imy Elküldve November3, 2013 Megoszt Elküldve November3, 2013 Sziasztok! Meg tudnátok mondani, hogy a Z14XEP motorkódú 2008-as G Astrámba milyen olajfilter kell, a rövidebb, vagy a hosszabb? MANN filtert szeretnék bele venni, de az ott megadott 19MA9235 motorszámot nem tudom értelmezni. Nekem 19RH5180 van írva, ez most akkor azt jelentené, hogy a 712-es filter, vagyis a rövidebb megy bele. Jól gondolom? Inkább gyárit, miért a MANN olcsóbb, vagy mi előnye van? Soha többet nem gyárit. ;) :) 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
CzLaci Elküldve November3, 2013 Megoszt Elküldve November3, 2013 Inkább gyárit, miért a MANN olcsóbb, vagy mi előnye van? Soha többet nem gyárit. ;) :) Momentán ezt néztem ki. Neked jók a tapasztalataid a gyárival? Amúgy meg nem ez az olajcserében a legdrágább elem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve November3, 2013 Megoszt Elküldve November3, 2013 pont van a polcon egy gyári ( hengst) :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve November3, 2013 Megoszt Elküldve November3, 2013 Momentán ezt néztem ki. Neked jók a tapasztalataid a gyárival? Amúgy meg nem ez az olajcserében a legdrágább elem. Mással rosszak a tapasztalataim, ha kb. 1 hónappal korábban visszaolvasol, írtam a "Bosch" szűrőről. ;) 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve November3, 2013 Megoszt Elküldve November3, 2013 Mással rosszak a tapasztalataim, ha kb. 1 hónappal korábban visszaolvasol, írtam a "Bosch" szűrőről. ;) ami valójában nem bosch volt :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve November3, 2013 Megoszt Elküldve November3, 2013 ami valójában nem bosch volt :( " " arra utalt ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
DM101 Elküldve November4, 2013 Megoszt Elküldve November4, 2013 Van 1,5 liter GM 5w30 olajom tavalyról.Most vennék 2 litert, így megvan a 3,5 lityi.A kérdésem az lenne, hogy ezt így össze lehet önteni, nem? Nem baj, hogy az egyik ilyen csomagolású GM 5W30 a másik meg másmilyen csomagolású GM 5W30,ha elvileg ugyanaz van benne. Link to comment Megosztás: More sharing options...
grofbandi Elküldve November4, 2013 Megoszt Elküldve November4, 2013 Van 1,5 liter GM 5w30 olajom tavalyról.Most vennék 2 litert, így megvan a 3,5 lityi.A kérdésem az lenne, hogy ezt így össze lehet önteni, nem? Nem baj, hogy az egyik ilyen csomagolású GM 5W30 a másik meg másmilyen csomagolású GM 5W30,ha elvileg ugyanaz van benne. Nem baj. Elvileg nekem is van egy liter maradékom, talán még ki sincs bontva. Nem jársz Tatabánya felé? Link to comment Megosztás: More sharing options...
DM101 Elküldve November4, 2013 Megoszt Elküldve November4, 2013 Nem baj. Elvileg nekem is van egy liter maradékom, talán még ki sincs bontva. Nem jársz Tatabánya felé? Sajna nem megyek arra. Link to comment Megosztás: More sharing options...
starchild83 Elküldve November4, 2013 Megoszt Elküldve November4, 2013 Hello :) Na jó régen nem voltam erre :) Lenne egy gyors kérdésem, most viszem kocsit 60ezres időszakosra, mire lehet számítani? Szokott itt vmi nagyobb kiadás jellemzően lenni? Ja hülye vagyok, azért ide írtam mert olajról akartam elsősorban kérdezni, szóval ennyi kmnél mit tesznek bele? 5w, 10w? Mert ha egy mód van rá vennék castrolt bele... Link to comment Megosztás: More sharing options...
mantec Elküldve November4, 2013 Megoszt Elküldve November4, 2013 T starchild83! "... olajról ..." A gyártóművi követelmény nem viszkozitási osztály (10W-40, 5W-30), hanem a gyártóművi előírás (GM Dexos 2) megléte. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve November4, 2013 Megoszt Elküldve November4, 2013 Van 1,5 liter GM 5w30 olajom tavalyról.Most vennék 2 litert, így megvan a 3,5 lityi.A kérdésem az lenne, hogy ezt így össze lehet önteni, nem? Nem baj, hogy az egyik ilyen csomagolású GM 5W30 a másik meg másmilyen csomagolású GM 5W30,ha elvileg ugyanaz van benne. Én is mindig felhasználom a régebbi olajat, ha ugyanaz a típus... Így most a dexos2 GM-ből folyamatosan gyűlik, mindig megmarad 5-6dl.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
PGA Elküldve November4, 2013 Megoszt Elküldve November4, 2013 Felbontott, de visszacsavart kupakkal tárolt olajat mennyi ideig lehet felhasználni? Mindig félreteszem én is a cseréljék kimaradt fél liter Fuchs-omat, de eddig nem használtam fel. Link to comment Megosztás: More sharing options...
terry13 Elküldve November5, 2013 Megoszt Elküldve November5, 2013 Sziasztok. Mennyire biztonsagos a tescos castrol? Marmint honnan szerezhetik be? Erdelyben elek 30 kmre Mateszalkatol es gondoltam az ottani teszkoba veszem meg. Amit vettem it szerintem hamisitvany. 2000 km van meg az olajcsereig de megcsinalom most mig nincs olyan hideg. Nemreg toltottem utanna kb fel litert es azota sokkal surubben jon elo az egr problemam. 10w-40 van benne(elso olajcsere volt, nem tudtam mi kell bele) de 5w-40re akarom cserelni. Probaltam levakolni az egr-t de akkor is neha megragadt, rangatott es nem tartotta az alapjaratot. Amikor le volt vakolva es leszedtem, olyan volt mindha megizzadt volna, valahogy lecsapodot valami para. Link to comment Megosztás: More sharing options...
PGA Elküldve November5, 2013 Megoszt Elküldve November5, 2013 Sziasztok. Mennyire biztonsagos a tescos castrol? Marmint honnan szerezhetik be? Erdelyben elek 30 kmre Mateszalkatol es gondoltam az ottani teszkoba veszem meg. Amit vettem it szerintem hamisitvany. 2000 km van meg az olajcsereig de megcsinalom most mig nincs olyan hideg. Nemreg toltottem utanna kb fel litert es azota sokkal surubben jon elo az egr problemam. 10w-40 van benne(elso olajcsere volt, nem tudtam mi kell bele) de 5w-40re akarom cserelni. Probaltam levakolni az egr-t de akkor is neha megragadt, rangatott es nem tartotta az alapjaratot. Amikor le volt vakolva es leszedtem, olyan volt mindha megizzadt volna, valahogy lecsapodot valami para. Van ám élet a Castrol-galaxison túl is... Link to comment Megosztás: More sharing options...
DM101 Elküldve November5, 2013 Megoszt Elküldve November5, 2013 Nem értem miért kell méregdrága olaj csodákat venni, amikor szerintem a motor számára teljesen kielégítő a gyári olaj.Én is vettem anno mindenféle méregdrága olajat, de rájöttem hogy fölösleges pénzkidobás. Link to comment Megosztás: More sharing options...
mantec Elküldve November5, 2013 Megoszt Elküldve November5, 2013 T DM101! "... rájöttem hogy fölösleges ..." Mi volt a módszer? Link to comment Megosztás: More sharing options...
terry13 Elküldve November5, 2013 Megoszt Elküldve November5, 2013 Akkor mit tegyek bele? Link to comment Megosztás: More sharing options...
szkszaby Elküldve November5, 2013 Megoszt Elküldve November5, 2013 GM Dexos2 5W-30. Én is azt rakattam a 2.2es Vekimbe és nyugodtan alszom :) 10000km múlva csere... Link to comment Megosztás: More sharing options...
DM101 Elküldve November5, 2013 Megoszt Elküldve November5, 2013 T DM101! "... rájöttem hogy fölösleges ..." Mi volt a módszer? Az volt a módszer, hogy nem lehetett semmit sem észrevenni a csili-vili olaj és a gyári között.Se fogyasztásban, se a motor hangján, se hideg időben.....Aztán meg úgy voltam vele, hogy a gyár csak jobban tudja, hogy mi kell a kocsinak.Meg aztán a 8 millás Opelbe is GM olajat tesznek nem?! Link to comment Megosztás: More sharing options...
terry13 Elküldve November5, 2013 Megoszt Elküldve November5, 2013 Na nemtom de en Nemetorszagbol hoztam az autot fene tudja milyen olajjal es semmi problema nem volt az egr-el, ahogy beletettem ezt a szar 10w-40et kb 20 km utan jelentkezet eloszor csak akkor meg nem tudtam, hogy mi a gond. Szoval tuti kozrejatszik az olaj Link to comment Megosztás: More sharing options...
rothar Elküldve November8, 2013 Megoszt Elküldve November8, 2013 Üdv! 100e, szervizre milyen viszkozitású olajat vigyek magammal? 5w30 vagy 5w40. Persze dexos2. 1,4 benzin. Most 5w30 Magnatec van benne, de lehet váltanék Edge-re. 5w40-re ha szerintetek érdemes feljebb menni a melegoldali viszkozitásban. Ja, és egy nagyon laikus kérdés, nem találom a gépkönyveben hogy a mennyi a gyártóművi előírás, olajcserére, 1év és ...hány ezer km.? Köszi a válaszokat-. Link to comment Megosztás: More sharing options...
PGA Elküldve November8, 2013 Megoszt Elküldve November8, 2013 Nem tudom, hogy normál üzemi körülmények között ki lehet-e mutatni különbséget a 2 viszkozitási osztály használata között. X-es motorral 15e km VAGY 1 év, Z-s motorokkal 30e km VAGY 1 év a csereperiódus. Egyes vélekedések szerint az utóbbi érték (30e km) inkább marketing, mint műszakilag indokolható. Ha sok a rövid, hideg üzem az autóval, akkor szerintem pláne... Mindenesetre évente mindenképpen ajánlott a csere, kisebb futás esetén is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex75 Elküldve November9, 2013 Megoszt Elküldve November9, 2013 http://www.origo.hu/auto/20131010-savakkal-mergezi-magat-a-hidegen-hagyott-motor-autok-utolag-beepitett-allofutese.html Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve November9, 2013 Megoszt Elküldve November9, 2013 Nem tudom, hogy normál üzemi körülmények között ki lehet-e mutatni különbséget a 2 viszkozitási osztály használata között. X-es motorral 15e km VAGY 1 év, Z-s motorokkal 30e km VAGY 1 év a csereperiódus. Egyes vélekedések szerint az utóbbi érték (30e km) inkább marketing, mint műszakilag indokolható. Ha sok a rövid, hideg üzem az autóval, akkor szerintem pláne... Mindenesetre évente mindenképpen ajánlott a csere, kisebb futás esetén is. A lényeg, hogy 15e-nél többet nem nagyon szabad vele menni. Én 12-15e körül cserélem, mikor eszembe jut. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts