Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj, kenőanyag, hidraulika olaj, zsírok


julien

Recommended Posts

hat, nem tudom. majd figyelem, hogy alakul. ez meg benne van a gyari eloirasban. ha nagyon fogy, max lecserelem edge 5w40re es megnezzuk azzal mit mutat. mikor kell tolteni bele, melyik szintnel? es minek a jele, ha fogy? kezdjek parazni?

Ha 700km alatt 2dl, akkor 1000km alatt 3dl, az már azért nem jó. Vagy a kocsiban nem annyi km van, mint amennyit mutat az óra....

Azon az sem fog segíteni. Mivel nem pályázol, nem extra meleg miatt csipegeti az olajat.

Lehet a kuplung felőli főtengely szimering, ha a kuplungnál olajos a váltó-motor csatlakozása.

Lehet leragadt olajlehúzó gyűrű, szelepszár szimering... vagy bármi más tömítés.

Link to comment
Megosztás:

hat, nem tudom. majd figyelem, hogy alakul. ez meg benne van a gyari eloirasban. ha nagyon fogy, max lecserelem edge 5w40re es megnezzuk azzal mit mutat. mikor kell tolteni bele, melyik szintnel? es minek a jele, ha fogy? kezdjek parazni?

Szerintem figyelgesd még egy pár hétig az is elképzelhető, hogy nem fog tovább csökkenni, csak jobban megszívta magát a szűrő, stb.... Én úgy vagyok vele, ha egy autó 1 csereperiódus alatt (min. 12000km) elfogyaszt egy liter olajat, hát egészségére, ez viszont már az a kategória (ha tényleg tovább csökken), ahogy Imi is mondja, ahol már érdemes foltokat keresni:)...

Link to comment
Megosztás:

Szerintem figyelgesd még egy pár hétig az is elképzelhető, hogy nem fog tovább csökkenni, csak jobban megszívta magát a szűrő, stb.... Én úgy vagyok vele, ha egy autó 1 csereperiódus alatt (min. 12000km) elfogyaszt egy liter olajat, hát egészségére, ez viszont már az a kategória (ha tényleg tovább csökken), ahogy Imi is mondja, ahol már érdemes foltokat keresni:)...

Igen, jól mondod! ;)

1l egy csere alatt nem sok. Menni kell vele, ha csökken ilyen ütemben, akkor okot keresni, ha nem akkor jó ahogy van. :)

Link to comment
Megosztás:

Az is Castrol edge volt,csak mint utólag kiderült az nem tudja a dexos2-őt így kicseréltem biztos ami biztos alapon.Nekem 1.6-os van állítólag az jobban szereti az olajat mint az 1.4-es

0W-30 C3-nak régebben volt GM-es minődítése, de tényleg a többinek nem.

Link to comment
Megosztás:

Azt hiszem kicsit elhamarkodott volt az aggodalom az olajfogyás miatt. Ma újra megnéztem, és a max szinten van az olaj a pálcán. Azt tudom, hogy üzemmeleg motornál kell nézni, leállítás után kb. 5 perccel. Amikor legutóbb megnéztem, akkor csak egy rövid út után néztem meg, szinte biztos, hogy nem volt még felmelegedve a motor rendesen. Most egy hosszabb városi út után, jó tíz perc elteltével újra megnéztem az olajszintet és minden rendben van, vagyis a legfelső beosztásig van az olaj, vagyis jelen állás szerint nincs szemmel látható olajfogyás. Remélem így is marad!

Link to comment
Megosztás:

Azt hiszem kicsit elhamarkodott volt az aggodalom az olajfogyás miatt. Ma újra megnéztem, és a max szinten van az olaj a pálcán. Azt tudom, hogy üzemmeleg motornál kell nézni, leállítás után kb. 5 perccel. Amikor legutóbb megnéztem, akkor csak egy rövid út után néztem meg, szinte biztos, hogy nem volt még felmelegedve a motor rendesen. Most egy hosszabb városi út után, jó tíz perc elteltével újra megnéztem az olajszintet és minden rendben van, vagyis a legfelső beosztásig van az olaj, vagyis jelen állás szerint nincs szemmel látható olajfogyás. Remélem így is marad!

Valahogy várható volt... ;) Végül maradt az 5W-30? :)

Link to comment
Megosztás:

Valahogy várható volt... ;) Végül maradt az 5W-30? :)

Nagyon bíztam benne én is, elhiheted! Foggal-körömmel küzdöttem (küzdök) a szerelőmmel, hogy maradjon az 5W30-as olaj, nem könnyű harc:) Én ragaszkodom hozzá, de mint már írtam, ő egy régi motoros, a 10W40 lenne a minimum... A család jó ismerőse, így nehezebb a dolog:)

Akkor jól tudom, hogy üzemmeleg motornál, kb. 5-10 perccel a leállítás után kell megnézni, akkor látom a valós és pontos helyzetet? Mert úgy látom, hogy hidegen, reggel, kevesebb olajat mutat. Vagy az is lehet gond, hogy hidegen kevesebb van benne? Az Opel-címkén, ami a motorházban van, is azt írja, hogy meleg motornál, kb. 5 perc után kell ellenőrizni az olajszintet. De az nem gond, hogy hidegen kevesebb van benne?

Link to comment
Megosztás:

Nagyon bíztam benne én is, elhiheted! Foggal-körömmel küzdöttem (küzdök) a szerelőmmel, hogy maradjon az 5W30-as olaj, nem könnyű harc:) Én ragaszkodom hozzá, de mint már írtam, ő egy régi motoros, a 10W40 lenne a minimum... A család jó ismerőse, így nehezebb a dolog:)

Akkor jól tudom, hogy üzemmeleg motornál, kb. 5-10 perccel a leállítás után kell megnézni, akkor látom a valós és pontos helyzetet? Mert úgy látom, hogy hidegen, reggel, kevesebb olajat mutat. Vagy az is lehet gond, hogy hidegen kevesebb van benne? Az Opel-címkén, ami a motorházban van, is azt írja, hogy meleg motornál, kb. 5 perc után kell ellenőrizni az olajszintet. De az nem gond, hogy hidegen kevesebb van benne?

Nekem kicsit furcsa amit írsz, biztos nem néztél el valamit az előző ellenőrzésnél? Valahogy nem tudom elképzelni hogyan lenne lehetséges az, hogy hidegen hosszabb állás után kevesebb az olaj a teknőben mint kevéssel leállítás után. Tudomásom szerint éppen ez lenne a lényege annak, hogy melegen leállítás után kell nézni, hogy akkor még telítve van a rendszer olajjal, míg ha később nézed akkor már mindenhonnan visszafolyhat, vagyis több van a teknőben mint üzem közben. Pont ezért van hidegindításnál a hidrotőke kopogás meg lánccsörgés, mert az az olaj is visszafolyt aminek a feszítőben meg a hengerfejben lenne e helye üzem közben. Javítson ki valaki ha rosszul gondolom, de én még soha nem láttam olyat, hogy hidegen lenne kevesebb a nívón, pedig néha szoktam nézegetni hidegen és melegen is.

Link to comment
Megosztás:

Nekem kicsit furcsa amit írsz, biztos nem néztél el valamit az előző ellenőrzésnél? Valahogy nem tudom elképzelni hogyan lenne lehetséges az, hogy hidegen hosszabb állás után kevesebb az olaj a teknőben mint kevéssel leállítás után. Tudomásom szerint éppen ez lenne a lényege annak, hogy melegen leállítás után kell nézni, hogy akkor még telítve van a rendszer olajjal, míg ha később nézed akkor már mindenhonnan visszafolyhat, vagyis több van a teknőben mint üzem közben. Pont ezért van hidegindításnál a hidrotőke kopogás meg lánccsörgés, mert az az olaj is visszafolyt aminek a feszítőben meg a hengerfejben lenne e helye üzem közben. Javítson ki valaki ha rosszul gondolom, de én még soha nem láttam olyat, hogy hidegen lenne kevesebb a nívón, pedig néha szoktam nézegetni hidegen és melegen is.

Nekem is furcsa, de biztos, hogy nem néztem el. Majd ma megnézem újra, munka után, ha hazaértem, üzemmeleg motorral, majd megvárom, hogy teljesen lehűljön a motor és megnézem úgy is. Logikus, hogy hidegen legyen több és amit írsz azzal én is egyetértek.

Link to comment
Megosztás:

Hali! A héten voltam vezérműlánc cserén, sajnos megadta magát és a szerelő (volt opel szervízes) azt mondta hogy az olajszűrő miatt halt meg a lánc. Ezt úgy értette hogy az utángyártott szűrő sajnos nem olyan merev és a nyomás összenyomja, ezért nem zár leállítás után és rögtön visszafolyik az összes olaj a teknőbe. Most a láncal együtt kicseréltettem a szűrőt is gyári GM-re 200 HUF-al drágább ugyhogy megéri, erre figyeljetek ti is akinek láncos a gépe. Am nekem hidegen és melegen is ugyanannyi az olaj a kocsiba :-)

Link to comment
Megosztás:

Nagyon bíztam benne én is, elhiheted! Foggal-körömmel küzdöttem (küzdök) a szerelőmmel, hogy maradjon az 5W30-as olaj, nem könnyű harc:) Én ragaszkodom hozzá, de mint már írtam, ő egy régi motoros, a 10W40 lenne a minimum... A család jó ismerőse, így nehezebb a dolog:)

Én az ilyen dilemmákat egy egyszerű kérdéssel szoktam dűlőre vinni: ki állja a cechet, ki fizet? Amint megérkezik a válasz, eldőlt a kezdeti kérdés is :D. Ha még ezek után is nyafognak, akkor szoktam javasolni a további meghibásodások költségeinek átvállalását is. Mert ugye a más farkával nem csapkodunk :smartass:.

Off régen hallottam -már nem tudom hol-, hogy építkezésen az ácsmester szeggel helyettesített csavarokat. A tervező kiment az építkezésre és látja a mester munkáját. Kérdőre vonta, hogy miért is nem követi a tervet, mire a mester azt válaszolta, hogy 20-30 éve így csináljuk, jó az úgy. A tervező válasza az volt,hogy semmi gond. Az összes kapcsolódó terven felvezetik a változásokat, a mester aláírja, és innentől kezdve minden felelősség őt terheli. Hogy-hogy nem, a szegek kicserélődtek a terven rögzített kötőelemekre. On

Link to comment
Megosztás:

Nekem kicsit furcsa amit írsz, biztos nem néztél el valamit az előző ellenőrzésnél? Valahogy nem tudom elképzelni hogyan lenne lehetséges az, hogy hidegen hosszabb állás után kevesebb az olaj a teknőben mint kevéssel leállítás után.

Az mond valamit, hogy hőtágulás? Hogy közel 100 fokon térfogat növekedés miatt látszólagosan több az olajad? Várni meg pont a lecsorgás miatt kell. A szintet üzemi környezethez kell beállítani, ezért célszerű üzemmeleg motoron ellenőrízni. Ha hideg blokkot feltöltesz csurig, majd eléri az üzemi hőfokot, akkor a megnövekedett nyomás feszíteni fogja a tömítéseket, plusszban a motor forgó részei is magasabb olajban úsznak, nagyobb lesz az ellenálló közeg, stb.

Link to comment
Megosztás:

Az mond valamit, hogy hőtágulás? Hogy közel 100 fokon térfogat növekedés miatt látszólagosan több az olajad? Várni meg pont a lecsorgás miatt kell. A szintet üzemi környezethez kell beállítani, ezért célszerű üzemmeleg motoron ellenőrízni. Ha hideg blokkot feltöltesz csurig, majd eléri az üzemi hőfokot, akkor a megnövekedett nyomás feszíteni fogja a tömítéseket, plusszban a motor forgó részei is magasabb olajban úsznak, nagyobb lesz az ellenálló közeg, stb.

Így van!

Szerintem tedd félre ezt az egész problémát... Menj vele egy pár ezer km-t... Egy osztásnyit sem fog fogyni az olajad, sőt szerintem a periódus végéig nem tapasztalsz változást... Nekem is ingadozik, attól függ mikor nézem, a maximum és az eggyel alatta lévő osztás között... A lényeg, egyébként is az, hogy a minimum felett legyen, téged meg ez korántsem veszélyeztet...

A kedves "szakinak" pedig mond meg, hogy ez való bele és kész... Ha 10 km van a kocsiban ha 280ezer lesz, élete végéig előírásos olaj ami jár, ha nem teszi hagyd ott a francba vagy cseréld magadnak... Egyébként is szokjon le a 15w-s olajok használatáról, elavult ósdi olajok, amennyivel meg olcsóbbak annál sokkal nagyobb kárt okozhatnak, már zetorba sem önteném.... Nem is olyan rég egy gondatlan jó barátom 17 éves kb. 300ezret futott autója kapott általam jó minőségű 5w40-es olajat, (előtte több évig nem cserélt olajat 15w40-el szintre töltötte időközönként)... Eredmény a csere után: nulla olajszintcsökkenés (3ezret ment), halkabb járás, főleg a hidegindítás lett csendesebb...

A legújabb Suzukik, meg egyes japán autók olaja 0w20 viszkozitású... A szerelőd szerint az ilyenekbe is 100000km fölött majd 10w40 locsolandó, vagy netán 5w30 még elég, mert 0w-s olajról indultunk? 300ezernél már 20w50-nél járunk majd?

Kezdem azt érezni, hogy a kínálat elbizonytalanító nagysága és az emberi tudatlanság, vagy éppen lázadás az előírások ellen, mert valaki régóta jobban tudja, tölti meg ezt a topikot újabb és újabb hozzászólásokkal (ami mégis lerágott csont)...

Miért nem ismerek olyan embert akinek az 5w30-as dexos2 Gm olaj, normális időközönként cserélve nem vált be?! Vajon miért? :)

Link to comment
Megosztás:

Maximálisan egyetértek veletek. Nem is foglalkozom tovább a témával.

Félre ne értsetek, eddig sem azt kérdőjeleztem meg, hogy jó-e az autómba az 5W30-as GM olaj, kizárólag tanácsot kértem, hogy mivel érveljek a szerelő ismerős előtt, valamint kicsit megijedtem a 700km utáni olajfogyástól.

A szerelőt emígy is lassan leépítem, mert ennek az Astrának a motorját már nem tudja otthon a garázsban megbütykölni, ő a régebbi autókra "állt" be.

Egyszerűen nem tudja elfogadni, hogy nem a nagyobb viszkozitású olaj tesz jót a motornak. Valami adalékokat is szokott használni (no nem a mi autóinkba), én adalékot a közelébe nem engedek, max motortisztítót, de annak sem vagyok a híve. Ja, és szerinte a legjobb, ha az olajat 5e km-ként (igen, ötezer) lecseréljük, lehet az akármilyen olaj (pl. Edge vagy Mobil1 ESP). No, ez igaz volt öt ezer mérföldre a 60-as 70-es évek Amerikájában, de ez szintén vicc kategória. Igaz, szerintem a 30e km is az, 10-15e km lehet az ideális, főleg gyakori városi használat mellett, rövid utakon.

Mondjuk vicces, hogy az autómat végig hivatalos Opel márkaszervizbe vitték első naptól máig (egy kisebb vagyonért) és ott első olajcserétől kezdve Castrol 10W40-et kapott (előtte valami Power, majd Magnatec), de szerencsére 10e km-ként vagy egy éven belül cserélték, nem toltak bele 30e km-t. Na most ha a márkaszerviz nem képes 5W30-as GM olajat vagy legalább is az előírásnak megfelelőt rakni bele (és ezt sok helyen hallottam már), akkor mire számíthat az, aki pl. nem foglalkozik ezzel, elviszi az autót márkaszervizbe, abban a tudatban, hogy ugyan sokat fizetek, de a legjobbat kapom érte. Mert az előző tulaj ilyen volt. Egy VW szakszerviz apám Passatjába majdnem belelöttyintette a 10W40 Magnatecet, pedig az végig Edge 5W30-at majd Edge 5W40 Turbo Dieselt kapott csak, egyszer az elején még Mobil1 0W40-et, de nem lehetett rendesen beszerezni, és az Edge tökéletesen bevált (persze megbízható helyről, nem pár fillérrel olcsóbban, pult alól). A Golf IV-es is csak Edge 5W40 TD-t kapott, a Punto is 5W40-es Seleniát (bár a gyári előírás 10W40), a Fabia meg sokáig Edge 5W30-at majd Magnatec 5W40-et. Innen a kötődés a Castrol olajakhoz, több autóban is tökéletesen szerepeltek, szerepelnek a családban.

Mivel tisztázódott az olajszintem, tegnap is maximumon volt üzemmeleg motornál, leállítás után 10 perccel, így nincs is mit aggódni. Majd figyelem, aztán ennyi. Kíváncsi vagyok, hogy mi lesz majd mondjuk 5e km után és persze 10e-nél. Ha rendben lesz, akkor maradok az 5W30 GM olajnál, ha jelentős lesz a fogyás, teszek egy próbát az Edge 5W40 FST-vel (hiába, Castrol felé húz a szívem:))

Abban mondjuk lehet valami, hogy a dexos2 is egy viszonylag új szabvány. A Z14XEP mondjuk nem egy mérnöki csoda, egy átlagos, megbízható, viszonylag új motor. Pl. az Edge 5W30 nem rendelkezik dexos2-vel, de elképzelhetetlen, hogy bármit is ártana az Astrának, főleg, hogy az egyik legnépszerűbb olaj a VW, Mercedes, BMW, Audi számára. Lehet, hogy nem rendelkezik a megfelelő minősítéssel, de ezt nem veszem be, hogy árthat az Astrának, ami jó a BMW-nek és a VW-nak:) Ettől függetlenül van dexos2 olajból is bőven választék, a békesség kedvéért maradok azoknál:)

Köszönöm a sok eddigi segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Maximálisan egyetértek veletek. Nem is foglalkozom tovább a témával.

Félre ne értsetek, eddig sem azt kérdőjeleztem meg, hogy jó-e az autómba az 5W30-as GM olaj, kizárólag tanácsot kértem, hogy mivel érveljek a szerelő ismerős előtt, valamint kicsit megijedtem a 700km utáni olajfogyástól.

A szerelőt emígy is lassan leépítem, mert ennek az Astrának a motorját már nem tudja otthon a garázsban megbütykölni, ő a régebbi autókra "állt" be.

Egyszerűen nem tudja elfogadni, hogy nem a nagyobb viszkozitású olaj tesz jót a motornak. Valami adalékokat is szokott használni (no nem a mi autóinkba), én adalékot a közelébe nem engedek, max motortisztítót, de annak sem vagyok a híve. Ja, és szerinte a legjobb, ha az olajat 5e km-ként (igen, ötezer) lecseréljük, lehet az akármilyen olaj (pl. Edge vagy Mobil1 ESP). No, ez igaz volt öt ezer mérföldre a 60-as 70-es évek Amerikájában, de ez szintén vicc kategória. Igaz, szerintem a 30e km is az, 10-15e km lehet az ideális, főleg gyakori városi használat mellett, rövid utakon.

Mondjuk vicces, hogy az autómat végig hivatalos Opel márkaszervizbe vitték első naptól máig (egy kisebb vagyonért) és ott első olajcserétől kezdve Castrol 10W40-et kapott (előtte valami Power, majd Magnatec), de szerencsére 10e km-ként vagy egy éven belül cserélték, nem toltak bele 30e km-t. Na most ha a márkaszerviz nem képes 5W30-as GM olajat vagy legalább is az előírásnak megfelelőt rakni bele (és ezt sok helyen hallottam már), akkor mire számíthat az, aki pl. nem foglalkozik ezzel, elviszi az autót márkaszervizbe, abban a tudatban, hogy ugyan sokat fizetek, de a legjobbat kapom érte. Mert az előző tulaj ilyen volt. Egy VW szakszerviz apám Passatjába majdnem belelöttyintette a 10W40 Magnatecet, pedig az végig Edge 5W30-at majd Edge 5W40 Turbo Dieselt kapott csak, egyszer az elején még Mobil1 0W40-et, de nem lehetett rendesen beszerezni, és az Edge tökéletesen bevált (persze megbízható helyről, nem pár fillérrel olcsóbban, pult alól). A Golf IV-es is csak Edge 5W40 TD-t kapott, a Punto is 5W40-es Seleniát (bár a gyári előírás 10W40), a Fabia meg sokáig Edge 5W30-at majd Magnatec 5W40-et. Innen a kötődés a Castrol olajakhoz, több autóban is tökéletesen szerepeltek, szerepelnek a családban.

Mivel tisztázódott az olajszintem, tegnap is maximumon volt üzemmeleg motornál, leállítás után 10 perccel, így nincs is mit aggódni. Majd figyelem, aztán ennyi. Kíváncsi vagyok, hogy mi lesz majd mondjuk 5e km után és persze 10e-nél. Ha rendben lesz, akkor maradok az 5W30 GM olajnál, ha jelentős lesz a fogyás, teszek egy próbát az Edge 5W40 FST-vel (hiába, Castrol felé húz a szívem:))

Abban mondjuk lehet valami, hogy a dexos2 is egy viszonylag új szabvány. A Z14XEP mondjuk nem egy mérnöki csoda, egy átlagos, megbízható, viszonylag új motor. Pl. az Edge 5W30 nem rendelkezik dexos2-vel, de elképzelhetetlen, hogy bármit is ártana az Astrának, főleg, hogy az egyik legnépszerűbb olaj a VW, Mercedes, BMW, Audi számára. Lehet, hogy nem rendelkezik a megfelelő minősítéssel, de ezt nem veszem be, hogy árthat az Astrának, ami jó a BMW-nek és a VW-nak:) Ettől függetlenül van dexos2 olajból is bőven választék, a békesség kedvéért maradok azoknál:)

Köszönöm a sok eddigi segítséget!

Az egyik ok, amiért egy átlagos G Astránál érdemes a dexos2 minősítéshez ragaszkodni (és nem a 0w-40,5w-30, 5w40, stb...stb...viszkozitáshoz) az az, hogy ennél van úgy adalékolva az alapolaj, hogy az a motor számára egy egészséges egyensúlyt biztosítson... Tehát az olajcsere perjóduson belül cserélve elég tartaléka van az olajnak, nem fárad el, nem párolog el idő előtt, megfelelően tisztít, megfelelő hidegindítási kenése van, így nem kopnak el idő előtt a vezérlésben résztvevő alkatrészek, viszont nem tartalmaz annyit ezekből az adalékokból, hogy az a katalizátorban, AGR-ben, vagy esetleg a részecskeszűrőben eltömődést, kokszosodást okozna, lehetne még sorolni... Lényeg, hogy ezen motorok számára egy optimális kompromisszum...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Erről az olajról mi a véleményetek? http://www.eneos-olaj.hu/termekeink/motorolajok/eneos-premium-hyper-5w30-olaj

Próbálta már valaki?

Olaj csere előtt állok és nagy a dilemma! Most xado 5w30 as van a kocsiban! Igaz nincs Opel minősítése de nekem bevált csak picit drága!

Miért nem jó a gyári 5w30 olaj?

Miért akarsz eneost?

A Suzukimba csak ezt tölteném, de az Opelomba nem...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Erről az olajról mi a véleményetek? http://www.eneos-olaj.hu/termekeink/motorolajok/eneos-premium-hyper-5w30-olaj

Próbálta már valaki?

Olaj csere előtt állok és nagy a dilemma! Most xado 5w30 as van a kocsiban! Igaz nincs Opel minősítése de nekem bevált csak picit drága!

Ha jól látom, akkor benzines autód van. Az általad linkelt olajnak pedig diesel motorhoz van jóváhagyása. Mutatok egy oldalt, az alsó rész a számodra érdekes: http://www.olajinfo.hu/index.php/szabvanyok/6-motorolaj-szabvanyok/19-gm-motorolaj-szabvanyok

Persze ettől függetlenül azt teszel bele, amit akarsz.

Link to comment
Megosztás:

Ha jól látom, akkor benzines autód van. Az általad linkelt olajnak pedig diesel motorhoz van jóváhagyása. Mutatok egy oldalt, az alsó rész a számodra érdekes: http://www.olajinfo.hu/index.php/szabvanyok/6-motorolaj-szabvanyok/19-gm-motorolaj-szabvanyok

Persze ettől függetlenül azt teszel bele, amit akarsz.

Ezt az oldalt érdemes lenne mindenkinek elolvasni, érthetően le van írva minden az olajokról!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.