Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj, kenőanyag, hidraulika olaj, zsírok


julien

Recommended Posts

Sziasztok!

Gondolkodom, hogy még a hamarosan érkező kemény fagyok előtt lecserélem az olajat. Nem egész 8e km van benne, június óta, 5W30 GM dexos2. Úgy látom, hogy nem fogyasztott olajat, mivel üzemmeleg motor leállít, öt percet vár és akkor megnéz előírás szerű módszernél maximumon van a pálcán a szint. Sajnos tegnap, amikor megnéztem a szintet, akkor egy kicsit trutyis volt a pálca kb. közepe, levettem az olajsapkát, és annak az alja is. Nem nagyon, de van rajta capuccino.

1) ez a trutyi mitől képződik és mit jelent? Árt a motornak? Az olaj nem megfelelő minősége okozza, esetleg a motor állapotáról is elárul valamit? Mert sok helyen azt mondják, hogy ez normális.

2) használt valaki Mobil1 0W40 ESP olajat, ha igen, mi a tapasztalata vele? Jó drága, duplája, mint a GM 5W30, de lehet megérne egy próbát? Vagy felesleges bele ez az olaj? Castrol FST 5W40-en gondolkodtam még, de akkor már nem sokkal drágább a Mobil1 és annál jobb olajat nem lehet venni (Motult nem akarok, annyi, mint a Mobil1).

3) ha a fagyok előtt lecserélem, az jó lenne vagy a nagy hideg nagyon rongálná az olajat?

Köszönet!

Szerk: érdekességként és nem utolsó sorban elrettentő példakánt is érdemes megnézni ezt a videót. Aki továbbra is azt hiszi, hogy jó a 10W40-es olaj, az nézze meg, hogy mekkora különbség van hidegben az 5W és a 0W olajokhoz képest. Ami szemmel láthatóan ekkora különbséget produkál, az rettentően árthat a motornak is.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Gondolkodom, hogy még a hamarosan érkező kemény fagyok előtt lecserélem az olajat. Nem egész 8e km van benne, június óta, 5W30 GM dexos2. Úgy látom, hogy nem fogyasztott olajat, mivel üzemmeleg motor leállít, öt percet vár és akkor megnéz előírás szerű módszernél maximumon van a pálcán a szint. Sajnos tegnap, amikor megnéztem a szintet, akkor egy kicsit trutyis volt a pálca kb. közepe, levettem az olajsapkát, és annak az alja is. Nem nagyon, de van rajta capuccino.

1) ez a trutyi mitől képződik és mit jelent? Árt a motornak? Az olaj nem megfelelő minősége okozza, esetleg a motor állapotáról is elárul valamit? Mert sok helyen azt mondják, hogy ez normális.

2) használt valaki Mobil1 0W40 ESP olajat, ha igen, mi a tapasztalata vele? Jó drága, duplája, mint a GM 5W30, de lehet megérne egy próbát? Vagy felesleges bele ez az olaj? Castrol FST 5W40-en gondolkodtam még, de akkor már nem sokkal drágább a Mobil1 és annál jobb olajat nem lehet venni (Motult nem akarok, annyi, mint a Mobil1).

3) ha a fagyok előtt lecserélem, az jó lenne vagy a nagy hideg nagyon rongálná az olajat?

Köszönet!

Szerk: érdekességként és nem utolsó sorban elrettentő példakánt is érdemes megnézni ezt a videót. Aki továbbra is azt hiszi, hogy jó a 10W40-es olaj, az nézze meg, hogy mekkora különbség van hidegben az 5W és a 0W olajokhoz képest. Ami szemmel láthatóan ekkora különbséget produkál, az rettentően árthat a motornak is.

1, természetes, mert nem hosszú távon használod, nem melegszik fel, és az olaj-pára elegye az

2, 0W-s persze hogy jó, főleg télen, sztem kipróbálhatod

3, a rövid távok rongyolják az olajat, nem a hideg

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Gondolkodom, hogy még a hamarosan érkező kemény fagyok előtt lecserélem az olajat. Nem egész 8e km van benne, június óta, 5W30 GM dexos2. Úgy látom, hogy nem fogyasztott olajat, mivel üzemmeleg motor leállít, öt percet vár és akkor megnéz előírás szerű módszernél maximumon van a pálcán a szint. Sajnos tegnap, amikor megnéztem a szintet, akkor egy kicsit trutyis volt a pálca kb. közepe, levettem az olajsapkát, és annak az alja is. Nem nagyon, de van rajta capuccino.

1) ez a trutyi mitől képződik és mit jelent? Árt a motornak? Az olaj nem megfelelő minősége okozza, esetleg a motor állapotáról is elárul valamit? Mert sok helyen azt mondják, hogy ez normális.

2) használt valaki Mobil1 0W40 ESP olajat, ha igen, mi a tapasztalata vele? Jó drága, duplája, mint a GM 5W30, de lehet megérne egy próbát? Vagy felesleges bele ez az olaj? Castrol FST 5W40-en gondolkodtam még, de akkor már nem sokkal drágább a Mobil1 és annál jobb olajat nem lehet venni (Motult nem akarok, annyi, mint a Mobil1).

3) ha a fagyok előtt lecserélem, az jó lenne vagy a nagy hideg nagyon rongálná az olajat?

Köszönet!

Szerk: érdekességként és nem utolsó sorban elrettentő példakánt is érdemes megnézni ezt a videót. Aki továbbra is azt hiszi, hogy jó a 10W40-es olaj, az nézze meg, hogy mekkora különbség van hidegben az 5W és a 0W olajokhoz képest. Ami szemmel láthatóan ekkora különbséget produkál, az rettentően árthat a motornak is.

Hétfőn voltam "hivatalos márkaszervizben", sajnos nem olajcsere, hanem kilyukadt egy vízcsövem. Régóta téma az

olajtípus kérdése a fórumon - így a várakozási időben volt időm kérdezgetni az opeleseket az olajról.

Nekem Z14XEP motorkódú Astrám van, 118000km, végig 10W-40 olajjal etetve - nincs észlehető fogyás, 15.000 km/csere.

Megpróbálom szószerint idézni a kollegát:" Z14XEP-be gyári (OPEL) előírás a 10W-40 olaj, a szervízkönyvben is ez van, aki nem ezt állítja (barom) az melyik bibliában olvasta? Ezt a hűlyeséget hol hallotam, biztos a fórumon?"

Nyugodjak meg jó az enyémbe a 10W-40 olaj, erre vállalnak jótállást! Ne foglalkozzak a fórumos rémhírekkel.

Ha az olaj miatt lesz motorgondom, annak javítása benne van a jótállásban!

Csak ennyit tennék hozzá, ismétlem, hogy csak idéztem a "kollegát".

Nos, ha a 10w40-es történetet meglátja mantec Úr, akkor bizony Te is és a szakszervizes kolléga is meg lesz gyilkolászva, nem is kicsit...

De: két különböző megye, két más nevű Opel márkaszerviz: "10w40 kell bele, az a jó." (Z16XE) Ezen információval mindenki azt kezd amit szeretne...

A videóhoz: én egy mezei autóipari mérnők vagyok, ebből kifolyólag csak azt hiszem el, ami bizonyítottan szakszerű vizsgálat/mérés/elemzés/statisztika. Mert mit is látunk? Adott egy emberke, aki kerített 4 poharat, egy-két darab papírt a konyhapultra (háttér gyanánt), és egy fehér kesztyűt. Ezt követően valami számunkra ismeretlen trutyit beletöltött a poharakba, azt lehűtötte állítólag -22 fokra. A végén pedig öntögeti a trutyit egyik edényből a másikba... Ez most akkor mit is bizonyít? Semmi de semmi nem teszi hitelessé a látottakat.

Nem szabad feltétel nélkül elhinni azt amit a neten látunk... Nem tagadom hogy ez nem lehet a valóság, de nincs is az semmivel sem alátámasztva...

Link to comment
Megosztás:

Nos, ha a 10w40-es történetet meglátja mantec Úr, akkor bizony Te is és a szakszervizes kolléga is meg lesz gyilkolászva, nem is kicsit...

De: két különböző megye, két más nevű Opel márkaszerviz: "10w40 kell bele, az a jó." (Z16XE) Ezen információval mindenki azt kezd amit szeretne...

A videóhoz: én egy mezei autóipari mérnők vagyok, ebből kifolyólag csak azt hiszem el, ami bizonyítottan szakszerű vizsgálat/mérés/elemzés/statisztika. Mert mit is látunk? Adott egy emberke, aki kerített 4 poharat, egy-két darab papírt a konyhapultra (háttér gyanánt), és egy fehér kesztyűt. Ezt követően valami számunkra ismeretlen trutyit beletöltött a poharakba, azt lehűtötte állítólag -22 fokra. A végén pedig öntögeti a trutyit egyik edényből a másikba... Ez most akkor mit is bizonyít? Semmi de semmi nem teszi hitelessé a látottakat.

Nem szabad feltétel nélkül elhinni azt amit a neten látunk... Nem tagadom hogy ez nem lehet a valóság, de nincs is az semmivel sem alátámasztva...

Persze, hogy nem kell mindent elhinni amit a neten lát az ember. De, ha van pár perc szabadidőd, akkor megfogsz két műanyag dobozt öntesz az egyikbe 10w olajat a másikba 5w olajat. Bevágod a fagyasztóba és utánna a saját szemeddel is láthatod, hogy mi a különbség.

S, hogy kinek hisz az ember olaj öntögetés témában: inkább hiszek günteréknek akik a kocsit tervezték és a szervízk. meghatározták, hogy a kocsi mivel üzemeltethető, mint olyannak aki legyen akár opelban dolgozó, vagy független kisiparos, aki nem tudja alátámasztani, hogy miért ez, és azt miért ne. S, hogy téged idézzelek, ez pont megállja ebben az okfejtésben a helyét: " de nincs is az semmivel sem alátámasztva...." mert nem hiszem, hogy ebben az országban bárki is a saját szakállára, költségére teszteket végzett, hogy mit tesz a motorral a gyári előírástól eltérő olaj.

Link to comment
Megosztás:

Hát igen, régebben, pár évvel ezelőtt még valóban nehezebb volt mondjuk egy GM-LL...-approved olajat venni, mint manapság.

Most viszont már olyan széles a GM-támogatott olajok palettája, hogy majdnem nehezebb nem megfelelő olajat találni, mint a belevalót....

Ezért se értem, hogy miért ragaszkodnak még mindig sokan a mostanra azért tényleg elavult 10W40 olajakhoz Z-s motorkódú (2001-től) autóikhoz (pl. a Galaxis-Olaja, Castrol Magnatec 10W40...).

Az, hogy sok szerelő, meg „márkaszerviz” mit ajánl – az üdítő kivételektől eltekintve – azon múlik, hogy mi csípődött a tudatukba 15 éve, meg milyen olajhoz jutnak jó áron, min van nagyobb hasznuk...

Link to comment
Megosztás:

Mi lenne ha a kedves úriember elővenné s szervizfüzetet? :omg: Vagy nem tud olvasni? :rolleyes: :whistle:

Akkor az én szervizfüzetem is rossz, ha másképpen van.... :w00t:

De szervizfüzet és szervizfüzet között is van ám eltérés!

Ami nekem van, az egy 2000 áprilisi német kiadású kézikönyv 2002 márciusi utánnyomása, és abban még szerepel ajánlott (nem követelmény!) viszkozitási osztályként a 10W-40 is, de ami sokkal érdekesebb, hogy nemhogy a dexos-2 nem, de még a GM-LL-A/B-025 szabvány sem kerül említésre benne(!), csak a SAE-A3/B3. Tudom, kevéssé releváns a dolog a konkrét eset szempontjából, lévén ebben még (értelemszerűen) nem szerepel a Z14XEP, viszont szerepel benne a Z14XE, ami egyrészt még nem létezett 2000 áprilisában (csak a 2001-es modellfrissítés után), másrészt meg már gyárilag is a GM-LL-A-025 volt bele az ajánlott olaj.

Azaz valószínűleg ezt a kézikönyvet már a magyar fordításkor egészítették ki a Z14XE típussal, csak épp az olajokkal foglalkozó részt elfelejtették frissíteni, aminek eredményeképpen az egész egy nagy katyvasz lett, következésképpen a kézikönyv már nem tekinthető hiteles információforrásnak a témában, ahogy (a fenti példa szerint) a márkaszervizek szerelői és a fórumok sem. :D Szóval nem tudom kire lehetne hallgatni ezügyben.

Végső érvként az Opel még bebiztosítja azért magát, idézet ugyanennek a kézikönyvnek az utolsó oldaláról: "A jelen használati utasítás adatai és ábrái az adott helyzetnek felelnek meg. Az Adam Opel AG-nek lehetősége van a jármű technikájában, kivitelezésében és formájában változtatásokat végrehajtani, melyek esetleg eltérhetnek a használati utasításban megadott adatoktól. Az Adam Opel AG-nek jogában áll a használati utasítás értesítés nélküli megváltoztatása." Azaz nagyjából előfordulhat hogy az autónak semmi köze a kézikönyvhöz, illetve vice versa, a kézikönyvnek sem az autóhoz. Innentől kezdve meg felesleges ennyit rugózni a gyári ajánlásokon.

Azt már csak én teszem hozzá hogy több kézikönyvben (köztük az általad linkeltben) is írják hogy ha a gyári ajánlásnak megfelelő motorolaj nem áll rendelkezésre, akkor szükség esetén és korlátozott mennyiségben gyengébb szabványnak megfelelő is beletölthető, de azt sehol sem írják hogy ha van jobb vagy újabb szabvány, akkor annak megfelelő olajat kellene beletölteni. Talán nem gondolnak a jövőre? Vagy lehet hogy nem is kell annak a Z14XEP-nek a dexos-2?

Link to comment
Megosztás:

Persze, hogy nem kell mindent elhinni amit a neten lát az ember. De, ha van pár perc szabadidőd, akkor megfogsz két műanyag dobozt öntesz az egyikbe 10w olajat a másikba 5w olajat. Bevágod a fagyasztóba és utánna a saját szemeddel is láthatod, hogy mi a különbség.

S, hogy kinek hisz az ember olaj öntögetés témában: inkább hiszek günteréknek akik a kocsit tervezték és a szervízk. meghatározták, hogy a kocsi mivel üzemeltethető, mint olyannak aki legyen akár opelban dolgozó, vagy független kisiparos, aki nem tudja alátámasztani, hogy miért ez, és azt miért ne. S, hogy téged idézzelek, ez pont megállja ebben az okfejtésben a helyét: " de nincs is az semmivel sem alátámasztva...." mert nem hiszem, hogy ebben az országban bárki is a saját szakállára, költségére teszteket végzett, hogy mit tesz a motorral a gyári előírástól eltérő olaj.

Szerintem nem igazán értetted annak a lényegét amit leírtam... Sőt, jeleztem is hogy nem vitatom hogy akár ez lehet is a valóság ("Nem tagadom hogy ez nem lehet a valóság, de..."), azonban ez a videó tökéletesen alkalmatlan bárminek is az bizonyítására/szemléltetésére. Tisztelettel kérdem Tőled, hogy Te (vagy bárki) a videó megtekintése után mire alapozod (alapozza) annak hihetőségét/hitelességét?

- Tudod (láttad valahol) hogy milyen viszkozitású olaj (gyártó/tip.) került egy-egy pohárba? (Egyáltalán tanúsítja vmi hogy az motorolaj?)

- Azonos gyártó termékei? (Minden 0w, 5w, 10w, 15w bármilyen gyártótól ua teljesít/viselkedik az adott hőmérsékleten?)

- A lehűtés miként/mivel és hány fokra történt? Mi tanúsítja a -22 fokot?

- Minden minta azonos időt töltött azonos hűtési folyamatban?

Ezen tényezők közlése/megfelelő alátámasztása nélkül ez csak egy érdekes videó a youtube-ról és nem több... Nekem ez a véleményem, de elfogadom és tiszteletben tartom ha Te ezt iránymutatónak tartod/érzed a motorolajak megítélése terén.

Pl. Te használsz Prolong-ot vagy egyéb csodaadalékot? Pedig annak is komoly (ennél a videónál komolyabb) felvételei vannak arról, hogy miket ki nem bír egy motor ha az adott lötty van benne. Van mindenféle "ajánlása" a reklámfilmben, hogy kik és hol és mire használták és mennyire bejött nekik. De lássuk be, sovány az így, semmit nem bizonyít a dolog. De, ez is csak az én kis szubjektív véleményem.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Cserélt már valaki müszerfal óra mutatót? Egy kolégám adott egy szett pirosat és kicserélném . Csak attol félek nem fog majjd pontosat mutatni ha valami resszul sül el. Kérem egy pát tippet adjatok lécci. Köszi.

Szia!

Nézd, nem kekeckedni akarok, de én jelen esetben csak ennyit tudok hozzátenni a mutatócseréhez. Egy általam még nem végzett munka kapcsán zajlott le lassan 20 éve ez a párbeszéd a mesterem -szakoktatóm- és köztem, ezt idézem:

"- Hogyan fogjak neki xyz cseréjének?

- Miért, mi baja, most nem működik?

- De, de úgy szerintem jobb lesz mivel...

- Akkor sehogy. Ami megfelelően működik azt nem piszkáljuk." :icon1: Megfontolandó...

Én néhány éve egy F Astra óracsoportját szedtem szét. A léptetőmotor megadta magát, majd a csere után a frissen beépített tengelye valahogy nem passzolt a mutatóhoz, nem lehetett normálisan rögzíteni, nagyobb ugratókon/úthibákon elmozdult. De sokat káromkodtam hogy bevállaltam...

Link to comment
Megosztás:

A videóhoz: én egy mezei autóipari mérnők vagyok, ebből kifolyólag csak azt hiszem el, ami bizonyítottan szakszerű vizsgálat/mérés/elemzés/statisztika. Mert mit is látunk? Adott egy emberke, aki kerített 4 poharat, egy-két darab papírt a konyhapultra (háttér gyanánt), és egy fehér kesztyűt. Ezt követően valami számunkra ismeretlen trutyit beletöltött a poharakba, azt lehűtötte állítólag -22 fokra. A végén pedig öntögeti a trutyit egyik edényből a másikba... Ez most akkor mit is bizonyít? Semmi de semmi nem teszi hitelessé a látottakat.

Nem szabad feltétel nélkül elhinni azt amit a neten látunk... Nem tagadom hogy ez nem lehet a valóság, de nincs is az semmivel sem alátámasztva...

Nem akartam ilyen lavinát indítani a videóval, nem ezért linkeltem be. A videó nem azért készült, mert egy bizonyos gyártó olaját akarja dicsérni és bemutatni, hogy mennyivel jobb, mint egy másik, stb. Nem is akar megfelelni semmilyen komoly előírásnak, követelménynek (a hőmérsékletet ettől függetlenül egy elég komoly műszerrel mérték, de igazából ez sem számít). Ettől függetlenül érdekes és ami még fontosabb, ez a művelet nagyon könnyen elvégezhető otthon is. Ami fontos, hogy az elméletben az unalomig ismételt hidegoldali érték gyakorlatban történő működését egész szépen és egyszerűen szemlélteti. A 15W és 10W olajok botrányosan teljesítenek hidegben. Az 5W és 0W közötti különbség már jóval kevésbé számottevő (ott már pontosabb mérésre lenne szükség). Azért ha csak kicsit is hasonlít ehhez a hideg motorban beinduló kenés a valóságban is, akkor láthatjuk, hogy miért nem ajánlott a használatuk a mi égövünkben, ahol tartok tőle, heteken belül beköszönt a -20 körüli hőmérséklet.

Az pedig, hogy egy normálisan karbantartott motor kopásának legnagyobb százalékát éppen hidegindításkor szenvedi el életciklusa alatt, nem is vitatott tény. Innen már nem is olyan nehéz összerakni az összefüggést a kettő között. Ráadásul számomra teljes egészében érthetetlen, hogy a mai árak mellett miért rakna valaki 10W-s olajat az autójába (Astrába), amikor alig van árbeli különbség egy 5W30 vagy 5W40 olajhoz viszonyítva.

Azon már lehet vitatkozni, hogy tökéletesen megfelel a célnak a GM 5W30 dexos2, vagy éppen a Castrol Edge 5W40 a jobb választás, esetleg érdemes jelentősen többet kiadni a Mobil1 0W40 ESP olajért, de ez nem hiszem, hogy annyira számítana.

A tapasztalatom is azt mutatja, hogy megbízható forrásból szerzett 5W30/40 - 0W40 olaj bármelyike (természetesen a megfelelő dexos2 minősítés birtokában) megfelel a 10-15 ezres vagy egy éves csereperiódusnak normál használat mellett (rövid távok esetén 10 ezer körül, pálya esetén 15 ezer). Ezzel a csereperiódussal többet segíthetünk a motor állapotán, mint amekkora minőségbeli különbség lehet pl. a Castrol Edge 5W40 vagy a Mobil1 0W40 ESP között az a 10 000 megtett km alatt. Persze csak szerintem!

Link to comment
Megosztás:

1, természetes, mert nem hosszú távon használod, nem melegszik fel, és az olaj-pára elegye az

2, 0W-s persze hogy jó, főleg télen, sztem kipróbálhatod

3, a rövid távok rongyolják az olajat, nem a hideg

1. akkor ok, tehát ez nem azt jelenti, hogy azonnal cserés lenne az olaj vagy hogy valami gond lenne a motorban. Sajnos napi szinten hasznélom rövid távon (8-8 km), így ha ez akkor képződik, akkor nem csoda, hogy nálam megjelent.

2. ebből kiindulva szerintem most adok egy esélyt már csak kíváncsiságból is a híres Mobil1 0W40 ESP-nek, meglátjuk hogy muzsikál ezzel az olajjal, lesz-e trutyi, esetleg fogyaszt-e belőle a motor (GM 5W30-at nem fogyasztotta), érezhetően halkabb lesz vagy sem, stb. Most már annyira kíváncsi vagyok, hogy muszáj tennem egy próbát:)

3. így lehet, hogy a rengeteg rövid táv miatt jobb is, ha nem várom meg a 10e km-t. Talán a 0W40 ESP jobban ellenáll és tovább bírja, ha már PAO.

Link to comment
Megosztás:

A mutatók vissza rakása egyszerű. A tengelyt, kézzel fordítsuk a minimum állásba, majd rakjuk rá a mutatót. Lehetőleg, egy kicsit magasabb állásban. Ne nyomjuk rá tövig! Ilyenkor nem tud elfordulni, megakadhat! Kb, 1 mm maradjon a számlap, és a mutató alsó része között. Most, lehet óvatosan, kézzel, a pontos nulla állásra, húzni. Ha túl sokat állítottad a minimumra, (túlszaladt) tekerd el jobbra ütközésig, és ott is húzd túl. Most ismét próbáld meg beállítani a minimum értéket.

https://sites.google.com/site/opelccled/ledezes/muszerek

Link to comment
Megosztás:

Nem akartam ilyen lavinát indítani a videóval, nem ezért linkeltem be. A videó nem azért készült, mert egy bizonyos gyártó olaját akarja dicsérni és bemutatni, hogy mennyivel jobb, mint egy másik, stb. Nem is akar megfelelni semmilyen komoly előírásnak, követelménynek (a hőmérsékletet ettől függetlenül egy elég komoly műszerrel mérték, de igazából ez sem számít). Ettől függetlenül érdekes és ami még fontosabb, ez a művelet nagyon könnyen elvégezhető otthon is. Ami fontos, hogy az elméletben az unalomig ismételt hidegoldali érték gyakorlatban történő működését egész szépen és egyszerűen szemlélteti. A 15W és 10W olajok botrányosan teljesítenek hidegben. Az 5W és 0W közötti különbség már jóval kevésbé számottevő (ott már pontosabb mérésre lenne szükség). Azért ha csak kicsit is hasonlít ehhez a hideg motorban beinduló kenés a valóságban is, akkor láthatjuk, hogy miért nem ajánlott a használatuk a mi égövünkben, ahol tartok tőle, heteken belül beköszönt a -20 körüli hőmérséklet.

"...szépen és egyszerűen szemlélteti." <= Nos, épp ez a gondom a videóval amit linkeltél. Nem szemlélteti... :icon1:

- A pohárba motorolaj van? Miből gondolod?

- Valóban a címkén feltüntetett viszkozitású motorolaj van benne? Miből gondolod?

- Valóban egy egyszerű -normál- lineáris hűtési folyamaton ment át az adott folyadék? Miből gondolod?

- -22 fokos? Miből gondolod?

Ez a videó egy kreált valami, mutat valamit. De mivel semmi sem laboratóriumi körülmények közt dokumentált és kalibrált berendezésekkel történik, nem jegyzőkönyvezett hogy milyen gyártó milyen viszkozitású terméke, így semmi nincs alátámasztva. Ez így nem vizsgálati eredmény, nem szemléltet semmit, illetve nem támaszt alá semmit. Hiteltelen. Ha ez egy megfelelő nevű (képesítésű) független laborban készült volna (ahol előírás a szigorú dokumentáció, a nyomon követhetőség, egyértelműség, minden a vizsgálathoz hozzárendelt és szükséges körülmény kellően rögzített), akkor rendben lenne. De addig ne kapaszkodjunk abba, hogy ez és az így viselkedik biztosan x fokon. Mert ez így nem igaz (videó által nem bizonyított).

Szívesen elmesélem, hogy egy mezei 168 órás VW led egységének a hősokk -öregbítés- tesztjét minként végezzük a laborban, leesne az állad hogy ahhoz mennyi mindent kell kalibrálni, bemérni, jegyzőkönyvezni, archiválni, dokumentálni. Mert ezek nélkül semmit nem tanúsítana az eredmény ill. a folyamat, csak azt hogy az a valami 1 héten át villogva fel-le liftezett a kamrában és valami történt vagy nem történt....

Más: Azért a 10w40-es olajokat ne kiállítsuk már ki botrányosnak. Nálam már bizonyított, sőt imádta az előző autóm, nem is volt gond, hibátlanul adtam el 21 évesen. A 15w40-est sem kell botrányozni, hiszen a lényeg az, hogy az adott motor mit "kér". Van olyan G generáció is, amibe elég a 10w40 és nem is kell bele más.

Azért remélem -20 fok idén se lesz felénk... Itt a környékben nem jellemező... :icon10: (Eddig még nem volt emlékeim szerint, -13 volt a leghúzósabb.)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

1. akkor ok, tehát ez nem azt jelenti, hogy azonnal cserés lenne az olaj vagy hogy valami gond lenne a motorban. Sajnos napi szinten hasznélom rövid távon (8-8 km), így ha ez akkor képződik, akkor nem csoda, hogy nálam megjelent.

2. ebből kiindulva szerintem most adok egy esélyt már csak kíváncsiságból is a híres Mobil1 0W40 ESP-nek, meglátjuk hogy muzsikál ezzel az olajjal, lesz-e trutyi, esetleg fogyaszt-e belőle a motor (GM 5W30-at nem fogyasztotta), érezhetően halkabb lesz vagy sem, stb. Most már annyira kíváncsi vagyok, hogy muszáj tennem egy próbát:)

3. így lehet, hogy a rengeteg rövid táv miatt jobb is, ha nem várom meg a 10e km-t. Talán a 0W40 ESP jobban ellenáll és tovább bírja, ha már PAO.

10e-et nyugodtan elmehetsz, de még 12-15-öt is. 12-nél is nagyon kímélő vagy.

Sztem a többi olaj is 'tejfölösödni' fog, vagyis nálam mindegyik olyan volt. Lehet frissen nem lesz olyan, de 2-3 hét múlva biztos.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.