Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj, kenőanyag, hidraulika olaj, zsírok


julien

Recommended Posts

Tegnap este megkapta az idei éves olajcserét a gép, GM 5w-30 olaj, gyári szűrővel. Légszűrőt is vettem volna, de nem kaptam a Cromaxban csak Armafiltet, azt meg valahogy nem akarom. Majd a napokban visszanézek, keresek jobbat. A pollenszűrő csere és elgázosítás meg marad áprilisra, amikor már jó az idő, kint a kertben.

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok!

No, akkor bedobok a közösbe egy gumicsontot, had pörögjön fel egy kicsit az élet ebben a topic-ban is... :icon1:

Februárban olajcsere, ezek közt vacillálok:

1, GM 5w30

2, Castrol Magnatec 5w40 C3

3, Castrol Edge FST 5w40

x, Eljátszottam ennek gondolatával is: Castrol Edge FST 0w40

Szerintetek?

T. mantec!

Igen, tudom melyiknek van és melyiknek nincs Dexos II jóváhagyása. De én úgy döntöttem, hogy lehet az Edge család termékével fogom a motort és egyéb elemeit rongálni...

Link to comment
Megosztás:

T Janó32!

"... Dexos II ..."
Dexos2 az.

A Castrol márka GM Dexos2-t teljesítő motorolajai még:
Castrol Edge Professional OE 5W-30,
Castrol Magnatec Professional MP 5W-30.

A BP konszern a Castrol-on kívül Aral és BP ruhában is árulja a termékeit:
Aral HighTronic G 5W-30,
BP Visco 5000 M 5W-30,
BP Visco 7000 C 5W-40.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szevasztok!

No, akkor bedobok a közösbe egy gumicsontot, had pörögjön fel egy kicsit az élet ebben a topic-ban is... :icon1:

Februárban olajcsere, ezek közt vacillálok:

1, GM 5w30

2, Castrol Magnatec 5w40 C3

3, Castrol Edge FST 5w40

x, Eljátszottam ennek gondolatával is: Castrol Edge FST 0w40

Szerintetek?

T. mantec!

Igen, tudom melyiknek van és melyiknek nincs Dexos II jóváhagyása. De én úgy döntöttem, hogy lehet az Edge család termékével fogom a motort és egyéb elemeit rongálni...

Én is hasonló "választás" előtt állok, de nálam a listán rajta van még a Mobil1 ESP 0W40 is.

Most GM 5W30 van benne, olcsó, és úgy tűnik, hogy teljesíti azt, amit kell. Persze ezt úgyis csak hosszú távon tudjuk meg, vagy még akkor sem.

A Magnatec nálam kihúzva, mert alig olcsóbb, mint az Edge, és drágább, mint a GM, és nem hiszem, hogy jobb lenne a GM olajnál.

Az Edge FST 5W40 nagyon vonz, mert eleve Castrol-párti vagyok, valamint a legtöbb VW, Audi, Skoda, BMW, stb a Castrol EDGE-t használja, különböző viszkozitással, és azért legyünk őszinték, a VW-Audi motorok jóval komolyabb konstrukciók, mint a mi G-s Astráink:( Ha ott jó, és maximálisan megfelel, valamint legtöbben megelégedéssel használják, kizártnak tartom, hogy nekünk ne lenne jó. Hangsúlyozom, mielőtt még T. mantec kiragadna szavakat a hozzászóllásomból, ez csak a saját véleményem és nem állítom, hogy igazam van.

Az Edge FST 0W40 helyett inkább a Mobil1 ESP 0W40, mert kb egy árban van, és van dexos2 minősítése is.

Én hamarosan Edge FST 5W40 vagy Mobil1 ESP 0W40-et rakok majd bele, meglátom, hogy a placebón kívül látok e bármi különbséget használat közben.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Az olajnak az a „paramétere”, hogy fogyasztja-e az autó, éppen semmit el nem árul az olaj „jóságáról”, megfelelőségéről...

Motorba belenyúlás faktorának annál inkább mutatója... :)

Így van, teljesen egyetértek veled! Csak sokan ugye azt hiszik, hogy minél kisebb a hidegoldali viszkozitás, annál több olajat fog zabálni a gép, úgyhogy itatják a "sűrűbb" olajjal... És már megint témánál vagyunk, amibe azt hiszem jobb, ha nem megyünk bele, sokszor ki lett vesézve ezen a fórumon is. :icon1:

(Első tulajdonosok vagyunk, szalonból vásárolt autó, 94e km van benne, úgyhogy nem lenne túl egészséges, ha literek fogynának :D )

Link to comment
Megosztás:

Februárban olajcsere, ezek közt vacillálok:

1, GM 5w30

2, Castrol Magnatec 5w40 C3

3, Castrol Edge FST 5w40

x, Eljátszottam ennek gondolatával is: Castrol Edge FST 0w40

Szerintetek?

Nálam új kora óta (illetve nem, mert második kötelezőn a márkaszervíz beleborított castrol 10w40-et, amit később ki is borítottam belőle) GM 5w-30 van benne. Cromaxból veszem, hibátlan. Ezek az olajok is biztosan nem tennének kárt a motorban, ami valóban nem egy űrtechnika. Csak minek kisérletezzek? Erre nem kaptam még választ.

Link to comment
Megosztás:

Így van, teljesen egyetértek veled! Csak sokan ugye azt hiszik, hogy minél kisebb a hidegoldali viszkozitás, annál több olajat fog zabálni a gép, úgyhogy itatják a "sűrűbb" olajjal... És már megint témánál vagyunk, amibe azt hiszem jobb, ha nem megyünk bele, sokszor ki lett vesézve ezen a fórumon is. :icon1:

(Első tulajdonosok vagyunk, szalonból vásárolt autó, 94e km van benne, úgyhogy nem lenne túl egészséges, ha literek fogynának :D )

Ó, igen ;). Asszony Matizt hajt (csak város), de mikor megyünk vele éves szervizre, mindig megkapom, hogy vékony neki az 5w-40 olaj, jobb lenne a 10w. Kérdezem, hogy miért is, amikor nem is eszi? Meg, hogy folyékonyabb télvíz idején a csillagban? Mert csak, ennyi a válasz :D. Ehh.

Link to comment
Megosztás:

és azért legyünk őszinték, a VW-Audi motorok jóval komolyabb konstrukciók, mint a mi G-s Astráink:(

Tudom, hogy egy példából ne induljunk ki, de erre gondoltál?http://totalcar.hu/magazin/technika/2013/08/23/egyperces_hiba_egy_golf_v_1.4_tsi-nel/

86e km-nél már rég túl volt egy lánccserén?! Maga a motor is konstrukciós-hibára hajaz. De biztosan jó az, elvégre fosvágen, "csöppet" túlárazva. Danke, nein.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Nem éppen olaj, zsír, de folyadék. Név szerint fagyálló. Mikor megvettem az autót egyből megmértem -17 fokig bírja a műszer szerint. A hétvégére kemény hideget mondanak és félek, nehogy baj legyen. Cseréljem le a fagyállót vagy a -17el nem lesz baja? Felén -13at mondanak de ez csak jóslat....

A másik: ha veszek a rózsaszínű jó az Opelba? 1,2es G Astra.

Link to comment
Megosztás:

Csak a rózsaszínű jó, másmilyet ne vegyél, mert az bántja az alu hűtőt (hipermarketes narancssárga, zöld, kék kerülendő).

Amúgymeg én nem aggódnék ha -17°C-ig jó a fagyállód, azért mire a blokk víztereiben is annyi lesz, addigra kint -25°C-nak kell lennie napok óta...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

egy kis gondom volna.

az első szélvédő aljánál fut egy gumi, vagy kédergumi.

ez csatlakozik a kasztnihoz.

viszont nekem totál szét van rozsdálódva a gumiban lévő fém, ami a kasztniba pattan, vagy szorul vagy mi.

lehet kapni ilyen gumit a fémlappal együtt?

a kasztni nem rozsdál, de nem várom meg míg el nem kezdi.

talán külső vízlehúzó gumi a neve?

nem ide akartam elnézést :blush:

Köszi.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

egy kis gondom volna.

az első szélvédő aljánál fut egy gumi, vagy kédergumi.

ez csatlakozik a kasztnihoz.

viszont nekem totál szét van rozsdálódva a gumiban lévő fém, ami a kasztniba pattan, vagy szorul vagy mi.

lehet kapni ilyen gumit a fémlappal együtt?

a kasztni nem rozsdál, de nem várom meg míg el nem kezdi.

talán külső vízlehúzó gumi a neve?

nem ide akartam elnézést :blush:

Köszi.

Szia,

szerintem te erre gondoltál:

https://cromax.hu/250000000-szelvedooldaluveg/250570000-elso-szelvedo-es-alkatreszei/250570187-elso-szelvedo-uveg-alkatreszei/143127-elso-szelvedo-uveg-alkatreszei-opel-astra-g-1998-2009

Link to comment
Megosztás:

Csak a rózsaszínű jó, másmilyet ne vegyél, mert az bántja az alu hűtőt (hipermarketes narancssárga, zöld, kék kerülendő).

Amúgymeg én nem aggódnék ha -17°C-ig jó a fagyállód, azért mire a blokk víztereiben is annyi lesz, addigra kint -25°C-nak kell lennie napok óta...

Szerintem a szín alapján ne általánosítsunk. <_< Szinte bárhol lehet kapni Prelix Autoglykol-t, 1l 500-750Ft (ki-hol veszi), bekevert narancssárga (-35 fok) vagy zöld koncentrátum (-60 fok). Ezekre rá vagyon írva, hogy minden korszerű hűtésrendszerű autóhoz (géphez) ajánlott a használata, korróziógátló, "keni" a vízpumpát. Tehát ez nem rózsaszín... (Tudtommal a színezése bármelyiknek-bármilyen lehet, a Tesco-s gagyi is lehet rózsaszín ha arra színezték be, az összetétel a fontos.) A lényeg, hogy a Prelix "nitrit, amin, foszfát, borát, szilikát mentes korróziós inhibitorának köszönhetően kifejezetten ajánlott alumínium rendszerekhez és megfelel a legtöbb gépgyártói jóváhagyásnak,".

Valamint a Cromax-ban van 1literes gyári, kb 1500Ft, 1:1-es hígításban -30 fok környéke. Egyébként ez is narancssárga (ha jól emlékszem)... :icon1:

Sziasztok.

egy kis gondom volna.

az első szélvédő aljánál fut egy gumi, vagy kédergumi.

ez csatlakozik a kasztnihoz.

viszont nekem totál szét van rozsdálódva a gumiban lévő fém, ami a kasztniba pattan, vagy szorul vagy mi.

lehet kapni ilyen gumit a fémlappal együtt?

a kasztni nem rozsdál, de nem várom meg míg el nem kezdi.

talán külső vízlehúzó gumi a neve?

nem ide akartam elnézést :blush:

Köszi.

Ez lenne az?

https://cromax.hu/250000000-szelvedooldaluveg/250570000-elso-szelvedo-es-alkatreszei/250570187-elso-szelvedo-uveg-alkatreszei/143127-elso-szelvedo-uveg-alkatreszei-opel-astra-g-1998-2009

Link to comment
Megosztás:

Szerintem a szín alapján ne általánosítsunk. <_< Szinte bárhol lehet kapni Prelix Autoglykol-t, 1l 500-750Ft (ki-hol veszi), bekevert narancssárga (-35 fok) vagy zöld koncentrátum (-60 fok). Ezekre rá vagyon írva, hogy minden korszerű hűtésrendszerű autóhoz (géphez) ajánlott a használata, korróziógátló, "keni" a vízpumpát. Tehát ez nem rózsaszín... (Tudtommal a színezése bármelyiknek-bármilyen lehet, a Tesco-s gagyi is lehet rózsaszín ha arra színezték be, az összetétel a fontos.) A lényeg, hogy a Prelix "nitrit, amin, foszfát, borát, szilikát mentes korróziós inhibitorának köszönhetően kifejezetten ajánlott alumínium rendszerekhez és megfelel a legtöbb gépgyártói jóváhagyásnak,".

Valamint a Cromax-ban van 1literes gyári, kb 1500Ft, 1:1-es hígításban -30 fok környéke. Egyébként ez is narancssárga (ha jól emlékszem)... :icon1:

Ez lenne az?

https://cromax.hu/250000000-szelvedooldaluveg/250570000-elso-szelvedo-es-alkatreszei/250570187-elso-szelvedo-uveg-alkatreszei/143127-elso-szelvedo-uveg-alkatreszei-opel-astra-g-1998-2009

Én csak azt szoktam nézni,hogy G12-es legyen.Hogy milyen a szine az engem sem érdekel.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.