mantec Elküldve December14, 2011 Megoszt Elküldve December14, 2011 T Konkesz! Én még egy történettel sem találkoztam, hogy -én nem tartottam be a gyártóművi olaj előírásokat, -én töltöttem be az előírtnál gyengébb minőségű olajat, -én b...tam el az autómat. Ilyenkor a ragozás átvált egyes szám harmadik személyre. Ilyenkor a "szar" autó "zabálja" az olajat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Konkesz Elküldve December14, 2011 Megoszt Elküldve December14, 2011 T Konkesz! Én még egy történettel sem találkoztam, hogy -én nem tartottam be a gyártóművi olaj előírásokat, -én töltöttem be az előírtnál gyengébb minőségű olajat, -én b...tam el az autómat. Ilyenkor a ragozás átvált egyes szám harmadik személyre. Ilyenkor a "szar" autó "zabálja" az olajat. Igen, lehet így is fogalmazni és jogos.... :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
vinczeattila Elküldve December14, 2011 Megoszt Elküldve December14, 2011 Érdekességképpen! :lol: http://www.motorolajbolt.hu/olajismertetok...otorolajokrol-3 Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve December14, 2011 Megoszt Elküldve December14, 2011 Érdekességképpen! :lol: http://www.motorolajbolt.hu/olajismertetok...otorolajokrol-3 Ezt én is olvastam régebben, nem hiába tértem át a 0W-s olajra, ha hidegben indítom jobb a motornak, melegben meg úgyis mindegy. Ajánlatos az első számból a legkisebbet tenni a kocsiba, hidegindításkor pláne. Hiába jó a 10W-s, akkor is jobb az 5, vagy a 0, ha megengedett a kocsiba. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pocak Elküldve December15, 2011 Megoszt Elküldve December15, 2011 Érdekességképpen! :lol: http://www.motorolajbolt.hu/olajismertetok...otorolajokrol-3 Ezt én is olvastam régebben, vagy Mazda, vagy Nissan honlapon. A cikkben nekem nem a tényleges viszkozitás számszerűsítése tetszik, hanem a megállapítás módszere. Ezt mindenki ki tudná kísérletezni a saját gépén, de valamiért jobb hinni a 10W-40 örök életében. 1000 f/perc=0,7 bar olajnyomás. És minden 1000 újabb 0,7. A full szintetikus olajról is kiderül, hogy csak előnye van... az ára sem vészes. A végén úgyis hidrotőke tisztító adalékokra költik a megspórolt pénzt... ;) És ne higgy az autószerelőknek... kuncsaftot látnak benned! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kempapa Elküldve December19, 2011 Megoszt Elküldve December19, 2011 Ezt én is olvastam régebben, vagy Mazda, vagy Nissan honlapon. A cikkben nekem nem a tényleges viszkozitás számszerűsítése tetszik, hanem a megállapítás módszere. Ezt mindenki ki tudná kísérletezni a saját gépén, de valamiért jobb hinni a 10W-40 örök életében. 1000 f/perc=0,7 bar olajnyomás. És minden 1000 újabb 0,7. A full szintetikus olajról is kiderül, hogy csak előnye van... az ára sem vészes. A végén úgyis hidrotőke tisztító adalékokra költik a megspórolt pénzt... :lol: És ne higgy az autószerelőknek... kuncsaftot látnak benned! Üdv Mindenkinek! A sors fintora, hogy az első hsz.-em előtt pont hidrotőke tisztítóval viccelnek.. ugyanis erre lenne szükségem (az okok azt hiszem ismertek..) Valakinek van tapasztalata ezzel kapcsolatban? Nekem két típust javasoltak: Wynn's és Liqui-Moly, azonban nekem a Wynn's ár és márka miatt is szimpatikusabb ( http://t7.hu/oyk ) Előre is köszönöm a segítséget! Link to comment Megosztás: More sharing options...
adyy Elküldve December19, 2011 Megoszt Elküldve December19, 2011 Üdv Mindenkinek! A sors fintora, hogy az első hsz.-em előtt pont hidrotőke tisztítóval viccelnek.. ugyanis erre lenne szükségem (az okok azt hiszem ismertek..) Valakinek van tapasztalata ezzel kapcsolatban? Nekem két típust javasoltak: Wynn's és Liqui-Moly, azonban nekem a Wynn's ár és márka miatt is szimpatikusabb ( http://t7.hu/oyk ) Előre is köszönöm a segítséget! Szerintem nem véletlenül viccelt a hidrotőke tisztítóval, nem hinném, hogy az megoldja a problémád. Egyébként pontosan mi a hiba? Olajszint rendben? Milyen olaj van benne és mi a motorkódod? Link to comment Megosztás: More sharing options...
harmlevi Elküldve Január1, 2012 Megoszt Elküldve Január1, 2012 http://kauffer.hu/index.php?page=details&a...77&group=37 Lehet, hogy a GM Dexos2 olaj is ilyen Motor Gold gyártmány? ( tök ugyanaz a doboza:D, persze azt látom, hogy más a viszkozitása!) Amúgy mehet ez is az olajos topikba mert teljesíti a követelményeket is:)! Link to comment Megosztás: More sharing options...
mantec Elküldve Január1, 2012 Megoszt Elküldve Január1, 2012 T harmlevi! A GM-LL-A-025, GM-LL-B-025 előírást a 2010-es modellévtől felváltotta a GM Dexos 2 követelmény. Ilyen olaja az említett márkanevű terméket előállító Mineralöl-Raffinerie Dollbergen GmbH-nak nincs. Link to comment Megosztás: More sharing options...
harmlevi Elküldve Január2, 2012 Megoszt Elküldve Január2, 2012 T harmlevi! A GM-LL-A-025, GM-LL-B-025 előírást a 2010-es modellévtől felváltotta a GM Dexos 2 követelmény. Ilyen olaja az említett márkanevű terméket előállító Mineralöl-Raffinerie Dollbergen GmbH-nak nincs. T mantec! Köszönöm válaszát, de olvasni én is tudok, illetve korábban tájékozódtam a Dexos2 szabvány bevezetéséről, mivel én is ilyen olajat használok! Ettől függetlenül egyáltalán nem tartom meggondolatlan döntésnek a GM-LL-A-025 és GM-LL-B-025 szabványokat igen, de Dexos2-t nem teljesítő olajok használatát a 2010-es modellévet megelőzően gyártott autókban, ugyanis ha jól tudom a Dexos2 szabvány csak különböző környezetvédelmi előírások miatt született, kopásvédelemben, nagy terhelés melletti stabilitási és az olajfogyasztást csökkentő tulajdonságokban nem történt előrelépés, ezért úgy gondolom hogy az olajtopik, "GM-LL-A-025 és GM-LL-B-025 szabványokat teljesítő motorolajok" felsorolásánál eme termék is szerepelhet! Kérdésem lényegében egyébként a csomagolásának furcsa azonosságára irányult a gyári (GM 5w-30 Dexos2) olajéval! Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Január2, 2012 Megoszt Elküldve Január2, 2012 Kérdésem lényegében egyébként a csomagolásának furcsa azonosságára irányult a gyári (GM 5w-30 Dexos2) olajéval! Sztem erre nagyon egyszerű a magyarázat: a csomagolás (kanna) gyártója közös, de ez még nem jelenti azt hogy a tartalmuk is azonos lenne. Lásd a különböző UHT tejek vagy rostos gyümölcslevek: alapvetően semmi közük egymáshoz, mégis (a grafikától eltekintve) egyforma dobozban vannak, mert mind a TetraPak-tól szerzi be a csomagolást. Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Január2, 2012 Megoszt Elküldve Január2, 2012 T mantec! Köszönöm válaszát, de olvasni én is tudok, illetve korábban tájékozódtam a Dexos2 szabvány bevezetéséről, mivel én is ilyen olajat használok! Ettől függetlenül egyáltalán nem tartom meggondolatlan döntésnek a GM-LL-A-025 és GM-LL-B-025 szabványokat igen, de Dexos2-t nem teljesítő olajok használatát a 2010-es modellévet megelőzően gyártott autókban, ugyanis ha jól tudom a Dexos2 szabvány csak különböző környezetvédelmi előírások miatt született, kopásvédelemben, nagy terhelés melletti stabilitási és az olajfogyasztást csökkentő tulajdonságokban nem történt előrelépés, ezért úgy gondolom hogy az olajtopik, "GM-LL-A-025 és GM-LL-B-025 szabványokat teljesítő motorolajok" felsorolásánál eme termék is szerepelhet! A titok nyitja...részecskeszűrő. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
mantec Elküldve Január2, 2012 Megoszt Elküldve Január2, 2012 T J0hnny! " ... részecskeszűrő ... " Is. Néhány fontos tudnivaló a GM dexos 1 és dexos 2 jóváhagyásokról. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Január2, 2012 Megoszt Elküldve Január2, 2012 pfff ez egy teszt :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Január2, 2012 Megoszt Elküldve Január2, 2012 T J0hnny! " ... részecskeszűrő ... " Is. Néhány fontos tudnivaló a GM dexos 1 és dexos 2 jóváhagyásokról. T mantec! Köszönöm, a google-t én is megtanultam használni. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
mantec Elküldve Január3, 2012 Megoszt Elküldve Január3, 2012 T J0hnny! És az ekkora fokú adatvesztést, mi okozhatja? Szervi, vagy mentális? Link to comment Megosztás: More sharing options...
harmlevi Elküldve Január3, 2012 Megoszt Elküldve Január3, 2012 T J0hnny! És az ekkora fokú adatvesztést, mi okozhatja? Szervi, vagy mentális? Vagy esetleg az örök klasszikus "borra-sör" párosítás? :devlish: :lol: Afrikában meg éheznek... :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex75 Elküldve Január3, 2012 Megoszt Elküldve Január3, 2012 T J0hnny! És az ekkora fokú adatvesztést, mi okozhatja? Szervi, vagy mentális? Látom, megtaláltátok egymást. Ez egy gyönyörű barátság kezdete lehet... XD Link to comment Megosztás: More sharing options...
mantec Elküldve Január3, 2012 Megoszt Elküldve Január3, 2012 T J0hnny! " ... részecskeszűrő ... " Is. Dexos 2. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stofl Elküldve Január3, 2012 Megoszt Elküldve Január3, 2012 Sziasztok! Január 20-án megyek nagyszervizre vezérlés, szivattyú stb. 8 évig 10W40-es olaj volt az autóban, nincs hibajelenség, egy csöpp sem fogyott eddig belőle. (használt autó, előző tulaj így használta) Gondoltam a szerviz alkalmából Szerviz 4+ -ban megkapná most a GM 5W30-at. Van valakinek javaslata ez ellen? Csak nehogy az legyen, hogy miért utólag kérdezem... :lol: Esetleg a Castrol jöhet még szóba, mert azt is tartanak opeléknál, de a GM-re van akció. Autó 2003-as Z14XE. Köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
mantec Elküldve Január3, 2012 Megoszt Elküldve Január3, 2012 T Stofl! A BP konszern Castrol márkanéven forgalmazott motorolajai közül a GM Dexos 2-t teljesítők: Castrol Edge 5W-40, Castrol Magnatec C3 5W-40. Vagy BP-s csomagolásban: BP Visco 7000 C 5W-40. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Január3, 2012 Megoszt Elküldve Január3, 2012 T Stofl! A BP konszern Castrol márkanéven forgalmazott motorolajai közül a GM Dexos 2-t teljesítők: Castrol Edge 5W-40, Castrol Magnatec C3 5W-40. Vagy BP-s csomagolásban: BP Visco 7000 C 5W-40. Szégyen, hogy nincs 0W-30-as Castrol ami teljesíti. :lol: Én maradok az Edge 0W-30-nál. Link to comment Megosztás: More sharing options...
mantec Elküldve Január3, 2012 Megoszt Elküldve Január3, 2012 T imy! A Castrol Edge 0W-30 semmilyen GM (Opel) követelményt nem teljesít. Ezért GM (Opel) motorba nem való. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stofl Elküldve Január3, 2012 Megoszt Elküldve Január3, 2012 T Stofl! A BP konszern Castrol márkanéven forgalmazott motorolajai közül a GM Dexos 2-t teljesítők: Castrol Edge 5W-40, Castrol Magnatec C3 5W-40. Vagy BP-s csomagolásban: BP Visco 7000 C 5W-40. T mantec! Köszönöm az infót. Egyébként a GM olajat ajánlod, bátran választhatom vagy mindenképpen Castrol/Bp? Az ár mellett az is aggaszt egy kicsit hogy az opelnál elég nehezen értik ha számukra szokatlan dolgokkal állok elő.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
GH Elküldve Január3, 2012 Megoszt Elküldve Január3, 2012 T imy! A Castrol Edge 0W-30 semmilyen GM (Opel) követelményt nem teljesít. Ezért GM (Opel) motorba nem való. T mantec! Még az oldalon lévő kereső is a 0w-30at dobja a z14xep-hez, de ezek szerint tévesen szerepel a hasznos információk motorolaj-topicban is? Furcsa hogy teljesítette a GM-LL-*-t úgy 10 éven át, most pedig hirtelen nem teljesíti :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts