Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj, kenőanyag, hidraulika olaj, zsírok


julien

Recommended Posts

Próbált már valaki innen a 8szelepes (X16szr,z16se) motorjába mobil1 0w-40 olajat?

x16szr-be próbálnám mobil 2000 10w-40 helyett. Csak kicsit drága ahhoz,hogy 500km alatt átfolyjon rajta 1liter. (10w-40nél nem mozdul a nívón a szint 8000km csereperiódus alatt).

Én most Shell Helix HX7 10W-40-el megyek 8V-be,7 ezer alatt szinte semmi nem fogyott belőle,köv.cserénél v.milyen 5W-40-et fogok bele tenni :icon1:

Szerintem először Te is ezt próbáld meg

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok!

Én egy-két általános kérdést dobnék fel:

- Kinek-mennyi olajat fogyaszt az autója (motorkód)?

- Ki-milyen olajat használ? (Ha fogyasztja, akkor melyiket csipegeti kevésbé?)

Szép estét mindenkinek!

Üdv,

J

Z14XE:

- Opel szerviz által GM 10W40, 12eKm -> fogyás utolsó 2eKm-en 0,4l, elötte semmi (igaz ennek fele autópálya 4 ezres fordulat környékén)

- Opel szerviz által Castrol 10W40, 10eKm -> fogyás össz. 0,2l, tartós autópálya nem volt

- megvilágosodás után magam által GM 5W30 -> eddig 7eKm 0,1l fogyás.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

T Stofl!

"... GM 10W-40 ..."

A Genuine GM Motor Oil 10W-40 semmilyen Z motorkódhoz előírt követelményt nem teljesít. Ilyen motorba nem való.

"... Castrol 10W-40 ..."

A BP konszern Castrol márkanevén forgalmazott 10W-40 viszkozitási osztályú olajok egyike sem teljesíti a Z motorkódhoz előírt gyártóművi olajkövetelményt. Ezért ebbe a motorba nem valók.

A gyártóművi előírást teljesítő GM motorolaj:

Genuine GM Motor Oil Dexos 2 5W-30.

A BP konszern aktuális követelményt teljesítő motorolajai:

Castrol Edge 5W-40,

Castrol Magnatec C3 5W-40,

Aral High Tronic G 5W-30,

BP Visco 5000 M 5W-30,

BP Visco 7000 C 5W-40.

Link to comment
Megosztás:

T Stofl!

"... GM 10W-40 ..."

A Genuine GM Motor Oil 10W-40 semmilyen Z motorkódhoz előírt követelményt nem teljesít. Ilyen motorba nem való.

"... Castrol 10W-40 ..."

A BP konszern Castrol márkanevén forgalmazott 10W-40 viszkozitási osztályú olajok egyike sem teljesíti a Z motorkódhoz előírt gyártóművi olajkövetelményt. Ezért ebbe a motorba nem valók.

A gyártóművi előírást teljesítő GM motorolaj:

Genuine GM Motor Oil Dexos 2 5W-30.

A BP konszern aktuális követelményt teljesítő motorolajai:

Castrol Edge 5W-40,

Castrol Magnatec C3 5W-40,

Aral High Tronic G 5W-30,

BP Visco 5000 M 5W-30,

BP Visco 7000 C 5W-40.

T Mantec!

Köszi!

Tudom a fórumnak és neked köszönhetően! Mint ahogy írtam:

"- megvilágosodás után magam által GM 5W30"

Most már ez kerül bele. És most is ez van benne!

Link to comment
Megosztás:

Z14XE:

- Opel szerviz által GM 10W40, 12eKm -> fogyás utolsó 2eKm-en 0,4l, elötte semmi (igaz ennek fele autópálya 4 ezres fordulat környékén)

- Opel szerviz által Castrol 10W40, 10eKm -> fogyás össz. 0,2l, tartós autópálya nem volt

- megvilágosodás után magam által GM 5W30 -> eddig 7eKm 0,1l fogyás.

Eltörném annak a kezét, aki belerakta....

Látszik itt a 'vastagabb' olaj nem mindig megoldás az olaj fogyasztásra.

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok!

Én egy-két általános kérdést dobnék fel:

- Kinek-mennyi olajat fogyaszt az autója (motorkód)?

- Ki-milyen olajat használ? (Ha fogyasztja, akkor melyiket csipegeti kevésbé?)

Szép estét mindenkinek!

Üdv,

J

Z18XE, Fuchs Titan Supersyn 5W-50 jelű szabálytalan motorolaj, 11e km, olajfogyás zéró.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Tegnap cseréltem le a mobil 10w-40et mobil1 0w-40re. Üzem meleg alapjáraton 5db-el csendesebb lett. Gyakorlatban is észrevehetően halkabb,mint az előző olaj amiben még metabond adalék is volt. Igen, jó minőségű olajba tényleg nem kell semmilyen adalék,de a 10w-40 olajokat már nem igazán lehet ezzel a jelzővel illetni 2013-ban. (:

Link to comment
Megosztás:

Tegnap cseréltem le a mobil 10w-40et mobil1 0w-40re. Üzem meleg alapjáraton 5db-el csendesebb lett. Gyakorlatban is észrevehetően halkabb,mint az előző olaj amiben még metabond adalék is volt. Igen, jó minőségű olajba tényleg nem kell semmilyen adalék,de a 10w-40 olajokat már nem igazán lehet ezzel a jelzővel illetni 2013-ban. (:

A 10W-s olaj nem ezekbe való... ;)

Link to comment
Megosztás:

A 10W-s olaj nem ezekbe való... ;)

Az enyémben x16szr van,azokba szerintem még "elmegy".

De végső soron azért döntöttem el,hogy váltok jobb olaj irányába,mert sokkolt,hogy 8ekm után milyen csúnya fekete lesz a 10w-40,míg az általam szervizelt újkora óta castrol c3 5w-40el üzemelő A6 C5 2.4 30V-ből milyen egészséges színű olaj jön le még 15ekm és 2év után is.

Lehet öregebb konstrukciójú motorom jobban fel fogja hígítani és be fogja kormolni a full szintetikus mobil1-et is,majd meglátom. Pedig fele annyi km sincs a motorban,mint az Audiéban.

Link to comment
Megosztás:

Az enyémben x16szr van,azokba szerintem még "elmegy".

De végső soron azért döntöttem el,hogy váltok jobb olaj irányába,mert sokkolt,hogy 8ekm után milyen csúnya fekete lesz a 10w-40,míg az általam szervizelt újkora óta castrol c3 5w-40el üzemelő A6 C5 2.4 30V-ből milyen egészséges színű olaj jön le még 15ekm és 2év után is.

Lehet öregebb konstrukciójú motorom jobban fel fogja hígítani és be fogja kormolni a full szintetikus mobil1-et is,majd meglátom. Pedig fele annyi km sincs a motorban,mint az Audiéban.

Szerintem egy motorolajnak 8-10 ezer kilométer után illik sötétebbnek lennie, ebből látszik, hogy teszi a dolgát, lebegteti a koszt, nem hagyja leülepedni a motor zugaiban (főleg ha már a motor túl van egy bizonyos futásteljesítményen).

Link to comment
Megosztás:

Ezt már nehezebb megállapítani, az előzővel csak arra akartam rávilágítani, hogy pusztán attól, hogy fekete az olaj színe amikor leengedik, az az olaj semmivel sem rosszabb, mint egy világosabb színű.

Én úgy tudom elképzelni, hogy minél több mocskot lebegtet egy olaj, annál sötétebb színű. Az enyém 10000 után már nem mondható sárgának, sőt. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy a Castrol nem teszi a dolgát, lehet, h az ódi motorja dolgozik ennyire tisztán. :)

Link to comment
Megosztás:

Én úgy tudom elképzelni, hogy minél több mocskot lebegtet egy olaj, annál sötétebb színű. Az enyém 10000 után már nem mondható sárgának, sőt. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy a Castrol nem teszi a dolgát, lehet, h az ódi motorja dolgozik ennyire tisztán. :)

Nekem is C3-as Castrol van benne, még csak kétezret mentem vele, de már nem sárga. Igaz nagyrészt 100km/h fölött volt használva most. Fél litert utána is kellett már tölteni, de ettől még nem idegeskedem, több ne legyen. Városban nem nagyon fogy.

Link to comment
Megosztás:

Ma vásároltam a cromaxban gm olajat, valaki itt irta, hogy nem volt rajta hologrammos matrica. Nos ezen volt, bár a mai világban ez sem sokat számít.

Itt vetődött fel két kérdés is:

1. milyen kulcs kell az olaj leeresztéséhez, mert mintha torx csavart láttam volna, bár annyira nem figyeltem, illetve, ha az akkor mekkora.

2. itt a csavar alatt milyen tömítés van, gumi vagy rézkarika, mint az f-es astránál?

Előre is köszi a választ.

Link to comment
Megosztás:

Ma vásároltam a cromaxban gm olajat, valaki itt irta, hogy nem volt rajta hologrammos matrica. Nos ezen volt, bár a mai világban ez sem sokat számít.

Itt vetődött fel két kérdés is:

1. milyen kulcs kell az olaj leeresztéséhez, mert mintha torx csavart láttam volna, bár annyira nem figyeltem, illetve, ha az akkor mekkora.

2. itt a csavar alatt milyen tömítés van, gumi vagy rézkarika, mint az f-es astránál?

Előre is köszi a választ.

Nekem torx csavar és gumigyűrű van( Z14XE)...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

...fejből nem tudom,de nekem készlet van...bevittem magammal a kocsi alá és kihúztam a megfelelőt belőle! :)

Nekem is van készletem, de csak 30-ig. Erős a gyanúm, hogy az kicsi lesz. S nem akarok pofára esni vasárnap mikor olajat akarok cserélni. :) Akkor asszem nézem kell egy nagyobb készletet. Azért köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.