Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj, kenőanyag, hidraulika olaj, zsírok


julien

Recommended Posts

A napokban voltam az egyik bp-i Cromaxban, az ott készleten lévő GM olajok közül csak a dpf-es 5w30-on volt hologramos matrica. A sima 5w30on, 5w40-en, 10w40-en nem volt. Ettől függetlenül lehetnek eredetiek, ráadásul már nem a cirill betűs kannában adják.

Mi az a 'dpf-es 5w30'?

Link to comment
Megosztás:

DPF szűrös autóba való :)(ettől függetlenül jó a miénkbe is ;) ) , a GM 5w30 dexos 2 az DPF szűrővel rendelkező autókba is tölthető

A Dexos2 szabványnál már nincs megkülönböztetve a diesel és a benzines specifikáció között (úgymint a korábbi GM LLA és LLB szabványnál)? Csak mert a DPF ugye Diesel Particle Filter-t jelent, tehát akkor ez diesel autóba való olaj, és őszintén szólva nehezen tudom elhinni hogy egyforma olaj kéne egy dízelbe meg egy benzinesbe....

Link to comment
Megosztás:

A Dexos2 szabványnál már nincs megkülönböztetve a diesel és a benzines specifikáció (úgymint a korábbi GM LLA és LLB szabványnál)? Csak mert a DPF ugye Diesel Particle Filter-t jelent, tehát akkor ez diesel autóba való olaj, és őszintén szólva nehezen tudom elhinni hogy egyforma olaj kéne egy dízelbe meg egy benzinesbe....

:) :)

a gm szerint jó az :)

Link to comment
Megosztás:

A Dexos2 szabványnál már nincs megkülönböztetve a diesel és a benzines specifikáció (úgymint a korábbi GM LLA és LLB szabványnál)? Csak mert a DPF ugye Diesel Particle Filter-t jelent, tehát akkor ez diesel autóba való olaj, és őszintén szólva nehezen tudom elhinni hogy egyforma olaj kéne egy dízelbe meg egy benzinesbe....

Ez ugyanolyan mint pl. az API SL/CF es olajok. SL a benzines minősítés CF meg a dízel. Ez már a modern korszak :)

Link to comment
Megosztás:

Oké, tehát akkor nincs külön DPF-es Dexos2 olaj.

De az idióta kereskedő minek reklámozza így ha én történetesen benzinesbe akarom venni? Még elriasztja a vevőit, de ha ez így jó neki... :D

a gm.nek nincs a kínálatában,kimondottan dpf-es olaja :)

a hozzá értő eladó megkérdezheti hogy dpf-es a kocsi vagy sem

mert még mindig lehet kapni gm 5w30 olajat ami még nem dexos 2

Link to comment
Megosztás:

GRRRR...nem tudom lelazítani az olaj leeresztő csavart,neki készültem,40-es torxal,szürő fogó is van,az olaj is megjött ma,erre kifog rajtam a csavar.....a végén el kell vinnem még is szerelőhöz amit nem akartam. :(

Hosszabb erőkar?

Vigyázz vele, mert ha elcseszed a fejét, akkor azt nehéz lesz kiszedni.

Az enyém sem tökéletes már, 1-2 csere után majd veszek bele egy másikat.

Link to comment
Megosztás:

Nekem is úgy rá volt húzva,hogy a nyomatékkulcsba raktam bele a torxfejet.Úgy már lelazult.Nem értem,hogy minek azt megtépni.

Én meg nyomaték kulccsal is szoktam meghúzni, már nem emlékszek, de olyan 40Nm-es körülivel kell... mennyi is pontosan? :)

Link to comment
Megosztás:

Ma megpróbáltuk légkúlcsal,azzal sem jött össze,nagyon ráhúzhatta az előző barom...vettem új csavart és viszem holnap szerelőhöz kínlódjon ő...leszedtem volna valahogy,de így már megbeszéltem vele a csavar vétel előtt :)

Csak az olajteknőbe maradjon meg a menet...

Link to comment
Megosztás:

Sikerült az olajcsere hagyományos vagy 40cm-es erőkarral :),de amikor a szerelő egyébként ismerős szakinak mondtam hogy már próbálkoztunk,hát nem volt túl lelkes azt hitte már szét van nyírva a csavar.Lecserélte és fel lett használva a kemény 600ft-os új csavar.Átnézte a szerelő,főtengely szimeringes lehet.Vezérműszíj cserekor cserélve lesz az is....A pollen szűröt már én cseréltem,közben elgondolkoztam a hűtött kesztyűtarton nem is lenne olyan nagy munka kivitelezni:)Jah közben orvosoltam egy hibát,az egyik tartó rudacska vagy hogy hívjam,a kesztyűtartón,ráadásul a bal oldali ami a világítás érintkezőt kapcsolgatja le van törve.Nem most tört le már,de ezek szerint az non stop ment nekem.....most lekötöttem.

Link to comment
Megosztás:

Sikerült az olajcsere hagyományos vagy 40cm-es erőkarral :),de amikor a szerelő egyébként ismerős szakinak mondtam hogy már próbálkoztunk,hát nem volt túl lelkes azt hitte már szét van nyírva a csavar.Lecserélte és fel lett használva a kemény 600ft-os új csavar.Átnézte a szerelő,főtengely szimeringes lehet.Vezérműszíj cserekor cserélve lesz az is....A pollen szűröt már én cseréltem,közben elgondolkoztam a hűtött kesztyűtarton nem is lenne olyan nagy munka kivitelezni:)Jah közben orvosoltam egy hibát,az egyik tartó rudacska vagy hogy hívjam,a kesztyűtartón,ráadásul a bal oldali ami a világítás érintkezőt kapcsolgatja le van törve.Nem most tört le már,de ezek szerint az non stop ment nekem.....most lekötöttem.

Akkor jó munkát

http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=622&st=4880#entry675740

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.