Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj, kenőanyag, hidraulika olaj, zsírok


julien

Recommended Posts

Tegnap ezt a fehér anyagot felfedeztem a nívópálca alján az olajban és a tetején a sárga műanyag alatt is

Szerintetek olajcsere?

Ne használj Castrol Magnatec 10W40 olajat... Gondolom az van benne, nem te vagy az első aki erre panaszkodik, és nálam is annál jött elő... :lol: Lehet helyette ugyanúgy Magnatec de 5W40 vagy vegyél bele Dexos2 GM-t 6ezer egy kanna és tök jó ;) vagy akármit ami teljesíti az előírásokat...

Link to comment
Megosztás:

Ne használj Castrol Magnatec 10W40 olajat... Gondolom az van benne, nem te vagy az első aki erre panaszkodik, és nálam is annál jött elő... :lol: Lehet helyette ugyanúgy Magnatec de 5W40 vagy vegyél bele Dexos2 GM-t 6ezer egy kanna és tök jó ;) vagy akármit ami teljesíti az előírásokat...

Én is ebben reménykedtem, hogy a GM olajjal nem fog előjönni, korábban írtam is, hogy de jó :). Viszont tegnap észrevettem én is ugyanezt a jelenséget, mármint a nívópálca felső felén egy kis habosodást. Szóval remélem csak a rövidtávú használat miatt van (max 10 km melóba) :).

Link to comment
Megosztás:

T tgabika76!

2000-ben még nem volt Z jelű motor.

2002-ben már nem volt X jelű motor.

Abszolút igaz, épp ezért felelőtlenség az Opel Hungary részéről egy eredetileg 2000-ben nyomtatott (tehát X-es motorokhoz való) kézikönyvet lektorálás nélkül utánnyomásra kiadni 2002-ben, amikor már megjelent egy új motorgeneráció ami másfajta olajakat kíván. Főleg hogy ezeket egy esetlegesen autóhoz nem értő felhasználó első kézből származó hiteles információnak fogad el, és szabálykövető valamint autóját szerető ember lévén e szerint is jár el, abban a hitben élve hogy a legjobbat adja meg a 2002-es autójának, hiszen a kezelési utasításban is ez szerepel... Meg kéne nézni egy eredeti német nyelvű kézikönyvet, hogy vajon ott foglalkoztak-e ezzel és csak a magyar fordító volt nemtörődöm, vagy már az eredeti német kiadás is hagy kívánnivalókat maga után.

Link to comment
Megosztás:

Abszolút igaz, épp ezért felelőtlenség az Opel Hungary részéről egy eredetileg 2000-ben nyomtatott (tehát X-es motorokhoz való) kézikönyvet lektorálás nélkül utánnyomásra kiadni 2002-ben, amikor már megjelent egy új motorgeneráció ami másfajta olajakat kíván. Főleg hogy ezeket egy esetlegesen autóhoz nem értő felhasználó első kézből származó hiteles információnak fogad el, és szabálykövető valamint autóját szerető ember lévén e szerint is jár el, abban a hitben élve hogy a legjobbat adja meg a 2002-es autójának, hiszen a kezelési utasításban is ez szerepel... Meg kéne nézni egy eredeti német nyelvű kézikönyvet, hogy vajon ott foglalkoztak-e ezzel és csak a magyar fordító volt nemtörődöm, vagy már az eredeti német kiadás is hagy kívánnivalókat maga után.

Ez "csak" áttételesen nemtörődömség, egyszerűen pénzkérdés... Pár eurót meg lehetett spórolni autónként, ha nem járták be mindig a folyamatosan változó kézikönyv honosítási procedúráját...

Az én Z14XE-m is 2001-es és természetesen a "régi" kézikönyvet kaptam hozzá. Ha nem jutok el ide a fórumra, eszemben se lett volna kételkedni benne, pláne, hogy az első pár kötelező szervizkor is "sima" 10W40 olajat öntöttek bele a szakszervizekben...

Link to comment
Megosztás:

Ez "csak" áttételesen nemtörődömség, egyszerűen pénzkérdés... Pár eurót meg lehetett spórolni autónként, ha nem járták be mindig a folyamatosan változó kézikönyv honosítási procedúráját...

Így van, ebből pedig én két következtetést vonok le:

1., Vagy az Opel hülye hogy vállalja a kockázatot azzal hogy nem megfelelő információkat ad a kézikönyvben és ezáltal esetleg szembe kell néznie az emiatt meghibásodott autók tulajai által indított kártérítési perekkel,

2., Vagy pedig nem is olyan halálos vétek 10W-40-es olajat tölteni 2002 utáni autóba :lol:

Link to comment
Megosztás:

Abszolút igaz, épp ezért felelőtlenség az Opel Hungary részéről egy eredetileg 2000-ben nyomtatott (tehát X-es motorokhoz való) kézikönyvet lektorálás nélkül utánnyomásra kiadni 2002-ben, amikor már megjelent egy új motorgeneráció ami másfajta olajakat kíván. Főleg hogy ezeket egy esetlegesen autóhoz nem értő felhasználó első kézből származó hiteles információnak fogad el, és szabálykövető valamint autóját szerető ember lévén e szerint is jár el, abban a hitben élve hogy a legjobbat adja meg a 2002-es autójának, hiszen a kezelési utasításban is ez szerepel... Meg kéne nézni egy eredeti német nyelvű kézikönyvet, hogy vajon ott foglalkoztak-e ezzel és csak a magyar fordító volt nemtörődöm, vagy már az eredeti német kiadás is hagy kívánnivalókat maga után.

Az utánnyomott verzióban legalább a motorkódokat frissítették a Z-sre.

Link to comment
Megosztás:

Így van, ebből pedig én két következtetést vonok le:

1., Vagy az Opel hülye hogy vállalja a kockázatot azzal hogy nem megfelelő információkat ad a kézikönyvben és ezáltal esetleg szembe kell néznie az emiatt meghibásodott autók tulajai által indított kártérítési perekkel,

2., Vagy pedig nem is olyan halálos vétek 10W-40-es olajat tölteni 2002 utáni autóba ;)

A második inkább hamarabb, szerintem nem sok ember vitte vissza az autóját azzal, hogy 10W40-est tettem bele X W Y helyett, a kocsinak ezáltal kapa, perel... szerintem ilyen nincs.

Már csak azért sem, mert amit már régebben is említettem: munkatársam a 2006-os Z17DTL-es gépébe 30.000 km-es kora óta 10W40-es GM-et tesz bele, hiába mondom neki, engem néz hülyének, hogy mit akarok én az 5W-30-assal.

A kocsijában most 155.000 km-van és a nem megfelelő olaj használata miatti baja még látszólag semmi a kocsinak, az iszonyatos traktor hangon kívül... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.