Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj, kenőanyag, hidraulika olaj, zsírok


julien

Recommended Posts

Tisztelt Mantec!

Ezek szerint Te ezt a három fajtát és típusút ajánlod? Én is a Mobil 1 ESP 0W-40 -et néztem ki, de sehol nem találtam a neten.

GM Dexos 2-vel rendelkező - BP konszern - Castrol márkanevén csomagolt motorolaj:

Castrol Magnatec C3 5W-40.

Alapolajat tekintve (hidrokrakk) egyenértékű a Mobil Super 3000 XE 5W-30-cal.

Ne haragudj, de nem vagyok otthon a motorolajokban, így a válaszodat hogyan értsem? Ajánlod, vagy sem, illetve csak ezeket ajánlod?

A Fuchs is rendelkezik Dexos 2-vel, tehát az is jó? Vagy nem?

Eddig azt éreztem, hogy megvilágosodtam.... de most kezd sötétedni minden...

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

T gabika76, woody!

Az ízlésen és a pénztárcán túl a kenőolajgyártók két féle alapolajjal oldják meg a GM Dexos 2 feladatot.

Az egyik a hidrokrakk (HC) olaj.

Ilyen a Castrol Magnatec C3 5W-40, Mobil Super 3000 XE 5W-30.

A másik a ténylegesen szintetikus poli-alfa-olefin (PAO).

Ilyen a Mobil 1 ESP 0W-40.

Illetve van egy harmadik fajta is. Amikor sem termékskálából, sem a dokumentációból nem lehet megtudni az alapolajat.

De ahhoz képest, hogy az Astra F topicban még a 10W-40-es olajat gondolják követelménynek, - az hogy itt már a GM Dexos 2-ről van szó - igen nagy eredmény.

Mobil 1 ESP 0W-40 motorolajak itt lehet kapni.

Link to comment
Megosztás:

T gabika76, woody!

Az ízlésen és a pénztárcán túl a kenőolajgyártók két féle alapolajjal oldják meg a GM Dexos 2 feladatot.

Az egyik a hidrokrakk (HC) olaj.

Ilyen a Castrol Magnatec C3 5W-40, Mobil Super 3000 XE 5W-30.

A másik a ténylegesen szintetikus poli-alfa-olefin (PAO).

Ilyen a Mobil 1 ESP 0W-40.

Illetve van egy harmadik fajta is. Amikor sem termékskálából, sem a dokumentációból nem lehet megtudni az alapolajat.

De ahhoz képest, hogy az Astra F topicban még a 10W-40-es olajat gondolják követelménynek, az hogy itt már a GM Dexos 2-ről van szó - igen nagy eredmény.

Mobil 1 ESP 0W-40 motorolajak itt lehet kapni.

Szabad kérdeznem, hogy te főállásban is ezzel foglalkozol vagy csak lelkes amatőr vagy? ;)

Link to comment
Megosztás:

Szabad kérdeznem, hogy te főállásban is ezzel foglalkozol vagy csak lelkes amatőr vagy? ;)

Mantec szedi a sarcot a Dexos 2 "matrica" után! ;)

Én már tényleg nem tudom mit vegyek bele...A kezdetektől 10W-40-es GM olajat kapott a gép!(most kb 180e km van benne)Opel szervízben és az összes olajat árusító boltban ezt kapom több éve!Nem mondtam hogy az olcsóbbat kérem egyszer sem!Tudom,nem teljesíti a követelményeket!Kinéztem a Catrol Magnatec 5W-40 C3-as olajat,ez már jó papír szerint!

Ha egy (szerintem)hozzá értő szerelő azt mondja,ebből a márkából inkább a 10W-40 kell az autómba és látott már "pár" darab motort szétszedve is,nem csak adatok után ajánlotta az olajat,akkor mi van??Másik kérdésem:ha az 5W-40-es olaj mellett döntök és nem válik be,akkor pótolhatom 10W-40-es ugyan olyan márkájú,típusú olajjal?

Link to comment
Megosztás:

T Konkesz!

Maradjunk! Ha GM Dexos 2-t teljesítő motorolajat használ - bármelyiket - , akkor eleget tesz a gyártóművi előírásnak.

Hogy melléfog-e vhol, vmikor, vmiért azt én nem tudom.

Mélyen Tisztelt Mantec!

Melléfogásról szó sincs, a kocsim árában fogadni merek ( pedig megfogadtam, hogy többet nem fogadok ) bárkivel, ha ezzel az olajjal ( Fuchs Titan GT1 Pro Flex ) aki melléfog....

Szaporíthatjuk itt a szót feleslegesen, ez az olaj ( X közül ) jó minőségű, gyártóművi előírásnak megfelel. satöbbi, satöbbi satöbbi ;)

Ugyan mi kéne még? ;)

Viszont: válthatok-e MOBIL 1 ESP 0W 40-re az előzőleg említett Fuchs olajról minden további nélkül?

/ 5W30 vs. 0W40 /.

Ha igen mikor és indokolt-e?

Ha pedig nem, mért nem?

Érvek-ellenérvek?

Várom válaszát Tisztelt Mantec.

Link to comment
Megosztás:

Mélyen Tisztelt Mantec!

Melléfogásról szó sincs, a kocsim árában fogadni merek ( pedig megfogadtam, hogy többet nem fogadok ) bárkivel, ha ezzel az olajjal ( Fuchs Titan GT1 Pro Flex ) aki melléfog....

Szaporíthatjuk itt a szót feleslegesen, ez az olaj ( X közül ) jó minőségű, gyártóművi előírásnak megfelel. satöbbi, satöbbi satöbbi :lol:

Ugyan mi kéne még? ;)

Viszont: válthatok-e MOBIL 1 ESP 0W 40-re az előzőleg említett Fuchs olajról minden további nélkül?

/ 5W30 vs. 0W40 /.

Ha igen mikor és indokolt-e?

Ha pedig nem, mért nem?

Érvek-ellenérvek?

Várom válaszát Tisztelt Mantec.

Minek akarsz váltani?? Bevált, nem? Mindkettő teljesíti az előírást, azt használod amelyiket akarod, ha egy picit csipegeti a nullásat akkor térj vissza a 5w-re, de szerintem még ez sem fog megtörténni mivel meleg oldalon pont viszkózusabb... (mielőtt félreértenéd nem piszkálni, oktatni, akarlak Konkesz:D)

Én GM dexos2-őt használok, bevált, olcsó és jó minek is raknék bele drágábbat? Eszembe sem jutna... Állandóan ugyanaz a dolog jön ( mit tőccsek bele) vissza ebben a topikban, pedig szerintem az olajat az egyik a legegyszerűbb kiválasztani, így hogy az összes autónkhoz megfelelő gondosan ki van gyűjtve...

...és még mindíg nem tudom mitől lenne jobb egy fuchs castrol mobil vagy akármi mint a gm... ;)

Link to comment
Megosztás:

Bár nem vagyok érintett a témában, azért lenne pár kérdésem. 21 éves autótulajdonosi tapasztalattal talán nem verem ki a biztosítékot senkinél. ( meg hogy 5 hónapja fórumozok)

1: hány km egy benzinüzemű motor élettartama? pl. Opel

2: bizonyíthatóan kinek hibásodott már meg motor a nem megfelelő motorolaj használata miatt?

3: bizonyítható-e, hogy a megfelelő olajjal nem ment volna tönkre?

4: kapott -e valaki kártérítést a nem megfelelő olaj betöltéséből eredő meghibásodás miatt?

5: laboratóriumi körülményeken kívül hogy lehet megállapítani egy motorolaj nemmegfelelőségét?

6: átlagautós honnan tudja meg, hogy az olaj nem megfelelő az autójába,( gyártóműi előírásnak nem megfelelőt önt bele) ha nem utal rá semmilyen meghibásodás, rendellenes kopás, rendellenes hang, élettartam csökkenés stb... ? (1. pont)

Link to comment
Megosztás:

Minek akarsz váltani?? Bevált, nem? Mindkettő teljesíti az előírást, azt használod amelyiket akarod, ha egy picit csipegeti a nullásat akkor térj vissza a 5w-re, de szerintem még ez sem fog megtörténni mivel meleg oldalon pont viszkózusabb... (mielőtt félreértenéd nem piszkálni, oktatni, akarlak Konkesz:D)

Én GM dexos2-őt használok, bevált, olcsó és jó minek is raknék bele drágábbat? Eszembe sem jutna... Állandóan ugyanaz a dolog jön ( mit tőccsek bele) vissza ebben a topikban, pedig szerintem az olajat az egyik a legegyszerűbb kiválasztani, így hogy az összes autónkhoz megfelelő gondosan ki van gyűjtve...

...és még mindíg nem tudom mitől lenne jobb egy fuchs castrol mobil vagy akármi mint a gm... ;)

Köszi, Isten ment's, hogy piszkálásnak vegyem. ;)

Csak puszta kíváncsiságból kérdeztem, nem akarok a bevált dolgoktól eltérni én sem, csak a kíváncsiság hajt... de felesleges tudom.

A Fuchs nekem bejött nagyon...

Link to comment
Megosztás:

Bár nem vagyok érintett a témában, azért lenne pár kérdésem. 21 éves autótulajdonosi tapasztalattal talán nem verem ki a biztosítékot senkinél. ( meg hogy 5 hónapja fórumozok)

1: hány km egy benzinüzemű motor élettartama? pl. Opel

2: bizonyíthatóan kinek hibásodott már meg motor a nem megfelelő motorolaj használata miatt?

3: bizonyítható-e, hogy a megfelelő olajjal nem ment volna tönkre?

4: kapott -e valaki kártérítést a nem megfelelő olaj betöltéséből eredő meghibásodás miatt?

5: laboratóriumi körülményeken kívül hogy lehet megállapítani egy motorolaj nemmegfelelőségét?

6: átlagautós honnan tudja meg, hogy az olaj nem megfelelő az autójába,( gyártóműi előírásnak nem megfelelőt önt bele) ha nem utal rá semmilyen meghibásodás, rendellenes kopás, rendellenes hang, élettartam csökkenés stb... ? (1. pont)

Nekem pl. volt egy motorgenerálom, a dugattyútetőre felrakódó felizzó koksz átégette az egyik dugattyúmat. Nem a motoromhoz való olajat használtam előtte. Hogy ez okozta-e a túlzott kokszképződést vagy a sok hideg városi üzem, vagy ezek kombinációja, nehéz lenne megmondani (bizonyítani), de ezóta gyártóművi olajat öntök bele, ennyit megér a dolog.

A motorkopás érdekes dolog, mert sokáig el lehet úgy járni az autóval, hogy kivan a lelke, de különösebb tünetet nem produkál. A mai időkben az élettartam kérdés különösen fel fog erősödni, hiszen a nagy átlag nem cserélgeti 2-3 évesen, kevés km-rel az autóját, hanem próbálja minél tovább megtartani.

Az átlagautós nehéz kérdés, mert ő "kénytelen" elhinni, amit a nemtörődöm szerelő vagy márkaszerviz mond, vagy amit az elavult kezelési könyvben olvas, neki valóban nincs kapacitása felkutatni az optimális megoldást...

Különben nem egészen értem a gyakori "lesz@rom az előírásokat, úgyis azt töltöm bele, ami nekem tetszik"-hozzáállást, mert ma már majdnem könnyebb GM-approved olajat venni, mint mást.

Nem drágább, komolyabb autósbolt kérésre beszerzi, webáruházak tele vannak vele. Nem beszélve a minden sarkon kínált GM-olajról... Szóval, miért kéne okosabbnak lenni, mint az olaj gyártója?

Hozzáteszem, hogy hallani érdekességeket a minősítés megszerzésének körülményeiről, meg valóságtartalmáról is, de az ember legalább próbáljon meg bízni...

Ez az én véleményem, nem akarok vele megsérteni senkit.

Link to comment
Megosztás:

10W40 a legjobb. Stipi-stopi. :lol: Castrol Magnatec- az mindent visz ;)

Az előírást illik betartani (sőt inkább muszáj), azon belül szerintem ha nem selejtes az adott anyag, nem lehet mellényúlni...

Nekem volt nem az előírásnak megfelelő olaj az autómban még az előző tulaj által... Pont Castrol Magnatec 10w-40... Na az nem volt valami bíztató... Hidegebb időszakban vettem észre (egyébként ami állítólag normális is lehet sok rövidtávnál) hogy az olajbetöltő nyílás környékén és a sapkán kb. 0,5cm vastag tejföl állagú olajpára lecsapódás volt... Inkább korábban elvittem lecseréltetni és mikor a szerelő leengedte azt mondta, hogy iszonyat volt az a trutyi ami lejött, milyen gagyi olaj volt benne... Azóta 5w-30 Gm-et használok, meg volt benne egyszer 5w-40 (Dexos2) Magnatec (ismerőstől ajándékba) és ez a jelenség szélsőséges körülmények között sem jött elő... Endy amúgy a te autódhoz még nem volt előírás a GM-ll-a meg a Dexos2 ettől független csak jót teszel neki ha ilyen olajakra váltasz, elsősorban pont a téli hidegindítások miatt jobb valami 5w-vel járni...;)

Link to comment
Megosztás:

Az előírást illik betartani (sőt inkább muszáj), azon belül szerintem ha nem selejtes az adott anyag, nem lehet mellényúlni...

Nekem volt nem az előírásnak megfelelő olaj az autómban még az előző tulaj által... Pont Castrol Magnatec 10w-40... Na az nem volt valami bíztató... Hidegebb időszakban vettem észre (egyébként ami állítólag normális is lehet sok rövidtávnál) hogy az olajbetöltő nyílás környékén és a sapkán kb. 0,5cm vastag tejföl állagú olajpára lecsapódás volt... Inkább korábban elvittem lecseréltetni és mikor a szerelő leengedte azt mondta, hogy iszonyat volt az a trutyi ami lejött, milyen gagyi olaj volt benne... Azóta 5w-30 Gm-et használok, meg volt benne egyszer 5w-40 (Dexos2) Magnatec (ismerőstől ajándékba) és ez a jelenség szélsőséges körülmények között sem jött elő... Endy amúgy a te autódhoz még nem volt előírás a GM-ll-a meg a Dexos2 ettől független csak jót teszel neki ha ilyen olajakra váltasz, elsősorban pont a téli hidegindítások miatt jobb valami 5w-vel járni...;)

Valami 5W, mint Wénusz étolaj? ;)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.