mantec Elküldve Február1, 2013 Megoszt Elküldve Február1, 2013 T Pajzs89! "... mit ajánlanál? " Lásd tegnap 14:03-s hsz-t. Link to comment Megosztás: More sharing options...
bocs Elküldve Február1, 2013 Megoszt Elküldve Február1, 2013 T bocs! Opel Astra 1.7 CDTi Motor: Z17DTL Feltöltési mennyiség: 4, 5 liter szűrő: 0,2 liter Csereciklus: 30 ekm / 1 év Olajkövetelmény gyártáskori: GM-LL-B-025 aktuális: GM Dexos 2 T mantec! Köszönöm szépen az útba igazítást és az infót. Egyik ismerősöm nézte ezt a típusú Astrát,és a szervíz könyvbe beletekintve...na mindegy,beszéljen a kép.. Isten lássa lelkemet,Én nem bántani akarom a márkaszervizeket,de ezt a szervizkönyvet megnézve,elgondolkodtató a dolog,ott nem ismerik ezt az olajkövetelményt? (GM-LL-B-025, GM Dexos 2 ) E miatt gondolkodik az autó vételén. Most már legalább (köszönet mantec Úrnak)tudjuk,hogy mennyi a csere intervallum,csak ez a fránya 10w40-es tartja vissza attól,hogy esetleg belevágjon az autó megvételébe. Köszönöm még egyszer az infót! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Servitor Elküldve Február1, 2013 Megoszt Elküldve Február1, 2013 T mantec! Köszönöm szépen az útba igazítást és az infót. Egyik ismerősöm nézte ezt a típusú Astrát,és a szervíz könyvbe beletekintve...na mindegy,beszéljen a kép.. Isten lássa lelkemet,Én nem bántani akarom a márkaszervizeket,de ezt a szervizkönyvet megnézve,elgondolkodtató a dolog,ott nem ismerik ezt az olajkövetelményt? (GM-LL-B-025, GM Dexos 2 ) E miatt gondolkodik az autó vételén. Most már legalább (köszönet mantec Úrnak)tudjuk,hogy mennyi a csere intervallum,csak ez a fránya 10w40-es tartja vissza attól,hogy esetleg belevágjon az autó megvételébe. Köszönöm még egyszer az infót! Lassan 10 éves lesz az autóm és végig 10w40 volt benne, igaz amikor kigurult a szalonból nem tudom mi lehetett benne, de mivel a szerviz könyvembe nekem is 10w40-et volt írva, ezért én is azt vettem bele. És hiszitek vagy sem működik, én is csak innen a forumról tudtam meg, hogy nem jó neki, de nem fogom hipp hopp lecserélni, mivel 9 éve az van benne akkor már kibírja tavaszig :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
PGA Elküldve Február1, 2013 Megoszt Elküldve Február1, 2013 ...Egyik ismerősöm nézte ezt a típusú Astrát,és a szervíz könyvbe beletekintve...na mindegy,beszéljen a kép... Ha jól látom, az egyik csereintervallum 27.000 km-re sikeredett. Az egy kicsit soknak tűnik egy félszint. olajjal, mégha a híresnevesüberlegjobbolajavilágon Castrol Magnatec 10W40 is volt benne... :icon10: (Bár szerintem nekem és sokaknak dexos2-vel is sok lenne ennyi futás egy olajjal, ha sok a hidegindítás, meg rövid, pár km-es utak a jellemzőek.) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Geopake Elküldve Február1, 2013 Megoszt Elküldve Február1, 2013 Nekem is ilyen a szervízkönyvem,hogy az első kettő szervizen 10-40 et írtak bele.A harmadikon meg 5-40-et.A márkaszervíz belerak valamit azt jólvan.Leszarják,hogy belevaló vagy nem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Február2, 2013 Megoszt Elküldve Február2, 2013 Nekem is ilyen a szervízkönyvem,hogy az első kettő szervizen 10-40 et írtak bele.A harmadikon meg 5-40-et.A márkaszervíz belerak valamit azt jólvan.Leszarják,hogy belevaló vagy nem. Ez rossz hozzáállás.... De ha Te viszed az olajat, akkor meg azt mondják, ha valami bibi van, akkor a Te sarad. (vagyis nekem a márkaszerviz ezt mondta még annó) Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Február2, 2013 Megoszt Elküldve Február2, 2013 Erről beszéltem... sztem ezért nincs akkora jelentősége a gyártói jóváhagyásnak: ha én viszem az olajat az autóba amikor olajcsere esedékes, akkor ha utána baj történik, még ráfogják ara hogy biztosan az olaj miatt van (akkor is ha rendelkezik gyári jóváhagyással). Ha meg ők töltenek bele akármit, akkor meg nem az olaj a hibás ha beáll a motor, akkor sem ha amúgy nem felel meg az előírásnak. Első számú következtetés: tökmindegy mit csinálsz mindig a user a hibás. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Geopake Elküldve Február2, 2013 Megoszt Elküldve Február2, 2013 Ez rossz hozzáállás.... De ha Te viszed az olajat, akkor meg azt mondják, ha valami bibi van, akkor a Te sarad. (vagyis nekem a márkaszerviz ezt mondta még annó) Ha te viszed az olajat akkor azt eladják később és belerakják a 10-40-es kannás olajat.Ha meg nézni akarod a cserét,akkor mondják azt,hogy nem belevaló amit vittél és bibi lesz vele:)Jártam egy jópár márkaszervízbe,nekem nem kell bemutatni őket.A Kiát folyamatosan elcseszték széttörtek benne ezt-azt.Mikor szóvátettem azt mondták ez teherautó (K2700) meg céges.Aztán végül én cseréltem ki a gázolajszűrőt,mert az miatt nem ment.Rafinált az összes:) Link to comment Megosztás: More sharing options...
mantec Elküldve Február2, 2013 Megoszt Elküldve Február2, 2013 T imy! "... márkaszerviz ezt mondta ..." Te meg elhitted. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Február2, 2013 Megoszt Elküldve Február2, 2013 T imy! "... márkaszerviz ezt mondta ..." Te meg elhitted. 1x kibírtam. Azóta sem cseréltek benne olajat szervizben.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Vilmoskörte Elküldve Február3, 2013 Megoszt Elküldve Február3, 2013 Erről beszéltem... sztem ezért nincs akkora jelentősége a gyártói jóváhagyásnak: ha én viszem az olajat az autóba amikor olajcsere esedékes, akkor ha utána baj történik, még ráfogják ara hogy biztosan az olaj miatt van (akkor is ha rendelkezik gyári jóváhagyással). Ha meg ők töltenek bele akármit, akkor meg nem az olaj a hibás ha beáll a motor, akkor sem ha amúgy nem felel meg az előírásnak. Első számú következtetés: tökmindegy mit csinálsz mindig a user a hibás. :D Hasonlóan gondolom én is, ezért sem hiszem, hogy valaha is megyek még márkaszervizbe. Mindenből a gyári ajánlásnak megfelelő cuccot kapja a gép, de magam/szerelő kolléga csinálja. Egy hátránya van, nincs pecsét a nagykönyvben. Viszont mivel sokáig nem fogom eladni, ezért nem is érdekel a dolog. A 10w40 nekem is befigyelt 2x, azóta sem volt náluk a masina, meg már be is csődölt a kereskedés/szerviz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex75 Elküldve Február3, 2013 Megoszt Elküldve Február3, 2013 T Mantec! http://www.apnano.com/ Vélemény? :icon1: Ez olyasmi lehet, mint a nálunk forgalmazott Xado? http://www.machinerylubrication.com/Read/1945/engine-oil-lubricant-reduces-fuel-consumption-more-than-5 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Pajzs89 Elküldve Február3, 2013 Megoszt Elküldve Február3, 2013 minden új, jó állapotú, keveset futott motor esetén. ( 2001 es modellévtől ) SAE 0W-30 SAE 0W-40 SAE 5W-30 SAE 5W-40 azaz teljesen szintetikus. Gyári előírás 2001 után 30.000km-ként vagy évente csere (a szervizintervallum kijelző szerint) illetve ajánlottan (használattól függően) 10.000-15.000km után. minden egyéb esetben ( sokat fotott motor vagy kopott motor, ami már eszi rendesen az olajat) 10w40. azaz félszintetikus. 2001 elött ( X es motor ) a csere intervalluma: 1 év / 15.000 km volt. Javasolt olaj ezekbe a motorokba: 10w40 !! Szükséges mennyiség (szűrőcserével együtt): 3.5 től 4.5 L ig. Olajmennyiség a szintjelző pálca MIN és MAX jelzése között: 1.0 L Sziasztok! ezt az írást a "hasznos információk a motorolajokról" c. topikban olvastam. Akkor eszerint nekem 10w40-es olaj való a kocsiba? csak mert mindenki 5w40-et mond, ugyhogy teljesen tanácstalan vagyok (opel astra g 1.2 16v x12xe 1999-es) Szerkesztve uhuhu által: 2010 január 25 - 20:49 Link to comment Megosztás: More sharing options...
mantec Elküldve Február4, 2013 Megoszt Elküldve Február4, 2013 T Pajzs89! "... hasznos információk ..." Ez GH topictárs 2010 január 25-i véleménye. ".. 10W-40 ..." Nem. "... teljesen tanácstalan vagyok ..." ... ... Link to comment Megosztás: More sharing options...
GH Elküldve Február4, 2013 Megoszt Elküldve Február4, 2013 "... Ez GH topictárs 2010 január 25-i véleménye. ..." T mantec! "Szerkesztve uhuhu által: 2010 január 25 - 20:49" Sok közöm már nincs hozzá az eredeti bejegyzést figyelembe véve. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kacsa7 Elküldve Február5, 2013 Megoszt Elküldve Február5, 2013 Kedves Fórumtársak! Castrol Magnatec 5W-40 van az egyik Astra-ban, a másikba viszont Magnatec 5W-30 lett töltve, amiből maradt még. A kérdés, hogy az 5W-40-re mennyire egészséges az 5W-30ból utántölteni? Lehet belőle bármilyen gond, vagy mehet bele nyugodtan? Link to comment Megosztás: More sharing options...
mantec Elküldve Február6, 2013 Megoszt Elküldve Február6, 2013 T kacsa7! A Castrol Magnatec A1 5W-30, Castrol Magnatec Diesel 5W-40 semmilyen GM (Opel) olaj követelményt nem teljesít. Ezért GM (Opel) motorba nem való. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kacsa7 Elküldve Február6, 2013 Megoszt Elküldve Február6, 2013 T kacsa7! A Castrol Magnatec A1 5W-30, Castrol Magnatec Diesel 5W-40 semmilyen GM (Opel) olaj követelményt nem teljesít. Ezért GM (Opel) motorba nem való. T Mantec! A Castrol Magnatec 5W-30 A3/B4 teljesíti a GM-LL-A-025 előírásait és az 5W-40 C3 pedig a dexos2-t. A kérdés az, hogy eltérő viszkozitású olajat mennyire rizikós minimálisan keverni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Geopake Elküldve Február6, 2013 Megoszt Elküldve Február6, 2013 T Mantec! A Castrol Magnatec 5W-30 A3/B4 teljesíti a GM-LL-A-025 előírásait és az 5W-40 C3 pedig a dexos2-t. A kérdés az, hogy eltérő viszkozitású olajat mennyire rizikós minimálisan keverni. Lehet hogy akkor 5W-35-ös lesz:)Azt szokták mondani a "tudósok",hogy csak azonos viszkozitású olajat keverjünk össze.Én nem raknám bele a helyedben.Nekem is maradt ki 5-30 as most 40-es van benne,de inkább veszek 1literest ha kell. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gedikart Elküldve Február7, 2013 Megoszt Elküldve Február7, 2013 Egy kis olajfogyasztás tapasztalat: Z14XE (2004, 83e km) GM 10w40 --> 3.03 dl /1000 km, Valvoline Synpower 5w40 --> 1.6 dl /1000 km. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kacsa7 Elküldve Február7, 2013 Megoszt Elküldve Február7, 2013 Lehet hogy akkor 5W-35-ös lesz:)Azt szokták mondani a "tudósok",hogy csak azonos viszkozitású olajat keverjünk össze.Én nem raknám bele a helyedben.Nekem is maradt ki 5-30 as most 40-es van benne,de inkább veszek 1literest ha kell. Nem rizikózunk, inkább ma vettünk ugyanolyan 5w40-et. Nem bízom az 5W-35-ösítésben :D Egyébként megnéztem közben, hogy pontosan milyen ment bele az enyémbe. Nem is A3/B4, hanem Castrol Magnatec Professional MP 5W-30, ami ráadásul teljesíti a Dexos2-t. http://www.castrol.c...ntentId=7069785 Ezzel úgy tűnik, elmúlt a hidrotőke csattogásom. Remélem így is marad :icon1: Ja és ami meglepett, zöld a lötty :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
mantec Elküldve Február7, 2013 Megoszt Elküldve Február7, 2013 T gedikart! Az említett olaj semmilyen benzines (Otto) GM követelményt nem teljesít. Ezért benzines (otto) GM (Opel) motorba nem való. A GM Dexos 2-t a gyártó szerint teljesítő motorolaj: Valvoline Synpower Mst 5W-30 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Lion Elküldve Február7, 2013 Megoszt Elküldve Február7, 2013 2003-as 1,7 Dti-m van évekig csak GM 5w-30 használtam tökéletesen megfelelt, 10 e km cserélem az olajat fogyás nuku a legutolsó cserémnél kicsit kényztetni akartam a mocit, kapott egy mobil1-et ezthttp://auto-motor.va...1707810446.html semmilyen változást nem tapasztaltam, maradok a GM olajnál :) Esetleg :Opel GM 5W-30 Dexos2, esetleg szűrőkkel, jól árasított forrást tud valaki ne kíméljen 6500-ért már találtam :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
mantec Elküldve Február8, 2013 Megoszt Elküldve Február8, 2013 T Lion! Az említett motorolaj nem része az ExxonMobil konszern Mobil 1 terméksorának. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex75 Elküldve Február8, 2013 Megoszt Elküldve Február8, 2013 T Mantec! http://www.apnano.com/ Vélemény? :icon1: Ez olyasmi lehet, mint a nálunk forgalmazott Xado? http://www.machinery...ion-more-than-5 Erre semmit? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts