Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj, kenőanyag, hidraulika olaj, zsírok


julien

Recommended Posts

Mi sem a születésünkkor rendelkezésre álló folyadékot döntjük magunkba mostanság, hanem az azóta jobb anyagokat találtunk ...( megfelelnek a német tisztasági törvényeknek és a magyar pálinka előírásoknak ) :D

T. Mantec!

2001-ben már követelmény volt a Dexos-2?

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Mi sem a születésünkkor rendelkezésre álló folyadékot döntjük magunkba mostanság, hanem az azóta jobb anyagokat találtunk ...( megfelelnek a német tisztasági törvényeknek és a magyar pálinka előírásoknak ) :D

Ez igaz, de azért nem követelmény a pálinka, valamint nem halnál bele a tápszerbe/anyatejbe sem ha ennyi idősen azt kéne fogyasztanod. :D

Link to comment
Megosztás:

T Direkt!

"... profession ..."

Ha a BP konszern Castrol Edge Professional A3 0W-30, 0W-40, 5W-40 motorolajaira gondolsz, ezek egyike sem rendelkezik a gépjármű gyártója által előírt olajkövetelménnyel. Ezért az említett motorolajok GM (Opel) motorba nem valók.

A BP konszern Castrol Edge Professional terméksorából az OE 5W-30 felel meg az aktuális követelménynek (GM Dexos 2).

A Castrol Magnatec 5W-40 C3 rendelkezik GM Dexos 2-vel.

Link to comment
Megosztás:

Fuchs Titan GT1 Pro Flex-szel van valakinek tapasztalata? A láncspréjük igen jó, vajon a motorolaj is?

Szia,

használom egy ideje.

Itt szoktam venni:

http://alkatreszek.hu/termek_oldal/hu/?cikkkod=FU+5W-30+T.+GT1+PRO-FLEX+4L

Ez még szerintem emberi ár érte.

(Egyes helyeken 4-5e Ft/liter kér(né)nek érte... Jó a Fuchs, de ennyire / ennyiért azért nem kéne...)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Hamarosan Astra-tulaj leszek én is, így rögtön egy olajcserével (szűrők is természetesen) kezdem, ahogy hozzám kerül az autó. 1.4 Twinport Z14XEP, 123e km van benne (valós), 2005-ös. Olajcsere minden 10 000 km vagy évente rendszeresen megvolt, minden számla megvan róla. 10W40 olajjal használták (azt hiszem Opel, de nem biztos, mert nincsenek most nálam a számlák).

Eddig Fabiám volt, ott csak Castrol Edge 5W30 vagy Magnatec 5w40 10W40 olajat használtam, semmi mást.

Sokat olvastam itt is az ajánlott olajokról. A szerelő barátom, aki nagyon ért az autókhoz, de még a régi iskolához tartozik, sajnos mindig a "vastagabb" olajokat erőlteti, a Fabiánál is próbálta, de nem engedtem, pedig már sok km volt benne, a vége felé kezdte csak el enni az olajat. Sajnos én gyakorlatban nem nagyon értek hozzá, ezért nem tudok vele vitatkozni, csak azt tudom, hogy sokan 5W30-as olajat használnak az Astrába gond nélkül. Szerinte ebbe, ennyi kilométerrel nem szabad ezt az olajat tenni, mert már ennyi km után kopottabb a motor és oda "vastagabb", min 10W40 olaj kell. Most 13000 km-t ment le az olajjal és kb. 2mm hiányzik a pálcán, persze ha nem öntöttek hozzá, ezt nem tudom.

Mi tévő legyek, milyen olajat rakjak bele? Árthatok a motornak, ha a több 10W40 olaj után 5W30 kerül bele? Ha valóban kopottabb, akkor gond lehet? Mi az előnye és a hátránya az 5W30 vs 5W40 vs 10W40 olajoknak?

Arra gondoltam, hogy most kap egy 5W30 vagy 5W40-es olajat, aztán úgyis látom majd, hogy mennyire fogy. Csak kérdés, hogy nem-e árt a motornak az alacsonyabb viszkozitás, ha már tényleg kopottabb vagy garantáltan semmi kárt nem tudok okozni, persze figyelem, hogy az olajszint meglegyen.

Húz a szívem a Castrol Edge 5W30 vagy 5W40 FST olaj felé, ez mind a kettő Dexos2. Tudtommal olyan olaj kell, ami Dexos2 (vagy a Dexos1 is jó, nem tudom melyik a jobb?).

Néztem a Fuchs 5W30-at is, állítólag ezzel töltik fel a gyárban is és nagyon jó minőségű olaj. Igaz ez?

Szimpatikus még a Mobil Super 3000 5W30 vagy 5W40 is, a Mobil1 ESP 0W40 gondolom már túlzás lenne.

Ezen kívül a legolcsóbb és még szimpatikus választás a Castrol Magnatec 5W40 C3 is.

Az Opel olajról sok rosszat is olvastam, maradnék a fentiek mellett, csak kérdés melyik, bár gondolom úgy a Castrol, Mobil és a Fuchs is egyformán a legmagasabb kategóriájú olaj, inkább talán a viszkozitás a kérdés.

Segítsetek, félek, hogy nehogy kárt tegyek a motorban. Emígy hány liter kell ebbe az Astrába?

Előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Hamarosan Astra-tulaj leszek én is, így rögtön egy olajcserével (szűrők is természetesen) kezdem, ahogy hozzám kerül az autó. 1.4 Twinport Z14XEP, 123e km van benne (valós), 2005-ös. Olajcsere minden 10 000 km vagy évente rendszeresen megvolt, minden számla megvan róla. 10W40 olajjal használták (azt hiszem Opel, de nem biztos, mert nincsenek most nálam a számlák).

Eddig Fabiám volt, ott csak Castrol Edge 5W30 vagy Magnatec 5w40 10W40 olajat használtam, semmi mást.

Sokat olvastam itt is az ajánlott olajokról. A szerelő barátom, aki nagyon ért az autókhoz, de még a régi iskolához tartozik, sajnos mindig a "vastagabb" olajokat erőlteti, a Fabiánál is próbálta, de nem engedtem, pedig már sok km volt benne, a vége felé kezdte csak el enni az olajat. Sajnos én gyakorlatban nem nagyon értek hozzá, ezért nem tudok vele vitatkozni, csak azt tudom, hogy sokan 5W30-as olajat használnak az Astrába gond nélkül. Szerinte ebbe, ennyi kilométerrel nem szabad ezt az olajat tenni, mert már ennyi km után kopottabb a motor és oda "vastagabb", min 10W40 olaj kell. Most 13000 km-t ment le az olajjal és kb. 2mm hiányzik a pálcán, persze ha nem öntöttek hozzá, ezt nem tudom.

Mi tévő legyek, milyen olajat rakjak bele? Árthatok a motornak, ha a több 10W40 olaj után 5W30 kerül bele? Ha valóban kopottabb, akkor gond lehet? Mi az előnye és a hátránya az 5W30 vs 5W40 vs 10W40 olajoknak?

Arra gondoltam, hogy most kap egy 5W30 vagy 5W40-es olajat, aztán úgyis látom majd, hogy mennyire fogy. Csak kérdés, hogy nem-e árt a motornak az alacsonyabb viszkozitás, ha már tényleg kopottabb vagy garantáltan semmi kárt nem tudok okozni, persze figyelem, hogy az olajszint meglegyen.

Húz a szívem a Castrol Edge 5W30 vagy 5W40 FST olaj felé, ez mind a kettő Dexos2. Tudtommal olyan olaj kell, ami Dexos2 (vagy a Dexos1 is jó, nem tudom melyik a jobb?).

Néztem a Fuchs 5W30-at is, állítólag ezzel töltik fel a gyárban is és nagyon jó minőségű olaj. Igaz ez?

Szimpatikus még a Mobil Super 3000 5W30 vagy 5W40 is, a Mobil1 ESP 0W40 gondolom már túlzás lenne.

Ezen kívül a legolcsóbb és még szimpatikus választás a Castrol Magnatec 5W40 C3 is.

Az Opel olajról sok rosszat is olvastam, maradnék a fentiek mellett, csak kérdés melyik, bár gondolom úgy a Castrol, Mobil és a Fuchs is egyformán a legmagasabb kategóriájú olaj, inkább talán a viszkozitás a kérdés.

Segítsetek, félek, hogy nehogy kárt tegyek a motorban. Emígy hány liter kell ebbe az Astrába?

Előre is köszönöm!

Apa, kezdődik... :D

bocs, nem neked szól.

fogsz kapni itt mindent. jó tanácsot, hideget, meleget. :icon1:

nem tudsz kiigazodni benne, még jobban összezavar majd...én szóltam... :icon1:

szerintem nyugodtan ragaszkodj a dexos 2-höz, gyári szűrővel...s majd megtapasztalod amit megtapasztalsz...

3,5 L

Link to comment
Megosztás:

A szervízkönyv szerint az enyémbe is 10W-40-et raktak.Aztán én kicseréltem Edge FST 5W-40-re.Nem nagyon eszi.Eddig a fél litert öntöttem bele ami megmaradt a 4 literesből,és 5 ezer km-t mentem vele.Azért nem szabad a vastagabb olajat beletenni,mert azt nem eszi.Évente az a 4 ezer forint nem számít ami 1 liter olaj ára.

Link to comment
Megosztás:

A szervízkönyv szerint az enyémbe is 10W-40-et raktak.Aztán én kicseréltem Edge FST 5W-40-re.Nem nagyon eszi.Eddig a fél litert öntöttem bele ami megmaradt a 4 literesből,és 5 ezer km-t mentem vele.Azért nem szabad a vastagabb olajat beletenni,mert azt nem eszi.Évente az a 4 ezer forint nem számít ami 1 liter olaj ára.

Köszönöm!

Szerintem nálam is Edge 5W40 lesz, vagy Fuchs 5W30 aztán kiderül, mennyit fogyaszt. A vékonyabb olaj elvileg tisztítja is a motort, ami lejön lerakódás, az nem okozhat gondot? Elnézést, ha hülyeséget kérdezek, de nem értek hozzá, viszont sokat olvasok:)

Szívem szerint Mobil1 ESP 0W40 lenne, de félő, hogy ez túlzás.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm!

Szerintem nálam is Edge 5W40 lesz, vagy Fuchs 5W30 aztán kiderül, mennyit fogyaszt. A vékonyabb olaj elvileg tisztítja is a motort, ami lejön lerakódás, az nem okozhat gondot? Elnézést, ha hülyeséget kérdezek, de nem értek hozzá, viszont sokat olvasok:)

Szívem szerint Mobil1 ESP 0W40 lenne, de félő, hogy ez túlzás.

Szia! Nem túlzás, hanem a legjobb! Nyugodtan beleöntheted, a lerakódásoktól sem kell félni, egyrészt kevés a Km az autóban, másrészt arra van az olajszűrő... :) A 10w40-es olajok ideje véleményem szerint lejárt, csupán néhány esetben, korosabb autóknál indokolt illetve az áruk miatt éri meg használni őket! Legutóbb egy Suzuki Swifttel szereztem bizonyosságot afelől, hogy ha van pénzbeli lehetőség érdemesebb a modernebb olajokat használni... Egy gondatlan jóbarát ezres 17 éves Swiftjéről volt szó (270 000 km), több éve nem cserélt olajat, nálam volt pár hónapig kölcsönbe, lecseréltem az olajat hálából, 5w40 Mobil Super 3000-t kapott mindez párezer km óta, nem tapasztaltam fogyást, ellenben érezhetően könnyebben indult, csendesebben járt... :)

Személy szerint a H Astrámba (szintén z14xep) újkora óta az 5w30-as gyári olajat használom, teljes megelégedéssel, ahogyan a fórumozók több mint fele, a többiek bizalmatlanok vagy másra esküsznek, szerintem ok nélkül!

A 0w40 még előnyösebb, különösen télen (A W előtti szám a hidegoldali viszkozitás), a hígabb olaj könnyebben eljut a járatokba, gyorsabban felépül az olajnyomás, ezáltal jobban is ken hidegindítás után, míg egy 10w mézszerűvé dermed, nem képes ellátni a feladatát! :) De alapvetően az extrém -20 fok alatti hidegek kivételével nem sok különbség van az a 0w javára 5w-hez képest, ha sokkal drágább egyszerűen felesleges:)!

Amit mindenképpen tarts be az az évente/15000km-ként esetleges olajcsere, de úgy látom ezzel eddig sem volt gond:)!

MÁS de fontos: A vezérműtengely leszorító csavaros visszahívásra elvitték az autót? Ezt mindenképpen ejtsd meg, illetve ellenőrizd, hogy a vízpumpa tetején lévő csonk réz vagy műanyag, ha műanyag, akkor csere! :) Ha ezek megvannak, mindent megtettél a sok gondtalan kilóméterért:)!

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm!

Szerintem nálam is Edge 5W40 lesz, vagy Fuchs 5W30 aztán kiderül, mennyit fogyaszt. A vékonyabb olaj elvileg tisztítja is a motort, ami lejön lerakódás, az nem okozhat gondot? Elnézést, ha hülyeséget kérdezek, de nem értek hozzá, viszont sokat olvasok:)

Szívem szerint Mobil1 ESP 0W40 lenne, de félő, hogy ez túlzás.

Lehet, h nem lenne az. Egyébként meg nem az olaj "vastagsága" tisztít, hanem az olajban levő detergens ill. diszpergens adalékok. Ez leoldja, majd lebegésben tartja a "mocskot", a nagyobbakat meg megszűri az olajszűrő.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a válaszokat!

Mivel úgy tudom, hogy az autóban elég régóta (lehet az elejétől?) 10W40 olaj volt (10 000km vagy egy év előtt cserélve), nem tudom, hogy árthatok-e neki, ha hirtelen 5W30-ra váltok. A hidegoldali nem aggaszt, az akár lehetne 0W-is (csak most nincs pénzem Mobil1 ESP 0W40-re), de a 30-tól tartok egy kicsit, hogy nem fog tetszeni a motornak, ha 30-ra csökken a melegoldal. A 30-as melegoldalnak milyen hátránya lehet a 40-el szemben? Vagy maradjak inkább a 40-nél?

Mert 5W30-ban már jóval nagyobb a dexos2 választék, egy rész mert az Opel is (ha jól tudom) ezt az olajat javasolja elsődlegesen. Itt lehetne a Mobil 3000 vagy a Fuchs Titan GTI Pro Flex, vagy akár a gyári OPEL GM is.

Z14XEP 123 000 km, nagyon jó állapotban (elvileg, kopp-kopp:))

Miért kell ragaszkodnom a gyári eredeti Opel olajszűrőhöz és a üzemanyagszűrőhöz? A Mann vagy Mahle-Knecht nem lenne megfelelő, vagy talán még jobb is?

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a válaszokat!

Mivel úgy tudom, hogy az autóban elég régóta (lehet az elejétől?) 10W40 olaj volt (10 000km vagy egy év előtt cserélve), nem tudom, hogy árthatok-e neki, ha hirtelen 5W30-ra váltok. A hidegoldali nem aggaszt, az akár lehetne 0W-is (csak most nincs pénzem Mobil1 ESP 0W40-re), de a 30-tól tartok egy kicsit, hogy nem fog tetszeni a motornak, ha 30-ra csökken a melegoldal. A 30-as melegoldalnak milyen hátránya lehet a 40-el szemben? Vagy maradjak inkább a 40-nél?

Mert 5W30-ban már jóval nagyobb a dexos2 választék, egy rész mert az Opel is (ha jól tudom) ezt az olajat javasolja elsődlegesen. Itt lehetne a Mobil 3000 vagy a Fuchs Titan GTI Pro Flex, vagy akár a gyári OPEL GM is.

Z14XEP 123 000 km, nagyon jó állapotban (elvileg, kopp-kopp:))

Miért kell ragaszkodnom a gyári eredeti Opel olajszűrőhöz és a üzemanyagszűrőhöz? A Mann vagy Mahle-Knecht nem lenne megfelelő, vagy talán még jobb is?

Köszönöm!

Szia!

Ha dexos2 (esetleg a régebbi GM-LL-A-025)-nek megfelelő olajat teszel bele, hátradőlhetsz. A /30 vs. /40 közötti különbség hétköznapi autóhasználatnál szerintem teljesen lényegtelen / érdektelen.

Gyári (GM) szűrők jók szoktak lenni, egy „nagy név” + csomagolás miatt nem feltétlenül érdemes többet áldozni a dologra, mint szükséges...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Először is köszönöm a sok-sok segítséget, valóban nagyon hasznos volt! Megrendeltem mindent, végül a Cromaxtól,

Gyári Opel olaj- és üzemanyagszűrő, magyar Armfilt levegőszűrő, Opel GM 5w30 olaj és Delphi DOT4 fékfolyadék.

Majd figyelem az olajszintet és remélem nem lesz fogyás, ami egyben tükrözi majd a motor állapotát is.

Emígy a Hengst elsőrangú szűrőket gyárt, egy szinten van a Mann vagy Mahle termékekkel. Ha azt kapom, akkor maximálisan elégedett vagyok.

A Filtron nem rossz, de abban az árban van, mint a Mann és a Mahle, ami azért minőségibb termék, ott szerintem érdemesebb ezért az árért az utóbbi kettő közül választani. De VW-nél is nyugodtan lehetett olcsóbb, de jó minőségű levegő- és pollenszűrőt használni (Pl Alco vagy Kiak).

Nagyon várom, hogy nálam legyen az autó és remélem jól döntöttem, hogy Astra G-t választottam, ami remélem valóban jó állapotban is van!

Link to comment
Megosztás:

T PGA!

"... szűrő ..."

Nekem a gyári hologrammal ellátott fehér papír dobozban Hengst olajszűrő lakott.

A gyári hologrammos csomagolásban Mecafilter levevőszűrő volt.

A polloenszűrő Filtron volt.

Persze, a GM különböző gyártókkal készítteti a portékáit, sok esetben azokkal, akik saját „nagy nevük” alatt másfélszeresét kérik el ugyanazért az alkatrészért.

(Ez aztán néha megfordul: a „neves” gyártó terméke GM-köntösbe bújva drágul, pl. Sachs kuplungtárcsa...)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Először is köszönöm a sok-sok segítséget, valóban nagyon hasznos volt! Megrendeltem mindent, végül a Cromaxtól,

Gyári Opel olaj- és üzemanyagszűrő, magyar Armfilt levegőszűrő, Opel GM 5w30 olaj és Delphi DOT4 fékfolyadék.

Majd figyelem az olajszintet és remélem nem lesz fogyás, ami egyben tükrözi majd a motor állapotát is.

Emígy a Hengst elsőrangú szűrőket gyárt, egy szinten van a Mann vagy Mahle termékekkel. Ha azt kapom, akkor maximálisan elégedett vagyok.

A Filtron nem rossz, de abban az árban van, mint a Mann és a Mahle, ami azért minőségibb termék, ott szerintem érdemesebb ezért az árért az utóbbi kettő közül választani. De VW-nél is nyugodtan lehetett olcsóbb, de jó minőségű levegő- és pollenszűrőt használni (Pl Alco vagy Kiak).

Nagyon várom, hogy nálam legyen az autó és remélem jól döntöttem, hogy Astra G-t választottam, ami remélem valóban jó állapotban is van!

:) nincs mit! ;)

Nyugi nem lehet olajfogyás, ha a motorod jó állapotban van.

Nem is említettem, hogy az én motorom az életartama alatt nagyobb százalékban Castrol Edge 0W-30-at kapott. Ha azt nem ette, akkor az opel olajat sem eheti (és nem is eszi most az opel olajat sem)

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a válaszokat!

Mivel úgy tudom, hogy az autóban elég régóta (lehet az elejétől?) 10W40 olaj volt (10 000km vagy egy év előtt cserélve), nem tudom, hogy árthatok-e neki, ha hirtelen 5W30-ra váltok. A hidegoldali nem aggaszt, az akár lehetne 0W-is (csak most nincs pénzem Mobil1 ESP 0W40-re), de a 30-tól tartok egy kicsit, hogy nem fog tetszeni a motornak, ha 30-ra csökken a melegoldal. A 30-as melegoldalnak milyen hátránya lehet a 40-el szemben? Vagy maradjak inkább a 40-nél?

Mert 5W30-ban már jóval nagyobb a dexos2 választék, egy rész mert az Opel is (ha jól tudom) ezt az olajat javasolja elsődlegesen. Itt lehetne a Mobil 3000 vagy a Fuchs Titan GTI Pro Flex, vagy akár a gyári OPEL GM is.

Z14XEP 123 000 km, nagyon jó állapotban (elvileg, kopp-kopp:))

Miért kell ragaszkodnom a gyári eredeti Opel olajszűrőhöz és a üzemanyagszűrőhöz? A Mann vagy Mahle-Knecht nem lenne megfelelő, vagy talán még jobb is?

Köszönöm!

Azzal, hogy a 10W40-es olajat lecseréled Dexos 2-csak jót teszel a motorral. Ebbe a motorba ilyen olaj való. Nem lesz semmi baja, az enyémet is sajnos 10W40 essel használták előtte, én cseréltem le Dexos 2-re. Ami érdekes, hogy az Opel márka szervizben a második cserénél már 10W40 került bele!!!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.