Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj, kenőanyag, hidraulika olaj, zsírok


julien

Recommended Posts

Sziasztok márkatársak.........Üdv a dühöngőben. :icon1:

Ezen olajos fórumon most vagyok először érdemben. Szóval...nemrég vettem egy általam ismert G Astrát. 2001-es, 1.4 16V Z14XE motorkódú az autó. Namármost olvasgattam itt mindenfélét, hogy mi jó és mi nem jó bele elvileg...de teljesen elbizonytalanítottatok és az autóhoz való írott irodalomban olvasgatva sem lettem sokkal okosabb. Azt vágom, hogy a leírás szerint jó bele az 5w-40 - 10w-40 - 15w-40 az előírtak szerint, de abból, amiket itt leírtatok, nekem az jött le, hogy esetleg nem jó olaj van most az autóban??? Mert az okés, hogy 10w 40-es a benne lévő lötty, de nem láttam a dobozán semmiféle GM specifikációt, vagy ezt a DEXOS 2-t...csak a többi engedélyezést. (VW-Renault-MB...stb.) De sem GM, sem ez a DEXOS 2 dolog nincs a dobozán. Amúgy ez most egy Liqui Moly Super Leichtlauf 10w-40 ami benne lötyög... Akkor ez most jó, vagy sem? Még van 3000 km. a cseréig, de ha ez nem az igazi bele, akkor tennék bele mást. Ezt nem eszi, de azért inkább olyat tennék bele, ami jobb neki. Gondolkoztam abban is, hogy valamilyen 5w-40-eset teszek bele...de istenuccse elbizonytalanítottatok... :icon11: :icon1:

Valakinek valami ötlete vagy tanácsa?

Köszönöm ha van hozzászólásotok.....Üdv!!!!! :hiya:

Összefoglalom akkor (előre leszögezem hogy saját vélemény, valószínűleg lesznek akiknek nem fog tetszeni):

Tehát: az autód elkészültekor a bele való olaj a gyári ajánlás szerint a GM-LL-A-025 jóváhagyási jellel ellátott olaj volt (az "A" betű fontos ahogy előttem írták, a GM-LL-B-025 a dízelbe való), ezt azóta felváltotta a Dexos 2 jóváhagyási jel. Ami annyit jelent hogy ha szabálykövető és szófogadó vagy akkor ilyen jóváhagyási jellel ellátott olajat töltesz bele mert a gyár ezt ajánlja, de mivel senki nem garantálja (a gyár sem) hogy ezen olajak használatával nem fog tönkremenni a motor, valamint az ellenkezőjére, azaz még arra sem mutatott nekem senki bizonyítékot hogy a gyári ajánlásnak nem megfelelő olajtól garantáltan tönkremenne az autó, így a magam részéről sem rá-, sem pedig lebeszélni nem akarlak semmiről/semmire. ;)

Én magam teljes megelégedéssel használok idestova 4 éve gyári ajánlásnak nem megfelelő olajat, és még az autóm sem panaszkodott, de én egy szófogadatlan renitens vagyok... :blush:

Egyesek azt mondják hogy a jóváhagyás a követelmény, nem pedig a viszkozitás, ezt én el is fogadom, de ha a jóváhagyást kivesszük az egyenletből (mondjuk mert valaki olyan lázadó mint én), akkor mégiscsak marad a viszkozitás mint támpont, tehát ha nem tartod be a jóváhagyásra vonatkozó irányelveket, akkor is lehetőleg 5W hidegoldali viszkozitású olajat tölts bele, ne 10W-set.

Link to comment
Megosztás:

...Ellentétben az alapolajjjal.

Ebből a szempontból a Mobil 1 ESP 0W-40 ugrik ki a mezőnyből...

Üdv.,

Nem mentem komolyan utána, de a most használt olajam, a Fuchs Titan GT1 Pro Flex 5W30 alapolaja is tudtommal szintetikus (PAO).

A szintetikusnál elvileg a kémikus vágja-szabja a szénláncokat, az ásványi olajnál meg "hozott anyagból" dolgozik. Mennyiben, milyen területen ad többet a teljesen szintetikus alapolaj, mint mondjuk a hidrokrakkolt? Gondolom, stabilitás, hő- és nyomástűrés területén pl. jobb. De laborkísérletekkel, vagy tartóssági tesztekkel vizsgálva, az átlagfelhasználónak mennyire kézzelfoghatóak ezek az eredmények?

Köszi.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

amióta megvettem a kocsit még nem cseréltem benne olajat. Előző tulaj azt mondta hogy 2012.04 környékén cserélték kb 49e km-nél, most vagyok 58e km-nél. Majd tavasszal szeretném lecserélni a biztonság kedvéért, ha addig el nem érem a km-t.

Viszont azt kilehet mérni valamilyen műszerrel hogy most milyen olaj van benne? Vagy csak a kémikusok tudják megmondani a laborban? :D Infót nem kaptam róla nem tudták megmondani. De megvagyok vele elégedve, mert még egy csepp sem fogyott eddig belőle.

Köszi.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

amióta megvettem a kocsit még nem cseréltem benne olajat. Előző tulaj azt mondta hogy 2012.04 környékén cserélték kb 49e km-nél, most vagyok 58e km-nél. Majd tavasszal szeretném lecserélni a biztonság kedvéért, ha addig el nem érem a km-t.

Viszont azt kilehet mérni valamilyen műszerrel hogy most milyen olaj van benne? Vagy csak a kémikusok tudják megmondani a laborban? :D Infót nem kaptam róla nem tudták megmondani. De megvagyok vele elégedve, mert még egy csepp sem fogyott eddig belőle.

Köszi.

Nekem azt tanították, hogy használt autó vásárláskor az első dolog olajcsere, vezérlés csere. Az a biztos amit te cseréltetsz ( cserélsz) Tudod mi van benne és mikor cserélted. Ha mégis ezen okból kifolyólag történik meghibásodás csak magadat szidhatod .

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok márkatársak.........Üdv a dühöngőben. :icon1:

Ezen olajos fórumon most vagyok először érdemben. Szóval...nemrég vettem egy általam ismert G Astrát. 2001-es, 1.4 16V Z14XE motorkódú az autó. Namármost olvasgattam itt mindenfélét, hogy mi jó és mi nem jó bele elvileg...de teljesen elbizonytalanítottatok és az autóhoz való írott irodalomban olvasgatva sem lettem sokkal okosabb. Azt vágom, hogy a leírás szerint jó bele az 5w-40 - 10w-40 - 15w-40 az előírtak szerint, de abból, amiket itt leírtatok, nekem az jött le, hogy esetleg nem jó olaj van most az autóban??? Mert az okés, hogy 10w 40-es a benne lévő lötty, de nem láttam a dobozán semmiféle GM specifikációt, vagy ezt a DEXOS 2-t...csak a többi engedélyezést. (VW-Renault-MB...stb.) De sem GM, sem ez a DEXOS 2 dolog nincs a dobozán. Amúgy ez most egy Liqui Moly Super Leichtlauf 10w-40 ami benne lötyög... Akkor ez most jó, vagy sem? Még van 3000 km. a cseréig, de ha ez nem az igazi bele, akkor tennék bele mást. Ezt nem eszi, de azért inkább olyat tennék bele, ami jobb neki. Gondolkoztam abban is, hogy valamilyen 5w-40-eset teszek bele...de istenuccse elbizonytalanítottatok... :icon11: :icon1:

Valakinek valami ötlete vagy tanácsa?

Köszönöm ha van hozzászólásotok.....Üdv!!!!! :hiya:

Tulajdonképpen miért jó, ha molibdén-diszulfiddal van adalékolva az olaj? A Fuchsnak is van ilyan olaja, és ahhoz képest, hogy félszint 10-40-es k...a drága... Mantec? Erről tudsz valamit? :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Tulajdonképpen miért jó, ha molibdén-diszulfiddal van adalékolva az olaj? A Fuchsnak is van ilyan olaja, és ahoz képest, hogy félszint 10-40-es k...a drága... Mantec? Erről tudsz valamit? :icon1:

Na erre kiváncsi leszek mit ír az olajBOT, mert nekem liqui moly(MoS2) került most a corsába és érdekes módon csökkent az olajfogyasztásom...pedig én aztén nem hiszek az ilyen dolgokban legkevésbé...

Link to comment
Megosztás:

Nekem azt tanították, hogy használt autó vásárláskor az első dolog olajcsere, vezérlés csere. Az a biztos amit te cseréltetsz ( cserélsz) Tudod mi van benne és mikor cserélted. Ha mégis ezen okból kifolyólag történik meghibásodás csak magadat szidhatod .

Megbíztam az eladókban. Szervizkönyvtől az utolsó gyári papírig minden megvolt. Sőt még a számlákat is megmutatták mikor mit fizettek a szervizben. Vásárlás előtt pár hónappal volt az olajcsere, illetve a vezérlés csere én elhiszem nekik, illetve a számláknak... De elég volt csak kihúznom a nívó pálcát és láttam hogy még mennyire tiszta az olaj...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Viszont azt kilehet mérni valamilyen műszerrel hogy most milyen olaj van benne? Vagy csak a kémikusok tudják megmondani a laborban?

De elég volt csak kihúznom a nívó pálcát és láttam hogy még mennyire tiszta az olaj...

Csak mint mondtad azt nem tudod milyen olaj ;) Nem kötekedni akarok .Tényleg. Ha láttad a számlákat gondolom nem tesco-s olaj van benne. Bár ha szervizben cserélték hallottunk már rémtörténeteket.

Link to comment
Megosztás:

T Mirage!

"... nem jó ..."

Nem.

T PGA!

"... Fuchs Titan GT1 Pro Flex 5W-30 ..."

Hirokrakk (HC)

T kobraCode!

"... csak a kémikusok ..."

Igen. Ők értenek hozzá. Ez a dolguk.

T Alex75!

"... molibdén-diszulfiddal ..."

Ez egy kb 20 éves termék. Mára a piac már meghaladta.

T J0hnny!

" ... liqui moly ..."

A tünet átmeneti.

Link to comment
Megosztás:

Üdv.,

Nem mentem komolyan utána, de a most használt olajam, a Fuchs Titan GT1 Pro Flex 5W30 alapolaja is tudtommal szintetikus (PAO).

A szintetikusnál elvileg a kémikus vágja-szabja a szénláncokat, az ásványi olajnál meg "hozott anyagból" dolgozik. Mennyiben, milyen területen ad többet a teljesen szintetikus alapolaj, mint mondjuk a hidrokrakkolt? Gondolom, stabilitás, hő- és nyomástűrés területén pl. jobb. De laborkísérletekkel, vagy tartóssági tesztekkel vizsgálva, az átlagfelhasználónak mennyire kézzelfoghatóak ezek az eredmények?

Köszi.

Ezt neten találtam...

pro_flex_177.jpg

Link to comment
Megosztás:

Tisztel Mantec!

Ezek szerint nem jó az az olaj, ami van benne jelenleg. Értem. Két kérdésem van.

Az egyik: Lecseréljem-e azonnal ezt 10w-40-es Liqui Moly Super Leichtlauf olajat, vagy el merjek menni vele még a cseréig, ami kb 3000 km múlva esedékes?

A másik: TE, mint nagy olajtudor, milyen olajat javasolnál ebbe a 2001-es Z14XE motorba, ami már 197.000 km-t futott? Jelenleg nem tapasztalok olajfogyást. Bele tehetem az 5w-40 GM Dexos2 olajat, vagy inkább mást javasolnál?

Köszi a bőséges válaszáradatot előre is..! :icon1: :icon1: :icon1:

Minden hasznos tanácsnak örülnék, mert szeretnék vigyázni az autóra és még sokáig használni. :smartass:

Sziasztok! :hiya:

Link to comment
Megosztás:

T mirage!

"... nem jó ..."

Igen.

"... lecseréljem-e azonnal ..."

Igen.

"... 197.000 km ..."

Az olajkövetelmény futásteljesítménytől független.

"... 5w-40 GM Dexos2 ..."

Ilyen olaj nincs.

"... inkább mást ..."

Két olaj különül el a mezőnytől:

-az árával

Genuine GM Motor Oil Dexos2 5W-30 / Motor Oil 5W-30 Dexos2

-az alapolajjal. Ez PAO, a többi HC.

Mobil 1 ESP 0W-40

Link to comment
Megosztás:

Tisztelt Mantec!

Köszönöm az ismételten kimerítő válaszodat... :icon1:

Valóban...elnéztem a rajzot, csakugyan nincs GM 5w-40 Dexos 2-t teljesító olaj, valamit kevertem szerintem, már annyit meresztem a szemeimet olajügyben. :blink: :icon1:

Akkor amint tudom, lecserélem ezt az olajat, ami benne van, köszi a tanácsot.

Viszont akkor másképpen kérdezem a dolgot. Nem tudom, hogy jól vettem-e ki az olajviszkozitási táblázatból, hogy az 5w-30-as olajnál jóval rugalmasabb mondjuk egy 5w-40-es lötty, mondjuk nyáron...figyelembe véve a környezeti hőmérsékletet. Számít valamit az, mondjuk nyáron rekkenő hőségben araszolgatva, vagy hosszabb útnál nagy terhelésnél, hogy melyik van benne? Vagy ez üzemmelegen már nem számít, hanem csak a bemelegedés alatt és akkor végül is mindegy?

Mivel a gépkönyvben az áll, hogy:

"A benzin üzemű motorok kenéséhez kifejezetten a következő

viszkozitású és minőségű Opel márkájú olajakat ajánljuk: ACEA A3-98/B3-98 SAE 0W-30

vagy ACEA A3-98/B3-98 SAE 5W-40

vagy ACEA A3-98/B3-98 SAE 10W-40"

Valamint ezt is megjegyzik ezzel kapcsolatban:

"Benzin motorok esetében a következő viszkozitások megengedhetőek: SAE 10W-30 (vagy 30-nál magasabb)

vagy SAE 5W-30 (vagy 30-nál magasabb)

vagy SAE 0W-30 (vagy 30-nál magasabb)"

Ezért igazából az lenne a kérdésem lényege, hogy jól sejtem-e, hogy például egy 5w-40-es olajnak tágabb az optimális kenési tartománya hőmérsékletileg, mint egy 5w-30-asnak? Mert a viszkozitási táblázatból nekem ez jön le. És mivel nemsokára jönnek a 40 fokok kis trópusi hazánkban :D , ezért szeretnék olyan olajat beletenni az autómba, amelyik forró nyári napokon sem produkál mondjuk szelepketyegést vagy hasonlókat, mert éppen nagyon felhígul a hőségben.

Csupán ezért kérdezném óvatosan, hogy nem lenne-e jobb egy 5w-40-es olaj, ami teljesíti a GM LL A-025 vagy Dexos 2 feltételeket..? Van esetleg ilyen olajokat illetően véleményed, vagy tanácsod, hogy milyen lenne alkalmas a verdába? Vagy feleslegesen tolom ezt az 5w-40-es dolgot, mert ugyanolyan jó hidegben és forró nyárban az 5w-30-as is..? A táblázat szerint az 5w-40-es rugalmasabb hőmérsékletileg. Ez így van..? :blink:

Igazából ez foglalkoztat így csere előtt a leginkább. Hogy olyat tegyek bele, ami nyáron is teljesít, nemcsak télen.

Köszi, ha kapok valami érdemi tanácsot és bocsi, ha túlaggódom. :omg: De tényleg jót szeretnék venni bele, mert nincs keretem pár hónap múlva megint cserélni, ha mégsem jó a kence... :huh:

Köszi és Üdv mindenkinek! :hiya:

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Mostanság vettem egy astra g szedánt 1.2 16v x12xe motorkódú. Ugye ilyenkor első az olaj és stb csere na meg a vezérlés. Milyen olajat vegyek a kis 1.2-esembe és mennyi kell bele?, nameg hogy ha jól tudom ez a motor láncos vezérlésű azt is cserélnem kell vagy azért az hosszabb életű a szíjnál? (óra szerint 85000km van benne de állapot függvényében hihetőnek tartom) évjárat 1999. Segítséget előre is köszönöm :-)

Link to comment
Megosztás:

Tisztelt Mantec!

Köszönöm az ismételten kimerítő válaszodat... :icon1:

Valóban...elnéztem a rajzot, csakugyan nincs GM 5w-40 Dexos 2-t teljesító olaj, valamit kevertem szerintem, már annyit meresztem a szemeimet olajügyben. :blink: :icon1:

Akkor amint tudom, lecserélem ezt az olajat, ami benne van, köszi a tanácsot.

Viszont akkor másképpen kérdezem a dolgot. Nem tudom, hogy jól vettem-e ki az olajviszkozitási táblázatból, hogy az 5w-30-as olajnál jóval rugalmasabb mondjuk egy 5w-40-es lötty, mondjuk nyáron...figyelembe véve a környezeti hőmérsékletet. Számít valamit az, mondjuk nyáron rekkenő hőségben araszolgatva, vagy hosszabb útnál nagy terhelésnél, hogy melyik van benne? Vagy ez üzemmelegen már nem számít, hanem csak a bemelegedés alatt és akkor végül is mindegy?

Mivel a gépkönyvben az áll, hogy:

"A benzin üzemű motorok kenéséhez kifejezetten a következő

viszkozitású és minőségű Opel márkájú olajakat ajánljuk: ACEA A3-98/B3-98 SAE 0W-30

vagy ACEA A3-98/B3-98 SAE 5W-40

vagy ACEA A3-98/B3-98 SAE 10W-40"

Valamint ezt is megjegyzik ezzel kapcsolatban:

"Benzin motorok esetében a következő viszkozitások megengedhetőek: SAE 10W-30 (vagy 30-nál magasabb)

vagy SAE 5W-30 (vagy 30-nál magasabb)

vagy SAE 0W-30 (vagy 30-nál magasabb)"

Ezért igazából az lenne a kérdésem lényege, hogy jól sejtem-e, hogy például egy 5w-40-es olajnak tágabb az optimális kenési tartománya hőmérsékletileg, mint egy 5w-30-asnak? Mert a viszkozitási táblázatból nekem ez jön le. És mivel nemsokára jönnek a 40 fokok kis trópusi hazánkban :D , ezért szeretnék olyan olajat beletenni az autómba, amelyik forró nyári napokon sem produkál mondjuk szelepketyegést vagy hasonlókat, mert éppen nagyon felhígul a hőségben.

Csupán ezért kérdezném óvatosan, hogy nem lenne-e jobb egy 5w-40-es olaj, ami teljesíti a GM LL A-025 vagy Dexos 2 feltételeket..? Van esetleg ilyen olajokat illetően véleményed, vagy tanácsod, hogy milyen lenne alkalmas a verdába? Vagy feleslegesen tolom ezt az 5w-40-es dolgot, mert ugyanolyan jó hidegben és forró nyárban az 5w-30-as is..? A táblázat szerint az 5w-40-es rugalmasabb hőmérsékletileg. Ez így van..? :blink:

Igazából ez foglalkoztat így csere előtt a leginkább. Hogy olyat tegyek bele, ami nyáron is teljesít, nemcsak télen.

Köszi, ha kapok valami érdemi tanácsot és bocsi, ha túlaggódom. :omg: De tényleg jót szeretnék venni bele, mert nincs keretem pár hónap múlva megint cserélni, ha mégsem jó a kence... :huh:

Köszi és Üdv mindenkinek! :hiya:

Bár nem nekem szólt a kérdésed, de ez is nagyon jó cucc, nekem bevált:

Motul x-clean 5W-40

5W-40-es, nem mellesleg teljesíti a dexos2-t.

Link to comment
Megosztás:

T mirage!

"... jól vettem-e ki ..."

Nem.

" Számít valamit az ..."

Nem.

" ACEA A3-98 "

Megszűnt.

"... optimális kenési tartomány ... "

Nem tudom mi az.

"... nem lenne-e jobb ..."

Nincs jelentősége.

"... alkalmas ..."

Lásd korábbi hsz.

"... rugalmasabb ..."

Nem.

"... foglalkoztat ..."

A gyárt is foglalkoztatta. Ezért alkották meg a hozzáértő szakemberek a GM Dexos 2 követelményrendszert.

Link to comment
Megosztás:

T Pajzs89!

Opel Astra G 1.2 16V (1998-2001)

Motor: X12XE

Feltöltési mennyiség: 3,5 liter

szűrő: 0,4 liter

Csereperiódus: 15 ekm / 1 év

Gyártáskori olajkövetelmény: ACEA A3, SAE 5W-30, 5W-40

"... vezérlés ..."

Amíg nincs hangja, nem kell hozzányúlni.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.