adyy Elküldve Augusztus11, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus11, 2013 Szerintem is gyanúsan olcsó. Cromaxnak jók az árai, és ott tuti nem hamisítvány. Érdekes minden esetre... A Cromaxnál az nem tetszett, hogy a rendelt GM olajon nem volt hologramos matrica, pedig a képen és az üzletben ugyanazon a terméken volt. Nem hiszem, hogy pancsot árulnak, csak ez már két rendelés alkalmával is feltűnt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Greg87 Elküldve Augusztus12, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus12, 2013 Szevasztok! Engem érdekelne hol lehetne le engedni a G-s Astra fékolaját? Eddig nem volt semmi gond vele, most meg el kezdett puhulni..ha nem segít a légtelenítés le kell cserélni az egész rendszerben! Mennyi olajat vesz be a rendszer? A segítségeket előre is köszönöm! :) Amúgy 1.6os, 99es évjárat... Üdv:Gergő Link to comment Megosztás: More sharing options...
Vilmoskörte Elküldve Augusztus12, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus12, 2013 Szevasztok! Engem érdekelne hol lehetne le engedni a G-s Astra fékolaját? Eddig nem volt semmi gond vele, most meg el kezdett puhulni..ha nem segít a légtelenítés le kell cserélni az egész rendszerben! Mennyi olajat vesz be a rendszer? A segítségeket előre is köszönöm! :) Amúgy 1.6os, 99es évjárat... Üdv:Gergő 2 évente kell cserélni a fékfolyadékot, szóval ha eddig nem tedted, akkor időszerű... 0.5 liter a mennyisége, nem tudod úgy cserélni, mint a motorban. Szerintem bízd szakemberre. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Augusztus12, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus12, 2013 2 évente kell cserélni a fékfolyadékot, szóval ha eddig nem tedted, akkor időszerű... 0.5 liter a mennyisége, nem tudod úgy cserélni, mint a motorban. Szerintem bízd szakemberre. 6 éves lesz az enyim lassan, és még gyári van benne :blush: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Vilmoskörte Elküldve Augusztus13, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus13, 2013 6 éves lesz az enyim lassan, és még gyári van benne :blush: Akkor kerüld el az Alpokat (is) ... :omg: Link to comment Megosztás: More sharing options...
kukori Elküldve Augusztus13, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus13, 2013 2 évente kell cserélni a fékfolyadékot, szóval ha eddig nem tedted, akkor időszerű... 0.5 liter a mennyisége, nem tudod úgy cserélni, mint a motorban. Szerintem bízd szakemberre. A 2 éves csereperiódus a biztonságra van kihegyezve, de ha valamivel nem éri meg játszani az a fékrendszer, valamint spórolni a fékfolyadékon. A fékfolyadék (és nem olaj) forráspontja idővel csökken, mivel a DOT5 folyadékot leszámítva mind higroszkopikus, vagyis levegővel érintkezve vizet vesz fel és így csökken a forráspontja, ami egyben a fékhatás csökkenését, kivételes esetben akár a teljes megszűnését is eredményezheti. Az Astrához (és hasonló kategóriájú, normál használatra szánt autókhoz) a DOT4 az ideális (Ferodo, Texstar, Delphi, Bosch, stb), de lehet nyugodtan DOT5.1-is, ezek keverhetők is egymással, csak nincs sok értelme. A DOT4 száraz forráspontja 230 fok, a DOT5.1 270. ABS-hez minimum követelmény a DOT4, semmi értelme DOT3-at használni. - évente, de kétévente kötelezően le kell méretni a fékfolyadék forráspontját, abból egyértelműen látszik, hogy cserés-e vagy sem. Mivel 1L jó minőségű DOT4-es fékfolyadék kb 1200-1500 forint, ezért nem érdemes a cseréjén spórolni. A legtöbb helyen 5ezerért vagy kevesebbért lecserélik, átmossák a rendzsert (ezért kell több, mint 0,5L, mert nem árt átfolyatni a fékfolyadékot a rendszeren). - aki sokat fékez:) vagy jár hegyekben, stb, annak érdemes lehet DOT5.1-et venni az extra biztonság végett (nem sokkal drágább, pl. Repsol) - DOT5-öt SZIGORÚAN TILOS HASZNÁLNI, MERT TÖNKRETESZI A FÉKRENDSZERT, TÖMÍTÉSEKET, stb Pl.. az Aprilia RS125 sportmotorban csakis DOT5.1-et szabad használni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zsolthy88 Elküldve Augusztus13, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus13, 2013 Sziasztok! mi a vélenyetek /esetleg tapasztalatotok/ ezzel kapcsolatban? http://www.nanoenergizer.eu/nanoenergizer-all-in-one.php érdemes kipróbálni? /azt írják, hogy sokat futott gépek esetében érezhető jobban a hatás, az enyém 2000 évjáratú 1,6 16V, 210.000 km-el/ Link to comment Megosztás: More sharing options...
kukori Elküldve Augusztus13, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus13, 2013 Sziasztok! mi a vélenyetek /esetleg tapasztalatotok/ ezzel kapcsolatban? http://www.nanoenergizer.eu/nanoenergizer-all-in-one.php érdemes kipróbálni? /azt írják, hogy sokat futott gépek esetében érezhető jobban a hatás, az enyém 2000 évjáratú 1,6 16V, 210.000 km-el/ Szerintem nem. Nagyon ellenzek minden adalékot, jobb esetben csak pénzkidobás, rosszabb esetben ártasz is a motornak, illetve a benne lévő MINŐSÉGI, az előírásoknak megfelelő olajnak. A jó olaj alapvető tulajdonsága, hogy tartalmaz minden szükséges adalékot, ami védi a motort és a megfelelő kenéssel biztosítja annak kellő működését nagyon hosszú távon. Ennek feltétele a jó minőségű olaj, évente vagy megfelelő km-ként cserélve. Többet ér, ha pl. 10 000 km után lecseréled az olajat (feltéve ha nem éred el előbb az egy évet). Egy próbát talán megérhet a Xado olaj, ami tartalmaz valami hasonlót, de nem tudom milyen GM-jóváhagyása van, sokan használják és elégedettek vele, sokan pedig semmit sem vesznek észre. Elég drága, annyiért Mobil 1 ESP 0-40W kapható, amitől jobb olajat nem lehet belerakni. De tökéletes választás a Castrol Edge FST, Fusch, Motul vagy Opel 5W30 is. A lényeg, próbálj teljesen szintetikus 5W/0W-30/40 olajat használni (lehetőleg GM-minősítéssel). De semmi kép se 10W-40-es olajat, mert nem való bele, hidegen sokkal jobban kopik a motor. Ezt részletesen kitárgyaltuk itt sokszor, többek között velem is, mert én nagyon nehezen hagytam ott a Castrol Edge-t (mint volt VW tulaj), de végül GM 5W30 lett és eddig nagyon szépen muzsikál, kopp-kopp. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Augusztus13, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus13, 2013 Akkor kerüld el az Alpokat (is) ... :omg: Megmérettem a forráspontját, mondták ki ne cseréljem, mert semmi gondja. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Augusztus13, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus13, 2013 Sziasztok! mi a vélenyetek /esetleg tapasztalatotok/ ezzel kapcsolatban? http://www.nanoenergizer.eu/nanoenergizer-all-in-one.php érdemes kipróbálni? /azt írják, hogy sokat futott gépek esetében érezhető jobban a hatás, az enyém 2000 évjáratú 1,6 16V, 210.000 km-el/ Jól mutat NeroM3 és Zacc kocsiján. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kopel Elküldve Augusztus13, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus13, 2013 Sziasztok, valaki tudja hogy lehet váltóműolajat cserélni ennél a típusnál: Astra Classic II. Ez az ún. Twinportos G Astra Z14XEP motorral. Nem látom a leeresztő csavart és a felső utántöltő nyílást sem a sebváltóházon :( Azt tudom, hogy 1.6 liter nafta kell, na de hogyan? Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Augusztus13, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus13, 2013 Sziasztok, valaki tudja hogy lehet váltóműolajat cserélni ennél a típusnál: Astra Classic II. Ez az ún. Twinportos G Astra Z14XEP motorral. Nem látom a leeresztő csavart és a felső utántöltő nyílást sem a sebváltóházon :( Azt tudom, hogy 1.6 liter nafta kell, na de hogyan? Elvileg nem kell sosem cserélni, betöltő és leeresztő sincs, csak egy nívó csavar. Leereszteni, ha leveszed a váltó alját, betölteni pedig a szellőzőn lehet. (150e körül lehet hogy érdemes cserélni, de gyakrabban felesleges lehet) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kopel Elküldve Augusztus13, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus13, 2013 Elvileg nem kell sosem cserélni, betöltő és leeresztő sincs, csak egy nívó csavar. Leereszteni, ha leveszed a váltó alját, betölteni pedig a szellőzőn lehet. (150e körül lehet hogy érdemes cserélni, de gyakrabban felesleges lehet) Szuper! Akkor ez is szakszervíz által elvégzendő feladat lesz, mert a váltó alját nem szívesen bontom meg. Link to comment Megosztás: More sharing options...
rozsav Elküldve Augusztus14, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus14, 2013 Szuper! Akkor ez is szakszervíz által elvégzendő feladat lesz, mert a váltó alját nem szívesen bontom meg. nem a váltót borítod ketté, csak egy deknit kell levenned, pár 6-os csavar az egész. a nívó csavarja a baj féltengely mögött van a váltón, én ott töltöttem fel is... :icon1: Link to comment Megosztás: More sharing options...
amargo Elküldve Augusztus14, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus14, 2013 Ez teljesen jó bele. ;) 2013 3 havi az olaj, amit kaptam, azaz a flakonon a gyártási idő. Ha nem volt nyitva, akkor gondolom nem gáz, matricázott stb. Csak azért kérdem, mert 50% volt olcsóbb mint máshol. Bár Szigetszentmiklósra kellett érte mennem - igaz nem messze lakom onnan -, de amilyen vezetési stílussal találkoztam, egy Nissan SUV kijött elém, sehol senki nem indexel.. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kopel Elküldve Augusztus14, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus14, 2013 nem a váltót borítod ketté, csak egy deknit kell levenned, pár 6-os csavar az egész. a nívó csavarja a baj féltengely mögött van a váltón, én ott töltöttem fel is... :icon1: A dekni alá nem kell valami tömítés? Én igazából ettől félek, mert ha van ott valami tömítés, akkor ha azt megbontom, tutira cserélni kell majd. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Augusztus15, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus15, 2013 de kell tömítés is .( lehet hogy paszta is ) 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
rozsav Elküldve Augusztus15, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus15, 2013 A dekni alá nem kell valami tömítés? Én igazából ettől félek, mert ha van ott valami tömítés, akkor ha azt megbontom, tutira cserélni kell majd. én nem cseréltem. épen, egészségben maradt a helyén. :icon1: kis pasztával bekentem, s ment vissza. de ha előre beszerzed a tömítést is, akkor is tutira nagyságrenddel olcsóbb lesz, mint a szakszervíz. nem nagy meló, hidd el... 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
terry13 Elküldve Augusztus23, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus23, 2013 Sziasztok. Ma megneztem mennyi olaj fogyott a csere ota. 6000 km es 6 honappal ezelott volt cserelve es azota 1 egysegnyit fogyott. Megorultem neki, hallottam sokkal rosszabrol is. Jo ez a z16se :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Geopake Elküldve Augusztus23, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus23, 2013 Az XE meg az XEP eszi jobban az olajat.Nekem 10 ezer km alatt 1 litert eszik meg kb. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Augusztus24, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus24, 2013 Az XE meg az XEP eszi jobban az olajat.Nekem 10 ezer km alatt 1 litert eszik meg kb. Nekem a GM olajat csipegeti, eddig 12e alatt elfogyott ~0,5l (beletöltöttem 3dl-t, és most a nívó max jelzése alatt 1-el van). De lassan úgyis tervezem a cserét, 15e km elérése előtt lecserélem, addig én nem töltök utána. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex75 Elküldve Augusztus24, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus24, 2013 Milyen olajat használsz? Az XE meg az XEP eszi jobban az olajat.Nekem 10 ezer km alatt 1 litert eszik meg kb. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Geopake Elküldve Augusztus24, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus24, 2013 Castrol Edge 5W-40. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Janó32 Elküldve Augusztus26, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus26, 2013 Sziasztok! Én még új vagyok köztetek, alig két hónapja vásároltam a G Astra-m. Sok minden kérdéses még, csak nem tudom hogy megszoknom kell ,vagy megszöknöm ezen dolgok kapcsán. Eddig is Astra-m volt, 12 évig egy F Astra használtam. Az első ami a kérdésem lenne, hogy a nívópálca jelöléseit nem igazán tudom értelmezni. (Az F szériáé nem ilyen.) Ezen se egy min-max jelölés nincs, sehol egy 1L jelzés vagy nyíl.... Olajcsere után eddig kb 500km-t mentem vele, szakszervizben cseréltettem, nem néztem meg akkor hogy meddig töltötték. Péntek du leraktam az autót és szombat de néztem meg rutinból ezt-azt. Többszöri mérésre is ua eredmény jött ki. A nívópálca 4 barázdájából a 3. aljáig ér az olaj. Ez most akkor jó? (Tudok ide képet beilleszteni/csatolni valahogyan?) Köszönöm a válaszotokat előre is! Link to comment Megosztás: More sharing options...
killermedve Elküldve Augusztus26, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus26, 2013 Sziasztok! Én még új vagyok köztetek, alig két hónapja vásároltam a G Astra-m. Sok minden kérdéses még, csak nem tudom hogy megszoknom kell ,vagy megszöknöm ezen dolgok kapcsán. Eddig is Astra-m volt, 12 évig egy F Astra használtam. Az első ami a kérdésem lenne, hogy a nívópálca jelöléseit nem igazán tudom értelmezni. (Az F szériáé nem ilyen.) Ezen se egy min-max jelölés nincs, sehol egy 1L jelzés vagy nyíl.... Olajcsere után eddig kb 500km-t mentem vele, szakszervizben cseréltettem, nem néztem meg akkor hogy meddig töltötték. Péntek du leraktam az autót és szombat de néztem meg rutinból ezt-azt. Többszöri mérésre is ua eredmény jött ki. A nívópálca 4 barázdájából a 3. aljáig ér az olaj. Ez most akkor jó? (Tudok ide képet beilleszteni/csatolni valahogyan?) Köszönöm a válaszotokat előre is! szia az jó!!!:) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts