fábia pedig kimegy a világból, ha kell. Az Audi nagyon ott van, de az ára is, így már nem is olyan vonzó. Nekem pedig eddig nagyon bejött az Astra, eleve normális állapotú Golfra vagy Passátra nem volt sajna pénzem.

Ezek közül csak az én Astrám nem új autó, a többi mind újan került a családba. Ami miatt ezt mind leírtam, hogy lássátok, azért van pár autó, amin nagyon bevált a Castrol Edge 5W30 - 5W40 olaj. A Fiat Seleniát kap, a többi mind Castrolt, soha semmi gond nem volt velük, pedig mennek ám sokat. Egyszer a szerelő javaslatára Total került a Golfba és a Passatba, ám legyen, hát katasztrófa volt, le is cseréltük vissza a Castrolra. Érezhetően csörgött mind a kettő, pedig semmi baja nincs a motornak, olyanok mint új korukban. A Fábia pedig Magnatec 5W40-et kapott egy ideig, de amióta alig van különbség az árban, abba is Edge 5W40 megy.

Egy szó, mint száz: nem látom értelmét pár ezer forint (1-3e) miatt nevenincs, ismeretlen, "lehet, hogy jó" olajokkal való kísérletezgetésnek, amikor van durván 4-5 gyártó, akik garantáltan prémium minőségű olajokat gyártanak. A teljesség igénye nélkül, a saját szubjektív véleményem és tapasztalataim:

Castrol: talán a legismertebb, legelterjedtebb olajmárka, kiváló, prémium minőségű olajat gyártanak, széles körben elérhető, kedvező ár/érték arány. Elvileg hamisíthatják, ezért ezt is megbízható forrásból kell beszerezni. Ha a megfelelőt használjuk, legyen bármilyen autónk, biztos, hogy nem árthatunk neki, és nagyon jobbat sem tudunk beleönteni.

Mobil1: ha van olaj, ami elvileg jobb a Castrolnál, akkor az a Mobil1. A New Life és az ESP külön kiemelt minőség. Én Castrol-párti vagyok, ezért nem használtam, de sok ismerősöm használja, mindenki maximálisan elégedett vele. Az ára sajnos elég magas, de ha az abszolút csúcs olaj kell, szerintem ez a legjobb választás.

Motul: a motorba csak Motult használtam, prémium minőség, nagyon magas áron. Biztos jó választás, de ebben az árban és Mobil1-et vennék.

Fuchs: az első olaj, ami miatt hűtlen lettem a Castrolhoz:) Német gyártmány, ezzel kerül feltöltésre az Opel-gyárakban minden motor, szimpatikus független tesztek, kedvező ár/érték arány. Még korai lenne nyilatkoznom, de tettem egy rám nem jellemző kitérőt vele. Eddig nagyon bevált!

Selenia: megoszlanak róla a vélemények, elvileg jó olaj, a Puntóba bevált, de az egy elég régi konstrukció és nem is annyira mérvadó. Viszonylag magas az ára, Alfa, Lancia és Fiat tulajok használják, mint a gyár ajánlása.

Elvileg nagyon jó minőségű olajok, de nincs vele tapasztalatom: Elf (francia, ezért nálam szóba sem jöhet), Eneos, Valvoline, Liqui Moly (utóbbi kettő elég népszerű az USA-ban, főleg a Valvoline).

Amit én nem ajánlok, mert egyszerűen ebben az árban van jobb, bizonyított olaj: Total, GM, de bármelyik autógyártó saját olaja, pl. Ford., talán a Shell-t is ide sorolnám.

Nem vagyok mérnök, szerelő, ezek csak saját laikus tapasztalatok, illetve nagyon sok (főleg angol és német) fórumon leírtak alapján szigorúan a saját szubjektív véleményem.

Módosítva : kukori
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.