Janó32 Elküldve December24, 2013 Megoszt Elküldve December24, 2013 Magnatec C3 5W40-et használok, jók a tapasztalataim. Hozzáteszem, hogy évente cserélem, ami nálam 6-7 ezer km. Nem fogy belőle? Mintha valahol olvastam volna, hogy a Magnatec-et eszegetik az Ecotec motorok, az Edge-et nem... Neked mi a tapasztalatod? Link to comment Megosztás: More sharing options...
ha4nz Elküldve December24, 2013 Megoszt Elküldve December24, 2013 Szerintetek természetes lehet, hogy 10e km olajcsere után új szűrő új gm olaj 5W30 mellett ugyanúgy a betöltő kupakon fenntmaradt a haboskávé habja? Az előző olajcsere után nem csinált ilyet, szépen letisztult. Mit vétettem el? Link to comment Megosztás: More sharing options...
grofbandi Elküldve December24, 2013 Megoszt Elküldve December24, 2013 Nem fogy belőle? Mintha valahol olvastam volna, hogy a Magnatec-et eszegetik az Ecotec motorok, az Edge-et nem... Neked mi a tapasztalatod? De fogy. Az nem az olaj hibája, hanem a motoré. Link to comment Megosztás: More sharing options...
grofbandi Elküldve December24, 2013 Megoszt Elküldve December24, 2013 Szerintetek természetes lehet, hogy 10e km olajcsere után új szűrő új gm olaj 5W30 mellett ugyanúgy a betöltő kupakon fenntmaradt a haboskávé habja? Az előző olajcsere után nem csinált ilyet, szépen letisztult. Mit vétettem el? Semmit. Hacsak vizet nem öntöttél hozzá... :icon1: Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve December24, 2013 Megoszt Elküldve December24, 2013 Szerintetek természetes lehet, hogy 10e km olajcsere után új szűrő új gm olaj 5W30 mellett ugyanúgy a betöltő kupakon fenntmaradt a haboskávé habja? Az előző olajcsere után nem csinált ilyet, szépen letisztult. Mit vétettem el? Nekem ilyen minden olajjal (Shell Helix 5W30, Castrols Magnatech 5W50 C3, Castrol Edge 0W30, Opel Dexos2), amikor megyek egy Bp-i kört, akkor majdnem eltünik róla, de a rövid (12-25km-es) utak után megint ilyen. Nincs mit tenni. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Vilmoskörte Elküldve December24, 2013 Megoszt Elküldve December24, 2013 Magnatec C3 5W40-et használok, jók a tapasztalataim. Hozzáteszem, hogy évente cserélem, ami nálam 6-7 ezer km. Eddig GM 5w-30 volt/van a motorban, de én is szemezek vele. Tesco-ban szokott lenni akcióban nagyon barátságos áron. Azon meditálok, hogy van-e bármilyen jelentősége a meleg oldali viszkozitásnak normál használat mellett. A 40-es olajnak magasabb a 100 fokon mért kinematikai viszkozitása, ez mennyit jelent a hétköznapokban? Bár amilyen sivatagi forróság van már nyáron itthon is, talán jobb lesz átállni az 5w-40-re? Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve December24, 2013 Megoszt Elküldve December24, 2013 Eddig GM 5w-30 volt/van a motorban, de én is szemezek vele. Tesco-ban szokott lenni akcióban nagyon barátságos áron. Azon meditálok, hogy van-e bármilyen jelentősége a meleg oldali viszkozitásnak normál használat mellett. A 40-es olajnak magasabb a 100 fokon mért kinematikai viszkozitása, ez mennyit jelent a hétköznapokban? Bár amilyen sivatagi forróság van már nyáron itthon is, talán jobb lesz átállni az 5w-40-re? Amikor motoroztam, akkor 10W-50, 10W-60-at használtam bele. Igaz azok jobban melegednek, és nagyobb fordulaton járnak. :) (tavasszal ismét nyeregbe pattanok, az astra nem igazán megy, és hiányzik a gyorsulás, és a szebeség, és persze hogy a szél az arcomat csapja) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Vilmoskörte Elküldve December24, 2013 Megoszt Elküldve December24, 2013 Amikor motoroztam, akkor 10W-50, 10W-60-at használtam bele. Igaz azok jobban melegednek, és nagyobb fordulaton járnak. :) (tavasszal ismét nyeregbe pattanok, az astra nem igazán megy, és hiányzik a gyorsulás, és a szebeség, és persze hogy a szél az arcomat csapja) A motorozás az egy más világ. Az astra motorját nem erre találták ki :D. Én arra vagyok kíváncsi, hogy van-e annak jelentősége, hogy 30-as vagy 40-es viszkozitású olajat használok. Szoktam nézni adatlapokon, hogy 100 fokon mért kinematikai viszkozitás 10-től 14.5-ig szóródik (azon néhány olajnál amiket néztem). Ennek van jelentősége? Link to comment Megosztás: More sharing options...
grofbandi Elküldve December24, 2013 Megoszt Elküldve December24, 2013 Eddig GM 5w-30 volt/van a motorban, de én is szemezek vele. Tesco-ban szokott lenni akcióban nagyon barátságos áron. Azon meditálok, hogy van-e bármilyen jelentősége a meleg oldali viszkozitásnak normál használat mellett. A 40-es olajnak magasabb a 100 fokon mért kinematikai viszkozitása, ez mennyit jelent a hétköznapokban? Bár amilyen sivatagi forróság van már nyáron itthon is, talán jobb lesz átállni az 5w-40-re? Normál használat mellett szerintem nyugodtan elfogadhatjuk a gyár által jóváhagyott 5W30-as olajakat is, én sem az igénybevétel miatt használom az 5W40-et, egyszerűen csak ehhez jutok hozzá legkönnyebben azok közül, ami szóba jöhet. Link to comment Megosztás: More sharing options...
grofbandi Elküldve December24, 2013 Megoszt Elküldve December24, 2013 Amikor motoroztam, akkor 10W-50, 10W-60-at használtam bele. Igaz azok jobban melegednek, és nagyobb fordulaton járnak. :) (tavasszal ismét nyeregbe pattanok, az astra nem igazán megy, és hiányzik a gyorsulás, és a szebeség, és persze hogy a szél az arcomat csapja) A motoromba nekem is 10W50 ment mindig, de ott sem mindegyik követeli meg, egy egyhármas V2-es chopperbe teljesen felesleges, alig forog ötezret. A VFR-nél 11500 után következett a piros mező, és bizony városban nyáron 100 fok fölé is melegedett, érdekes hogy a ventilátor csak 105 foknál kapcsolt be. Ennek ellenére a víz nem forrt, vagy a fagyállónak magasabb a forráspontja, vagy a műszer ennyire pontatlan. Nem csak nálam, másnál is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
mantec Elküldve December24, 2013 Megoszt Elküldve December24, 2013 T imy! "... nincs mit tenni ..." De van. Mobil 1 ESP 0W-40. PAO alapolajnál nincs haboskávé. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex75 Elküldve December26, 2013 Megoszt Elküldve December26, 2013 Motul x-clean-nél, Mobil1 NewLife-nál sincs cappuccino... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve December26, 2013 Megoszt Elküldve December26, 2013 Érdekes mert a z28net nél nincs truryi a gm 5w30 dexos2 - vel A z14xep nél volt.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve December26, 2013 Megoszt Elküldve December26, 2013 Érdekes mert a z28net nél nincs truryi a gm 5w30 dexos2 - vel A z14xep nél volt.... Konklúzió: bármelyik olaj jó (jóváhagyástól függetlenül), csak a megfelelő motorba kell tölteni. :D 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
GH Elküldve December26, 2013 Megoszt Elküldve December26, 2013 Nekem a GM 5w30 dexos2 sem trutyiz mióta bent van a gáz, pedig rövidebb távokat is megyek átlagos napokon mint azelőtt... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Geopake Elküldve December26, 2013 Megoszt Elküldve December26, 2013 Nekem az Edge-től sincs trutyi.Pedig nem megyek messze.Napi 2x10 km melóba. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve December27, 2013 Megoszt Elküldve December27, 2013 Nekem a GM 5w30 dexos2 sem trutyiz mióta bent van a gáz, pedig rövidebb távokat is megyek átlagos napokon mint azelőtt... Semmi trutyi? Azt hogyan csináljátok? Nekem mindig van valamennyi..... :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
kobraCode Elküldve December27, 2013 Megoszt Elküldve December27, 2013 Semmi trutyi? Azt hogyan csináljátok? Nekem mindig van valamennyi..... :( GM 5w30 dexos2 nálam sem trutyizik, pedig elég sokszor vannak rövidebb 2x5 km-es távok is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Vilmoskörte Elküldve Január8, 2014 Megoszt Elküldve Január8, 2014 Na, ez lelökte nálam a szíjat: http://opel.olajcsere.biz/index.php?page=shop.product_details&product_id=16&flypage=flypage.tpl&pop=0&option=com_virtuemart&Itemid=71 Ebben minden benne van, hogyan ne csináld. Gyakorlatilag minden egyes mondata és paramétere fáj. Ha ezek megélnek a piacon, én is nyitok egy ilyen vállalkozást :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
egyhapsi Elküldve Január8, 2014 Megoszt Elküldve Január8, 2014 Na, ez lelökte nálam a szíjat: http://opel.olajcsere.biz/index.php?page=shop.product_details&product_id=16&flypage=flypage.tpl&pop=0&option=com_virtuemart&Itemid=71 Ebben minden benne van, hogyan ne csináld. Gyakorlatilag minden egyes mondata és paramétere fáj. Ha ezek megélnek a piacon, én is nyitok egy ilyen vállalkozást :) Ezeket jól seggbe kellene rúgni. Ráadásul a 30 ezre ciklus.. Hát röhej. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dj Menyus Elküldve Január8, 2014 Megoszt Elküldve Január8, 2014 http://opel.olajcsere.biz/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=22&category_id=5&option=com_virtuemart&Itemid=71 4,4l? :O Én 3,5 literről tudok? Persze nekik is kell mardjon, de.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
beiden Elküldve Január8, 2014 Megoszt Elküldve Január8, 2014 Hali. Diesel astraba milyen olajat javasoltok? 1.7 dti (Y17DT) a motorcod. Mostanig Castrol magnatec diesel 5W40 volt benne ,es 204000 km van benne. Köszi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Január8, 2014 Megoszt Elküldve Január8, 2014 Na, ez lelökte nálam a szíjat: http://opel.olajcsere.biz/index.php?page=shop.product_details&product_id=16&flypage=flypage.tpl&pop=0&option=com_virtuemart&Itemid=71 Ebben minden benne van, hogyan ne csináld. Gyakorlatilag minden egyes mondata és paramétere fáj. Ha ezek megélnek a piacon, én is nyitok egy ilyen vállalkozást :) A hiba, hogy nem 4.25l kell bele, hanem 3.5l Nem 10W-40 hanem 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40.... :D 30e ok, de azért annyit nem mennék el vele.... Küldtem nekik egy levelet, kíváncsi leszek, hogy mit írnak. Link to comment Megosztás: More sharing options...
flali Elküldve Január9, 2014 Megoszt Elküldve Január9, 2014 A hiba, hogy nem 4.25l kell bele, hanem 3.5l Nem 10W-40 hanem 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40.... :D 30e ok, de azért annyit nem mennék el vele.... Küldtem nekik egy levelet, kíváncsi leszek, hogy mit írnak. Hétfőn voltam "hivatalos márkaszervizben", sajnos nem olajcsere, hanem kilyukadt egy vízcsövem. Régóta téma az olajtípus kérdése a fórumon - így a várakozási időben volt időm kérdezgetni az opeleseket az olajról. Nekem Z14XEP motorkódú Astrám van, 118000km, végig 10W-40 olajjal etetve - nincs észlehető fogyás, 15.000 km/csere. Megpróbálom szószerint idézni a kollegát:" Z14XEP-be gyári (OPEL) előírás a 10W-40 olaj, a szervízkönyvben is ez van, aki nem ezt állítja (barom) az melyik bibliában olvasta? Ezt a hűlyeséget hol hallotam, biztos a fórumon?" Nyugodjak meg jó az enyémbe a 10W-40 olaj, erre vállalnak jótállást! Ne foglalkozzak a fórumos rémhírekkel. Ha az olaj miatt lesz motorgondom, annak javítása benne van a jótállásban! Csak ennyit tennék hozzá, ismétlem, hogy csak idéztem a "kollegát". Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Január9, 2014 Megoszt Elküldve Január9, 2014 Hétfőn voltam "hivatalos márkaszervizben", sajnos nem olajcsere, hanem kilyukadt egy vízcsövem. Régóta téma az olajtípus kérdése a fórumon - így a várakozási időben volt időm kérdezgetni az opeleseket az olajról. Nekem Z14XEP motorkódú Astrám van, 118000km, végig 10W-40 olajjal etetve - nincs észlehető fogyás, 15.000 km/csere. Megpróbálom szószerint idézni a kollegát:" Z14XEP-be gyári (OPEL) előírás a 10W-40 olaj, a szervízkönyvben is ez van, aki nem ezt állítja (barom) az melyik bibliában olvasta? Ezt a hűlyeséget hol hallotam, biztos a fórumon?" Nyugodjak meg jó az enyémbe a 10W-40 olaj, erre vállalnak jótállást! Ne foglalkozzak a fórumos rémhírekkel. Ha az olaj miatt lesz motorgondom, annak javítása benne van a jótállásban! Csak ennyit tennék hozzá, ismétlem, hogy csak idéztem a "kollegát". Mi lenne ha a kedves úriember elővenné s szervizfüzetet? :omg: Vagy nem tud olvasni? :rolleyes: :whistle: Akkor az én szervizfüzetem is rossz, ha másképpen van.... :w00t: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts