egyhapsi Elküldve Szeptember18, 2011 Megoszt Elküldve Szeptember18, 2011 Sziasztok! Mivel hiányzik valamennyi olaj a váltómból, örök élet ide, vagy oda, lecserélem, s nem utántöltök. Gyári olajat megvettem (5000Ft/2L), de a papírján azt olvasom: "Csak benzin- és olajleválasztóval együtt használható." Most akkor mihogyvan? :lol: Semmi.. Alsó dekni sok csavar kicsavar. Olaj lefolyik. Utána dekni vissza. Az új olaj be. Majd örül, hogy milyen könnyű a sebességváltás.:-) Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Szeptember18, 2011 Megoszt Elküldve Szeptember18, 2011 Semmi.. Alsó dekni sok csavar kicsavar. Olaj lefolyik. Utána dekni vissza. Az új olaj be. Majd örül, hogy milyen könnyű a sebességváltás.:-) Télen amíg hideg az olaj, tud kemény lenni a váltó. (-10Cfok alatt) Link to comment Megosztás: More sharing options...
ampervadasz Elküldve Szeptember18, 2011 Megoszt Elküldve Szeptember18, 2011 Télen amíg hideg az olaj, tud kemény lenni a váltó. (-10Cfok alatt) Az enyém nagy hidegben a másodikat elég nehezen veszi, de csak míg be nem melegszik. Ezzel lehet valamit kezdeni, vagy ez ilyen, ne foglalkozzak vele? Első gondolatom az volt, hogy lehet olajat kéne cserélni a váltóban, de aztán itt olvastam hogy az elvileg örök élet. Másnem a szintet lehet/szokták valahogy ellenőrizni? Mi a véleményetek? Link to comment Megosztás: More sharing options...
PGA Elküldve Szeptember18, 2011 Megoszt Elküldve Szeptember18, 2011 Az enyém nagy hidegben a másodikat elég nehezen veszi, de csak míg be nem melegszik. Ezzel lehet valamit kezdeni, vagy ez ilyen, ne foglalkozzak vele? Első gondolatom az volt, hogy lehet olajat kéne cserélni a váltóban, de aztán itt olvastam hogy az elvileg örök élet. Másnem a szintet lehet/szokták valahogy ellenőrizni? Mi a véleményetek? Érdemes leszedni a váltószoknyát és a váltókulisszát megnézni, megkenni a a műanyag elemeket, az is sokat javíthat a váltási komforton. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Szeptember18, 2011 Megoszt Elküldve Szeptember18, 2011 Érdemes leszedni a váltószoknyát és a váltókulisszát megnézni, megkenni a a műanyag elemeket, az is sokat javíthat a váltási komforton. Azt hogyan kell? Mit hogyan, nem akarom szét törni... Nekem néha érdekes zajok jönnek ki onnan, mint ha valami amikor beteszem sebességbe érdekesen hangzik...nem tudom leírni :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Konkesz Elküldve Szeptember18, 2011 Megoszt Elküldve Szeptember18, 2011 Azt hogyan kell? Mit hogyan, nem akarom szét törni... Nekem néha érdekes zajok jönnek ki onnan, mint ha valami amikor beteszem sebességbe érdekesen hangzik...nem tudom leírni :lol: Na ez engem is érdekelne, mit hogy merre hány méter, hogy kell nézni a szintet. Ha jól tudom, csak ha komoly váltóbontás kerül sorra, akkor köll csak cserélni, egyébként life-time. :D Az "örök élet" (néhány szaki ) szerint 100.000 km-enként kell cserélni?! Vélemények ezzel kapcsolatban? Mondjuk amíg nincs baj addig kár bolygatni. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Szeptember18, 2011 Megoszt Elküldve Szeptember18, 2011 Na ez engem is érdekelne, mit hogy merre hány méter, hogy kell nézni a szintet. Ha jól tudom, csak ha komoly váltóbontás kerül sorra, akkor köll csak cserélni, egyébként life-time. :lol: Az "örök élet" (néhány szaki ) szerint 100.000 km-enként kell cserélni?! Vélemények ezzel kapcsolatban? Mondjuk amíg nincs baj addig kár bolygatni. :lol: A váltó oldalán van egy nívócsavar, ott kell/lehet ellenőrizni, de ha nem folyik, akkor felesleges. Volt amikor 200e km-t írtak, hogya akkor azért le kell cserélni az olajat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
PGA Elküldve Szeptember18, 2011 Megoszt Elküldve Szeptember18, 2011 Azt hogyan kell? Mit hogyan, nem akarom szét törni... Nekem néha érdekes zajok jönnek ki onnan, mint ha valami amikor beteszem sebességbe érdekesen hangzik...nem tudom leírni :lol: Ha benézel a szoknya alá (no, nem az alá... :lol: ), akkor látható maga a kapcsoló szerkezet. A fehér műanyag elemekre érdemes valamilyen műanyagápoló síkosítót fújni, könnyebb lesz a váltókar mozgása. Az enyémre évekkel ezelőtt kentem vékonyan valamit, de már nem emlékszem, hogy mi volt az. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Szeptember18, 2011 Megoszt Elküldve Szeptember18, 2011 Ha benézel a szoknya alá (no, nem az alá... :lol: ), akkor látható maga a kapcsoló szerkezet. A fehér műanyag elemekre érdemes valamilyen műanyagápoló síkosítót fújni, könnyebb lesz a váltókar mozgása. Az enyémre évekkel ezelőtt kentem vékonyan valamit, de már nem emlékszem, hogy mi volt az. Hogyan tudom eltávolítani a szoknyát, vagy felhúzni? Gondolom az ODB csati fedelét leszedem, eddig oké, de a többit nem tudom. Igaz nem is néztem, de nem akarom eltörni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex75 Elküldve Szeptember18, 2011 Megoszt Elküldve Szeptember18, 2011 Hogyan tudom eltávolítani a szoknyát, vagy felhúzni? Gondolom az ODB csati fedelét leszedem, eddig oké, de a többit nem tudom. Igaz nem is néztem, de nem akarom eltörni. Csavarhúzóval benyúlsz a szoknya mellett, majd körben kipattintgatod a helyéről. Ha finoman bánsz vele, nem fog eltörni, elég rugalmas anyagból van a szoknyakeret... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stofl Elküldve Szeptember18, 2011 Megoszt Elküldve Szeptember18, 2011 Hogyan tudom eltávolítani a szoknyát, vagy felhúzni? Gondolom az ODB csati fedelét leszedem, eddig oké, de a többit nem tudom. Igaz nem is néztem, de nem akarom eltörni. OBD csati takarót leszeded, és utána két torx fogja a szoknya keretét. Így e legegyszerübb, így nem sértesz meg semmit. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Konkesz Elküldve Szeptember18, 2011 Megoszt Elküldve Szeptember18, 2011 A váltó oldalán van egy nívócsavar, ott kell/lehet ellenőrizni, de ha nem folyik, akkor felesleges. Volt amikor 200e km-t írtak, hogya akkor azért le kell cserélni az olajat. Köszi, majd ránézek a következő olajcsere esedékességekor. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Szeptember18, 2011 Megoszt Elküldve Szeptember18, 2011 OBD csati takarót leszeded, és utána két torx fogja a szoknya keretét. Így e legegyszerübb, így nem sértesz meg semmit. Köszönöm, valamelyik nap kipróbálom. Zsír jó akkor neki? Vagy láncspray (nagy tapadású zsíros cucc) Link to comment Megosztás: More sharing options...
rozsav Elküldve Szeptember18, 2011 Megoszt Elküldve Szeptember18, 2011 Semmi.. Alsó dekni sok csavar kicsavar. Olaj lefolyik. Utána dekni vissza. Az új olaj be. Majd örül, hogy milyen könnyű a sebességváltás.:-) Köszi! Akkor a tájékoztatóban nem arról van szó, hogy valami adalék is kell az olajba plusszba? Csak az olaj bele és slussz? A nívőcsavar a bal oldali féltengely mögött van, egy 13-as kulcsnyílású csavar. Alulról nehezen látható, inkább kitapogatható, csillagkulccsal prímán lazítható. Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Szeptember18, 2011 Megoszt Elküldve Szeptember18, 2011 Köszönöm, valamelyik nap kipróbálom. Zsír jó akkor neki? Vagy láncspray (nagy tapadású zsíros cucc) Szilikonzsír. :lol: Nem biztos, hogy minden olajálló ott. Köszi! Akkor a tájékoztatóban nem arról van szó, hogy valami adalék is kell az olajba plusszba? Csak az olaj bele és slussz? A nívőcsavar a bal oldali féltengely mögött van, egy 13-as kulcsnyílású csavar. Alulról nehezen látható, inkább kitapogatható, csillagkulccsal prímán lazítható. Gyári GM manuál váltó olaj kell, semmi adalék. Ha a szintellenőrzés hasonló, mint az F astránál, akkor a nívó csavar szintjétől számítva -2cm-rel kell lentebb lennie az ideális szintnek. Link to comment Megosztás: More sharing options...
rozsav Elküldve Szeptember19, 2011 Megoszt Elküldve Szeptember19, 2011 Szilikonzsír. :lol: Nem biztos, hogy minden olajálló ott. Gyári GM manuál váltó olaj kell, semmi adalék. Ha a szintellenőrzés hasonló, mint az F astránál, akkor a nívó csavar szintjétől számítva -2cm-rel kell lentebb lennie az ideális szintnek. Pufff...ez megint új...ez komoly? Meg mertem volna esküdni, a nívó csavar azért nívó csavar, mert nívót jelez. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Szeptember19, 2011 Megoszt Elküldve Szeptember19, 2011 Pufff...ez megint új...ez komoly? Meg mertem volna esküdni, a nívó csavar azért nívó csavar, mert nívót jelez. Nekem addig töltötték féltengely szimering cserekor, s mondták is, hogy gyárilag nem töltik a nívó csavarig. De akkor én sem látom sok értelmét. Link to comment Megosztás: More sharing options...
egyhapsi Elküldve Szeptember19, 2011 Megoszt Elküldve Szeptember19, 2011 Gyári GM manuál váltó olaj kell, semmi adalék. Ha a szintellenőrzés hasonló, mint az F astránál, akkor a nívó csavar szintjétől számítva -2cm-rel kell lentebb lennie az ideális szintnek. Link to comment Megosztás: More sharing options...
bocs Elküldve Szeptember19, 2011 Megoszt Elküldve Szeptember19, 2011 Sziasztok! Azt tudja esetleg valaki ,hogy Y17dt-be meddig kell lennie a váltó olajnak? "Így csináld" szerint a nívó csavar lyukának az alsó részéig kell lennie,tehát ha már folyik ki a lyuk alsó szélén,akkor van szinten,de az a 68Le dieselre vonatkozik,Y17dt-ről nem ír semmit. Köszönöm előre is a segítséget! Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Szeptember19, 2011 Megoszt Elküldve Szeptember19, 2011 Sziasztok! Azt tudja esetleg valaki ,hogy Y17dt-be meddig kell lennie a váltó olajnak? "Így csináld" szerint a nívó csavar lyukának az alsó részéig kell lennie,tehát ha már folyik ki a lyuk alsó szélén,akkor van szinten,de az a 68Le dieselre vonatkozik,Y17dt-ről nem ír semmit. Köszönöm előre is a segítséget! Ha van rajt nívócsavar, akkor gondolom ugyanúgy... Ha kicsit több benne biztos nem lehet gondja a váltónak. Link to comment Megosztás: More sharing options...
rozsav Elküldve Szeptember24, 2011 Megoszt Elküldve Szeptember24, 2011 Gyári GM manuál váltó olaj kell, semmi adalék. Ha a szintellenőrzés hasonló, mint az F astránál, akkor a nívó csavar szintjétől számítva -2cm-rel kell lentebb lennie az ideális szintnek. J0hnny én azt csináltam amit anno te is:-) A 2 liter fixen rá és kész :D Megcsináltam a cserét. Szerintem ez a nívó -2cm értelmetlen. Lenn volt a dekni, belekukkantottam az olajtérbe, s a nívó furat alja így is alatta van a féltengely szimmering alsó vonalától, s a bő másfél liter is csak így fér bele. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Szeptember24, 2011 Megoszt Elküldve Szeptember24, 2011 Megcsináltam a cserét. Szerintem ez a nívó -2cm értelmetlen. Lenn volt a dekni, belekukkantottam az olajtérbe, s a nívó furat alja így is alatta van a féltengely szimmering alsó vonalától, s a bő másfél liter is csak így fér bele. és érezni valami változást ? Link to comment Megosztás: More sharing options...
rozsav Elküldve Szeptember25, 2011 Megoszt Elküldve Szeptember25, 2011 és érezni valami változást ? Szerencsére nem. Jó volt eddig is minden, csak az olajat keveselltem benne. Nyugodtabb vagyok így. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tibcsyke Elküldve Szeptember25, 2011 Megoszt Elküldve Szeptember25, 2011 Sziasztok Z16XE-s astrához az 5w-30-as olajok közül a valvoline vagy a shell a jobbik választás. Van valakinek valamilyen tapasztalata? Üdv: Tibcsyke Link to comment Megosztás: More sharing options...
rozsav Elküldve Szeptember25, 2011 Megoszt Elküldve Szeptember25, 2011 Sziasztok Z16XE-s astrához az 5w-30-as olajok közül a valvoline vagy a shell a jobbik választás. Van valakinek valamilyen tapasztalata? Üdv: Tibcsyke Innen válassz! Olcsó, ám valóban minőségi olajak. http://www.fuchs-oil.hu/index.php/olajvalaszto Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts