Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Sziasztok!

Mivel hiányzik valamennyi olaj a váltómból, örök élet ide, vagy oda, lecserélem, s nem utántöltök. Gyári olajat megvettem (5000Ft/2L), de a papírján azt olvasom:

"Csak benzin- és olajleválasztóval együtt használható."

Most akkor mihogyvan? :lol:

Semmi..

Alsó dekni sok csavar kicsavar.

Olaj lefolyik. Utána dekni vissza.

Az új olaj be.

Majd örül, hogy milyen könnyű a sebességváltás.:-)

Elküldve
Semmi..

Alsó dekni sok csavar kicsavar.

Olaj lefolyik. Utána dekni vissza.

Az új olaj be.

Majd örül, hogy milyen könnyű a sebességváltás.:-)

Télen amíg hideg az olaj, tud kemény lenni a váltó. (-10Cfok alatt)

Elküldve
Télen amíg hideg az olaj, tud kemény lenni a váltó. (-10Cfok alatt)

Az enyém nagy hidegben a másodikat elég nehezen veszi, de csak míg be nem melegszik. Ezzel lehet valamit kezdeni, vagy ez ilyen, ne foglalkozzak vele?

Első gondolatom az volt, hogy lehet olajat kéne cserélni a váltóban, de aztán itt olvastam hogy az elvileg örök élet. Másnem a szintet lehet/szokták valahogy ellenőrizni? Mi a véleményetek?

Elküldve
Az enyém nagy hidegben a másodikat elég nehezen veszi, de csak míg be nem melegszik. Ezzel lehet valamit kezdeni, vagy ez ilyen, ne foglalkozzak vele?

Első gondolatom az volt, hogy lehet olajat kéne cserélni a váltóban, de aztán itt olvastam hogy az elvileg örök élet. Másnem a szintet lehet/szokták valahogy ellenőrizni? Mi a véleményetek?

Érdemes leszedni a váltószoknyát és a váltókulisszát megnézni, megkenni a a műanyag elemeket, az is sokat javíthat a váltási komforton.

Elküldve
Érdemes leszedni a váltószoknyát és a váltókulisszát megnézni, megkenni a a műanyag elemeket, az is sokat javíthat a váltási komforton.

Azt hogyan kell? Mit hogyan, nem akarom szét törni...

Nekem néha érdekes zajok jönnek ki onnan, mint ha valami amikor beteszem sebességbe érdekesen hangzik...nem tudom leírni :lol:

Elküldve
Azt hogyan kell? Mit hogyan, nem akarom szét törni...

Nekem néha érdekes zajok jönnek ki onnan, mint ha valami amikor beteszem sebességbe érdekesen hangzik...nem tudom leírni :lol:

Na ez engem is érdekelne, mit hogy merre hány méter, hogy kell nézni a szintet.

Ha jól tudom, csak ha komoly váltóbontás kerül sorra, akkor köll csak cserélni, egyébként life-time. :D

Az "örök élet" (néhány szaki ) szerint 100.000 km-enként kell cserélni?!

Vélemények ezzel kapcsolatban?

Mondjuk amíg nincs baj addig kár bolygatni. :lol:

Elküldve
Na ez engem is érdekelne, mit hogy merre hány méter, hogy kell nézni a szintet.

Ha jól tudom, csak ha komoly váltóbontás kerül sorra, akkor köll csak cserélni, egyébként life-time. :lol:

Az "örök élet" (néhány szaki ) szerint 100.000 km-enként kell cserélni?!

Vélemények ezzel kapcsolatban?

Mondjuk amíg nincs baj addig kár bolygatni. :lol:

A váltó oldalán van egy nívócsavar, ott kell/lehet ellenőrizni, de ha nem folyik, akkor felesleges.

Volt amikor 200e km-t írtak, hogya akkor azért le kell cserélni az olajat.

Elküldve
Azt hogyan kell? Mit hogyan, nem akarom szét törni...

Nekem néha érdekes zajok jönnek ki onnan, mint ha valami amikor beteszem sebességbe érdekesen hangzik...nem tudom leírni :lol:

Ha benézel a szoknya alá (no, nem az alá... :lol: ), akkor látható maga a kapcsoló szerkezet. A fehér műanyag elemekre érdemes valamilyen műanyagápoló síkosítót fújni, könnyebb lesz a váltókar mozgása. Az enyémre évekkel ezelőtt kentem vékonyan valamit, de már nem emlékszem, hogy mi volt az.

Elküldve
Ha benézel a szoknya alá (no, nem az alá... :lol: ), akkor látható maga a kapcsoló szerkezet. A fehér műanyag elemekre érdemes valamilyen műanyagápoló síkosítót fújni, könnyebb lesz a váltókar mozgása. Az enyémre évekkel ezelőtt kentem vékonyan valamit, de már nem emlékszem, hogy mi volt az.

Hogyan tudom eltávolítani a szoknyát, vagy felhúzni?

Gondolom az ODB csati fedelét leszedem, eddig oké, de a többit nem tudom. Igaz nem is néztem, de nem akarom eltörni.

Elküldve
Hogyan tudom eltávolítani a szoknyát, vagy felhúzni?

Gondolom az ODB csati fedelét leszedem, eddig oké, de a többit nem tudom. Igaz nem is néztem, de nem akarom eltörni.

Csavarhúzóval benyúlsz a szoknya mellett, majd körben kipattintgatod a helyéről. Ha finoman bánsz vele, nem fog eltörni, elég rugalmas anyagból van a szoknyakeret...

Elküldve
Hogyan tudom eltávolítani a szoknyát, vagy felhúzni?

Gondolom az ODB csati fedelét leszedem, eddig oké, de a többit nem tudom. Igaz nem is néztem, de nem akarom eltörni.

OBD csati takarót leszeded, és utána két torx fogja a szoknya keretét. Így e legegyszerübb, így nem sértesz meg semmit.

Elküldve
A váltó oldalán van egy nívócsavar, ott kell/lehet ellenőrizni, de ha nem folyik, akkor felesleges.

Volt amikor 200e km-t írtak, hogya akkor azért le kell cserélni az olajat.

Köszi, majd ránézek a következő olajcsere esedékességekor.

:lol:

Elküldve
OBD csati takarót leszeded, és utána két torx fogja a szoknya keretét. Így e legegyszerübb, így nem sértesz meg semmit.

Köszönöm, valamelyik nap kipróbálom.

Zsír jó akkor neki? Vagy láncspray (nagy tapadású zsíros cucc)

Elküldve
Semmi..

Alsó dekni sok csavar kicsavar.

Olaj lefolyik. Utána dekni vissza.

Az új olaj be.

Majd örül, hogy milyen könnyű a sebességváltás.:-)

Köszi!

Akkor a tájékoztatóban nem arról van szó, hogy valami adalék is kell az olajba plusszba? Csak az olaj bele és slussz?

A nívőcsavar a bal oldali féltengely mögött van, egy 13-as kulcsnyílású csavar. Alulról nehezen látható, inkább kitapogatható, csillagkulccsal prímán lazítható.

Elküldve
Köszönöm, valamelyik nap kipróbálom.

Zsír jó akkor neki? Vagy láncspray (nagy tapadású zsíros cucc)

Szilikonzsír. :lol: Nem biztos, hogy minden olajálló ott.

Köszi!

Akkor a tájékoztatóban nem arról van szó, hogy valami adalék is kell az olajba plusszba? Csak az olaj bele és slussz?

A nívőcsavar a bal oldali féltengely mögött van, egy 13-as kulcsnyílású csavar. Alulról nehezen látható, inkább kitapogatható, csillagkulccsal prímán lazítható.

Gyári GM manuál váltó olaj kell, semmi adalék.

Ha a szintellenőrzés hasonló, mint az F astránál, akkor a nívó csavar szintjétől számítva -2cm-rel kell lentebb lennie az ideális szintnek.

Elküldve
Szilikonzsír. :lol: Nem biztos, hogy minden olajálló ott.

Gyári GM manuál váltó olaj kell, semmi adalék.

Ha a szintellenőrzés hasonló, mint az F astránál, akkor a nívó csavar szintjétől számítva -2cm-rel kell lentebb lennie az ideális szintnek.

Pufff...ez megint új...ez komoly? Meg mertem volna esküdni, a nívó csavar azért nívó csavar, mert nívót jelez.

Elküldve
Pufff...ez megint új...ez komoly? Meg mertem volna esküdni, a nívó csavar azért nívó csavar, mert nívót jelez.

Nekem addig töltötték féltengely szimering cserekor, s mondták is, hogy gyárilag nem töltik a nívó csavarig. De akkor én sem látom sok értelmét.

Elküldve

Gyári GM manuál váltó olaj kell, semmi adalék.

Ha a szintellenőrzés hasonló, mint az F astránál, akkor a nívó csavar szintjétől számítva -2cm-rel kell lentebb lennie az ideális szintnek.

Elküldve

Sziasztok!

Azt tudja esetleg valaki ,hogy Y17dt-be meddig kell lennie a váltó olajnak? "Így csináld" szerint a nívó csavar lyukának az alsó részéig kell lennie,tehát ha már folyik ki a lyuk alsó szélén,akkor van szinten,de az a 68Le dieselre vonatkozik,Y17dt-ről nem ír semmit.

Köszönöm előre is a segítséget!

Elküldve
Sziasztok!

Azt tudja esetleg valaki ,hogy Y17dt-be meddig kell lennie a váltó olajnak? "Így csináld" szerint a nívó csavar lyukának az alsó részéig kell lennie,tehát ha már folyik ki a lyuk alsó szélén,akkor van szinten,de az a 68Le dieselre vonatkozik,Y17dt-ről nem ír semmit.

Köszönöm előre is a segítséget!

Ha van rajt nívócsavar, akkor gondolom ugyanúgy... Ha kicsit több benne biztos nem lehet gondja a váltónak.

Elküldve
Gyári GM manuál váltó olaj kell, semmi adalék.

Ha a szintellenőrzés hasonló, mint az F astránál, akkor a nívó csavar szintjétől számítva -2cm-rel kell lentebb lennie az ideális szintnek.

J0hnny én azt csináltam amit anno te is:-)

A 2 liter fixen rá és kész :D

Megcsináltam a cserét. Szerintem ez a nívó -2cm értelmetlen. Lenn volt a dekni, belekukkantottam az olajtérbe, s a nívó furat alja így is alatta van a féltengely szimmering alsó vonalától, s a bő másfél liter is csak így fér bele.

Elküldve
Megcsináltam a cserét. Szerintem ez a nívó -2cm értelmetlen. Lenn volt a dekni, belekukkantottam az olajtérbe, s a nívó furat alja így is alatta van a féltengely szimmering alsó vonalától, s a bő másfél liter is csak így fér bele.

és érezni valami változást ?

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.