kukori Elküldve Március7, 2014 Megoszt Elküldve Március7, 2014 Nem vagyok benne biztos, hogy ez az olaj az alulárazott, inkább a többi - gyártótól szinte függetlenül - a jelentősen túlárazott... Az a gond, hogy nem tudjuk, mi a valóság, mennyire jó a Castrol, Mobil1, esetleg mennyire nem ér "semmit" pl. a Mannol... Ezt talán csak laborba küldés után lehetne megállapítani, amire az USA-ban viszonylag elérhető áron van is lehetőség. A leeresztett olajból mintát kell küldeni, a cég pedig pontosan kielemezi, hogy mi található az olajban, mennyire felel meg az előírt követelményeknek, stb. Megvannak a pontos paraméterek, amit vizsgálni kell, ebbe nem merültem bele részletesen, de elég pontosan kimutatható egy adott mintáról, hogy teljesíti-e az elvárt követelményeket vagy sem. Sok ilyet elolvastam, a legtöbb beküldött minta megfelelő volt, nagyobb szórás ott található, hogy melyik olaj mennyi ideig "bírja" a strapát. Itt található: Link Van dieseles szekció is, a linkelt a benzines. Tény, hogy javarészt minőségi olajokról van szó (Castrol, Mobil1, Valvoline, stb), de legtöbbjük nálunk nem kapható, csak az USA-ban. Azt azért látni, hogy pl. a Castrol és Mobil1 kiemelkedően teljesít. Véleményem szerint, de nem értek hozzá, csak ilyen teszttel lehetne megállapítani egy adott olajról, hogy az adott autóban megfelelő-e vagy sem. Biztos van erre az EU-ban is lehetőség, de gondolom nem 20-25 dollárért, hanem annak a sokszorosáért. Emígy már itt pihen mellettem a Fusch olaj, még várom az olajszűrőt és a jövő héten valamikor be is kerül a motorba. Majd megírom, hogy észre lehet-e venni bármit is a GM 5W30-hoz képest, illetve később mit tapasztalok. Én nem merném a Mannoilt használni, számomra az Astra G a Ferrárim, egyszerűen nem merek kockáztatni (még akkor sem, ha nem vagyok meggyőződve, hogy rosszabb, mint pl. a Castrol). Link to comment Megosztás: More sharing options...
Vilmoskörte Elküldve Március7, 2014 Megoszt Elküldve Március7, 2014 Emígy már itt pihen mellettem a Fusch olaj, még várom az olajszűrőt és a jövő héten valamikor be is kerül a motorba. Majd megírom, hogy észre lehet-e venni bármit is a GM 5W30-hoz képest, illetve később mit tapasztalok. Én nem merném a Mannoilt használni, számomra az Astra G a Ferrárim, egyszerűen nem merek kockáztatni (még akkor sem, ha nem vagyok meggyőződve, hogy rosszabb, mint pl. a Castrol). Magam részéről várom majd a véleményedet, tapasztalatodat. Nálam is GM 5w-30 dolgozik, eddig semmi bajom vele, de meggyőzhető vagyok. Persze egy igazi teszthez kellene 200e km futásteljesítmény azonos feltételekkel, ezt azért nem várom el Tőled :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
morattila Elküldve Március7, 2014 Megoszt Elküldve Március7, 2014 Sziasztok! Látom sokan vacilálnak a mannolon, én a mostani olaj cserenél azt tettem bele és szerintem semmivel sem rosszabb a gyárinal, a kocsi nem eszi, a hidrok is halkak tőle. Szerintem nem rossz választás, én személy szerint ajánlom bárkinek. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Janó32 Elküldve Március7, 2014 Megoszt Elküldve Március7, 2014 Pénteken tettük bele a Castrol Magnatec 5w40 C3-at, eddig nagyjából 300km ment azóta bele. Reggeli hidegindításkor -sajnos- ua szólnak a hidrotőkék x másodpercig mint a 10w40-el (szintén Castrol), majd hirtelen elhalkul (mi több, egyenesen elnémul, szerencsére)... Eddig semmi differenciát nem fedeztem fel, de pár száz km-es próba után még nem vonnék le messzemenő következtetéseket. (Viszont megfutottam az eddigi legjobb átlagot fogyasztásban, 6,6l/100km... Most nem városoztam, országút 98%-ban.) Én kipróbálnám a Mannol-t, állítólag jól szerepelt a német teszteken... Bár, manapság a tesztek is olyanok-amilyenek, ADAC-nak is sokáig és sokat hittünk... Link to comment Megosztás: More sharing options...
morattila Elküldve Március7, 2014 Megoszt Elküldve Március7, 2014 Én személy szerint castrolt csak egyszer használtam asszony kocsijában de ott megis ette az autó a 10w40est cirka 1000km alatt, azóta nem mertem használni bár ez biztos nem az olaj hibája volt, de a mannol eddig bevált, szerintem en ezt fogom használni. Bár az igaz hogy a teszteknek mar nem szabad hinni! Link to comment Megosztás: More sharing options...
PGA Elküldve Március7, 2014 Megoszt Elküldve Március7, 2014 Az olajvalasztas (is) bizalmi kérdés. Mást nem nagyon lehet tenni, mint 'elhinni', hogy az van a dobozban, amit ráirtak. Persze a 'nagy nevek' (pl. Castrol ) fennhangon harsogjak, hogy csak az övék a jó és űber... De nem mindig a leghangosabb a legjobb... Olyan amúgy sincsen... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Morgó Medve Elküldve Március8, 2014 Megoszt Elküldve Március8, 2014 Az olajvalasztas (is) bizalmi kérdés. Mást nem nagyon lehet tenni, mint 'elhinni', hogy az van a dobozban, amit ráirtak. Persze a 'nagy nevek' (pl. Castrol ) fennhangon harsogjak, hogy csak az övék a jó és űber... De nem mindig a leghangosabb a legjobb... Olyan amúgy sincsen... Így van, mint manapság sok minden, ez is csak és kizárólag a gyártóba vetett bizalomról szól, senki nem tudja ránézésre megmondani hogy az a "lötty" a kannában mi is valójában... Illetve mint sok más termék esetében, feltételezhetően itt sem pont ua termék van ua a csomagolásban mostanság mint mondjuk 10 évvel ezelőtt. Ehhez a Castrol dologhoz én csak annyit tudok hozzátenni, hogy cimbi előző autójába (Astra F) 8 éven át csak Magnatec volt öntve, és amikor szét kellett szednünk megragadt szelep miatt (c16nz, 18 év, 172k km, főként városi használat), hengerfej felújítás lett a művelet (síkolni nem kellett, sőt elég lett volna az adott szelep cseréje/csiszolása és szelepülék rendbetétel, de mi mindent cseréltünk/felújítottunk), akkor azért volt nézelődés. Még a másik szerelőműhelyéből is átjöttek a srácok nézelődni, ugyanis hihetetlenül szép volt belül amit láttunk. Amihez csak hozzá lehet ilyenkor férni/látni , az kb olyan volt mint egy 8 éves átlagos autó motorja (amit eddig láttunk). Tiszta, semmi rendellenes kopás vagy lerakódás (pedig biztosan mi bontottuk meg először a gyártás óta)... Nem állítom hogy ez egy csoda volt, de ilyet nem sokat láttunk még. Azt sem állítom hogy csak és kizárólag az olaj érdeme, de az tény hogy mindig ezt öntöttük bele (és gyári szűrők), illetve a srác családtagként bánt az autóival mindig... /Már-már beteges volt a hozzáállása, mindig megkapta a jó cuccokat az autó és kímélte amennyire csak lehetett, talán a megragadás is a túlzott kímélés -nem hajtom a gépet- bánásmód eredménye volt./ Link to comment Megosztás: More sharing options...
Geopake Elküldve Március8, 2014 Megoszt Elküldve Március8, 2014 Én az A Vectrámba raktam mindig Magnatecet.10 évig volt nálam.154 ezer km-rel vettem és 300 ezernél adtam el.Még mindig megy.A motort soha nem kellett megbontani.Mondjuk C20NE. Link to comment Megosztás: More sharing options...
PGA Elküldve Március8, 2014 Megoszt Elküldve Március8, 2014 Nem azt mondom, hogy a Castrol nem gyárt jó olajakat, csak érdemes nyitott szemmel, füllel járni, és nyitottnak lenni más - szintén prémium gyártók - felé is. Kétségtelenül ügyes és eredményes is a Castrol marketingje, de nem attól lesz jó a portéka... A túlárazásban persze megfizetjük a nagy öltönyös, kosztümös sleppet is... Egyébként nem igaz az a régebbi - a magyar közfelfogásban gyökeret vert - tétel se, hogy az autó pl. német vagy japán. Ma már egy Citroen vagy egy Kia is tudna kínos meglepetéseket okozni a „nagy öregeknek”. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Március8, 2014 Megoszt Elküldve Március8, 2014 Nem azt mondom, hogy a Castrol nem gyárt jó olajakat, csak érdemes nyitott szemmel, füllel járni, és nyitottnak lenni más - szintén prémium gyártók - felé is. Kétségtelenül ügyes és eredményes is a Castrol marketingje, de nem attól lesz jó a portéka... A túlárazásban persze megfizetjük a nagy öltönyös, kosztümös sleppet is... Egyébként nem igaz az a régebbi - a magyar közfelfogásban gyökeret vert - tétel se, hogy az autó pl. német vagy japán. Ma már egy Citroen vagy egy Kia is tudna kínos meglepetéseket okozni a „nagy öregeknek”. Minden olajba be van építve a márkanév. Az eneos sem olcsó, sőt... és a motul? Nem annyira ismert, de mégis drága... Link to comment Megosztás: More sharing options...
AstraCDX Elküldve Március10, 2014 Megoszt Elküldve Március10, 2014 Sziasztok ! A "Hasznos információk a motorolajokról" témában gazdaságos megoldás -ként említett "GM Geniuine Motor Oil 5W-30" motorolaj valójában kinek a gyártmánya ? Nálam ez az olajtípus teljesen bevált, jó mindhárom autómba, 2004 OPEL Astra G Caravan Z18XE, 2006 OPEL Corsa C Z12XEP, 2002 VW Golf IV 1.9 PD TDI ASZ -be is . Nem igénylek drága csilivili márkájú olajat mikor az autóim nincsenek csúcsra járatva, és évente 10E km-t sem mennek, és máris megkapják a friss csere olajukat . Meg lehet azt tudni, hogy ki gyártja/csomagolja ezeket a GM olajakat ? Üdv. Astra Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex75 Elküldve Március11, 2014 Megoszt Elküldve Március11, 2014 (edited) Sziasztok ! A "Hasznos információk a motorolajokról" témában gazdaságos megoldás -ként említett "GM Geniuine Motor Oil 5W-30" motorolaj valójában kinek a gyártmánya ? Nálam ez az olajtípus teljesen bevált, jó mindhárom autómba, 2004 OPEL Astra G Caravan Z18XE, 2006 OPEL Corsa C Z12XEP, 2002 VW Golf IV 1.9 PD TDI ASZ -be is . Nem igénylek drága csilivili márkájú olajat mikor az autóim nincsenek csúcsra járatva, és évente 10E km-t sem mennek, és máris megkapják a friss csere olajukat . Meg lehet azt tudni, hogy ki gyártja/csomagolja ezeket a GM olajakat ? Üdv. Astra Állítólag a Total gyártja. Módosítva Március11, 2014 : Alex75 Link to comment Megosztás: More sharing options...
kukori Elküldve Március13, 2014 Megoszt Elküldve Március13, 2014 (edited) No, ígértem, hogy jelentkezem, ha megtörtént az olajcsere. Tegnap beledöntöttük a Fusch Titan GT1 Pro FLex 5W30-at (gyári olajszűrő). Nos, ugyan korai még bármilyen következtetést levonni, majd 10 000km után lesz érdekes a következő cserénél, de eddig ezt tapasztaltuk: - hidegen indításnál gyakorlatilag megszűnt az a kb. 3-4 másodperces csattogás, ami 10 000km előtt a friss GM 5W30-al folyamatosan megvolt! Nem is számítottam erre, ekkora változásra. Egyszerűen kb. 1, de legyen 2 másodpercig van egy kicsit, enyhén csattogósabb hangja és kész. Igyekeztem nem beleképzelni, de ezt nem is lehet, akkora a különbség! A szerelő is azt mondta, nem valószínű, hogy változna, de mikor hallotta (illetve nem hallotta) ő is csak azt mondta, ejha! - a motor csukott motorháztetővel is csendesebben jár, GM5W30 mellett jóval hangosabb volt - ma reggel hidegen szintén gyakorlatilag semmi hang, menet közben is teljesen más a motor hangja FONTOS: nem a 10 000km-t lement csere előtti GM 5W30-as olajhoz hasonlítom, hanem amikor belekerült a friss olaj, ahhoz! Még videót is tettem fel a friss GM5W30-as motorhangról! Igyekszem majd most is készíteni egyet, azon hallani lehet majd a különbséget! - a GM 5W30 eredeti volt, Cromaxból vásárolt (ha ott nem az, akkor úgyis mindegy, sehol sem az:)) - láttam, amikor beleöntik a friss GM 5W30-at, így biztos az került bele - a 10 000km alatt nem fogyott egy deci sem a GM 5W30-ból, kiderül, hogy a Fusch-al mi lesz a helyzet - a hangos hidrotőke kattogáson csak akkor "javít" a jó olaj, ha azok nincsenek szétkopva - a gyárban Fusch 5W30 Flex olajjal töltik fel (elvileg erről is lesz majd bizonylat, németül, egyenesen az Opeltől/Fusch-tól), addig ez az állítás csak feltételezés! EREDMÉNY (szubjektív): - soha többet GM 5W30 a kocsim közelébe se. Nem beszélek le róla senkit, mindenki azt önt bele, amit akar, sokan használják nagy megelégedéssel, nálam nem vált be. Vagy 2 000 forinttal drágább a Fusch/Castrol, nem tétel. - a GM 5W30-at egy nevenincs Belga olajtársaság gyártja, erről tudok még egy bizonylatot is linkelni (hamarosan), illetve a Total (elvileg erről is van) - lehet, hogy csak friss olajjal ekkor a különbség, ezért ez még nem végleges és senki ne vonjon le ezekből semmilyen következtetést. Majd mondjuk 2-3000 km után újra jelentkezem. LEHETSÉGES OKOK: - a GM 5W30 ennyire sz*r - a Fusch Titan GT1 PRO FLEX 5W30 ennyire jó, vagy csak normális, olyan, aminek lennie kell (inkább ez lesz, semmi extra, csak egyszerűen jó és teszi a dolgát) Módosítva Március13, 2014 : kukori Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Március13, 2014 Megoszt Elküldve Március13, 2014 (edited) No, ígértem, hogy jelentkezem, ha megtörtént az olajcsere. Tegnap beledöntöttük a Fusch Titan GT1 Pro FLex 5W30-at (gyári olajszűrő). Nos, ugyan korai még bármilyen következtetést levonni, majd 10 000km után lesz érdekes a következő cserénél, de eddig ezt tapasztaltuk: - hidegen indításnál gyakorlatilag megszűnt az a kb. 3-4 másodperces csattogás, ami 10 000km előtt a friss GM 5W30-al folyamatosan megvolt! Nem is számítottam erre, ekkora változásra. Egyszerűen kb. 1, de legyen 2 másodpercig van egy kicsit, enyhén csattogósabb hangja és kész. Igyekeztem nem beleképzelni, de ezt nem is lehet, akkora a különbség! A szerelő is azt mondta, nem valószínű, hogy változna, de mikor hallotta (illetve nem hallotta) ő is csak azt mondta, ejha! - a motor csukott motorháztetővel is csendesebben jár, GM5W30 mellett jóval hangosabb volt - ma reggel hidegen szintén gyakorlatilag semmi hang, menet közben is teljesen más a motor hangja FONTOS: nem a 10 000km-t lement csere előtti GM 5W30-as olajhoz hasonlítom, hanem amikor belekerült a friss olaj, ahhoz! Még videót is tettem fel a friss GM5W30-as motorhangról! Igyekszem majd most is készíteni egyet, azon hallani lehet majd a különbséget! - a GM 5W30 eredeti volt, Cromaxból vásárolt (ha ott nem az, akkor úgyis mindegy, sehol sem az:)) - láttam, amikor beleöntik a friss GM 5W30-at, így biztos az került bele - a 10 000km alatt nem fogyott egy deci sem a GM 5W30-ból, kiderül, hogy a Fusch-al mi lesz a helyzet - a hangos hidrotőke kattogáson csak akkor "javít" a jó olaj, ha azok nincsenek szétkopva - a gyárban Fusch 5W30 Flex olajjal töltik fel (elvileg erről is lesz majd bizonylat, németül, egyenesen az Opeltől/Fusch-tól), addig ez az állítás csak feltételezés! EREDMÉNY (szubjektív): - soha többet GM 5W30 a kocsim közelébe se. Nem beszélek le róla senkit, mindenki azt önt bele, amit akar, sokan használják nagy megelégedéssel, nálam nem vált be. Vagy 2 000 forinttal drágább a Fusch/Castrol, nem tétel. - a GM 5W30-at egy nevenincs Belga olajtársaság gyártja, erről tudok még egy bizonylatot is linkelni (hamarosan), illetve a Total (elvileg erről is van) - lehet, hogy csak friss olajjal ekkor a különbség, ezért ez még nem végleges és senki ne vonjon le ezekből semmilyen következtetést. Majd mondjuk 2-3000 km után újra jelentkezem. LEHETSÉGES OKOK: - a GM 5W30 ennyire sz*r - a Fusch Titan GT1 PRO FLEX 5W30 ennyire jó, vagy csak normális, olyan, aminek lennie kell (inkább ez lesz, semmi extra, csak egyszerűen jó és teszi a dolgát) Én is leakarom cserélni a GM-et. De Castrol Magnatech C3-at kapok itt nálunk, az edge FTS-t nem tudják beszerezni. :( Még 1-2e és csereérett az olajam. Az Magnatech-vel is ilyen pozitívumot tapasztalt valaki? Módosítva Március13, 2014 : imy Link to comment Megosztás: More sharing options...
mantec Elküldve Március13, 2014 Megoszt Elküldve Március13, 2014 T imy! Castrol Magnatec 5W-40 C3 az az olaj. A Castrol Edge Fst 5W-40-nel a műszaki adatlapon közölt összes mért értéke megegyezik. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Vilmoskörte Elküldve Március13, 2014 Megoszt Elküldve Március13, 2014 Ejha! Ez elég meggyőző, majd várom a későbbi véleményedet is! Bár nekem nincs bajom a GM olajával, nekem nem csattog indításkor sem, de lehet legközelebb kipróbálom a GT1-et. Nem azon a 2e forinton spórolok, egyszerűen nem érzem szükségét a váltásnak. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gedikart Elküldve Március13, 2014 Megoszt Elküldve Március13, 2014 (edited) LEHETSÉGES OKOK: - a GM 5W30 ennyire sz*r - a Fusch Titan GT1 PRO FLEX 5W30 ennyire jó, vagy csak normális, olyan, aminek lennie kell (inkább ez lesz, semmi extra, csak egyszerűen jó és teszi a dolgát) Nekem is jóval csendesebb lett tőle az autó. Főleg elsőre tűnt határozattan halknak. De ez függ a kinti hőmérséklettől is. Pl ha egy éve cserélted és akkor mondjuk -2 fok volt a levegő hőmérséklete, akkor nem összehasonlítható a mostani +15 fokkal. Más. Én azt vettem észre, hogy nálam csak üzemmelegen van szelep zakatolás, leginkább 1000-2000 ford/perc közötti tartományban. Ha leállítom pár percre az autót, akkor kicsit visszahűl, kb 80 fokra analóg műszer szerint, akkor egészen a telejes üzemmeleg állapotig nincs jelen a szelephang, utána ismét folyamatosan hallom. Erre valakinek ötlete? Módosítva Március13, 2014 : gedikart Link to comment Megosztás: More sharing options...
Janó32 Elküldve Március13, 2014 Megoszt Elküldve Március13, 2014 Nekem is jóval csendesebb lett tőle az autó. Főleg elsőre tűnt határozattan halknak. De ez függ a kinti hőmérséklettől is. Pl ha egy éve cserélted és akkor mondjuk -2 fok volt a levegő hőmérséklete, akkor nem összehasonlítható a mostani +15 fokkal. Más. Én azt vettem észre, hogy nálam csak üzemmelegen van szelep zakatolás, leginkább 1000-2000 ford/perc közötti tartományban. Ha leállítom pár percre az autót, akkor kicsit visszahűl, kb 80 fokra analóg műszer szerint, akkor egészen a telejes üzemmeleg állapotig nincs jelen a szelephang, utána ismét folyamatosan hallom. Erre valakinek ötlete? Nekem is van melegen hangja (sőt, szinte mindig "gurgulázik" ha a gázról leveszem a lábam). Eddig két szaki nézte, szerintük ez nem gáz -sőt "szép a hangja, ilyennek kell lennie"- addig amíg semmi hibajelenséggel nem párosul... Ezek szerint már két Z..XE-s van ebben a világban akik ezt tapasztalták (jövőhétre kértem időpontot olyan szakihoz, akik főként Opel masinákkal foglakozik hosszú évek óta). Amúgy a youtube-on sok videó van fent az autók hangjáról, pár XE-s motornál ott is észrevehető. Remélem nem kapok rossz hírt a jövőheti szemlén... 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
kukori Elküldve Március14, 2014 Megoszt Elküldve Március14, 2014 Én is leakarom cserélni a GM-et. De Castrol Magnatech C3-at kapok itt nálunk, az edge FTS-t nem tudják beszerezni. :( Még 1-2e és csereérett az olajam. Az Magnatech-vel is ilyen pozitívumot tapasztalt valaki? Szerintem ne Magnatec legyen, EDGE FST 5W40, online, megbízható boltból alig egy kicsivel drágábban megkapod! De komolyan ajánlom, hogy tegyél egy próbát a Fusch-al, az eleve 5W30, ami Z14XEP-be a legjobb, és valóban egyre közelebb vagyok, hogy írásban is megerősítsék Németországból, hogy gyárilag is ezt használják az Opelhez... Ráadásul Kovácséknál nagyon jó áron kapható! Ejha! Ez elég meggyőző, majd várom a későbbi véleményedet is! Bár nekem nincs bajom a GM olajával, nekem nem csattog indításkor sem, de lehet legközelebb kipróbálom a GT1-et. Nem azon a 2e forinton spórolok, egyszerűen nem érzem szükségét a váltásnak. Hát, én is meglepődtem! Ma reggel, 2 fok, csillaggarázs, indítás, alig hallható csattogás, gyönyörűen jár a motor. Nekem GM-el sajnos elég jól csattogott:( Emígy szerintem Castrol EDGE-el sem csattogna, VW-s sok éves tapasztalataim alapján kiváló olaj! Nem azért írtam, hogy bárkit is rábeszéljek, mert egyrészt közel sem értek az autókhoz annyira, hogy az én véleményem mérvadó lenne, másrészt ez nagyon szubjektív dolog, ezért mindenki annak tudatában olvassa, Ez fontos, mert véletlenül sem akarok nagy általános igazságokat írni, vagy olyasmit kijelenteni és állítani, amit nem tudom kellően alátámasztani! Emígy nagyon nehezemre esett a Castrol Edge FST 5W40 helyett a Fusch-t megvenni, nem azért mert tartottam a Fusch-tól, hanem mert mindig elégedett voltam a Castrol EDGE-el. Nekem is jóval csendesebb lett tőle az autó. Főleg elsőre tűnt határozattan halknak. De ez függ a kinti hőmérséklettől is. Pl ha egy éve cserélted és akkor mondjuk -2 fok volt a levegő hőmérséklete, akkor nem összehasonlítható a mostani +15 fokkal. Ahogy mondod, elsőre drasztikusan halkabbnak tűnik! Mivel teljesen ugye nem szűnik meg a "hang", ezért mostantól már ez számít referenciának, de nagyon nem mindegy, hogy 3-5 másodpercig vagy 1-2 másodpercig van csörgés! Tavaly nyáron, a legnagyobb melegben került bele a GM, amikor hozzám került az autó. Nálam ez csak hidegen volt hallható, akkori is inkább csak akkor, ha jó ideig állt az autó (mondjuk estétől reggelig). De hallani lehetett rövidebb állás után is, viszont melegen soha, illetve alapjáraton sem, azon egy ütemes, normál hang hallható. Majd kiderül hamarosan a kánikulában mit mutat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
mantec Elküldve Március14, 2014 Megoszt Elküldve Március14, 2014 (edited) T kukori! "... ne Magnatec ..." Mégegyszer: A Magnatec 5W-40 C3 és az Edge Fst 5W-40 műszaki adatlapját közölt mért értékek megegyeznek. Módosítva Március14, 2014 : mantec Link to comment Megosztás: More sharing options...
akos.pmc Elküldve Március14, 2014 Megoszt Elküldve Március14, 2014 Sziasztok! 2003-as Z14XE motorban lesz esedékes lassan az olajcsere. Ez ügyben kérném a segítségeteket! A Castrol honlapja kivételével szinte minden helyen azt írják, h a Castrol Magnatec 5W-40 A3/B4 és a Castrol Magnatec 5W-40 C3 is tölthető az említett A3/B4-es olajat kívánó motorba. Valóban igaz, belerakhatom a C3-as olajat a motorba? (A C3-as szinte minden sufni méretű boltban is beszerezhető, de A3/B4-eset még nem láttam sehol, csak a Castrol mintabolt honlapján.) Előre is köszönöm a segítséget! Uff Link to comment Megosztás: More sharing options...
harmlevi Elküldve Március14, 2014 Megoszt Elküldve Március14, 2014 Szerintem ne Magnatec legyen, EDGE FST 5W40, online, megbízható boltból alig egy kicsivel drágábban megkapod! De komolyan ajánlom, hogy tegyél egy próbát a Fusch-al, az eleve 5W30, ami Z14XEP-be a legjobb, és valóban egyre közelebb vagyok, hogy írásban is megerősítsék Németországból, hogy gyárilag is ezt használják az Opelhez... Ráadásul Kovácséknál nagyon jó áron kapható! Hát, én is meglepődtem! Ma reggel, 2 fok, csillaggarázs, indítás, alig hallható csattogás, gyönyörűen jár a motor. Nekem GM-el sajnos elég jól csattogott:( Emígy szerintem Castrol EDGE-el sem csattogna, VW-s sok éves tapasztalataim alapján kiváló olaj! Nem azért írtam, hogy bárkit is rábeszéljek, mert egyrészt közel sem értek az autókhoz annyira, hogy az én véleményem mérvadó lenne, másrészt ez nagyon szubjektív dolog, ezért mindenki annak tudatában olvassa, Ez fontos, mert véletlenül sem akarok nagy általános igazságokat írni, vagy olyasmit kijelenteni és állítani, amit nem tudom kellően alátámasztani! Emígy nagyon nehezemre esett a Castrol Edge FST 5W40 helyett a Fusch-t megvenni, nem azért mert tartottam a Fusch-tól, hanem mert mindig elégedett voltam a Castrol EDGE-el. Ahogy mondod, elsőre drasztikusan halkabbnak tűnik! Mivel teljesen ugye nem szűnik meg a "hang", ezért mostantól már ez számít referenciának, de nagyon nem mindegy, hogy 3-5 másodpercig vagy 1-2 másodpercig van csörgés! Tavaly nyáron, a legnagyobb melegben került bele a GM, amikor hozzám került az autó. Nálam ez csak hidegen volt hallható, akkori is inkább csak akkor, ha jó ideig állt az autó (mondjuk estétől reggelig). De hallani lehetett rövidebb állás után is, viszont melegen soha, illetve alapjáraton sem, azon egy ütemes, normál hang hallható. Majd kiderül hamarosan a kánikulában mit mutat. Ez eddig simán lehet placebo is... Majd pár hónap múlva remélem ismét leírod a tapasztalataidat... Az elején én is mindig úgy érzem, hogy nem csattog, meg hű de halkabb... Sziasztok! 2003-as Z14XE motorban lesz esedékes lassan az olajcsere. Ez ügyben kérném a segítségeteket! A Castrol honlapja kivételével szinte minden helyen azt írják, h a Castrol Magnatec 5W-40 A3/B4 és a Castrol Magnatec 5W-40 C3 is tölthető az említett A3/B4-es olajat kívánó motorba. Valóban igaz, belerakhatom a C3-as olajat a motorba? (A C3-as szinte minden sufni méretű boltban is beszerezhető, de A3/B4-eset még nem láttam sehol, csak a Castrol mintabolt honlapján.) Előre is köszönöm a segítséget! Uff Teljesíti a Dexos2-őt? Igen? Mehet bele! Kicsit legközelebb olvass vissza elkerülve a felesleges kérdéseket, az előző 2 oldalon többször is szó esett a c3-as Magnatecről... Az a3/b4 ráadásul csak a régebbi előírást teljesíti... 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
mantec Elküldve Március14, 2014 Megoszt Elküldve Március14, 2014 T akos.pmc! "... szinte minden helyen ..." Hol? Link to comment Megosztás: More sharing options...
akos.pmc Elküldve Március14, 2014 Megoszt Elküldve Március14, 2014 T akos.pmc! "... szinte minden helyen ..." Hol? Amiket csak ma találtam: http://www.olaj24.hu/T/castrol-magnatec-5w-40-c3-motorolaj-1l/825 http://www.olajdokk.hu/webshop/details/461/29/akci%C3%B3s-term%C3%A9kek/?vmcchk=1 http://www.opieoils.co.uk/p-69392-castrol-magnatec-5w-40-c3-fully-synthetic-engine-oil.aspx http://aruhaz.kauffer.hu/index.php?page=details&prod=320 http://autoolaj.hu/olajok/castrol-magnatec-c3-5w-40-4-liter-motorolaj Teljesíti a Dexos2-őt? Igen? Mehet bele! Kicsit legközelebb olvass vissza elkerülve a felesleges kérdéseket, az előző 2 oldalon többször is szó esett a c3-as Magnatecről... Az a3/b4 ráadásul csak a régebbi előírást teljesíti... Viszont a Castrol Mintabolt honlapján meg külön van a C3 és külön az A3/B4, ezért merült fel bennem egyáltalán az előző linkek olvasása után a kérdés. Ilyet is találtam egyébként, ahol le van írva, h pontosan melyik minősítés mit tud: http://www.hajosolajok.hu/s/main.php?kat=CAT091115113324 Link to comment Megosztás: More sharing options...
mantec Elküldve Március14, 2014 Megoszt Elküldve Március14, 2014 T akos.pmc! "... Z14XE ..." Az említett motor gyártáskori követelménye GM-LL-A-025. Az aktuális követelménye a GM dexos2. Ezt teljesíti a Castrol Magnatec 5W-40 C3. Az olajdokk, kauffer, autolaj által ismertetett követelmények nem fedik a valóságot. Castrol Magnatec 5W-40 A3/B4 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts