Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj, kenőanyag, hidraulika olaj, zsírok


julien

Recommended Posts

2005-ös, 65.000 km-es, Z14EXEP Astrámat jelenleg full szintetikus 5W40 Mobile S 3000 X1 motorolajjal használom.

Itt a fórumon látok beszélgetéseket a Dexos2 szabvánnyal kapcsolatban. Most kicsit elbizonytalanodtam, eddig az volt a véleményem, hogy ez egy jó olaj, de most felmerült bennem, hogy esetleg mégsem megfelelő...?

Link to comment
Megosztás:

T merenyi85!

"... kicsit elbizonytalanodtam ..."

Miért kicsit? Miért nem nagyon?

Azért kicsit, mert erről az olajról továbbra is az a véleményem, hogy egy márkás minőségi termék.

A kicsit elbizonytalanodás oka az, hogy nem vagyok 100%-bam meggyőzve, hogy a Z14XEP-hez ez a jó döntés.

Egyébként évente cserélem, ez idő alatt 10.000-12.000 km-et megyek, kíméletesen.

Link to comment
Megosztás:

T merenyi85!

"... márkás minőségi ..."

A követelmény nem márka és nem minőség, hanem gyártóművi követelmény megléte.

Mivel az említett olaj sem a gyártáskori (GM-LL-A-025) sem az aktuális (GM Dexos 2) követelményt nem teljesíti, ezért GM (Opel) motorba nem való.

Az ExxonMobil konszern GM Dexos 2-t teljesítő motorolaja:

Mobil 1 ESP 0W-40.

Link to comment
Megosztás:

Azért kicsit, mert erről az olajról továbbra is az a véleményem, hogy egy márkás minőségi termék.

A kicsit elbizonytalanodás oka az, hogy nem vagyok 100%-bam meggyőzve, hogy a Z14XEP-hez ez a jó döntés.

Egyébként évente cserélem, ez idő alatt 10.000-12.000 km-et megyek, kíméletesen.

Nem jó bele és kész! A 39-es adidas cipő is márkás minőségi termék, mégsem jó a lábamra, mert 44-es kell... Teljesíti az előírást? NEM! Neked Dexos 2-es olaj kell.. Ajánlom pl. a GM 5w30 Dexos 2 olajat...

Link to comment
Megosztás:

A 39-es adidas cipő is márkás minőségi termék, mégsem jó a lábamra, mert 44-es kell... Teljesíti az előírást? NEM!

:D

Jók ezek a hasonlatok, csak nem állják meg a helyüket. Ha 39-es cipőt húzol a 44-es helyett, akkor az kárt okoz a lábadnak (fájni fog, nem fog tudni ráállni, miegymás), míg az előírást nem teljesítő olajoknál még senki sem bizonyított ilyesmit...

Link to comment
Megosztás:

Egy jó ideje csak olvasom a hozzászólásokat, de gondoltam most már írok is, mert van itt egy általam remek "olajdoktornak" vélt ember. Ő aki ahogy észre vettem kicsit nagy arccal lenézi a többi hozzászólót , mert Ő rettentően ért az olajakhoz, hogy milyen autóba milyen való. Abban az esetben ha valaki esetleg nem az Ő elmélete szerint választ olajat az autójába , akkor az adott illetőt idézve számomra kicsit gusztustalanul játsza az eszét MANTEC néven.

Koma!Amennyiben ennyire kened vágod ezt a témát, megkérdezhetem, hogy ekkora böszme nagy tudásra honnan tettél szert az autó olajok világáról? Sok a szabadidőd és az internetet böngészve , olvasva, linkeket bemásolva úgy érzed , hogy olajmágus vagy? Vagy esetleg talán autószerelő végzettséggel rendelkezel? Te itt osztod az embereket, hogy mi való az autóba mi nem, amennyiben nem a befásult elméleted szerinti olaj kerül az autóba ami nem rendelkezik GM , Dexos 2 követelménnyel attól micsoda rettentő baj lesz a motoral. Rettentő kiváncsi lennék arra is, hogy ha ennyire okos vagy és ilyen rutinnal osztod az észt, hogy hány olyan opel motorjától lett kicsit koszos már a kezed amit szétszedtél mert meghibásodott, a nem megfelelő olajmínőség miatt. ?

Sokszor olvastam már az okos hozzászólásaidat, "tanításaidat", de Én marha nagy ívben kuláztam a hülyeségedre.

Nekem szintén egy Z14xep-s Astram van. 0-km-es kora óta (7 éve) Q8-as 5W 40-es olaj van minden 10 Ekm utáni olajcsere alkalmával beleöntve. Ugye "MESTEREM" ez az olaj nem rendelkezik az opel gyártóművi jóváhagyásával, legalább is nem a benzinesével.

Az elveiddel ellentétben mégis csak ez az olaj kerül bele olajcserekor ,és láss csodát még be sem állt, szét sem hullott a motor az miatt mert nem rendelkezik sem Gm sem dexos 2 jóváhagyással. De megkérdeztem már több,( aTe tudásodnál és szakmai tapasztalatodnál )általam többre tartott autószerelőt, hogy mekkora kár fog érni engem :) és az autót is amennyiben éppen nem gyártóművi jóváhagyással rendelkező 5w 40-es olajat töltök a motorba olajcsere során , amit minden 10 Ekm-nél cserélek?! Valószínű ezek az emberek megkockáztatom, picit jártasabbak ebben a témában és pár autó motorját is látták már darabokban veled ellentétben. Természetesen meggyőztek, hogy ennek nincs akkora érdemi jelentősége amit Te itt idétlenűl túllihegsz.

Elhiszem, hogy jó érzés, hogy vannak olyan emberek akik nem igazán jártassak ebben a témában , őket Te nagyképűen osztod a tudásoddal, de hidd el sokan nem ájúlnak el ettől a lekezelő stílusodtól. Én személy szerint hasmenésselküzdök soraidtól. Nem baj ha nagyon okos akarsz lenni abban amihez igazából nem értes csak olvasol róla dolgokat az interneten, de akkor azt kicsit szolidabb stílusban tedd!

MOST SZABAD IDÉZGETNI AZ ÉN ÍRÁSOMBÓL IS!!!!!!!!!!!!!

:D :D :D :D :D :D :D

Link to comment
Megosztás:

:D

Jók ezek a hasonlatok, csak nem állják meg a helyüket. Ha 39-es cipőt húzol a 44-es helyett, akkor az kárt okoz a lábadnak (fájni fog, nem fog tudni ráállni, miegymás), míg az előírást nem teljesítő olajoknál még senki sem bizonyított ilyesmit...

Csak halkan szólok bele :) Nekem az a véleményem, hogy valóban sok olyan olaj van a piacon, ami teljesíti a követelményeket. Van sok olyan is, ami kiváló termék, de nem teljesíti. Kérdésem, hogy mi indokolja a nem teljesítő olaj vásárlását, amikor ott van sok, ami teljesíti? Mindkettőért pénzt kérnek, nincs ingyen. Akkor miért fizessek olyanért, ami nincs jóváhagyva? Ha már fizetek, akkor olyanért fizessek, ami valóban rendben van. Ezen belül pedig már egyéni szimpátia alapján ki-ki eldönti magában, hogy neki mi a tuti :)

Link to comment
Megosztás:

Kérdésem, hogy mi indokolja a nem teljesítő olaj vásárlását, amikor ott van sok, ami teljesíti? Mindkettőért pénzt kérnek, nincs ingyen. Akkor miért fizessek olyanért, ami nincs jóváhagyva? Ha már fizetek, akkor olyanért fizessek, ami valóban rendben van. Ezen belül pedig már egyéni szimpátia alapján ki-ki eldönti magában, hogy neki mi a tuti :)

Érdekes kérdés és teljesen jogos.

Csak azt tudom rá mondani hogy egyéni ízlés/szimpátia kérdése, de én ebbe nem mennék bele (ilyen alapon megkérdezhetnénk hogy neked miért van Opeled és miért nem Mercedesed, amikor az egyesek szerint sokkal jobb).

A kérdés itt inkább az hogy miért kell rá/vagy lebeszélni valakit erre vagy arra az olajra/autóra/miegymásra? Magam bevallottan nem sokat adok az előírásokra ilyen tekintetben, de nem bíztatok senkit arra hogy hozzám hasonlóan így cselekedjen. Viszont felelősen gondolkodó embernek tartom magam, és nem is fogok mást hibáztatni ha az autóm esetleg emiatt tönkremegy (amire mellesleg nem sok esélyt látok), lévén tisztában vagyok a cselekedeteimmel.

Ettől függetlenül abszolút becsülöm a törekvést hogy tanácstalan embereknek leírjuk hogy a gyári előírás szerint milyen olaj való az autójukba, ami engem zavar az a "tanács" második része szokott lenni, miszerint "ez és ez az olaj viszont nem való bele". Először is felteszem ide felnőtt emberek járnak, akik tudják mi a különbség a "bele való" és a "nem bele való" között (magyarul ha leírom nekik hogy ez való bele, akkor különösebb magyarázat nélkül is tudják hogy a többi nem), más részről meg ki vagyok én hogy megmondjam másoknak mit ne csináljanak. Például a kézikönyvben is benne van hogy milyen olaj a gyári ajánlás, de olyat még csak nem is sugall hogy másfajtát nem volna szabad beletölteni...

Arról nem is beszélve hogy még csak nem is bizonyított hogy a nem előírásszerű motorolaj kárt tenne a motorban.

Kicsit olyan ez mintha egy dohányosnak meg akarnád magyarázni hogy idő előtt meg fog halni. Először is valószínűleg tudja, de ha mégis dohányzik akkor feltehetően nem érdekli, másfelől meg ez még csak nem is bizonyított, különben nem lennének százéves emberek akik egész életükben dohányoztak.

Link to comment
Megosztás:

Egy jó ideje csak olvasom a hozzászólásokat, de gondoltam most már írok is, mert van itt egy általam remek "olajdoktornak" vélt ember. Ő aki ahogy észre vettem kicsit nagy arccal lenézi a többi hozzászólót , mert Ő rettentően ért az olajakhoz, hogy milyen autóba milyen való. Abban az esetben ha valaki esetleg nem az Ő elmélete szerint választ olajat az autójába , akkor az adott illetőt idézve számomra kicsit gusztustalanul játsza az eszét MANTEC néven.

Koma!Amennyiben ennyire kened vágod ezt a témát, megkérdezhetem, hogy ekkora böszme nagy tudásra honnan tettél szert az autó olajok világáról? Sok a szabadidőd és az internetet böngészve , olvasva, linkeket bemásolva úgy érzed , hogy olajmágus vagy? Vagy esetleg talán autószerelő végzettséggel rendelkezel? Te itt osztod az embereket, hogy mi való az autóba mi nem, amennyiben nem a befásult elméleted szerinti olaj kerül az autóba ami nem rendelkezik GM , Dexos 2 követelménnyel attól micsoda rettentő baj lesz a motoral. Rettentő kiváncsi lennék arra is, hogy ha ennyire okos vagy és ilyen rutinnal osztod az észt, hogy hány olyan opel motorjától lett kicsit koszos már a kezed amit szétszedtél mert meghibásodott, a nem megfelelő olajmínőség miatt. ?

Sokszor olvastam már az okos hozzászólásaidat, "tanításaidat", de Én marha nagy ívben kuláztam a hülyeségedre.

Nekem szintén egy Z14xep-s Astram van. 0-km-es kora óta (7 éve) Q8-as 5W 40-es olaj van minden 10 Ekm utáni olajcsere alkalmával beleöntve. Ugye "MESTEREM" ez az olaj nem rendelkezik az opel gyártóművi jóváhagyásával, legalább is nem a benzinesével.

Az elveiddel ellentétben mégis csak ez az olaj kerül bele olajcserekor ,és láss csodát még be sem állt, szét sem hullott a motor az miatt mert nem rendelkezik sem Gm sem dexos 2 jóváhagyással. De megkérdeztem már több,( aTe tudásodnál és szakmai tapasztalatodnál )általam többre tartott autószerelőt, hogy mekkora kár fog érni engem :) és az autót is amennyiben éppen nem gyártóművi jóváhagyással rendelkező 5w 40-es olajat töltök a motorba olajcsere során , amit minden 10 Ekm-nél cserélek?! Valószínű ezek az emberek megkockáztatom, picit jártasabbak ebben a témában és pár autó motorját is látták már darabokban veled ellentétben. Természetesen meggyőztek, hogy ennek nincs akkora érdemi jelentősége amit Te itt idétlenűl túllihegsz.

Elhiszem, hogy jó érzés, hogy vannak olyan emberek akik nem igazán jártassak ebben a témában , őket Te nagyképűen osztod a tudásoddal, de hidd el sokan nem ájúlnak el ettől a lekezelő stílusodtól. Én személy szerint hasmenésselküzdök soraidtól. Nem baj ha nagyon okos akarsz lenni abban amihez igazából nem értes csak olvasol róla dolgokat az interneten, de akkor azt kicsit szolidabb stílusban tedd!

MOST SZABAD IDÉZGETNI AZ ÉN ÍRÁSOMBÓL IS!!!!!!!!!!!!!

:D :D :D :D :D :D :D

nem tisztem megvédeni mentec-et, nem is teszem, de ezt mégis miért kell?

ő képvisel egy sajátos véleményt, Te meg egy másikat. ütköztetni ezeket lehetne sértegetés nélkül is...

Link to comment
Megosztás:

Csak halkan szólok bele :) Nekem az a véleményem, hogy valóban sok olyan olaj van a piacon, ami teljesíti a követelményeket. Van sok olyan is, ami kiváló termék, de nem teljesíti. Kérdésem, hogy mi indokolja a nem teljesítő olaj vásárlását, amikor ott van sok, ami teljesíti? Mindkettőért pénzt kérnek, nincs ingyen. Akkor miért fizessek olyanért, ami nincs jóváhagyva? Ha már fizetek, akkor olyanért fizessek, ami valóban rendben van. Ezen belül pedig már egyéni szimpátia alapján ki-ki eldönti magában, hogy neki mi a tuti :)

Ebben teljesen egyetértünk...:)! Amit leírtál ebben a pár sorban bőven elégnek kéne lennie ehhez az egész topikhoz...:) :icon13:

tgabika76!

Sok dologgal egyet értek amit mint nem előírásos olajat használóként mondasz de a "nem való bele" szerintem helyénvaló, mert a gyár megmondja, hogy mi való bele, mi az ajánlott ...

Link to comment
Megosztás:

Lehet én vagyok naív de ez a minősítösdi is lehet úgy működik mint sok minden más ebben a világban. Ha teszem azt a castrol bemenne a GM megfelelő emberéhez egy pénzes táskával lehet meglenne az ő olajára is a minősítés a gm-től. Bár ez lehet túl magyar mentalítás de sajnos itthon így működnek a dolgok :D

Link to comment
Megosztás:

Lehet én vagyok naív de ez a minősítösdi is lehet úgy működik mint sok minden más ebben a világban. Ha teszem azt a castrol bemenne a GM megfelelő emberéhez egy pénzes táskával lehet meglenne az ő olajára is a minősítés a gm-től. Bár ez lehet túl magyar mentalítás de sajnos itthon így működnek a dolgok :D

Van amelyik Castrolra megvan van amelyikre nincs:)Gondolom így van a többi márkával is.

Link to comment
Megosztás:

Sok dologgal egyet értek amit mint nem előírásos olajat használóként mondasz de a "nem való bele" szerintem helyénvaló, mert a gyár megmondja, hogy mi való bele, mi az ajánlott ...

De a gyár is úgy fogalmaz hogy "ajánlott", nem úgy hogy kötelező érvényű!

Meg abból hogy valami ajánlott minősítést kap, miért következne egyenesen hogy a többi nem ajánlott? Ha én azt mondom hogy szeretem a babfőzeléket, akkor az azt jelentené hogy minden mást utálok?

Link to comment
Megosztás:

Szóval akkor most töltsek GM olajat a kocsimba, vagy maradjak a Fuchs TITAN GT1 PRO FLEX SAE 5W-30 olajnál?

Azért vettem idáig Fuchs olajat, mert azt hittem a GM alacsonyabb minőségű.

Már nem tudom hogy akkor most mi van.Mindig ha valami bajom van, akkor ezt a fórumot olvasom, mert itt azért megtalálni a helyes választ.

Most akarok olajat cserélni , vagy cseréltetni.Ez attól függ, hogy milyen olaj megy a kocsiba.Ha GM akkor 14000Ft-ért kicseréltetem a szervizbe.Ha Fuchs akkor meg én fogom mert akkor drágább a szervizben a csere.

Link to comment
Megosztás:

Szóval akkor most töltsek GM olajat a kocsimba, vagy maradjak a Fuchs TITAN GT1 PRO FLEX SAE 5W-30 olajnál?

Azért vettem idáig Fuchs olajat, mert azt hittem a GM alacsonyabb minőségű.

Már nem tudom hogy akkor most mi van.Mindig ha valami bajom van, akkor ezt a fórumot olvasom, mert itt azért megtalálni a helyes választ.

Most akarok olajat cserélni , vagy cseréltetni.Ez attól függ, hogy milyen olaj megy a kocsiba.Ha GM akkor 14000Ft-ért kicseréltetem a szervizbe.Ha Fuchs akkor meg én fogom mert akkor drágább a szervizben a csere.

Az említett Fuchs teljesen jó bele (dexos2). A dexos2 GM nem feltétlenül alacsonyabb minőségű, csak olcsóbb, és ez alapot ad(hat) a rossz hírének keltésére...

Különben itt fentebb Vilmoskörte cartárs valóban igazat szólt. Manapság már majdnem egyszerűbb GM approved olajat venni, mint egyebet, akkor mire ez a széllel szembe .....? ;)

Link to comment
Megosztás:

Hány liter olaj is kell a motorba?3,5-4?

A motorom száma:Z14XEP19MX4960 a Cromax oldalán kinéztem egy szürőt , amihez az van írva hogy 19MA9235-től.

Akkor jól értelmezem hogy mivel az X hátrébb van az ABC-ben ezért jó a motoromhoz az adott szűrő?A másik kérdés, hogy milyen és hanyas az olajleeresztő csavar?

Link to comment
Megosztás:

Hány liter olaj is kell a motorba?3,5-4?

A motorom száma:Z14XEP19MX4960 a Cromax oldalán kinéztem egy szürőt , amihez az van írva hogy 19MA9235-től.

Akkor jól értelmezem hogy mivel az X hátrébb van az ABC-ben ezért jó a motoromhoz az adott szűrő?A másik kérdés, hogy milyen és hanyas az olajleeresztő csavar?

3.5l

Link to comment
Megosztás:

Hány liter olaj is kell a motorba?3,5-4?

A motorom száma:Z14XEP19MX4960 a Cromax oldalán kinéztem egy szürőt , amihez az van írva hogy 19MA9235-től.

Akkor jól értelmezem hogy mivel az X hátrébb van az ABC-ben ezért jó a motoromhoz az adott szűrő?A másik kérdés, hogy milyen és hanyas az olajleeresztő csavar?

A 19MA9235-öt a motorszámod végéhez kell párosítani (19MX4960), de így is ugyanaz az eredmény.

Link to comment
Megosztás:

Szóval akkor most töltsek GM olajat a kocsimba, vagy maradjak a Fuchs TITAN GT1 PRO FLEX SAE 5W-30 olajnál?

Azért vettem idáig Fuchs olajat, mert azt hittem a GM alacsonyabb minőségű.

Már nem tudom hogy akkor most mi van.Mindig ha valami bajom van, akkor ezt a fórumot olvasom, mert itt azért megtalálni a helyes választ.

Most akarok olajat cserélni , vagy cseréltetni.Ez attól függ, hogy milyen olaj megy a kocsiba.Ha GM akkor 14000Ft-ért kicseréltetem a szervizbe.Ha Fuchs akkor meg én fogom mert akkor drágább a szervizben a csere.

8650 ft-os olajat nem biztos hogy 14k ért öntetnék bele ha magam is meg tudom csinálni. Az olaj szűrő is max 3k

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.