Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj, kenőanyag, hidraulika olaj, zsírok


julien

Recommended Posts

Sziasztok!

Én még új vagyok köztetek, alig két hónapja vásároltam a G Astra-m. Sok minden kérdéses még, csak nem tudom hogy megszoknom kell ,vagy megszöknöm ezen dolgok kapcsán. Eddig is Astra-m volt, 12 évig egy F Astra használtam.

Az első ami a kérdésem lenne, hogy a nívópálca jelöléseit nem igazán tudom értelmezni. (Az F szériáé nem ilyen.) Ezen se egy min-max jelölés nincs, sehol egy 1L jelzés vagy nyíl....

Olajcsere után eddig kb 500km-t mentem vele, szakszervizben cseréltettem, nem néztem meg akkor hogy meddig töltötték. Péntek du leraktam az autót és szombat de néztem meg rutinból ezt-azt. Többszöri mérésre is ua eredmény jött ki. A nívópálca 4 barázdájából a 3. aljáig ér az olaj. Ez most akkor jó? (Tudok ide képet beilleszteni/csatolni valahogyan?)

Köszönöm a válaszotokat előre is!

Min és max jelzés között 1 liter van, 5 rovátkával felosztva. Álmoskönyv szerint kb 50-80% közötti töltöttség az ideális. Nyílván min alá nem mehet és max fölé nem célszerű tölteni. Motorkód? Célszerűen dexos 2 jóváhagyású olajjal érdemes tölteni a motort.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Kicseréltem a gyertyákat és javult a rezonancia. Pedig mindegyik henger ment a régi gyertyákkal kicsit jobban rázkódott a motor

. Nem értem az összefüggést...

Valaki már próbálta a Bosch olajszűrőt? Érdemes lehet kipróbálni?

https://cromax.hu/130000000-szurok/130420000-szurok/130420122-motorolajszuro/6157-olajszuro-opel-benzines

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy 10 éves, 225 ezer km-t futott, 1,6-os 16 szelepes G-s lovam :) Olajteknő, tömítés cserét akarok benne, mert el van repedve illetve a tömítés is eldurrant a valahol, de ha már lúd legyen kövér, olajat is cserélek benne szűrővel. Kérdésem, hogy egy ilyen autóba milyent érdemes önteni? Én a GM 5WXX típusait nézegettem, de hallani, h ilyen autóba már kár az. Inkább 10WXX. Javaslatok? Illetve valahol itt a fórumon olvastam valami fém vagy hasonló gyári tömítés készletről, erről valami infó? Nem szeretnék úgy járni, mint most, h eldurrant a tömítés és csepeg a lé :P

Kössz a válaszokat.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy 10 éves, 225 ezer km-t futott, 1,6-os 16 szelepes G-s lovam :) Olajteknő, tömítés cserét akarok benne, mert el van repedve illetve a tömítés is eldurrant a valahol, de ha már lúd legyen kövér, olajat is cserélek benne szűrővel. Kérdésem, hogy egy ilyen autóba milyent érdemes önteni? Én a GM 5WXX típusait nézegettem, de hallani, h ilyen autóba már kár az. Inkább 10WXX. Javaslatok? Illetve valahol itt a fórumon olvastam valami fém vagy hasonló gyári tömítés készletről, erről valami infó? Nem szeretnék úgy járni, mint most, h eldurrant a tömítés és csepeg a lé :P

Kössz a válaszokat.

Ha 10 éves attól még nem biztos, hogy 10W kell bele, írj egy motorkódot.

Link to comment
Megosztás:

Z16XE

Kb. két hónapja voltam márkaszervizben olajcserén. Nekem kifejezetten a 10w40-et ajánlották és tették bele. Mivel egyébként sem volt árban számottevő differencia az 5w30-hoz képest, kértem hogy azt öntsék bele, amit ők jónak ítélnek ezen autóba.

121900km-nél volt az ominózus olajcsere...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a tanácsokat. Én azért gondoltam elsőre az 5WXX-t mert itt Ausztriában jó hidegek vannak és ahogy a Csináld magad c. könyvben néztem az jobban bírja a hideget, mint a 10WXX. De akkor ha mindegy szerintem a GM 5W40-e lesz :)

Benzinkutas mondta, h az első szám (5W, 10W) azt jelöli, h max hány éves autóba lehet tölteni :D Szóval szerinte nemsokára jöhet a 15W :P

Link to comment
Megosztás:

Kb. két hónapja voltam márkaszervizben olajcserén. Nekem kifejezetten a 10w40-et ajánlották és tették bele. Mivel egyébként sem volt árban számottevő differencia az 5w30-hoz képest, kértem hogy azt öntsék bele, amit ők jónak ítélnek ezen autóba.

121900km-nél volt az ominózus olajcsere...

Az hülyeség, 10W nem való bele, max azért nem volt különbség, mert nekik több megmarad úgy...

És az mondja magát márkaszerviznek, megeszem a kalapom...

Link to comment
Megosztás:

Az hülyeség, 10W nem való bele, max azért nem volt különbség, mert nekik több megmarad úgy...

És az mondja magát márkaszerviznek, megeszem a kalapom...

A helyi márkaszervizen felül (Opel Szuna) a Szekszárdi márkaszerviz (Opel Pólus) is 10w40-et mondott (tőlük van az autó)...

Link to comment
Megosztás:

A helyi márkaszervizen felül (Opel Szuna) a Szekszárdi márkaszerviz (Opel Pólus) is 10w40-et mondott (tőlük van az autó)...

off, előre is bocsánat a szómenésért ...

Nekem is azt tette bele a néhai Olympia. Nem kár értük. Néha arra gondolok, hogy mennyire felesleges itt bármilyen fejlettebb eszköz. Annyira elmaradott itt a nép sok mindenben, hogy nekünk (nekem nem) sokkal jobb volt az átkosban. 10w-en mindenbe, trabi, zsiga, dacia szentháromság. Nem kell gondolkozni és legfőképpen _tanulni_ . Egyszeri (és egyszerű) szerelő kettessel átment a szakiskola "ótószerelő" 3 évén, és boldogan elvolt vele nyugdíjig. Nem kellett tanulni mindenféle úri huncutságot, kompjúter, meg változó szelepvezérlés. A 10-es villáskulcs mindent megoldott, amit meg nem, arra volt a 10 kilós samu kalapács. Ma iszonyú mák és szerencse találni egy jó szerelőt, aki hajlandó tanulni, szakkönyvet olvas, alapszinten ért angolul, hogy a neten fellelhető _minden_ szükséges infó birtokában tudjon diagnosztizálni és hibát elhárítani. Én már ott tartok, hogy érdeklődő laikusként azt keresem, hogyan tudom magam karbantartani a verdát, hogy kerüljem a szervizt a sok rossz tapasztalat miatt.

on

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.