Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj, kenőanyag, hidraulika olaj, zsírok


julien

Recommended Posts

Sziasztok!

Az autómban (Z16XE) jelenleg Aral Blue Tronic 10W-40-es olaj van. (5000km alatt nem fogyott az olajból)

Hidegen hallani egy kis hidrotőke, szelep csattogást, ami 2-3 perc múlva megszünik, elcsendesedik.

Azt olvastam, hogy ebbe a motorba inkább 5W30 vagy 5W40-es olaj való. Igaz ez? GM Dexos 2 Longlife 5W30 esetleg jobb lenne? Vagy Lyqui Moly, vagy MOTUL DEXOS2 50W30?

Ti milyen olajat ajánlanátok bele, amivel szebben járna a moci hidegen is?

Köszi szépen!

Link to comment
Megosztás:

T extraisti!

"...olajat ajánlanátok ..."

11 évig járatódott az előírtnál rosszabb minőségű motorolajjal.

És most a Gm Dexos 2 követelményt teljesítő motorolajoktól vársz csodát?

Ezen motorolajoknak sincs ilyen képessége.

Egy fél éve van nálam az autó, előtte nem tudom, hogy milyen olajjal használták, nekem a szerelő mondta, hogy 10w-40-t tesz bele. Szerintem, nem jól tette... Azért kérdeztem, hogy ha megpróbálom jobb minőségű olajjal hátha jobb lesz a hangja...

azért köszi.

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Két olajról szeretném kikérni a véleményeteket, jó áron tudnám megszerezni de bizonytalan vagyok.

Íme ezekről lenne szó:

Eni i-sint ms 5w30,

Eni i-sint Tech g 5w30.

Szerintetek milyenek ezek az olajok?

T Mantec!

Szerinted milyenek a fennt említett olajok? Nekem eddig Magnatec 5w40 volt benne, de most valami újat szeretnék kipróbálni.

Link to comment
Megosztás:

Üdv újra itt! :hiya:

Régen nem voltam, mert külhonban vótam.. :icon1: De a hétvége óta újra tökig járok ebben az olajmizériában...mármint, hogy akkor most merjek-e a 200.000 km-t futott verdába 5w30 vagy 5w40 olajat tenni..? Van aki bátorít, van aki elhűl a gondolattól is. Namármost...jelenleg Liqui Moly Super Leichtlauf 10w40 van benne, ez viszont elvileg nem felel meg az Opel követelményeknek. Viszont ezt tette bele a szerelő mielőtt megvettem. De lecserélném. Mert szerintem sem bele való attól függetlenül, hogy puccos olaj. :icon1:

Kinéztem magamnak eddig a Fuchs Titan GT1 pro-flex 5w30-at és a Motul specific dexos2-t. Sőt, most rátaláltam egy idehaza aránylag új holland olajra, az Eurol Fluence DSX 5w30-ra, ami szintén egy elég jó olajnak tűnik. :blink:

Szóval az első kérdésem ez ügyben ha valakinek van tippje....merjek-e a mostani 10w40-nél vékonyabb olajat tenni a vasba így, hogy jelenleg nem eszi az olajat, vagy ne??? Másodsorban...hallott már valaki erről a holland olajról? És ha igen, akkor mit? Mivel igen kedvező az ára és elvileg minden Opel specifikációnak bőven megfelel....csak még nem hallottam róla. Mi a véleményetek Szaktársak? :huh: :icon1:

Üdv és szép estét mindenkinek! :hiya:

Link to comment
Megosztás:

:w00t:

Üdv újra itt! :hiya:

Régen nem voltam, mert külhonban vótam.. :icon1: De a hétvége óta újra tökig járok ebben az olajmizériában...mármint, hogy akkor most merjek-e a 200.000 km-t futott verdába 5w30 vagy 5w40 olajat tenni..? Van aki bátorít, van aki elhűl a gondolattól is. Namármost...jelenleg Liqui Moly Super Leichtlauf 10w40 van benne, ez viszont elvileg nem felel meg az Opel követelményeknek. Viszont ezt tette bele a szerelő mielőtt megvettem. De lecserélném. Mert szerintem sem bele való attól függetlenül, hogy puccos olaj. :icon1:

Kinéztem magamnak eddig a Fuchs Titan GT1 pro-flex 5w30-at és a Motul specific dexos2-t. Sőt, most rátaláltam egy idehaza aránylag új holland olajra, az Eurol Fluence DSX 5w30-ra, ami szintén egy elég jó olajnak tűnik. :blink:

Szóval az első kérdésem ez ügyben ha valakinek van tippje....merjek-e a mostani 10w40-nél vékonyabb olajat tenni a vasba így, hogy jelenleg nem eszi az olajat, vagy ne??? Másodsorban...hallott már valaki erről a holland olajról? És ha igen, akkor mit? Mivel igen kedvező az ára és elvileg minden Opel specifikációnak bőven megfelel....csak még nem hallottam róla. Mi a véleményetek Szaktársak? :huh: :icon1:

Üdv és szép estét mindenkinek! :hiya:

Szia.Az én Astrámban ( Z14XEP) motorral , 200000 km körül van mivel tekergették mielőtt megvettem.GM dexos2 5W30-as olaj van benne és ha hiszed ha nem egy grammot sem eszik belőle :whistle:
Link to comment
Megosztás:

Szia Kosazolika. :hiya:

Köszönöm a tapasztalatod megosztását. Igazából a számomra a tulajok véleménye és tapasztalata többet mond, mint az olajkereskedő hümmögése a pult mögül, ráadásul mindegyik mást mondott. Igazából szeretnék 5w30 vagy 5w40-re váltani, mert azért a hidegüzemben kopik igazán a motor, amikor még nem elég meleg az olaj. Az, hogy 30 vagy 40-es, az már majd akkor fog kiderülni, hogy eszegeti-e üzemmeleg állapotban a motor a löttyöt. Ha igen, akkor azt a tippet kaptam, hogy váltsak az 5w30-ról 5w40-re ha mindenképpen 5-öset szeretnék tenni bele. De reménykedek, hogy nem fogja enni, ahogyan ezt a mostani 10w40-eset sem kortyolgatja. Már elmentem vele bő 3.000 km-t, de eddig nemigen láttam csökkenést a nívópálcán. A motor sincsen széthajtva ezt biztosan tudom, ezért inkább védeném a motort hidegüzem alatt a vékonyabb olajjal, ha nem eszi melegen sem.

Nagyon köszi a véleményedet és mindenkiét, aki hozzászólna a kérdéseimhez.

Még gondolkoztam ezen a Pro-Tec üzemanyagrendszer tisztításon is. Van valakinek tippje, hogy hol csinálnak ilyet? Ahol ezzel a géppel átmossák az üzemanyagrendszert..? :huh: Van olyan tankoláskorbeöntős is, de van ilyen komplett alapos rendszer átmosás is állítólag és azt hallottam, hogy nagyon jó a verdának.

Üdv minden ismerősnek és az itt őgyelgőknek is!!! :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Üdv újra itt! :hiya:

Régen nem voltam, mert külhonban vótam.. :icon1: De a hétvége óta újra tökig járok ebben az olajmizériában...mármint, hogy akkor most merjek-e a 200.000 km-t futott verdába 5w30 vagy 5w40 olajat tenni..?

Nálunk a céges astrák ilyennel futnak hiba nélkül. Akkor lenne gáz, ha nem belevaló olajat kapnának, mert akkor már nem futna jóval 200k fölött egyik sem. Így viszont gond egy szál se :)

Tegnap este én is cseréltem a sajátomban olajat, szűrőt és légszűrőt. GM 5w-30 továbbra is.

Link to comment
Megosztás:

Üdv újra itt! :hiya:

Régen nem voltam, mert külhonban vótam.. :icon1: De a hétvége óta újra tökig járok ebben az olajmizériában...mármint, hogy akkor most merjek-e a 200.000 km-t futott verdába 5w30 vagy 5w40 olajat tenni..? Van aki bátorít, van aki elhűl a gondolattól is. Namármost...jelenleg Liqui Moly Super Leichtlauf 10w40 van benne, ez viszont elvileg nem felel meg az Opel követelményeknek. Viszont ezt tette bele a szerelő mielőtt megvettem. De lecserélném. Mert szerintem sem bele való attól függetlenül, hogy puccos olaj. :icon1:

Kinéztem magamnak eddig a Fuchs Titan GT1 pro-flex 5w30-at és a Motul specific dexos2-t. Sőt, most rátaláltam egy idehaza aránylag új holland olajra, az Eurol Fluence DSX 5w30-ra, ami szintén egy elég jó olajnak tűnik. :blink:

Szóval az első kérdésem ez ügyben ha valakinek van tippje....merjek-e a mostani 10w40-nél vékonyabb olajat tenni a vasba így, hogy jelenleg nem eszi az olajat, vagy ne??? Másodsorban...hallott már valaki erről a holland olajról? És ha igen, akkor mit? Mivel igen kedvező az ára és elvileg minden Opel specifikációnak bőven megfelel....csak még nem hallottam róla. Mi a véleményetek Szaktársak? :huh: :icon1:

Üdv és szép estét mindenkinek! :hiya:

210e km felett járok és az említett Fuchs-ot használom éppen.

Különben az olajválasztáshoz éppen semmi köze annak, hogy eszi az autó az olajat vagy se. Elcsépelt már itt a fórumon is, hogy folyékony autószerelő nincs. Ezen az alapon eljuthatnánk a 15W40-hez, vagy a szurokhoz is, előbb-utóbb megállna az olajfogyasztás...

Ha két csere között valaki nem tudja utántölteni az esetleg elfogyogató olajat, az inkább (már bocsánat) szálljon át biciklire...

Link to comment
Megosztás:

Üdv újra itt! :hiya:

Régen nem voltam, mert külhonban vótam.. :icon1: De a hétvége óta újra tökig járok ebben az olajmizériában...mármint, hogy akkor most merjek-e a 200.000 km-t futott verdába 5w30 vagy 5w40 olajat tenni..? Van aki bátorít, van aki elhűl a gondolattól is. Namármost...jelenleg Liqui Moly Super Leichtlauf 10w40 van benne, ez viszont elvileg nem felel meg az Opel követelményeknek. Viszont ezt tette bele a szerelő mielőtt megvettem. De lecserélném. Mert szerintem sem bele való attól függetlenül, hogy puccos olaj. :icon1:

Kinéztem magamnak eddig a Fuchs Titan GT1 pro-flex 5w30-at és a Motul specific dexos2-t. Sőt, most rátaláltam egy idehaza aránylag új holland olajra, az Eurol Fluence DSX 5w30-ra, ami szintén egy elég jó olajnak tűnik. :blink:

Szóval az első kérdésem ez ügyben ha valakinek van tippje....merjek-e a mostani 10w40-nél vékonyabb olajat tenni a vasba így, hogy jelenleg nem eszi az olajat, vagy ne??? Másodsorban...hallott már valaki erről a holland olajról? És ha igen, akkor mit? Mivel igen kedvező az ára és elvileg minden Opel specifikációnak bőven megfelel....csak még nem hallottam róla. Mi a véleményetek Szaktársak? :huh: :icon1:

Üdv és szép estét mindenkinek! :hiya:

Vegyél egy kanna GM dexos2 5w30-t... 150000km óta használom, minden ok!

Link to comment
Megosztás:

210e km felett járok és az említett Fuchs-ot használom éppen.

Különben az olajválasztáshoz éppen semmi köze annak, hogy eszi az autó az olajat vagy se. Elcsépelt már itt a fórumon is, hogy folyékony autószerelő nincs. Ezen az alapon eljuthatnánk a 15W40-hez, vagy a szurokhoz is, előbb-utóbb megállna az olajfogyasztás...

Ha két csere között valaki nem tudja utántölteni az esetleg elfogyogató olajat, az inkább (már bocsánat) szálljon át biciklire...

Most én egy molibdén-diszulfidos olajat használok (Fuchs 10W-40). A motor csendes, olajfogyasztás minimális, 3500km alatt alig fogyott, pedig ebből több, mint fele autópálya volt 4000, ill efölötti fordszámon. Hidrotőkék sem csattognak, pedig reggelente egy hétig -10fok alatt indítottam. Az eddigi hiper-szuper 5W-30, 5W-40 olajokból, akár dexos2, akár nem, 10-12000km alatt utántöltöttem 1-1,5litert. Mitől csökkent az olajfogyasztás... Talán a 10W-től? Vagy valamelyik adaléktól? Nem tudom, de ennél a motornál bevált.

Link to comment
Megosztás:

Most én egy molibdén-diszulfidos olajat használok (Fuchs 10W-40). A motor csendes, olajfogyasztás minimális, 3500km alatt alig fogyott, pedig ebből több, mint fele autópálya volt 4000, ill efölötti fordszámon. Hidrotőkék sem csattognak, pedig reggelente egy hétig -10fok alatt indítottam. Az eddigi hiper-szuper 5W-30, 5W-40 olajokból, akár dexos2, akár nem, 10-12000km alatt utántöltöttem 1-1,5litert. Mitől csökkent az olajfogyasztás... Talán a 10W-től? Vagy valamelyik adaléktól? Nem tudom, de ennél a motornál bevált.

Motorgenerálom előtt használtam ezt én is, hogy esetleg csökkenjen az olajfogyasztásom... Valamit csökkent is, de utána kuka lett a motorom. Nem állítom 100%-ban, hogy a Mos2-es Fuchs-tól, de van egy olyan gyanúm, hogy pedig de... Ugyanis ez az olaj nem ezekhez a motorokhoz van kitalálva, az olajjáratok hosszú távon nem tudom mit szólnak az adalékokhoz... Ráadásul API szerint csak SJ besorolású, és ha elég, jóval több kormot, szutykot hagy maga után, márcsak a szilárd-adalék miatt is. Amióta láttam a kilyukadt dugattyútetőmet, az elkokszosodott hengerfejet, stb., meg a zsebemen éreztem a dolog súlyát, azóta tapasztalatból vallom, hogy folyékony autószerelő nincsen, meg az olajjal nem variálunk.

Inkább egy tervezett hengerfej-felújítás (szelepszár szimeringek, stb.), mint komolyabb orrabukás...

És még valami: az elégő olaj származékai a lambdaszondáknak vagy a katalizátornak se hiszem, hogy jót tennének (nem vagyok kémikus, de a katalizátorba jutó molibdén származék nem hiszem, hogy jóban lenne az ott lévő palládiummal).

Link to comment
Megosztás:

Motorgenerálom előtt használtam ezt én is, hogy esetleg csökkenjen az olajfogyasztásom... Valamit csökkent is, de utána kuka lett a motorom. Nem állítom 100%-ban, hogy a Mos2-es Fuchs-tól, de van egy olyan gyanúm, hogy pedig de... Ugyanis ez az olaj nem ezekhez a motorokhoz van kitalálva, az olajjáratok hosszú távon nem tudom mit szólnak az adalékokhoz... Ráadásul API szerint csak SJ besorolású, és ha elég, jóval több kormot, szutykot hagy maga után, márcsak a szilárd-adalék miatt is. Amióta láttam a kilyukadt dugattyútetőmet, az elkokszosodott hengerfejet, stb., meg a zsebemen éreztem a dolog súlyát, azóta tapasztalatból vallom, hogy folyékony autószerelő nincsen, meg az olajjal nem variálunk.

Inkább egy tervezett hengerfej-felújítás (szelepszár szimeringek, stb.), mint komolyabb orrabukás...

És még valami: az elégő olaj származékai a lambdaszondáknak vagy a katalizátornak se hiszem, hogy jót tennének (nem vagyok kémikus, de a katalizátorba jutó molibdén származék nem hiszem, hogy jóban lenne az ott lévő palládiummal).

Modernebb motorba én sem önteném. ;) Mellesleg az átégett dugattyútető inkább szegénykeverékes üzem és/vagy túl nagy előgyújtás következménye szokott lenni, semmint olaj... A kokszos égéstér, szelepek a szinte csak rövidtávon használat miatt lesz, bizonyos km után érdemes "kiégetni" a motort. Én szinte csak hosszabb távokon használom az autót, mégis szembetűnő volt a változás egy 2x800km-es autópálya után, még a kipufogócső elszíneződése is őzbarnára változott. Az én motorom közel 20 éves konstrukció, 12 éve építették, az utolsó gyártási éve volt ekkor. Az SJ kategória 2001-ig gyártott motorokig megfelelő, úgyhogy... EGR nincs, a hengerfej már átesett egy komplett felújításon a szelepszár-szimmeringek miatt, a motorban bevallottan is 260K km van, valósan ki tudja. A végnyomás 13,5 bar körül van a sporttengelyekkel együtt is, úgyhogy még nincs agyonkopva, nem folyékony szerelőnek lett ez az olaj. Az 5w30 talán túlzás is bele, talán akkoriban (90-es évek elején) még nem is létezett ilyen...

Egy szösszenet egy BME docból:

"Az öregebb autók túlnyomó többségébe a 40-

es fokozatú olaj való. A 30-as fokozatú – kisebb viszkozitású, “energiatakarékos”, “könnyű futású”– olajat

csak azokba az ezredforduló környékén, vagy azóta gyártott autókba szabad beletenni, amelyek gépkönyve

ezt egyértelműen megengedi (finom illesztésekkel, kis tűrésekkel gyártott legújabb autók). Más járművekben

használva elégtelen lesz a kenés, és hamarabb tönkremegy a motor. 50-es és 60-as fokozatú olajat akkor

használunk, ha valamilyen oknál fogva az előírt kisebb fokozat nem megfelelő. Ilyen ok lehet a szokásosnál

nagyobb terhelés, olyan vezető, akinek a kezében gyorsabban megy tönkre a kocsi. Pl. gyakorlatlan vezető,

aki még nagy gázadásokkal, fékezésekkel – a többi autó között cikázva – vezet. Elméletileg nagyobb

viszkozitású olaj kellene a tuningolt autókba is, de a gyakorlatban ennek nem sok jelentősége van, mert a

tuningolt jármű egyébként is hamar tönkremegy, hiszen a tuningolás során a gyár által a lökésszerű nagy

terhelések elleni védelmet biztosító programból éppen a védelmet törlik. (A tuningolt autót széthajtjuk és eladjuk,

vásárolni véletlenül sem vásárolunk olyat, amit tuningolva hajtottak. A tuning úgy viszonyul az autó egészségéhez, mint a

sportolóéhoz a dopping. Növeli a teljesítményt az élettartam –és persze a környezetvédelem és a fogyasztás- rovására). 50-es

fokozatú olajat lehet használni pl. egy kopott hengerű járműbe. Ez általában műszerrel mérhető csökkenését

okozza a kipufogógázzal távozó elégetlen szénhidrogéneknek (“műszaki vizsga”!). A 60-as fokozatú olajok

pl. versenyeken használatosak."

Fuchsékkal beszéltem előtte, állításuk szerint, ha be van tartva az olajcsere periódus, nem keletkezhetnek olyan lerakódások, ami hazavághatná a motort. Meglátjuk.

Katalizátor... A MoS2 nem keverendő össze az ólommal, állítólag katalizátorbarát felső-motorkenést fokozó adalék a molibdén-diszulfid, a régi, ólmozott benzint igénylő motoroknál ezzel váltották ki az ólmot. Pl. Fimol.

Egyébként meg a legmodernebb olajok is tartalmaznak grafit, a molibdén-diszulfid és a cink vegyületeket. Lényeg, h ezek arányai gyárilag legyenek beállítva, ne utólagosan kotyvasszuk hozzá.

Ha valakit bővebben érdekelne:

http://www.kankalin....11oktoberv2.pdf

"Néhány" olajadalék:

http://www.mke.org.h...3_Mobilitas.pdf

Az egyik, amivel kapcsolatban már volt pár gondolat itt is, a tömítéseket(szimmeringeket) duzzasztó adalék. Ettől függetlenűl én is úgy gondolom, hogy folyékony autószerelő nincs. ;)

Link to comment
Megosztás:

Modernebb motorba én sem önteném. ;) ...

Hát igen, biztos van különbség a Te „régebbi” X-es és az én „újabb” Z-s motorom toleranciája között is.

Mindenesetre ami nekem elsősorban fontos lett mára a „gyártóművi követelménnyel” kapcsolatban az nem feltétlenül a kenés jósága, hanem hogy az olaj elégésekor ne szennyeződjön a hengerfej, a dugattyúgyűrűk hornyai, a katalizátor, a szondák, az EGR, stb.

Az is kétségtelen, hogy a szorosabb / pontosabb illesztés miatt is az újabb generációs motorok másfajta olajat kérnek az optimális működéshez, motorélettartamhoz.

Link to comment
Megosztás:

T Alex75!

A Fuchs Titan CFE MC 10W-40 semmilyen GM (Opel) gyártóművi követelményt nem teljesít.

Ezért GM (Opel) autóba nem való. Követelményei a 20 évvel ezelőtti konstrukciók igényeit elégitik ki.

A Fuchs GM dexos 2 követelményt teljesítő motorolaja a Fuchs Titan Gt1 Pro Flex 5W-30.

Már vártam... :D Tisztában vagyok vele, de igazából lesz.rom, mi a GM legújabb ajánlása, nem új autóm van. Több százezer kilométert futott majd' húsz éves konstrukcióba meg ez is bőven megfelel. Ha majd 1-2 éves autóval futkározok, akkor az majd megkapja az épp aktuális gyártóművi ajánlását.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Olajat kell cserélnem az autóban! 33.000 kilométer volt benne amikor vettem! Eddig háromszor volt olajcsere nálam 10.000 kilométerenként. Mind a háromszor sajnos Castrol 10w40 került bele, ezt ajánlották én nemnagyon értettem hozzá!:( Váltani akarok 5w-re, csak nem tudom hogy 30-asra vagy 40-esre. Fuchs titan gt1-et veszek mindenképp. A segítséget előre is kösz! Amugy rendelt már http://olajborze.hu -ról valaki? Csak itt találtam fuchs olajat.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.