imy Elküldve Október21, 2013 Megoszt Elküldve Október21, 2013 Felejtsd el az összes ilyen "csodaszert". Jó eséllyel többet ártasz vele. Ha biztosra akarsz menni, akkor leengeded, valami olcsóbb de nem vacak olajjal feltöltöd (pl GM, a szűrőket cseréld) autózol pár száz km-t és utána még melegen leereszted majd beleteszel valami közepesen nívós (pl. Castrol Magnatec 5W40 C3) olajat minőségi szűrőkkel (Bosch, Mann). Amikor Júliusban megvettem a vasat, ezt 2x játszottuk el vele 2 hónap alatt (nagyon csúnya cucc jött ki belőle amikor cseréltük)... :whistle: Inkább eredeti GM-et, azt ne... Ha kíváncsi vagy miért, olvass vissza.... :lipssealed: Link to comment Megosztás: More sharing options...
harmlevi Elküldve Október21, 2013 Megoszt Elküldve Október21, 2013 Ez alatt arra gondolsz, hogy hamar "trutyis" lett vagy leengedéskor "trutyis" volt? Mert ha igen, akkor pont hogy jól teljesített az olaj. A lényege ugyebár, hogy lebegtesse a "trutyit" és ne engedje lerakódni (besülni) bizonyos helyekre. Vagy arra, hogy városban "trutyisodott"? Tudom, mi a dolga, de nem, nem volt jó az olaj, "lerakódni (besülni) bizonyos helyekre", ez történt + a prémium minőségű olajszűrőt is úgy összeszívta, hogy valami okádék volt... Trutyisodás állandó jellegű volt az olajbeöntőn, nem csak hidegben és nem rövid távokon használtam... Kétszer tapasztaltam ilyet a 10w40-es Magnatec-kel (az előző tulajdonostól kaptam így az autót, nem értett hozzá, a helyi "szakember" meg ezt locsolta neki bele) illetve az 5w40-es Magnatec-kel... Érdekes módon a Dexos2 vagy Gm-ll-a-025 5w30 Opel olajjal egyszer sem volt ilyen, normálisan néz ki mind az olajszűrő, az olajszűrőház belseje, mind a leengedett olaj, szépen tartja magában a szennyeződéseket de közben nem okoz trutyisodást, talán csendesebb is, de ez lehet csak placebo.... Egyébként biztosan jó olaj (az Ignisben nem tapasztaltam ilyet, többször kapta ezt az olajat, a beszerzési forrás azonos, megbízható), de nem ebbe az autóba... Az FST Castrolokkal szemben viszont nincsenek fenntartásaim, de az már egy másik árkategória, a VW-be az megy, de az Opelbe felesleges ha itt a jó GM, normális áron, rendszeresen cserélve...:) A Meriva pedig a ritkább csere (ez az autó sokat megy) miatt kapja a Mobil 0w40 olajat, az alapolaj korszerűbb PAO (ala mantec:D) mint az összes többi dexos2-nél (ahol csak Hc)... Link to comment Megosztás: More sharing options...
mantec Elküldve Október22, 2013 Megoszt Elküldve Október22, 2013 T harmlevi! " ... legkorszerűbb ..." Mobil 1 ESP 0W-40 az. Link to comment Megosztás: More sharing options...
harmlevi Elküldve Október22, 2013 Megoszt Elküldve Október22, 2013 T harmlevi! " ... legkorszerűbb ..." Mobil 1 ESP 0W-40 az. Pont innen rendeltem, ezen kívül még egy helyen találtam jóval drágábban... Nem értem, miért nem általános ezen termékeknek a szélesebb körű terjesztése Magyarországon.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
DM101 Elküldve Október22, 2013 Megoszt Elküldve Október22, 2013 Pont innen rendeltem, ezen kívül még egy helyen találtam jóval drágábban... Nem értem, miért nem általános ezen termékeknek a szélesebb körű terjesztése Magyarországon.... Ez az olaj mennyivel jobb mint a sima GM? Érdemes érte vagy 8.000Ft-al többet kiadni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
mantec Elküldve Október22, 2013 Megoszt Elküldve Október22, 2013 T DM101! "... jobb ..." Alapolaj nem HC, hanem PAO. " Érdemes ..." Szvsz igen. "... 8.000Ft ..." Ez hogy jött ki? Genuine GM Motor Oil Dexos2 5W-30 Mobil 1 ESP 0W-40 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex75 Elküldve Október23, 2013 Megoszt Elküldve Október23, 2013 "... jobb ..." Alapolaj nem HC, hanem PAO. A Mobil1 New Life milyen? Az is PAO, nem? SHC ugyanúgy, mint a 0W ESP. Tuti, hogy nem észter, PIO meg végképp nem, nem is HC, akkor csak PAO lehet, nem? Rosszul gondolom? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex75 Elküldve Október23, 2013 Megoszt Elküldve Október23, 2013 Ez az olaj mennyivel jobb mint a sima GM? Érdemes érte vagy 8.000Ft-al többet kiadni? Szerintem a miénkbe (benzinesek) jobb a Mobil_1_New_Life_0W-40. Több kopásgátló, ill. tisztító, lebegtető adalékot tartalmaz, mint a Mobil_1_ESP_0W-40, viszont emiatt a legmodernebb, részecskeszűrős dízeleknél esetleg poblémás(?) lehet, mivel a magasabb szulfáthamu-tartalom miatt esetleg hamarabb telítődhet a részecskeszűrő... Egyszóval: Benzinesbe, részecskeszűrő nélküli dízelbe: Mobil_1_New_Life_0W-40 Modern dízelbe: Mobil_1_ESP_0W-40 a legjobb. Szerintem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
mantec Elküldve Október23, 2013 Megoszt Elküldve Október23, 2013 T Alex75! " Több ..." Mennyivel? " Szerintem " A kenőolaj gyártója nincs ezen a véleményen. Mobil 1 ESP 0W-40: "The majority of GM/Opel/Vauxhall/Chevrolet Diesel and Gasoline vehicles can use dexos2TM lubricants." Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex75 Elküldve Október23, 2013 Megoszt Elküldve Október23, 2013 T Alex75! " Több ..." Mennyivel? " Szerintem " A kenőolaj gyártója nincs ezen a véleményen. Mobil 1 ESP 0W-40: "The majority of GM/Opel/Vauxhall/Chevrolet Diesel and Gasoline vehicles can use dexos2TM lubricants." T Mantec! "Mennyivel?" Neked, mint oilgarchanak, feltételezem, nem kell külön értelmeznem a fentebb linkelt adatlapokat. Megtalálod bennük a választ. "...véleményen" Ami modern, 1-3 éves motoroknál helytálló, viszont a mi (5-10, v lassan 14éves) motorjainknál nem biztos, hogy a lehető legjobb. A dexos2 egyik követelménye a közepes hamutartalom, ami fontos a turbo ill. DPF miatt. Ilyen viszont a miénkben nincs, így viszont alkalmasabbnak tűnhet a New Life. Mivel High SAPS, így magasabb a foszfortartalma (kopásgátló) is. Tehát azok az Opelok amelyeknek GM-LL-A/B-025 az előírás, véleményem szerint jobb a New Life. Ennyi. Ettől függetlenül felőlem mindenki azt tölt bele, amit jónak lát... :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
PGA Elküldve Október23, 2013 Megoszt Elküldve Október23, 2013 Te is fiam, Brutus Sándor? :) Egyébként a „Hasznos információk a motorolajokról” topikban érdemes lenne egy autentikus „olajtudomány” linkgyűjteményt elhelyezni. Ha már ennyi HC-zás, PAO-zás folyik itt... mantec? Link to comment Megosztás: More sharing options...
psych0 Elküldve Október24, 2013 Megoszt Elküldve Október24, 2013 Sziasztok! X16SZR-ben kell olajat cserélni. Egy hónappal ezelőtt valaki itt a fórumon azt írta, hogy ebbe a 10W-40 "még elmegy". Ezzel szemben egy 1998/12 G Astrában a mai napig vezetett szervízkönyve szerint mindig 10W-40-et tettek. A legutóbbi számlán 3.5l félszintetitkus 10W-40 szerepel. A 10W-40 mehet továbbra is bele? Akár gyártóra (olaj + szűrő) is várok javaslatot a középkategóriában. Köszönöm szépen előre is! Link to comment Megosztás: More sharing options...
mantec Elküldve Október24, 2013 Megoszt Elküldve Október24, 2013 T Alex75!"... Megtalálod ..." A hivatkozott dokumentumok semmilyen információt nem tartalmaznak - az általad említett - kopásgátló, ill. tisztító, lebegtető adalékok mennyiségéről. Ezért eme dokumentumok alapján nem állítható, hogy az egyikben több, a másikban kevesebb van. T psych0!"... 10W-40 ..." Az említett viszkozitási osztály az X motorkódú motorokba nem volt tiltva. Z motorkódtól már nem használható. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Janó32 Elküldve Október24, 2013 Megoszt Elküldve Október24, 2013 Sziasztok! X16SZR-ben kell olajat cserélni. Egy hónappal ezelőtt valaki itt a fórumon azt írta, hogy ebbe a 10W-40 "még elmegy". Ezzel szemben egy 1998/12 G Astrában a mai napig vezetett szervízkönyve szerint mindig 10W-40-et tettek. A legutóbbi számlán 3.5l félszintetitkus 10W-40 szerepel. A 10W-40 mehet továbbra is bele? Akár gyártóra (olaj + szűrő) is várok javaslatot a középkategóriában. Köszönöm szépen előre is! Ha jól tippelem, ez még a 8 szelepes 1.6-os motor. (Az egyik legjobb.) Ha igen, akkor abba tökéletes a 10w40. Persze csak olyat ami rendelkezik jóváhagyással. De halkan megjegyezném, hogy én kb 8 éven át csak Castrol Magnatec-et használtam az előző 1.6-os 8v motorú autómba, és amikor 18 évesen meg kellett bontani a hengerfejet (beégett szelep), hihetetlenül tiszta volt minden ami látható volt, a hengerfalak is gyönyörűek voltak 175ezer km után is... A szűrők pedig lelked rajta kategória. Mehet a gyári GM, de azt szeretik hamisítani (állítólag). Az annál olcsóbbakat hagyd inkább. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
mantec Elküldve Október24, 2013 Megoszt Elküldve Október24, 2013 T Janó32! "... 10W40 ... rendelkezik jóváhagyással ..." De ilyen nincs. Link to comment Megosztás: More sharing options...
grofbandi Elküldve Október24, 2013 Megoszt Elküldve Október24, 2013 Ha jól tippelem, ez még a 8 szelepes 1.6-os motor. (Az egyik legjobb.) Ha igen, akkor abba tökéletes a 10w40. Persze csak olyat ami rendelkezik jóváhagyással. De halkan megjegyezném, hogy én kb 8 éven át csak Castrol Magnatec-et használtam az előző 1.6-os 8v motorú autómba, és amikor 18 évesen meg kellett bontani a hengerfejet (beégett szelep), hihetetlenül tiszta volt minden ami látható volt, a hengerfalak is gyönyörűek voltak 175ezer km után is... A szűrők pedig lelked rajta kategória. Mehet a gyári GM, de azt szeretik hamisítani (állítólag). Az annál olcsóbbakat hagyd inkább. Szerintem is jó a Magnatec, én is használtam sokáig a Calibrába. GM-ról váltottam, amivel melegen elég hangos volt a motor, a Castrollal ez megszűnt. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
csicsó Elküldve Október24, 2013 Megoszt Elküldve Október24, 2013 Sziasztok! X16SZR-ben kell olajat cserélni. Egy hónappal ezelőtt valaki itt a fórumon azt írta, hogy ebbe a 10W-40 "még elmegy". Ezzel szemben egy 1998/12 G Astrában a mai napig vezetett szervízkönyve szerint mindig 10W-40-et tettek. A legutóbbi számlán 3.5l félszintetitkus 10W-40 szerepel. A 10W-40 mehet továbbra is bele? Akár gyártóra (olaj + szűrő) is várok javaslatot a középkategóriában. Köszönöm szépen előre is! Mivel ezekbe a motorokba még nem volt előirás a dexos-2,ezért használható a 10W-40,én is ezt rakom bele,jelenleg Shell helix HX7 van benne :icon1: Olajcsere óta 8000km-t ment,talán 1-2dl hiányzik belőle,előtte Castrol Magnatec-kel ment,de abból sem evett többet Azért váltottam.mert télen a beöntő körűl megjelent a "cappucinó"egy kávészerű trutyi,de ez a Shellel is megvolt <_<,de csak télen A Shellel mintha egy kicsit csendesebb lenne,hidegindításkor max.1-2sec amig a tőkék csattognak Szűrőnek Mann-t használok 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
csicsó Elküldve Október24, 2013 Megoszt Elküldve Október24, 2013 Sziasztok! X16SZR-ben kell olajat cserélni. Egy hónappal ezelőtt valaki itt a fórumon azt írta, hogy ebbe a 10W-40 "még elmegy". Ezzel szemben egy 1998/12 G Astrában a mai napig vezetett szervízkönyve szerint mindig 10W-40-et tettek. A legutóbbi számlán 3.5l félszintetitkus 10W-40 szerepel. A 10W-40 mehet továbbra is bele? Akár gyártóra (olaj + szűrő) is várok javaslatot a középkategóriában. Köszönöm szépen előre is! Mivel ezekbe a motorokba még nem volt előirás a dexos-2,ezért használható a 10W-40,én is ezt rakom bele,jelenleg Shell helix HX7 van benne :icon1: Olajcsere óta 8000km-t ment,talán 1-2dl hiányzik belőle,előtte Castrol Magnatec-kel ment,de abból sem evett többet Azért váltottam.mert télen a beöntő körűl megjelent a "cappucinó"egy kávészerű trutyi,de ez a Shellel is megvolt <_<,de csak télen A Shellel mintha egy kicsit csendesebb lenne,hidegindításkor max.1-2sec amig a tőkék csattognak Szűrőnek Mann-t használok Link to comment Megosztás: More sharing options...
hakapeszimaki Elküldve Október24, 2013 Megoszt Elküldve Október24, 2013 Sziasztok! X16SZR-ben kell olajat cserélni. Egy hónappal ezelőtt valaki itt a fórumon azt írta, hogy ebbe a 10W-40 "még elmegy". Ezzel szemben egy 1998/12 G Astrában a mai napig vezetett szervízkönyve szerint mindig 10W-40-et tettek. A legutóbbi számlán 3.5l félszintetitkus 10W-40 szerepel. A 10W-40 mehet továbbra is bele? Akár gyártóra (olaj + szűrő) is várok javaslatot a középkategóriában. Köszönöm szépen előre is! A fent emlegetett mobil new life 0-40re váltottam kb. 100ekm-t futott szintén ilyen x16szr blokkba. mobil 10w-40ről. Ennyi km-rel nem meglepő,hogy 10w-40el sem volt semmilyen kopogás,zörgés,de zajszintmérő szerint is csendesebb lett a motor alapjáraton a (motortér ugyanazon pontján mérve) kb.3-4db-el 0w-40 new life-al. A 0w-40et sem eszi jobban,mentem vele már kb. 1500km-t,nem mozdult a nívón a szint. Gondolom ezzel az olajjal is ugyanannyit fogok leengedni 10ekm után,mint amennyit beletöltöttem. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex75 Elküldve Október24, 2013 Megoszt Elküldve Október24, 2013 T Alex75!"... Megtalálod ..." A hivatkozott dokumentumok semmilyen információt nem tartalmaznak - az általad említett - kopásgátló, ill. tisztító, lebegtető adalékok mennyiségéről. Ezért eme dokumentumok alapján nem állítható, hogy az egyikben több, a másikban kevesebb van. T psych0!"... 10W-40 ..." Az említett viszkozitási osztály az X motorkódú motorokba nem volt tiltva. Z motorkódtól már nem használható. T Mantec! "...nem tartalmaznak..." Pedig ott van, mindkettőnél fel van tüntetve a foszfor ill. szulfáthamu tartalma. Az elöbbiből a kopásgátló, utóbbiból a tisztító, lebegtető adalékok mennyiségére lehet következtetni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex75 Elküldve Október24, 2013 Megoszt Elküldve Október24, 2013 A fent emlegetett mobil new life 0-40re váltottam kb. 100ekm-t futott szintén ilyen x16szr blokkba. mobil 10w-40ről. Ennyi km-rel nem meglepő,hogy 10w-40el sem volt semmilyen kopogás,zörgés,de zajszintmérő szerint is csendesebb lett a motor alapjáraton a (motortér ugyanazon pontján mérve) kb.3-4db-el 0w-40 new life-al. A 0w-40et sem eszi jobban,mentem vele már kb. 1500km-t,nem mozdult a nívón a szint. Gondolom ezzel az olajjal is ugyanannyit fogok leengedni 10ekm után,mint amennyit beletöltöttem. Azóta már az enyém is ezzel jár... :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
mantec Elküldve Október24, 2013 Megoszt Elküldve Október24, 2013 T Alex75! "... ott van ..." Tárgyi tévedés. A foszfor és szulfáthamu tartalom nincs egy-egy értelmű kapcsolatban az általad ismertetett jellemzőkkel. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Janó32 Elküldve Október24, 2013 Megoszt Elküldve Október24, 2013 T Janó32! "... 10W40 ... rendelkezik jóváhagyással ..." De ilyen nincs. T mantec! "...De ilyen nincs..." Minek-mi nincs?! Mert ha arra gondolsz, hogy a 10w40-es Castrol Magnatec-nek az adott motorhoz nincs jóváhagyása, akkor megnyugtatlak, egy szóval sem állította senki... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiu Elküldve Október24, 2013 Megoszt Elküldve Október24, 2013 A fent emlegetett mobil new life 0-40re váltottam kb. 100ekm-t futott szintén ilyen x16szr blokkba. mobil 10w-40ről. Ennyi km-rel nem meglepő,hogy 10w-40el sem volt semmilyen kopogás,zörgés,de zajszintmérő szerint is csendesebb lett a motor alapjáraton a (motortér ugyanazon pontján mérve) kb.3-4db-el 0w-40 new life-al. A 0w-40et sem eszi jobban,mentem vele már kb. 1500km-t,nem mozdult a nívón a szint. Gondolom ezzel az olajjal is ugyanannyit fogok leengedni 10ekm után,mint amennyit beletöltöttem. n+1-edszerre sem kaptál választ, pedig engem is érdekelne az x16szr-be tehető "modern" olaj. Így a Castrol Magnatec 5w30 lett a befutó. :icon1: Link to comment Megosztás: More sharing options...
demura Elküldve Október24, 2013 Megoszt Elküldve Október24, 2013 Sziasztok ! Elérkezett az olaj és szűrőcserék ideje. Olajnak az Eneos Premium hyper 5W30-at néztem ki. Van valakinek tapasztalata vele kapcsolatban. Szűrőket mit javasoltok. / olaj, levegő, pollen, benzin /Tavaj amikor megvettem az autót, csak bementem az első autósboltba, és megvettem amit adtak hozzá alvázszám alapján. Nem igazán emlékszem, melyik milyen volt. Arra emlékszem hogy az olaj 5w30-as volt. Előre is köszönöm. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts