imy Elküldve Április5, 2013 Megoszt Elküldve Április5, 2013 Szerintem ő sem egy Nyíregháza Budapest nyélgáz autópálya után gondolta :D . Kb 15 km kocsikázás után teljesen elviselhető az olaj ha netán rád is csurog. Én most télen úgy melegítettem fel (mivel kint hó volt), hogy megvártam amíg a víz eléri az üzemi hőmérsékletet. Így az olaj is jó meleg lett... Link to comment Megosztás: More sharing options...
gyurigyerek Elküldve Április5, 2013 Megoszt Elküldve Április5, 2013 Én most télen úgy melegítettem fel (mivel kint hó volt), hogy megvártam amíg a víz eléri az üzemi hőmérsékletet. Így az olaj is jó meleg lett... Nekem a dieselben olyan lassan melegszik fel hogy alap járaton még soha nem sikerült kimozdítanom a mutatót. Szerintem kellene neki vagy 1-1,5 órát ketyegni de kinek van ideje kivárni :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Április5, 2013 Megoszt Elküldve Április5, 2013 Nekem a dieselben olyan lassan melegszik fel hogy alap járaton még soha nem sikerült kimozdítanom a mutatót. Szerintem kellene neki vagy 1-1,5 órát ketyegni de kinek van ideje kivárni :) Benzinesnél ~ 10-15 perc Link to comment Megosztás: More sharing options...
gyurigyerek Elküldve Április5, 2013 Megoszt Elküldve Április5, 2013 Benzinesnél ~ 10-15 perc Elm 327 -el szoktam figyelgetni a vizet. Járattam ma is a házelőtt 3 percet kimentem a városból ovatosan kb 2 km országút 90-el nem húzatva 15 km. Megáltam és még meg sem mozdult a mutató. Ahogy néztem 60 fok felett mozdult ki. Na de ne offoljuk a topikot. Bocsi mindenkitől. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Április5, 2013 Megoszt Elküldve Április5, 2013 Elm 327 -el szoktam figyelgetni a vizet. Járattam ma is a házelőtt 3 percet kimentem a városból ovatosan kb 2 km országút 90-el nem húzatva 15 km. Megáltam és még meg sem mozdult a mutató. Ahogy néztem 60 fok felett mozdult ki. Na de ne offoljuk a topikot. Bocsi mindenkitől. Jó neked a termosztátod? Ennyi idő alatt jobban fel kellene melegednie, hiába diesel. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
rozsav Elküldve Április5, 2013 Megoszt Elküldve Április5, 2013 Szerintem ő sem egy Nyíregháza Budapest nyélgáz autópálya után gondolta :D . Kb 15 km kocsikázás után teljesen elviselhető az olaj ha netán rád is csurog. akár akkor is. de én sosem a markomban fogom fel a leengedett olajat. :icon1: Link to comment Megosztás: More sharing options...
gyurigyerek Elküldve Április5, 2013 Megoszt Elküldve Április5, 2013 akár akkor is. de én sosem a markomban fogom fel a leengedett olajat. :icon1: Én sem de az utolsó meneteket mindig kézzel tekerem ki,így kicsit olajos lesz a kezem. Ha dugó kulcsal venném ki tuti kifordulna belőle egyenesen az olajos pitlibe :D Ott aztán túrhatnék benne az olajban a csavarért. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
harmlevi Elküldve Április5, 2013 Megoszt Elküldve Április5, 2013 És várjam meg még kihűl a motor teljesen.. lehet azért akar lejönni nehezen mert még kicsit meleg volt? Az olajbeöntő kupakot levetted? Csak, hogy ne legyen vákuum:)! Link to comment Megosztás: More sharing options...
rozsav Elküldve Április6, 2013 Megoszt Elküldve Április6, 2013 Én sem de az utolsó meneteket mindig kézzel tekerem ki,így kicsit olajos lesz a kezem. Ha dugó kulcsal venném ki tuti kifordulna belőle egyenesen az olajos pitlibe :D Ott aztán túrhatnék benne az olajban a csavarért. :D fürgeség kérdése az egész. (na jó, meg szerencse...). ha nem vagy elég gyors, marad a hőtűrő képesség, kombinálva erősen visszatartott "szentségelési" igénnyel :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Április6, 2013 Megoszt Elküldve Április6, 2013 Én sem de az utolsó meneteket mindig kézzel tekerem ki,így kicsit olajos lesz a kezem. Ha dugó kulcsal venném ki tuti kifordulna belőle egyenesen az olajos pitlibe :D Ott aztán túrhatnék benne az olajban a csavarért. :D Nekem rajt marad mindig a torx fejű leeresztő csavar, csak ügyesen kell kiszedni. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
csicsó Elküldve Április6, 2013 Megoszt Elküldve Április6, 2013 Z14xe-nél kb.mennyi a vezérléscsere anyagköltsége középkategoriás minőséggel számolva? Link to comment Megosztás: More sharing options...
gyurigyerek Elküldve Április6, 2013 Megoszt Elküldve Április6, 2013 Nekem rajt marad mindig a torx fejű leeresztő csavar, csak ügyesen kell kiszedni. ;) Enyém hatlapfejű ha jól emlékszem 24-es kulcs fogja. Mivel igen vékony a feje ezért könyebben kifordul a kulcsból . Ha leesne tuti utánna nyúlok reflexből az olaj meg csurogna a nyakamba :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
gyurigyerek Elküldve Április6, 2013 Megoszt Elküldve Április6, 2013 Jó neked a termosztátod? Ennyi idő alatt jobban fel kellene melegednie, hiába diesel. ;) Szerintem jó. Ha eléri az üzemi hőmérsékletet akkor tartja bármi történjen. Mondjuk nyáron soha nem hallom a hűtő ventillátort menni. Úgy áll a mutató mint a cövek akár hány fok van. Nem csodálkozom rajta mivel az F Astrám szintén Isuzu az is ilyen volt. Abban azt hittem hogy rossz kicseréltem de ugyan az maradt. 15 km alatt nem mozdul a mutató. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Április6, 2013 Megoszt Elküldve Április6, 2013 Szerintem jó. Ha eléri az üzemi hőmérsékletet akkor tartja bármi történjen. Mondjuk nyáron soha nem hallom a hűtő ventillátort menni. Úgy áll a mutató mint a cövek akár hány fok van. Nem csodálkozom rajta mivel az F Astrám szintén Isuzu az is ilyen volt. Abban azt hittem hogy rossz kicseréltem de ugyan az maradt. 15 km alatt nem mozdul a mutató. Azért az furcsa minden esetre, hogy ennyire nem melegedik... 15km alatt be kellene melegednie. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
lamantin Elküldve Április6, 2013 Megoszt Elküldve Április6, 2013 Z14xe-nél kb.mennyi a vezérléscsere anyagköltsége középkategoriás minőséggel számolva? Pár hónapja márkaszervízben ,GM anyaggal+munkadíj: 36 ezer "jó magyar forint" Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex75 Elküldve Április11, 2013 Megoszt Elküldve Április11, 2013 Olvasmány Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Április12, 2013 Megoszt Elküldve Április12, 2013 mi a lényeg ?? :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Április12, 2013 Megoszt Elküldve Április12, 2013 mi a lényeg ?? :) Nem olvastad el? :D Én sem, megláttam a hosszát, s mondtam OK, ezt inkább nem. :blush: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Április12, 2013 Megoszt Elküldve Április12, 2013 Nem olvastad el? :D Én sem, megláttam a hosszát, s mondtam OK, ezt inkább nem. :blush: szerinted ??? :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
maxx Elküldve Április13, 2013 Megoszt Elküldve Április13, 2013 Urak, Meguin Syntech Premium-mal kapcsolatban van valakinek tapasztalata? Múlt héten tettek ilyet az autómba. Előtte sose hallottam róla. Az Atra F fórumon se jött rá semmi reakció. Talán majd itt eloszlatja valaki a ködöt.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
harmlevi Elküldve Április13, 2013 Megoszt Elküldve Április13, 2013 Urak, Meguin Syntech Premium-mal kapcsolatban van valakinek tapasztalata? Múlt héten tettek ilyet az autómba. Előtte sose hallottam róla. Az Atra F fórumon se jött rá semmi reakció. Talán majd itt eloszlatja valaki a ködöt.... Nincs vele baj, teljesen átlagos 10w40-es, mind ár mind minőség szempontjából...:) Következőre nem akarsz 5w40-re váltani? Télen meghálálja az autó!:) Link to comment Megosztás: More sharing options...
mantec Elküldve Április13, 2013 Megoszt Elküldve Április13, 2013 T maxx! Az említett motorolaj semmilyen GM (Opel) követelményt nem teljesít. Ezért GM (Opel) motorba nem való. A gyártó szerint GM (Opel) követelményt teljesítő motorolajok: megol Motorenoel Efficiency 5 W-30, megol Motorenoel New Generation SAE 5W-30, megol Motorenoel Quality SAE 5W-30. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Fort Elküldve Április16, 2013 Megoszt Elküldve Április16, 2013 Üdv mindenkinek!Kis segítséget szeretnék kérni! A mai napon felhívott egy kedves Úr,hogy én rendeltem e az autómhoz GM 10W-40-es olajat a LÁNCOS vezérlés szett mellé,mert szeretne tájékoztatni hogy ez az olaj nem jó az autómba,mivel nem rendelkezik megfelelő minősítéssel! Az autó típusa:Astra G (2001) 1.2 benzin Z12XE motorkódos 190.000km-rel!3 éves kora óta van nálunk!Opel márkaszervízben történt olajcserék óta,ott vásárolt olajnál és egyéb más helyeken is pontos autótípust mondva ezt az olajat adták! Az Úr véleménye szerint ehhez az autóhoz a GM 5W-30-as olaj való,ami rendelkezik a Dexos 2 minősítéssel! Szerinte a vezérműlánc cseréje után,ha ezt az olajat használom továbbra is,előfordulhat hogy 20-25ezer km után ismét "csörögni" fog a lánc! Mivel most lesz vezérlés,vízpumpa és olajcsere az autóban egyben,így az olajat lemondtam inkább,amíg utána nem kérdezek hogy most akkor milyen olajat is vegyek az autóhoz! Eddig semmi problémánk nem volt az autóval a kopó alkatrészeken kívül egy vízcső eldurranásától eltekintve!Az olaj 10.000 km-ként vagy 1év cserélve lett szűrőkkel együtt,de mindig GM 10W-40-et kapott!Ha már 5W-s olajat rakok bele,nem lenne jobb a 40-es?Köszönöm előre is a válaszokat! ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
grofbandi Elküldve Április16, 2013 Megoszt Elküldve Április16, 2013 Üdv mindenkinek!Kis segítséget szeretnék kérni! A mai napon felhívott egy kedves Úr,hogy én rendeltem e az autómhoz GM 10W-40-es olajat a LÁNCOS vezérlés szett mellé,mert szeretne tájékoztatni hogy ez az olaj nem jó az autómba,mivel nem rendelkezik megfelelő minősítéssel! Az autó típusa:Astra G (2001) 1.2 benzin Z12XE motorkódos 190.000km-rel!3 éves kora óta van nálunk!Opel márkaszervízben történt olajcserék óta,ott vásárolt olajnál és egyéb más helyeken is pontos autótípust mondva ezt az olajat adták! Az Úr véleménye szerint ehhez az autóhoz a GM 5W-30-as olaj való,ami rendelkezik a Dexos 2 minősítéssel! Szerinte a vezérműlánc cseréje után,ha ezt az olajat használom továbbra is,előfordulhat hogy 20-25ezer km után ismét "csörögni" fog a lánc! Mivel most lesz vezérlés,vízpumpa és olajcsere az autóban egyben,így az olajat lemondtam inkább,amíg utána nem kérdezek hogy most akkor milyen olajat is vegyek az autóhoz! Eddig semmi problémánk nem volt az autóval a kopó alkatrészeken kívül egy vízcső eldurranásától eltekintve!Az olaj 10.000 km-ként vagy 1év cserélve lett szűrőkkel együtt,de mindig GM 10W-40-et kapott!Ha már 5W-s olajat rakok bele,nem lenne jobb a 40-es?Köszönöm előre is a válaszokat! ;) Üdv! 5W-30 is jó, illetve 5W-40 is, ha rendelkezik az említett Dexos 2-es minősítéssel. Olvasgass vissza, a topicban sok ilyen olajat találsz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
retfirD Elküldve Április16, 2013 Megoszt Elküldve Április16, 2013 Nekem 10W-40-es lett beletöltve, szerelőm szerint az 5W-40-es ilyen korú kocsiknál már nem túl jó választás. Márkára már nem emlékszem, annyit tudok, hogy német olaj, de mantec-ra való tekintettel amúgy se igen írnám ki a márkáját, mert 99,9% eséllyel egyből ráugrana, hogy "...nem felel meg... ". Úgyhogy T. mantec! Írj, amit csak akarsz! :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts