Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj, kenőanyag, hidraulika olaj, zsírok


julien

Recommended Posts

Sziasztok!

Mivel hiányzik valamennyi olaj a váltómból, örök élet ide, vagy oda, lecserélem, s nem utántöltök. Gyári olajat megvettem (5000Ft/2L), de a papírján azt olvasom:

"Csak benzin- és olajleválasztóval együtt használható."

Most akkor mihogyvan? :lol:

Semmi..

Alsó dekni sok csavar kicsavar.

Olaj lefolyik. Utána dekni vissza.

Az új olaj be.

Majd örül, hogy milyen könnyű a sebességváltás.:-)

Link to comment
Megosztás:

Télen amíg hideg az olaj, tud kemény lenni a váltó. (-10Cfok alatt)

Az enyém nagy hidegben a másodikat elég nehezen veszi, de csak míg be nem melegszik. Ezzel lehet valamit kezdeni, vagy ez ilyen, ne foglalkozzak vele?

Első gondolatom az volt, hogy lehet olajat kéne cserélni a váltóban, de aztán itt olvastam hogy az elvileg örök élet. Másnem a szintet lehet/szokták valahogy ellenőrizni? Mi a véleményetek?

Link to comment
Megosztás:

Az enyém nagy hidegben a másodikat elég nehezen veszi, de csak míg be nem melegszik. Ezzel lehet valamit kezdeni, vagy ez ilyen, ne foglalkozzak vele?

Első gondolatom az volt, hogy lehet olajat kéne cserélni a váltóban, de aztán itt olvastam hogy az elvileg örök élet. Másnem a szintet lehet/szokták valahogy ellenőrizni? Mi a véleményetek?

Érdemes leszedni a váltószoknyát és a váltókulisszát megnézni, megkenni a a műanyag elemeket, az is sokat javíthat a váltási komforton.

Link to comment
Megosztás:

Érdemes leszedni a váltószoknyát és a váltókulisszát megnézni, megkenni a a műanyag elemeket, az is sokat javíthat a váltási komforton.

Azt hogyan kell? Mit hogyan, nem akarom szét törni...

Nekem néha érdekes zajok jönnek ki onnan, mint ha valami amikor beteszem sebességbe érdekesen hangzik...nem tudom leírni :lol:

Link to comment
Megosztás:

Azt hogyan kell? Mit hogyan, nem akarom szét törni...

Nekem néha érdekes zajok jönnek ki onnan, mint ha valami amikor beteszem sebességbe érdekesen hangzik...nem tudom leírni :lol:

Na ez engem is érdekelne, mit hogy merre hány méter, hogy kell nézni a szintet.

Ha jól tudom, csak ha komoly váltóbontás kerül sorra, akkor köll csak cserélni, egyébként life-time. :D

Az "örök élet" (néhány szaki ) szerint 100.000 km-enként kell cserélni?!

Vélemények ezzel kapcsolatban?

Mondjuk amíg nincs baj addig kár bolygatni. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Na ez engem is érdekelne, mit hogy merre hány méter, hogy kell nézni a szintet.

Ha jól tudom, csak ha komoly váltóbontás kerül sorra, akkor köll csak cserélni, egyébként life-time. :lol:

Az "örök élet" (néhány szaki ) szerint 100.000 km-enként kell cserélni?!

Vélemények ezzel kapcsolatban?

Mondjuk amíg nincs baj addig kár bolygatni. :lol:

A váltó oldalán van egy nívócsavar, ott kell/lehet ellenőrizni, de ha nem folyik, akkor felesleges.

Volt amikor 200e km-t írtak, hogya akkor azért le kell cserélni az olajat.

Link to comment
Megosztás:

Azt hogyan kell? Mit hogyan, nem akarom szét törni...

Nekem néha érdekes zajok jönnek ki onnan, mint ha valami amikor beteszem sebességbe érdekesen hangzik...nem tudom leírni :lol:

Ha benézel a szoknya alá (no, nem az alá... :lol: ), akkor látható maga a kapcsoló szerkezet. A fehér műanyag elemekre érdemes valamilyen műanyagápoló síkosítót fújni, könnyebb lesz a váltókar mozgása. Az enyémre évekkel ezelőtt kentem vékonyan valamit, de már nem emlékszem, hogy mi volt az.

Link to comment
Megosztás:

Ha benézel a szoknya alá (no, nem az alá... :lol: ), akkor látható maga a kapcsoló szerkezet. A fehér műanyag elemekre érdemes valamilyen műanyagápoló síkosítót fújni, könnyebb lesz a váltókar mozgása. Az enyémre évekkel ezelőtt kentem vékonyan valamit, de már nem emlékszem, hogy mi volt az.

Hogyan tudom eltávolítani a szoknyát, vagy felhúzni?

Gondolom az ODB csati fedelét leszedem, eddig oké, de a többit nem tudom. Igaz nem is néztem, de nem akarom eltörni.

Link to comment
Megosztás:

Hogyan tudom eltávolítani a szoknyát, vagy felhúzni?

Gondolom az ODB csati fedelét leszedem, eddig oké, de a többit nem tudom. Igaz nem is néztem, de nem akarom eltörni.

Csavarhúzóval benyúlsz a szoknya mellett, majd körben kipattintgatod a helyéről. Ha finoman bánsz vele, nem fog eltörni, elég rugalmas anyagból van a szoknyakeret...

Link to comment
Megosztás:

Hogyan tudom eltávolítani a szoknyát, vagy felhúzni?

Gondolom az ODB csati fedelét leszedem, eddig oké, de a többit nem tudom. Igaz nem is néztem, de nem akarom eltörni.

OBD csati takarót leszeded, és utána két torx fogja a szoknya keretét. Így e legegyszerübb, így nem sértesz meg semmit.

Link to comment
Megosztás:

Semmi..

Alsó dekni sok csavar kicsavar.

Olaj lefolyik. Utána dekni vissza.

Az új olaj be.

Majd örül, hogy milyen könnyű a sebességváltás.:-)

Köszi!

Akkor a tájékoztatóban nem arról van szó, hogy valami adalék is kell az olajba plusszba? Csak az olaj bele és slussz?

A nívőcsavar a bal oldali féltengely mögött van, egy 13-as kulcsnyílású csavar. Alulról nehezen látható, inkább kitapogatható, csillagkulccsal prímán lazítható.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm, valamelyik nap kipróbálom.

Zsír jó akkor neki? Vagy láncspray (nagy tapadású zsíros cucc)

Szilikonzsír. :lol: Nem biztos, hogy minden olajálló ott.

Köszi!

Akkor a tájékoztatóban nem arról van szó, hogy valami adalék is kell az olajba plusszba? Csak az olaj bele és slussz?

A nívőcsavar a bal oldali féltengely mögött van, egy 13-as kulcsnyílású csavar. Alulról nehezen látható, inkább kitapogatható, csillagkulccsal prímán lazítható.

Gyári GM manuál váltó olaj kell, semmi adalék.

Ha a szintellenőrzés hasonló, mint az F astránál, akkor a nívó csavar szintjétől számítva -2cm-rel kell lentebb lennie az ideális szintnek.

Link to comment
Megosztás:

Szilikonzsír. :lol: Nem biztos, hogy minden olajálló ott.

Gyári GM manuál váltó olaj kell, semmi adalék.

Ha a szintellenőrzés hasonló, mint az F astránál, akkor a nívó csavar szintjétől számítva -2cm-rel kell lentebb lennie az ideális szintnek.

Pufff...ez megint új...ez komoly? Meg mertem volna esküdni, a nívó csavar azért nívó csavar, mert nívót jelez.

Link to comment
Megosztás:

Pufff...ez megint új...ez komoly? Meg mertem volna esküdni, a nívó csavar azért nívó csavar, mert nívót jelez.

Nekem addig töltötték féltengely szimering cserekor, s mondták is, hogy gyárilag nem töltik a nívó csavarig. De akkor én sem látom sok értelmét.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Azt tudja esetleg valaki ,hogy Y17dt-be meddig kell lennie a váltó olajnak? "Így csináld" szerint a nívó csavar lyukának az alsó részéig kell lennie,tehát ha már folyik ki a lyuk alsó szélén,akkor van szinten,de az a 68Le dieselre vonatkozik,Y17dt-ről nem ír semmit.

Köszönöm előre is a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Azt tudja esetleg valaki ,hogy Y17dt-be meddig kell lennie a váltó olajnak? "Így csináld" szerint a nívó csavar lyukának az alsó részéig kell lennie,tehát ha már folyik ki a lyuk alsó szélén,akkor van szinten,de az a 68Le dieselre vonatkozik,Y17dt-ről nem ír semmit.

Köszönöm előre is a segítséget!

Ha van rajt nívócsavar, akkor gondolom ugyanúgy... Ha kicsit több benne biztos nem lehet gondja a váltónak.

Link to comment
Megosztás:

Gyári GM manuál váltó olaj kell, semmi adalék.

Ha a szintellenőrzés hasonló, mint az F astránál, akkor a nívó csavar szintjétől számítva -2cm-rel kell lentebb lennie az ideális szintnek.

J0hnny én azt csináltam amit anno te is:-)

A 2 liter fixen rá és kész :D

Megcsináltam a cserét. Szerintem ez a nívó -2cm értelmetlen. Lenn volt a dekni, belekukkantottam az olajtérbe, s a nívó furat alja így is alatta van a féltengely szimmering alsó vonalától, s a bő másfél liter is csak így fér bele.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.