Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj, kenőanyag, hidraulika olaj, zsírok


julien

Recommended Posts

Üdv!

5W-30 is jó, illetve 5W-40 is, ha rendelkezik az említett Dexos 2-es minősítéssel. Olvasgass vissza, a topicban sok ilyen

olajat találsz.

Köszönöm!Külön megtaláltam a felsorolást hogy melyik olajak teljesítik ezt a követelményt!

Rákérdeztem pár ismerős szerelőre,hogy mit szólnak ehhez és helyeseltek!Mondogattak valami hidrotőkét,kisméretű furatokat,szelep stb,de ehhez nem értek!

Arra meg hogy az Opelnél miért 10W-40 került bele mindig??A válasz az volt,hogy olcsóbb meg az van hordószámra!

Erről ennyit!

retfirD!Nem vagyok egy nagy olaj szakértő,de miért is nem jó neked az 5W-s olaj?Gondolom ezt nem mondta el a szerelőd!Amúgy a 90% a 10W-40 mondja,hogy öreg az autó,csak nem tudják hogy miért! :smartass:

Én szívesen meghallgatom mantec véleményét!

Link to comment
Megosztás:

Nincs bajom az 5W-s olajjal sem, de mivel nem vagyok szerelő, nincs gyakorlati tapasztalatom, így inkább hiszek egy olyan embernek, akiben ilyen szempontból megbízhatok, nagy gyakorlati tapasztalattal rendelkezik. Egyébként a szerelő is azzal indokolta a 10W-s olajat, hogy ilyen korban már kopottabb a motor, és jobb egy ilyen magasabb viszkozitású olaj. Ami mantec cartársat illeti, főleg a kioktató stílusával van bajom - de ezzel azt hiszem, nem vagyok itt egyedül. Elhiszem, hogy ért hozzá, szívesen olvasom az írásait, meg az azokból induló vitákat, próbálok is belőlük okosodni, viszont az ezidáig nem derült ki számomra (remélem nem maradtam le semmiről), hogy miért kell annyira ragaszkodni a gyártóművi előírásokhoz. Ugyanis elképzelhetőnek tartom, hogy csak itt is pénz kérdése, hogy egy adott gyártó termékére rá kerül vagy sem, hogy megfelel azoknak az adott előírásoknak, és attól még tökéletesen üzemel azzal az olajjal is a motor.

Link to comment
Megosztás:

T retfirD!

"... indokolta ..."
A "W" előtt lévő szám (0, 5, 10, 15) a motorolaj szivattyúzhatósági határhőmérsékletét jelzi.
Az 10W-x motorolaj -25 C°-ig, az 5W-y motorolaj -30 C°-ig szivattyúzható.
A tapasztalt, megbízható ember (khmm) alulinformált.

"... kopottabb ..."
Az olajkövetelmény futásteljesítménytől független.

"... kioktató ..."
Szerezd meg a tudást, készülj fel. Te lehetsz türelmes, megértő a 40-edszer feltűnő személyiségzavaros, agresszív, butasággal.

"... miért kell annyira ..."
Nem kell. Mindenki úgy generál újabb munkát a megbízható, nagy gyakorlati tapasztalattal rendelkező szerelőnek, ahogy akar.

"... elképzelhetőnek tartom ..."
(khmm) Információ hiány.

"... tökéletesen üzemel ..."
Ha a te érzékszerveiddel, felkészültségeddel, műszerezettségeddel azonnal tapasztalható lenne, már rég rossz lenne.

A "Z"-s motorjelű benzines (Otto) motorok gyártáskori olajkövetelménye GM-LL-A-025, aktuális GM Dexos 2.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nincs bajom az 5W-s olajjal sem, de mivel nem vagyok szerelő, nincs gyakorlati tapasztalatom, így inkább hiszek egy olyan embernek, akiben ilyen szempontból megbízhatok, nagy gyakorlati tapasztalattal rendelkezik. Egyébként a szerelő is azzal indokolta a 10W-s olajat, hogy ilyen korban már kopottabb a motor, és jobb egy ilyen magasabb viszkozitású olaj. Ami mantec cartársat illeti, főleg a kioktató stílusával van bajom - de ezzel azt hiszem, nem vagyok itt egyedül. Elhiszem, hogy ért hozzá, szívesen olvasom az írásait, meg az azokból induló vitákat, próbálok is belőlük okosodni, viszont az ezidáig nem derült ki számomra (remélem nem maradtam le semmiről), hogy miért kell annyira ragaszkodni a gyártóművi előírásokhoz. Ugyanis elképzelhetőnek tartom, hogy csak itt is pénz kérdése, hogy egy adott gyártó termékére rá kerül vagy sem, hogy megfelel azoknak az adott előírásoknak, és attól még tökéletesen üzemel azzal az olajjal is a motor.

Az "Általános műszaki problémák" topikban Glare68 fórumtárs által betett képeken jól látszik, hogy miért kell a követelményeknek megfelelő olajat beletenni. Ezen követelménynek megfelelő olaj hatásfoka igazából télen mutatkozik meg, mert ezek az olajok nem sűrűsödnek be a hideg hatására és így indításkor hamarabb áll fel az olajnyomás. Ezzel a kenés is, mert a képeken látható tűhegynyi réseken az előírásnak megfelelő olaj hamarabb tud áramolni. http://www.youtube.com/watch?v=qM1yZ5wE3L0.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nincs bajom az 5W-s olajjal sem, de mivel nem vagyok szerelő, nincs gyakorlati tapasztalatom, így inkább hiszek egy olyan embernek, akiben ilyen szempontból megbízhatok, nagy gyakorlati tapasztalattal rendelkezik. Egyébként a szerelő is azzal indokolta a 10W-s olajat, hogy ilyen korban már kopottabb a motor, és jobb egy ilyen magasabb viszkozitású olaj. Ami mantec cartársat illeti, főleg a kioktató stílusával van bajom - de ezzel azt hiszem, nem vagyok itt egyedül. Elhiszem, hogy ért hozzá, szívesen olvasom az írásait, meg az azokból induló vitákat, próbálok is belőlük okosodni, viszont az ezidáig nem derült ki számomra (remélem nem maradtam le semmiről), hogy miért kell annyira ragaszkodni a gyártóművi előírásokhoz. Ugyanis elképzelhetőnek tartom, hogy csak itt is pénz kérdése, hogy egy adott gyártó termékére rá kerül vagy sem, hogy megfelel azoknak az adott előírásoknak, és attól még tökéletesen üzemel azzal az olajjal is a motor.

Tapasztalt emberként (kicsit) merem állítani, hogy csak előnyöd származna az 5w-s olaj használatából... Legutóbb egyik barátom, 97-es több mint 250e futott ezres Swiftjében cseréltem, le az általa használt 10w-15w keverék olajat egy 5w40-es (Super 3000 x1) HC szintetikus Mobil olajra (korábban írtam róla az F Astra fórumban)... Eredmény: Csendesebb motor, könnyebb indítás, hidegben gyorsabban is elhalkul és kicsit egyenletesebbnek tűnik a 3 hengeres...:) Olajfogyasztás 1000km után sem látszik a pálcán ..:)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Legközelebb lehet, megpróbálok egy 5W-s olajat, de egyelőre marad ez, szerencsére nálunk ritkák az ilyen extrém hidegek. Csak attól tartok, hogy a helytelen választás következményei már nem nálam fognak jelentkezni, pedig mindig a saját hibákból tanul leginkább az ember. És ez a topic se lesz sose lezárva...

Link to comment
Megosztás:

de mivel nem vagyok szerelő, nincs gyakorlati tapasztalatom, így inkább hiszek egy olyan embernek, akiben ilyen szempontból megbízhatok, nagy gyakorlati tapasztalattal rendelkezik.

Én is így gondoltam ezt és az a baj,hogy nem csak egy "hozzáértő" ajánlotta a 10W-40-et! <_<

Nincsenek ilyen hidegek,de ha -22 fokon így megdermed,akkor -10-15 fokon is látványosan "folyékonyabb" lehet az 5W-s olaj,nem?

Azt hiszem,5W-40-es olajak közül fogok választani!Ahogy néztem,több a választék is ezekből!Remélem ez már jó lesz az autóba: Castrol Magnatec C3 5W-40 :goofy:

Link to comment
Megosztás:

Látod, erről van szó. A Castrol honlapján az olajkereső ezt nem ajánlja fel, a Magnatec 5W-30 A3/B4, Magnatec 5W-40 A3/B4, és Magnatec 10W-40 A3/B4 típusokat hozza az Z12XE és Z14XE motorkódhoz is, az újabb XEP motorokhoz javasolja a Magnatec 5W-40 C3-ast (is). Mantec legyen a talpán, aki érti ezt... :D

http://www.castrol.com/castrol/sectionbodycopy.do?categoryId=9041000&contentId=7074339

Link to comment
Megosztás:

Látod, erről van szó. A Castrol honlapján az olajkereső ezt nem ajánlja fel, a Magnatec 5W-30 A3/B4, Magnatec 5W-40 A3/B4, és Magnatec 10W-40 A3/B4 típusokat hozza az Z12XE és Z14XE motorkódhoz is, az újabb XEP motorokhoz javasolja a Magnatec 5W-40 C3-ast (is). Mantec legyen a talpán, aki érti ezt... :D

http://www.castrol.com/castrol/sectionbodycopy.do?categoryId=9041000&contentId=7074339

Igen,néztem én is,de a minősítése megvan hozzá!Talán még nem frissítette a Castrol hogy ennél a típusnál is megjelenjen?!

Link to comment
Megosztás:

T maxx!

Az említett motorolaj semmilyen GM (Opel) követelményt nem teljesít.

Ezért GM (Opel) motorba nem való.

A gyártó szerint GM (Opel) követelményt teljesítő motorolajok:

megol Motorenoel Efficiency 5 W-30,

megol Motorenoel New Generation SAE 5W-30,

megol Motorenoel Quality SAE 5W-30.

Tudtommal F Astrába 10W-40 kell. A GM követelményeket hol találom meg egyébként?

Link to comment
Megosztás:

Ajtóhatárolókat, zsanérokat ki mivel keni?

Műszerolaj, zárolaj vagy a zsír is jó? Valaki Wd40-et ajánlott de az pont lepucolja, nem? Én teflonos lánckenő sprayre gondoltam. Nyiszog valami. Ja és az első el. ablak is nyiszogott egy napig lehúzásnál. házilag ez orvosolható ha újra előjön?

Link to comment
Megosztás:

Ajtóhatárolókat, zsanérokat ki mivel keni?

Műszerolaj, zárolaj vagy a zsír is jó? Valaki Wd40-et ajánlott de az pont lepucolja, nem? Én teflonos lánckenő sprayre gondoltam. Nyiszog valami. Ja és az első el. ablak is nyiszogott egy napig lehúzásnál. házilag ez orvosolható ha újra előjön?

Szilikonzsírral szoktam.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tegnap történt olajcserém, de nem ment zökkenőmentesen.

Az olajat én vettem meg (Castrol Magnatec 5w40) és a szűrőt is, mivel egyik autósboltban kedvezményem van, és elmentem vele a szerelőhöz, otthagytam az autót, péntek este.

Szombaton el is kezdte, leengedte a régit, szűrőcsere, és hopppppp.................telefonál nekem, hogy amit vittem olaj az egy hamisítvány.

Sorolta is hogy mi nem stimmel vele, címkén, dobozon.....(benne megbízok, de ettől függetlenül, tényleg más volt, mint egy másik "ugyanolyan")

Felhívtam a boltot, ezt elmondtam, kérték vigyem be az olajat. Már csak 1 óra volt hátra a nyitva-tartásukból, én nem értem volna oda, megkértem erre a szerelőt. El is ment, és kiderült, hogy a teljes raktárkészletük ugyanilyen. Mivel a nyugta nálam volt, telefonon a bolt azt mondta hétfőn menjek be a nyugtával és az olajjal, visszakapom a pénzem.

Szerelő elment ahová ő szokott menni vásárolni, vett másikat nekem és azzal lett feltöltve, ezt már láttam is, mert addigra odaértem hozzá.

Elhoztam tőle az üres flakont, amit beleöntött, hogy legyen viszonyítási alapom, tényleg sok különbség van a 2 közt, és nem csak árnyalat, meg más forma, hanem vonalkód, QR-kód is! Mellesleg telefonnal belőve a QR-t az valóban a castrol honlapjára linkel, de NEM erre az olajra, hanem egy 10w40esre!(Ma tervezem lefényképezni őket a különbségekre koncentrálva, ha érdekel titeket, majd megosztom veletek.)

Kérdés: Valaki járt már így????

UI: Alkatrésszel nem voltak gondok, korábban is vásároltam már itt, azok jók voltak. És nem egy "sufnibolt", meg "garázsbolt", csak azért nem írom le melyik, mert megvárom a hétfőt, hogy mi sül ki ebből.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tegnap történt olajcserém, de nem ment zökkenőmentesen.

Az olajat én vettem meg (Castrol Magnatec 5w40) és a szűrőt is, mivel egyik autósboltban kedvezményem van, és elmentem vele a szerelőhöz, otthagytam az autót, péntek este.

Szombaton el is kezdte, leengedte a régit, szűrőcsere, és hopppppp.................telefonál nekem, hogy amit vittem olaj az egy hamisítvány.

Sorolta is hogy mi nem stimmel vele, címkén, dobozon.....(benne megbízok, de ettől függetlenül, tényleg más volt, mint egy másik "ugyanolyan")

Felhívtam a boltot, ezt elmondtam, kérték vigyem be az olajat. Már csak 1 óra volt hátra a nyitva-tartásukból, én nem értem volna oda, megkértem erre a szerelőt. El is ment, és kiderült, hogy a teljes raktárkészletük ugyanilyen. Mivel a nyugta nálam volt, telefonon a bolt azt mondta hétfőn menjek be a nyugtával és az olajjal, visszakapom a pénzem.

Szerelő elment ahová ő szokott menni vásárolni, vett másikat nekem és azzal lett feltöltve, ezt már láttam is, mert addigra odaértem hozzá.

Elhoztam tőle az üres flakont, amit beleöntött, hogy legyen viszonyítási alapom, tényleg sok különbség van a 2 közt, és nem csak árnyalat, meg más forma, hanem vonalkód, QR-kód is! Mellesleg telefonnal belőve a QR-t az valóban a castrol honlapjára linkel, de NEM erre az olajra, hanem egy 10w40esre!(Ma tervezem lefényképezni őket a különbségekre koncentrálva, ha érdekel titeket, majd megosztom veletek.)

Kérdés: Valaki járt már így????

UI: Alkatrésszel nem voltak gondok, korábban is vásároltam már itt, azok jók voltak. És nem egy "sufnibolt", meg "garázsbolt", csak azért nem írom le melyik, mert megvárom a hétfőt, hogy mi sül ki ebből.

Engem mindenképpen érdekelne, mert ahonnan utoljára vettem az olajat, ott meglehetősen "barátságos" áron volt. Nehogy kiderüljön, hogy nem az van benne...

Link to comment
Megosztás:

Háát én is kíváncsi lennék.

Habár átálltam Opel olajra...

Megy a köpködés az opel olajra, hogy nem is gyárt olajat csak csomagol (ami igaz is), bezzeg a castrol és a többi az atyaúristen. Sajnos magyarisztánban minden elképzelhető, mert nem érdemlünk mást. Itt kacag az olajbiznisz okosba és az óratekergetés. Majd ha tényleges bünti lesz a jutalom ezekért, akkor lehet majd nyugodt szívvel vásárolni. Addig meg igazából csak reménykedsz, hogy nem olajnak látszó lötyit vettél.

Azt viszonz nem értem, hogy a kolléga boltból vásárolt, ami nem tegnap nyitott ki. Ők hogy nem vették ezt észre, amit egy kicsit is szakértő azonnal kiszúrt? Az nyilván lehetetlen, hogy benne vannak/tudnak róla, csak megy a sunnyogás. Napi kétes haszonért lemondanak az ügyfélről hosszabb távon :angry2:

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Lefotóztam, írtam mellé egy kis leírást, hogy mit is kell nézni.

http://data.hu/get/6456883/olaj.zip

Kíváncsi vagyok a véleményetekre.

Család Ignis-ébe vettük a Castrolt, igaz mi 10W-40-et. S a legutóbbi vásárláskor azt tanácsolták térjünk át más olajra mert hamisítják. Meg is néztük mi a különbség, hát kb az amit te is leírtál.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.