imy Elküldve Augusztus6, 2011 Megoszt Elküldve Augusztus6, 2011 T szopcsi13! Castrol Magnatec C3 5W-40 lesz az. Arra tudod a választ, hogy a résszintetikus olajra miért adják meg a dexos2 minősítést, amikor az egyik kritérium az, hogy szintetikus lehet az olaj? Link to comment Megosztás: More sharing options...
mantec Elküldve Augusztus7, 2011 Megoszt Elküldve Augusztus7, 2011 T imy! Nincs ilyen kritérium. A Fuchs oldalán aki írta a szöveget még igazat írt, aki gépelte az már nem értette, hogy mit gépelt. Rosszul központozta a szöveget. Így születhetett az említett tárgyi tévedés. A GM Dexos 2 jóváhagyású motorolaj alapolaja API Group III-as hidrokrakk (HC) olaj vagy API Group IV szintetikus (polyalfaolefin, észter). Link to comment Megosztás: More sharing options...
Konkesz Elküldve Augusztus8, 2011 Megoszt Elküldve Augusztus8, 2011 A GM Dexos 2 jóváhagyású motorolaj alapolaja API Group III-as hidrokrakk (HC) olaj vagy API Group IV szintetikus (polyalfaolefin, észter). Ezek fényében remélem nem valami kóficot töltögetek immár 30.000 km óta a GT1 Pro Flex személyében. :D Ne akarja megüttetni magát aki ezt a krikk-krakkolásos kókányolást kitalálta valaha is. :) Meg a másik dolog: akkor ezek szerint 50-50, hogy HC-s vagy polyalfaolefin, észter alapolajú? Barokkos túlzások ezek már tényleg komolyan mondom nem tudok már mit hinni. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Laci-Hun Elküldve Augusztus11, 2011 Megoszt Elküldve Augusztus11, 2011 Sziasztok Astra G 2.0 DTi 16 v 2003-as, az a kérdésem,hogy ez az olaj jó lenne-e Castrol magnatec 5w-30 C3. Link to comment Megosztás: More sharing options...
mantec Elküldve Augusztus11, 2011 Megoszt Elküldve Augusztus11, 2011 T Laci-Hun! Castrol Magnatec C3 5W-30 motorolaj nincs. A BP konszernnek az alábbi GM (Opel) jóváhagyással rendelkező motorolajai vannak: - GM-LL-A-025: Aral SuperTronic G 0W-30, bp Visco 7000 M 0W-30, Castrol Edge 0W-30, - GM Dexos 2: Castrol Magnatec C3 5W-40, Castrol EDGE Professional OE 5W-30, Castrol Magnatec Professional MP 5W-30. Link to comment Megosztás: More sharing options...
haaa Elküldve Augusztus12, 2011 Megoszt Elküldve Augusztus12, 2011 Hello! Tegnap cseréltem olajat...3,5 litert töltöttem a motorba. Ma reggel megnéztem a szintet és hát túl sokat mutat, a maximumon felül van elvileg. Kérdésem, - hogy engedjek e le belőle? - mit okozhat ha túl sok olaj van egy motorban? - mennyi a gyári adat egy X16XEL típusú ecotec motorba töltendő olajmennyiségről? köszi!!!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
szopcsi13 Elküldve Augusztus12, 2011 Megoszt Elküldve Augusztus12, 2011 Hello! Tegnap cseréltem olajat...3,5 litert töltöttem a motorba. Ma reggel megnéztem a szintet és hát túl sokat mutat, a maximumon felül van elvileg. Kérdésem, - hogy engedjek e le belőle? - mit okozhat ha túl sok olaj van egy motorban? - mennyi a gyári adat egy X16XEL típusú ecotec motorba töltendő olajmennyiségről? köszi!!!! Hello! - leengedni az olajleeresztőn tudsz, alul, -ha leállítás után öntötted fel, akkor elképzelhető, hogy bizonyos járatokban maradt olaj, ami reggelre szépen visszafolyt. Cserénél nem a mennyiséget szoktuk nézni, hanem a nívót. (Én engednék le belőle) -Ezt nem tudom. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Augusztus12, 2011 Megoszt Elküldve Augusztus12, 2011 Hello! Tegnap cseréltem olajat...3,5 litert töltöttem a motorba. Ma reggel megnéztem a szintet és hát túl sokat mutat, a maximumon felül van elvileg. Kérdésem, - hogy engedjek e le belőle? - mit okozhat ha túl sok olaj van egy motorban? - mennyi a gyári adat egy X16XEL típusú ecotec motorba töltendő olajmennyiségről? köszi!!!! Én a Z14XEP-be 3l-t szoktam önteni, ilyenkor 2-esen van a nívó pálca. Nekem amikor az opelszervizben túlöntötték (4l olajat tettek bele), akkor a nívó pálca helyére egy csövet dugtak, s valami szívó berendezéssel szívták ki.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Korzika Elküldve Augusztus12, 2011 Megoszt Elküldve Augusztus12, 2011 Hello! Tegnap cseréltem olajat...3,5 litert töltöttem a motorba. Ma reggel megnéztem a szintet és hát túl sokat mutat, a maximumon felül van elvileg. Kérdésem, - hogy engedjek e le belőle? - mit okozhat ha túl sok olaj van egy motorban? - mennyi a gyári adat egy X16XEL típusú ecotec motorba töltendő olajmennyiségről? köszi!!!! 1.ahogy Szopcsi is mondta ,alul.(nem felül szívószállal :) ,mint a multkor valaki) 2.Kinyomja a szimeringeken,ami nem jó. 3.Jól csináltad,mert 3,5 liter a feltöltési mennyiség,de ez ugye egy teljesen száraz motorra vonatkozik.Olajcserekor viszont mindig marad benne pár deci itt-ott.Ne úgy csináld az olajcserét,hogy egyszerre beleöntöd a 3,5 litert,hanem úgy ,hogy önts bele 2,5-3 litert hagyd lefolyni és utána ellenőrízd az olajszintet. Link to comment Megosztás: More sharing options...
szopcsi13 Elküldve Augusztus12, 2011 Megoszt Elküldve Augusztus12, 2011 1.ahogy Szopcsi is mondta ,alul.(nem felül szívószállal :) ,mint a multkor valaki) 2.Kinyomja a szimeringeken,ami nem jó. 3.Jól csináltad,mert 3,5 liter a feltöltési mennyiség,de ez ugye egy teljesen száraz motorra vonatkozik.Olajcserekor viszont mindig marad benne pár deci itt-ott.Ne úgy csináld az olajcserét,hogy egyszerre beleöntöd a 3,5 litert,hanem úgy ,hogy önts bele 2,5-3 litert hagyd lefolyni és utána ellenőrízd az olajszintet. Erre emlékszem! Nem nagyon akarta a cartárs elmondani, hogy történt a"baleset"! :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
PGA Elküldve Augusztus12, 2011 Megoszt Elküldve Augusztus12, 2011 Nem kell alul leereszteni, összefröcskölni mindent. A nívópálca helyére egy vékony gumicsövet kell ledugni, annak a végére meg egy fecskendő, így nem tud beleesni. Pár szívással le lehet szippantani a felesleget. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Augusztus12, 2011 Megoszt Elküldve Augusztus12, 2011 Nem kell alul leereszteni, összefröcskölni mindent. A nívópálca helyére egy vékony gumicsövet kell ledugni, annak a végére meg egy fecskendő, így nem tud beleesni. Pár szívással le lehet szippantani a felesleget. Én is ezt mondom, de nem akarnak nekem hinni... szervizben is úgy csinálták (habár ott meg beleöntöttek 4l olajat, szóval ott hibáztak) Link to comment Megosztás: More sharing options...
szopcsi13 Elküldve Augusztus12, 2011 Megoszt Elküldve Augusztus12, 2011 Én is ezt mondom, de nem akarnak nekem hinni... szervizben is úgy csinálták (habár ott meg beleöntöttek 4l olajat, szóval ott hibáztak) Ha tuti nem tud beleesni, akkor jó úgy is, persze. De én nem szívesen dugdosok semmit a motorba. Link to comment Megosztás: More sharing options...
haaa Elküldve Augusztus12, 2011 Megoszt Elküldve Augusztus12, 2011 Köszönöm a sok választ! Valamelyik megoldással leengedek belőle. Kb. 60 km-t ment így, hogy kicsit sok volt az olaj. Remélem nem okozott kárt! Link to comment Megosztás: More sharing options...
csicsó Elküldve Augusztus12, 2011 Megoszt Elküldve Augusztus12, 2011 Sziasztok! Új vagyok a fórumon,mert most vásároltam az Astrámat amely 1999 03.havi 1.6 8V X16SZR motorkódú sedan Kintről hozott Elegance felszereltségű és 114000km-t futott Elsőként motorolajat szeretnék cserélni ebbe kérném a segítségeteket,milyen viszkozitású,teljesítményszintű a belevaló A váltóban is lecserélném ha segitetek köszi a segítséget Link to comment Megosztás: More sharing options...
Korzika Elküldve Augusztus12, 2011 Megoszt Elküldve Augusztus12, 2011 Sziasztok! Új vagyok a fórumon,mert most vásároltam az Astrámat amely 1999 03.havi 1.6 8V X16SZR motorkódú sedan Kintről hozott Elegance felszereltségű és 114000km-t futott Elsőként motorolajat szeretnék cserélni ebbe kérném a segítségeteket,milyen viszkozitású,teljesítményszintű a belevaló A váltóban is lecserélném ha segitetek köszi a segítséget Szia,sok szerencsét hozzá! 10W40 olaj kell bele. 12 éves és 114 ezer km :) ?Biztos ez? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest Endy Elküldve Augusztus12, 2011 Megoszt Elküldve Augusztus12, 2011 Sziasztok! Új vagyok a fórumon,mert most vásároltam az Astrámat amely 1999 03.havi 1.6 8V X16SZR motorkódú sedan Kintről hozott Elegance felszereltségű és 114000km-t futott Elsőként motorolajat szeretnék cserélni ebbe kérném a segítségeteket,milyen viszkozitású,teljesítményszintű a belevaló A váltóban is lecserélném ha segitetek köszi a segítséget Né mán"! Megint egy bátor kolléga :) , aki 75 lóval akarja legyőzni a gravitációt. Bocs, ezt viccnek szántam. Szerintem bármilyen 10w-s olajat beleönthetsz. Ennek a motornak nemigen volt különösebb olajigénye, amikor kijött. Ha volt, javítsatok ki! Link to comment Megosztás: More sharing options...
csicsó Elküldve Augusztus13, 2011 Megoszt Elküldve Augusztus13, 2011 Né mán"! Megint egy bátor kolléga :) , aki 75 lóval akarja legyőzni a gravitációt. Bocs, ezt viccnek szántam. Szerintem bármilyen 10w-s olajat beleönthetsz. Ennek a motornak nemigen volt különösebb olajigénye, amikor kijött. Ha volt, javítsatok ki! Úgy hallottam,olvastam ez az egyik legkiforrottabb,legtartósabb motor az Astrákban,meg egyébként is családos vagyok nem akarok száguldozni már,ezt már megtettem 10-15 évvel ezelőtt,az 1.4 16V sem nyomatékosabb a 114 ezer km valósnak tűnik a belső térben nincs semmi elkopva(váltószoknya sem szakadt,kormány se kopott nagyon)a motortérben még lógnak a szerviz időpontot jelző cimkék(6 évesen 72 ezer km,10 évesen 98 ezer km) A váltóba milyen olajat tegyek?Lehet egyátalán cserélni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Konkesz Elküldve Augusztus13, 2011 Megoszt Elküldve Augusztus13, 2011 A váltóba milyen olajat tegyek?Lehet egyátalán cserélni? Na ez engem is érdekelne, hogy a váltóban kell-e egyáltalán cserélni, mert 180. ezernél jár az én gépsárkányom is. OFF: Csicsó, te nem Vásárhelyi vagy véletlenül? :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Korzika Elküldve Augusztus13, 2011 Megoszt Elküldve Augusztus13, 2011 75W85 vagy 75 W90 váltóműolaj(gyári vagy jobb) megy bele(gépkönyvben benne van) ,pontos idő vagy km. intervallum nem tudom,hogy van-e,de biztos nem árt cserélni 100 ezer km. után. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Augusztus13, 2011 Megoszt Elküldve Augusztus13, 2011 A kézi váltókban élettartam-olaj van, nem kell cserélni csak ha meg volt bontva a váltó (de akkor meg úgyis kifolyik belőle, szóval olyankor muszáj), de persze önszorgalomból cserélheted, ártani nem ártasz vele. Link to comment Megosztás: More sharing options...
csicsó Elküldve Augusztus13, 2011 Megoszt Elküldve Augusztus13, 2011 Na ez engem is érdekelne, hogy a váltóban kell-e egyáltalán cserélni, mert 180. ezernél jár az én gépsárkányom is. OFF: Csicsó, te nem Vásárhelyi vagy véletlenül? :) székesfehérvári vagyok Link to comment Megosztás: More sharing options...
Konkesz Elküldve Augusztus13, 2011 Megoszt Elküldve Augusztus13, 2011 A kézi váltókban élettartam-olaj van, nem kell cserélni csak ha meg volt bontva a váltó (de akkor meg úgyis kifolyik belőle, szóval olyankor muszáj), de persze önszorgalomból cserélheted, ártani nem ártasz vele. Köszi, azt hallottam, ha nincs megbontva, akkor nem kell. Másvalakitől pedig azt, hogy "élettartam" kb. 200.000 km, de akkor ok, inkább nem nyúlok én sem hozzá. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Konkesz Elküldve Augusztus13, 2011 Megoszt Elküldve Augusztus13, 2011 székesfehérvári vagyok Köszi, akkor csak a neved volt ismerős. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
szopcsi13 Elküldve Augusztus13, 2011 Megoszt Elküldve Augusztus13, 2011 Na ez engem is érdekelne, hogy a váltóban kell-e egyáltalán cserélni, mert 180. ezernél jár az én gépsárkányom is. OFF: Csicsó, te nem Vásárhelyi vagy véletlenül? :) Szerintem leengedő nyílás sincs rajta, csak úgy tudod leereszteni, ha lebontod a szerelődeknit. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts