Alex75 Elküldve Március7, 2013 Megoszt Elküldve Március7, 2013 T Alex75! Az említett motorolaj korábbi GM követelményeket sem teljesít. Drága és korszerűtlen. Én nem látok racionális indokot a XXI. században való használatára. :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
DM101 Elküldve Március7, 2013 Megoszt Elküldve Március7, 2013 Sziasztok! Olajat kell cserélnem az autóban! 33.000 kilométer volt benne amikor vettem! Eddig háromszor volt olajcsere nálam 10.000 kilométerenként. Mind a háromszor sajnos Castrol 10w40 került bele, ezt ajánlották én nemnagyon értettem hozzá! :( Váltani akarok 5w-re, csak nem tudom hogy 30-asra vagy 40-esre. Fuchs titan gt1-et veszek mindenképp. A segítséget előre is kösz! Amugy rendelt már http://olajborze.hu -ról valaki? Csak itt találtam fuchs olajat. Én is Fuchs olajat használtam mostanáig.Aztán a fórumot olvasgatva eldöntöttem, hogy gyári olajat teszek bele. Nem bántam meg, és 5000 Ft-al kevesebbe került.Gyárit vettem a szűrőkből is .Ezek után ár csak gyárit veszek mindenből, mert féktárcsát és betétet is cseréltem tavaly és nyikorog mint az állat.Azon filózom, hogy veszek a betétből is gyárit hátha megszűnik a nyikorgás. Link to comment Megosztás: More sharing options...
mantec Elküldve Március7, 2013 Megoszt Elküldve Március7, 2013 T DM101! "... féktárcsát és betétet ..." Ez a féktárcsa, ezzel a betéttel nem nyikorog. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex75 Elküldve Március7, 2013 Megoszt Elküldve Március7, 2013 Én is Fuchs olajat használtam mostanáig.Aztán a fórumot olvasgatva eldöntöttem, hogy gyári olajat teszek bele. Nem bántam meg, és 5000 Ft-al kevesebbe került.Gyárit vettem a szűrőkből is .Ezek után ár csak gyárit veszek mindenből, mert féktárcsát és betétet is cseréltem tavaly és nyikorog mint az állat.Azon filózom, hogy veszek a betétből is gyárit hátha megszűnik a nyikorgás. Ebben csatlakozom Mantechez, tényleg jó ez a fékkészlet. Én is nemrég cseréltem AtePD-re, úgy fog, hogy az már hihetetlen, pedig a BremboSportMax-Ferodo párosítás sem volt rossz. Nem mellesleg a GM is Ate-t csomagol, ha nem tévedek... Hogy az olajokhoz is legyen valami köze, a fékolajat is cseréltem 5.1-re. Állítólag érdemes 2-3 évente... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex75 Elküldve Március7, 2013 Megoszt Elküldve Március7, 2013 Én is Fuchs olajat használtam mostanáig.Aztán a fórumot olvasgatva eldöntöttem, hogy gyári olajat teszek bele. Nem bántam meg, és 5000 Ft-al kevesebbe került.Gyárit vettem a szűrőkből is .Ezek után ár csak gyárit veszek mindenből, mert féktárcsát és betétet is cseréltem tavaly és nyikorog mint az állat.Azon filózom, hogy veszek a betétből is gyárit hátha megszűnik a nyikorgás. Ebben csatlakozom Mantechez, tényleg jó ez a fékkészlet. Én is nemrég cseréltem AtePD-re, úgy fog, hogy az már hihetetlen, pedig a BremboSportMax-Ferodo párosítás sem volt rossz. Nem mellesleg a GM is Ate-t csomagol, ha nem tévedek... Hogy az olajokhoz is legyen valami köze, a fékolajat is cseréltem 5.1-re. Állítólag érdemes 2-3 évente... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Thor Elküldve Március7, 2013 Megoszt Elküldve Március7, 2013 Ebben csatlakozom Mantechez, tényleg jó ez a fékkészlet. Én is nemrég cseréltem AtePD-re, úgy fog, hogy az már hihetetlen, pedig a BremboSportMax-Ferodo párosítás sem volt rossz. Nem mellesleg a GM is Ate-t csomagol, ha nem tévedek... Hogy az olajokhoz is legyen valami köze, a fékolajat is cseréltem 5.1-re. Állítólag érdemes 2-3 évente... Igen (2 évente), mert a levegőből felvett víz nem kicsit hozza lejjebb a forráspontot :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Március7, 2013 Megoszt Elküldve Március7, 2013 Igen (2 évente), mert a levegőből felvett víz nem kicsit hozza lejjebb a forráspontot :) Nekem mértek forráspontot, és jó volt. ;) 5.5 éves olaj van benne... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Március7, 2013 Megoszt Elküldve Március7, 2013 fékfolyadék ! nem olaj ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
tukko Elküldve Március7, 2013 Megoszt Elküldve Március7, 2013 Én is Fuchs olajat használtam mostanáig.Aztán a fórumot olvasgatva eldöntöttem, hogy gyári olajat teszek bele. Nem bántam meg, és 5000 Ft-al kevesebbe került.Gyárit vettem a szűrőkből is .Ezek után ár csak gyárit veszek mindenből, mert féktárcsát és betétet is cseréltem tavaly és nyikorog mint az állat.Azon filózom, hogy veszek a betétből is gyárit hátha megszűnik a nyikorgás. Hol vetted azt a gyári olajat? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex75 Elküldve Március7, 2013 Megoszt Elküldve Március7, 2013 fékfolyadék ! nem olaj ;) Ott a pont. ;) Bár a köznyelvben még mindig eléggé elterjedten használatos (valóban helytelenül) a fékolaj elnevezés, mivel régen olajat használtak a hidraulikus fékberendezések erőközvetítő anyagaként... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Vilmoskörte Elküldve Március7, 2013 Megoszt Elküldve Március7, 2013 Hol vetted azt a gyári olajat? pl: https://cromax.hu/150000000-olajfolyadek/151670000-olaj/151670686-motorolaj/187597-motorolaj-opel-5w-30-1-literes-dexos2-dpf Link to comment Megosztás: More sharing options...
rozsav Elküldve Március7, 2013 Megoszt Elküldve Március7, 2013 Igen (2 évente), mert a levegőből felvett víz nem kicsit hozza lejjebb a forráspontot :) s aztán levegővel hol érintkezik? Link to comment Megosztás: More sharing options...
andris83 Elküldve Március7, 2013 Megoszt Elküldve Március7, 2013 s aztán levegővel hol érintkezik? Nem a levegőből vonja ki a párát, hanem a folyamatos felmelegedés-lehűlés miatt a féknyergeken át minimális pára képződik, és ez kerül a fékfolyadékba. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Március7, 2013 Megoszt Elküldve Március7, 2013 Nem a levegőből vonja ki a párát, hanem a folyamatos felmelegedés-lehűlés miatt a féknyergeken át minimális pára képződik, és ez kerül a fékfolyadékba. Zárt rendszer, hogy megy oda be a vízgőz? Féknyergeken keresztül? Akkor romlik a forráspontja, ha levegővel érintkezik, de azt meg nem teheti, mivel zárt rendszer... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Thor Elküldve Március7, 2013 Megoszt Elküldve Március7, 2013 s aztán levegővel hol érintkezik? Zárt rendszer, hogy megy oda be a vízgőz? Féknyergeken keresztül? Akkor romlik a forráspontja, ha levegővel érintkezik, de azt meg nem teheti, mivel zárt rendszer... http://totalcar.hu/m..._tartsd_nyomva/ Link to comment Megosztás: More sharing options...
Vilmoskörte Elküldve Március8, 2013 Megoszt Elküldve Március8, 2013 http://totalcar.hu/m..._tartsd_nyomva/ Ez ennyire bonyolult egy G asztrán is? Mert gondolkoztam rajta, hogy a cégnél a műhelyben megcsináltatom a fiúkkal a cserét, de ott nincs semmi opel specifikus műszer. Enélkül nem is lehet megcsinálni, szakszervíz kell hozzá? Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Március8, 2013 Megoszt Elküldve Március8, 2013 Nem. G Astrában nincsen SBC, sem elektromosan vezérelt fék. Sima hidraulikus fékrendszer van, egy ABS-el (esetleg ESP-vel, felszereltebb modellek esetén) megtámogatva. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
rozsav Elküldve Március8, 2013 Megoszt Elküldve Március8, 2013 http://totalcar.hu/m..._tartsd_nyomva/ cseréltesd... két évente... :hiya: cserélem...szükség szerint... :icon1: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mirage Elküldve Március8, 2013 Megoszt Elküldve Március8, 2013 Üdv mindenkinek! :hiya: Köszönöm a hozzászólásokat és a tanácsokat Nektek - PGA, Vilmoskörte - és mindenkinek, aki válaszolt valamilyen formában. Azt hiszem vagy a Fuchs, vagy ez az Eurol lesz a választásom mindenképpen. Persze érdekes, hogy sokan azt mondják, hogy az 5w40 jobb lenne bele, ám szinte alig van olyan 5w40-es olaj, ami megfelel az Opel kívánalmaknak. Többnyire az 5w30-asok felelnek meg ezeknek, bár a Castrolnak van olyan 5w40-ese, ami Dexos 2-t tud, de azt szintén sokan fikázzák. Mondjuk nem értem miért..? Van aki tudja az okát ennek a Castrol ellenességnek? :blink: Sajnos a GM olajat nem merem beletenni a vasba, mert nem sok jót hallottam róla...hogy igaz-e vagy sem, nem tudom. De nem kockáztatok, ha lehet venni szintén ilyen specifikációkkal rendelkező másikat, aminek nincsen rossz híre sehol. Persze lehet, hogy túl lihegem a dolgot. Na mindegy, majd a jövő héten megtörténik a csere, azután majd elválik, hogy milyen az olaj és eszi-e vagy sem. :huh: Ez a Pro-Tec üzemanyagrendszer tisztítás akkor nem rémlik itt senkinek..? :icon11: :icon1: Köszi még egyszer és kellemes hétvégét minden Márkatársnak!!! :hiya: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Thor Elküldve Március8, 2013 Megoszt Elküldve Március8, 2013 cseréltesd... két évente... :hiya: cserélem...szükség szerint... :icon1: Ámen :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
rozsav Elküldve Március9, 2013 Megoszt Elküldve Március9, 2013 Ez ennyire bonyolult egy G asztrán is? Mert gondolkoztam rajta, hogy a cégnél a műhelyben megcsináltatom a fiúkkal a cserét, de ott nincs semmi opel specifikus műszer. Enélkül nem is lehet megcsinálni, szakszervíz kell hozzá? egy 8-9-es csillagkulcs kell, és máris túl vagy műszerezve a projekthez :icon1: 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
mantec Elküldve Március9, 2013 Megoszt Elküldve Március9, 2013 T Mirage! "... GM olajat nem merem beletenni ..." Az egész autód GM, vagy beszállítói által előállított alkatrészekből áll. "... eszi-e ..." Az olajfogyás a gépjármű műszaki állapotára utaló jel és nem a motorolaj tulajdonsága. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mirage Elküldve Március9, 2013 Megoszt Elküldve Március9, 2013 Üdv T. Mantec! :hiya: Na igen, az autóm valóban GM gyártmány, ám azt még nem hallottam, hogy újrafinomított használt alkatrészekből lenne összerakva kétes minőséggel, ám ezzel ellentétben a GM olajról ezt elég sokan súgták (na...lehet megkövezni...), nem utolsó sorban olajszaküzletben is, ahol nem arra hajtottak, hogy rám tukmálják a drágább olajat, hiszen volt ugyanilyen GM specifikációkkal rendelkező más olaj ugyanilyen árban, tehát az eladónak tök mindegy volt, hogy melyiket veszem a kocsimba. De tényleg. Sőt, olyan helyen is mondták ezt, ahol előre szóltam, hogy nem vásárolok, csak tanácsot kérek. Tehát tök mindegy volt az eladónak. Konkrétan elmondták több helyen is, hogy Ausztriában újraszűrik és kezelik a használt GM olajat és azt újra dobozolva lehet megvenni ismét. És ezt olyan helyeken mondták, ahol árulták is a GM olajat. Amivel egyébként semmi gondom, hiszen ez egy pozitívnak minősíthető törekvés ha a környezet védelmét nézem, ám azért én mégis inkább egy kvázi "szűz" olajat tennék a még jónak mondható motoromba, mert szeretném ha még jó ideig jó is maradna. Lehet, hogy ez az újra kezelt olaj sem rosszabb, mint egy tecsós olaj, sőt, jobbnak is gondolom, de én óvszerből sem vennék használt, átmosottat és újracsomagoltat, pedig biztosan jobb, mint egy szafaládébőr. A Fuchs olajoknak például saját kitermelőplatformjai vannak, nem mindenhonnan összevásárolt olajakat csomagolnak be. És mivel ezt nem egy és nem két, hanem több tucat olyan helyen súgják, ahol jelen esetemben az ár tökmindegy, hiszen a másik választás sem drágább, ezért én azt mondom, hogy "nem zörög a haraszt..." Ezért is írtam, hogy -legalábbis én- nem igazán gondolkozom ezután a GM olajban. Főleg az ezen a fórumon előrébb olvasott infók alapján, hogy a GM váltogatja a beszállítókat -gondolom gazdasági érdekei szerint- és sokszor elég vacak olajat árulnak a márkanév alatt. Szóval ezek az infók nekem elegek ahhoz, hogy valami jobbat gondoljak az autómba ha ugyanennyibe kerül, vagy nem sokkal drágább, ám nem ilyen rizikós. Gondolom ez érthető ha valaki nem szeretne esetleg vacak olajat venni, akármilyen márkaolajnak is árulják. Azzal tisztában vagyok, hogy az olajfogyasztás nem "csak" az olajtól függ, hanem a motor állapotától is -szerintem ezzel azért itt sokan tisztában vagyunk-, de azért ettől függetlenül eheti a túl vékony olajat egy átlagosan kopott motor is, nem akármiért nem ajánlanak például 0w30 vagy 40-es olajokat ezekbe az évjáratokba. Szóval függ az olajtól és a motortól állapotától is, ez nyilvánvaló. Ezért is várom kíváncsian, hogy az én 200.000 km-t futott, elvileg jó, ám gondolom azért átlagosan kopott 12 éves motorom "eszi-e" majd ha a most benne lévő 10w40 után 5w30 vagy 40-est kap. Szerintem ez egy érthető érdeklődés a részemről és szerintem lehet túl vékony az olaj egy ilyen korú motorban akkor is, ha az újkorában még optimális volt hozzá. Nincs olyan 12 éves motor, ami nem kopott semennyit sem 200.000 km alatt. Ez gondolom nyilvánvaló. Szóval én a GM olajat felejtem azt hiszem és kíváncsian várom, hogy "eszi-e" majd a betöltött vékonyabb olajat a motorom. Ez lesz. Már vagy két hónapja ezt a témát filézgetem és két hónapja vonogatom le a következtetéseket az itt olvasottakból, a tulajok véleményeiből és az érdekektől független kereskedelmi ismeretségek és hallomások révén. Azt nem állítom és nem is fogom azt mondani, hogy olajmérnök lettem, de azért olvastam jó pár kimondottan szakirodalmat és olajviszkozitásokkal és olajtulajdonságokkal foglalkozó ingyenesen hozzáférhető irományt (olajcégekét is), amik alapján azért már le tudok vonni egyet s mást, még ha ez az infócsomag nem is egy szakemberi tudás. Ám ahhoz elég, hogy irányt adjon, hogy mit biztosan ne vegyek az autómba és mik azok, amikből érdemes választani, ha jót szeretnék venni. Innentől meg már csak az ár a mérvadó. Lehet, hogy ezek a GM olajak olcsók és még nem csináltak sok bajt, ám ismét csak a fentebb említett óvszeres hasonlattal élnék. Én a biztosan "új" olajat öntenék a motorba, ha ez lehetséges. Majd ha ez nem lehetséges, vagy olyan minőségű lesz az újrakezelt olaj, mint a "szűz", akkor majd nem agyalok ezeken. De addig...igen. Minden esetre azért Te is sokat segítettél az infóiddal és még sokan mások is itt, amiért nagyon hálás vagyok és én is tényleg igyekszek segíteni amiben csak tudok, ha valakinek tudok tanácsot adni kezdő Opel tulajként. De van egy-két hasonlatod, ami nem állja meg a helyét...ilyen például ez az autó-olaj hasonlat is.. :icon1: Persze nem feltételezem, hogy bárki is azért lenne itt, hogy ne segítsen akinek lehet, hiszen ez az egész ezért van és nagyon jó dolog!!! :icon13: ...nnna...lehet idézgetni és csapkodni a fejemet.. :omg: :icon1: Link to comment Megosztás: More sharing options...
harmlevi Elküldve Március9, 2013 Megoszt Elküldve Március9, 2013 Tehát tök mindegy volt az eladónak. Konkrétan elmondták több helyen is, hogy Ausztriában újraszűrik és kezelik a használt GM olajat és azt újra dobozolva lehet megvenni ismét. És ezt olyan helyeken mondták, ahol árulták is a GM olajat. Ekkora és ennyi sületlenséget régen olvastam... Tényleg mindegy az eladónak, hogy a drágább (fuchs) vagy az olcsóbb olajat (GM) veszed meg tőle, nyilván mindkettőn ugyanannyi a haszna, hülye lesz az olcsóbbra rábeszélni... A Castrol olajokat konkrétan nálunk a faluban hamisította egy ürge és szállította a Tesco-nak (Flakonokat gyártott illetve nyomtatta rá a címkét, és a budget olajat öntötte bele (vipcar)), szerencsére elkapták... Amit viszont én is csak hallottam egy pár boltban,okos kereskedőktől, hogy a fuchs cég kanadából felvásárolja a használt láncfűrészolajat, lopakodó atom-tengeralattjáróval szállítják ide, leszűrik belőle a forgácsot amit aztán eladnak az IKEA-nak, furnér alapanyagnak, öntenek hozzá egy kis 20w-50 lengyel harckocsiolajat és már kész is a fuchs titan ... Többen is mondták, bizonyára így van... Azóta GM olajat használok! Link to comment Megosztás: More sharing options...
lamantin Elküldve Március9, 2013 Megoszt Elküldve Március9, 2013 Ekkora és ennyi sületlenséget régen olvastam... Tényleg mindegy az eladónak, hogy a drágább (fuchs) vagy az olcsóbb olajat (GM) veszed meg tőle, nyilván mindkettőn ugyanannyi a haszna, hülye lesz az olcsóbbra rábeszélni... A Castrol olajokat konkrétan nálunk a faluban hamisította egy ürge és szállította a Tesco-nak (Flakonokat gyártott illetve nyomtatta rá a címkét, és a budget olajat öntötte bele (vipcar)), szerencsére elkapták... Amit viszont én is csak hallottam egy pár boltban,okos kereskedőktől, hogy a fuchs cég kanadából felvásárolja a használt láncfűrészolajat, lopakodó atom-tengeralattjáróval szállítják ide, leszűrik belőle a forgácsot amit aztán eladnak az IKEA-nak, furnér alapanyagnak, öntenek hozzá egy kis 20w-50 lengyel harckocsiolajat és már kész is a fuchs titan ... Többen is mondták, bizonyára így van... Azóta GM olajat használok! A használt lengyel harckocsiolajos az a "liki-moli"-grafitosa !!!! :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts