Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj, kenőanyag, hidraulika olaj, zsírok


julien

Recommended Posts

T Konkesz!

Én még egy történettel sem találkoztam, hogy

-én nem tartottam be a gyártóművi olaj előírásokat,

-én töltöttem be az előírtnál gyengébb minőségű olajat,

-én b...tam el az autómat.

Ilyenkor a ragozás átvált egyes szám harmadik személyre.

Ilyenkor a "szar" autó "zabálja" az olajat.

Link to comment
Megosztás:

T Konkesz!

Én még egy történettel sem találkoztam, hogy

-én nem tartottam be a gyártóművi olaj előírásokat,

-én töltöttem be az előírtnál gyengébb minőségű olajat,

-én b...tam el az autómat.

Ilyenkor a ragozás átvált egyes szám harmadik személyre.

Ilyenkor a "szar" autó "zabálja" az olajat.

Igen, lehet így is fogalmazni és jogos.... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ezt én is olvastam régebben, nem hiába tértem át a 0W-s olajra, ha hidegben indítom jobb a motornak, melegben meg úgyis mindegy.

Ajánlatos az első számból a legkisebbet tenni a kocsiba, hidegindításkor pláne. Hiába jó a 10W-s, akkor is jobb az 5, vagy a 0, ha megengedett a kocsiba.

Link to comment
Megosztás:

Ezt én is olvastam régebben, vagy Mazda, vagy Nissan honlapon.

A cikkben nekem nem a tényleges viszkozitás számszerűsítése tetszik, hanem a megállapítás módszere. Ezt mindenki ki tudná kísérletezni a saját gépén, de valamiért jobb hinni a 10W-40 örök életében.

1000 f/perc=0,7 bar olajnyomás. És minden 1000 újabb 0,7.

A full szintetikus olajról is kiderül, hogy csak előnye van... az ára sem vészes. A végén úgyis hidrotőke tisztító adalékokra költik a megspórolt pénzt... ;)

És ne higgy az autószerelőknek... kuncsaftot látnak benned!

Link to comment
Megosztás:

Ezt én is olvastam régebben, vagy Mazda, vagy Nissan honlapon.

A cikkben nekem nem a tényleges viszkozitás számszerűsítése tetszik, hanem a megállapítás módszere. Ezt mindenki ki tudná kísérletezni a saját gépén, de valamiért jobb hinni a 10W-40 örök életében.

1000 f/perc=0,7 bar olajnyomás. És minden 1000 újabb 0,7.

A full szintetikus olajról is kiderül, hogy csak előnye van... az ára sem vészes. A végén úgyis hidrotőke tisztító adalékokra költik a megspórolt pénzt... :lol:

És ne higgy az autószerelőknek... kuncsaftot látnak benned!

Üdv Mindenkinek!

A sors fintora, hogy az első hsz.-em előtt pont hidrotőke tisztítóval viccelnek.. ugyanis erre lenne szükségem (az okok azt hiszem ismertek..)

Valakinek van tapasztalata ezzel kapcsolatban?

Nekem két típust javasoltak: Wynn's és Liqui-Moly, azonban nekem a Wynn's ár és márka miatt is szimpatikusabb ( http://t7.hu/oyk )

Előre is köszönöm a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek!

A sors fintora, hogy az első hsz.-em előtt pont hidrotőke tisztítóval viccelnek.. ugyanis erre lenne szükségem (az okok azt hiszem ismertek..)

Valakinek van tapasztalata ezzel kapcsolatban?

Nekem két típust javasoltak: Wynn's és Liqui-Moly, azonban nekem a Wynn's ár és márka miatt is szimpatikusabb ( http://t7.hu/oyk )

Előre is köszönöm a segítséget!

Szerintem nem véletlenül viccelt a hidrotőke tisztítóval, nem hinném, hogy az megoldja a problémád. Egyébként pontosan mi a hiba? Olajszint rendben? Milyen olaj van benne és mi a motorkódod?

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
T harmlevi!

A GM-LL-A-025, GM-LL-B-025 előírást a 2010-es modellévtől felváltotta a GM Dexos 2 követelmény.

Ilyen olaja az említett márkanevű terméket előállító Mineralöl-Raffinerie Dollbergen GmbH-nak nincs.

T mantec!

Köszönöm válaszát, de olvasni én is tudok, illetve korábban tájékozódtam a Dexos2 szabvány bevezetéséről, mivel én is ilyen olajat használok! Ettől függetlenül egyáltalán nem tartom meggondolatlan döntésnek a GM-LL-A-025 és GM-LL-B-025 szabványokat igen, de Dexos2-t nem teljesítő olajok használatát a 2010-es modellévet megelőzően gyártott autókban, ugyanis ha jól tudom a Dexos2 szabvány csak különböző környezetvédelmi előírások miatt született, kopásvédelemben, nagy terhelés melletti stabilitási és az olajfogyasztást csökkentő tulajdonságokban nem történt előrelépés, ezért úgy gondolom hogy az olajtopik, "GM-LL-A-025 és GM-LL-B-025 szabványokat teljesítő motorolajok" felsorolásánál eme termék is szerepelhet!

Kérdésem lényegében egyébként a csomagolásának furcsa azonosságára irányult a gyári (GM 5w-30 Dexos2) olajéval!

Link to comment
Megosztás:

Kérdésem lényegében egyébként a csomagolásának furcsa azonosságára irányult a gyári (GM 5w-30 Dexos2) olajéval!

Sztem erre nagyon egyszerű a magyarázat: a csomagolás (kanna) gyártója közös, de ez még nem jelenti azt hogy a tartalmuk is azonos lenne. Lásd a különböző UHT tejek vagy rostos gyümölcslevek: alapvetően semmi közük egymáshoz, mégis (a grafikától eltekintve) egyforma dobozban vannak, mert mind a TetraPak-tól szerzi be a csomagolást.

Link to comment
Megosztás:

T mantec!

Köszönöm válaszát, de olvasni én is tudok, illetve korábban tájékozódtam a Dexos2 szabvány bevezetéséről, mivel én is ilyen olajat használok! Ettől függetlenül egyáltalán nem tartom meggondolatlan döntésnek a GM-LL-A-025 és GM-LL-B-025 szabványokat igen, de Dexos2-t nem teljesítő olajok használatát a 2010-es modellévet megelőzően gyártott autókban, ugyanis ha jól tudom a Dexos2 szabvány csak különböző környezetvédelmi előírások miatt született, kopásvédelemben, nagy terhelés melletti stabilitási és az olajfogyasztást csökkentő tulajdonságokban nem történt előrelépés, ezért úgy gondolom hogy az olajtopik, "GM-LL-A-025 és GM-LL-B-025 szabványokat teljesítő motorolajok" felsorolásánál eme termék is szerepelhet!

A titok nyitja...részecskeszűrő. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Január 20-án megyek nagyszervizre vezérlés, szivattyú stb.

8 évig 10W40-es olaj volt az autóban, nincs hibajelenség, egy csöpp sem fogyott eddig belőle.

(használt autó, előző tulaj így használta)

Gondoltam a szerviz alkalmából Szerviz 4+ -ban megkapná most a GM 5W30-at.

Van valakinek javaslata ez ellen? Csak nehogy az legyen, hogy miért utólag kérdezem... :lol:

Esetleg a Castrol jöhet még szóba, mert azt is tartanak opeléknál, de a GM-re van akció.

Autó 2003-as Z14XE. Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

T Stofl!

A BP konszern Castrol márkanéven forgalmazott motorolajai közül a GM Dexos 2-t teljesítők:

Castrol Edge 5W-40,

Castrol Magnatec C3 5W-40.

Vagy BP-s csomagolásban:

BP Visco 7000 C 5W-40.

T mantec!

Köszönöm az infót. Egyébként a GM olajat ajánlod, bátran választhatom vagy mindenképpen Castrol/Bp?

Az ár mellett az is aggaszt egy kicsit hogy az opelnál elég nehezen értik ha számukra szokatlan dolgokkal állok elő....

Link to comment
Megosztás:

T imy!

A Castrol Edge 0W-30 semmilyen GM (Opel) követelményt nem teljesít.

Ezért GM (Opel) motorba nem való.

T mantec!

Még az oldalon lévő kereső is a 0w-30at dobja a z14xep-hez, de ezek szerint tévesen szerepel a hasznos információk motorolaj-topicban is?

Furcsa hogy teljesítette a GM-LL-*-t úgy 10 éven át, most pedig hirtelen nem teljesíti :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.