imy Elküldve Június15, 2011 Megoszt Elküldve Június15, 2011 T BA3! A Castrol Edge 5W-30 az alábbi -ágazati: ACEA A3/B3-07, A3/B4-07, C3-08; API SM/CF -gyártóművi: BMW LL04; MB 229.51; Porsche A40; Renault RN0700/0710; VW 502 00/505 00 jóváhagyásokkal rendelkezik. Ilyen követelményű autókba használható. GM követelmények teljesítésére nem vizsgálták. A BP a GM követelményt a Castrol Edge 0W-30-as olajával is teljesíti. Eme gépjármű fejlesztése már megtörtént. A gépjárműbe használható olajoké is. Felesleges és elkerülhető kockázatot vállalsz fel. :D :D :D :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zachi Elküldve Június15, 2011 Megoszt Elküldve Június15, 2011 ... Felesleges és elkerülhető kockázatot vállalsz fel. Minden tiszteletem a tiéd, de az ilyen teleshopos, PR-os "nesze semmi fogd meg jól" frázis helyett tudnál valami konkrétummal előállni. Úgy tűnik a viszkozitási értékek figyelembevételével a GM minősítés hiánya garanciaidőn túli autó esetén még senkit nem riasztott el. Link to comment Megosztás: More sharing options...
mantec Elküldve Június15, 2011 Megoszt Elküldve Június15, 2011 T Zachi! Mi a kérdés? Link to comment Megosztás: More sharing options...
PGA Elküldve Június15, 2011 Megoszt Elküldve Június15, 2011 Minden tiszteletem a tiéd, de az ilyen teleshopos, PR-os "nesze semmi fogd meg jól" frázis helyett tudnál valami konkrétummal előállni. Úgy tűnik a viszkozitási értékek figyelembevételével a GM minősítés hiánya garanciaidőn túli autó esetén még senkit nem riasztott el. Nem akarom mantec-et védeni (nincs rászorulva), de saját tapasztalatból szeretnék hozzátenni valamit a GM minősítéshez: Talán emlékeztek páran, hogy tavaly év elején volt egy motorgenerálom, a dugattyútetőre felrakódott koksz felizzása miatt. Az ezt megelőző időben 10W40-es, MoS2-adalékos, GM minősítés nélküli Fuchs olajat használtam már jó ideje. A motor kb. 3 deci olajat csipegetett / 1000 km. A felrakódásban biztosan közrejátszott a hajtás nélküli sok hideg városi üzem is, de abban is biztos vagyok, hogy a nem megfelelő összetételű (+szilárd adalék) olaj is szépen lassan, menet közben észrevétlenül megtette a hatását... Bár már beszéltünk róla régebben, hogy a minősítések körül is sok a kavarás, meg marketing, meg sok minden a pénzről is szól, de azért én még (naivan) feltételezem, hogy pl. a GM minősítés mögött van valódi tartalom, az ilyen olajban tényleg vannak olyan összetevők, amik például csökkentik a koksz/koromképződést, és valóban figyelembe vették velük az adott motorok karakterisztikáját. A kiemelt olajtopikban azért választék is van bőven, nem kell nagyítóval keresni a minősített olajokat. Az meg, hogy pl. bármelyik szerelő vagy szerviz, mit ajánl, az aztán tényleg csak az ő üzleti érdeke, és sokszor semmi köze a műszaki elvárásokhoz. Mindenesetre én az afférom óta GM-LL..-t öntök bele, és nem spekulálok azon, hogy pl. Castrol Magnatec 10W40-et tegyek bele ócsóé, mer' az úgyis jó mindenbe... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zachi Elküldve Június15, 2011 Megoszt Elküldve Június15, 2011 T Zachi! Mi a kérdés? "Felesleges és elkerülhető kockázatot vállalsz fel." Mi a tartalom? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zachi Elküldve Június15, 2011 Megoszt Elküldve Június15, 2011 Nem akarom mantec-et védeni (nincs rászorulva), de saját tapasztalatból szeretnék hozzátenni valamit a GM minősítéshez: Talán emlékeztek páran, hogy tavaly év elején volt egy motorgenerálom, a dugattyútetőre felrakódott koksz felizzása miatt. Az ezt megelőző időben 10W40-es, MoS2-adalékos, GM minősítés nélküli Fuchs olajat használtam már jó ideje. A motor kb. 3 deci olajat csipegetett / 1000 km. A felrakódásban biztosan közrejátszott a hajtás nélküli sok hideg városi üzem is, de abban is biztos vagyok, hogy a nem megfelelő összetételű (+szilárd adalék) olaj is szépen lassan, menet közben észrevétlenül megtette a hatását... Bár már beszéltünk róla régebben, hogy a minősítések körül is sok a kavarás, meg marketing, meg sok minden a pénzről is szól, de azért én még (naivan) feltételezem, hogy pl. a GM minősítés mögött van valódi tartalom, az ilyen olajban tényleg vannak olyan összetevők, amik például csökkentik a koksz/koromképződést, és valóban figyelembe vették velük az adott motorok karakterisztikáját. A kiemelt olajtopikban azért választék is van bőven, nem kell nagyítóval keresni a minősített olajokat. Az meg, hogy pl. bármelyik szerelő vagy szerviz, mit ajánl, az aztán tényleg csak az ő üzleti érdeke, és sokszor semmi köze a műszaki elvárásokhoz. Mindenesetre én az afférom óta GM-LL..-t öntök bele, és nem spekulálok azon, hogy pl. Castrol Magnatec 10W40-et tegyek bele ócsóé, mer' az úgyis jó mindenbe... Eszem ágában sincs Mantecbe belekötni, csak végre valami konkrétum is elhangozhatna a minősítés megléte mellett. Ha az olajra fogod, akkor biztos nem a GM-LL ... minősítésen buktál, hanem a 10W40-en. Fuchs gyári töltés is volt de nem 10W40. A kérdés az, hogy pl. két 5W30 v. bármely más azonos viszkozitású olaj közül miért kéne a GM-LL... minősítésűt választani. Mi a különbség? Az egyik gyártó fizetett érte a GM-nek a másik meg inkább a BMW-nek? Link to comment Megosztás: More sharing options...
GH Elküldve Június15, 2011 Megoszt Elküldve Június15, 2011 Tegye fel a kezét aki kicserélné az 5w-30as EDGE-t az 5w-40es Magnatec-re, csak azért hogy rá legyen pecsételve a GM jóváhagyás... :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zachi Elküldve Június15, 2011 Megoszt Elküldve Június15, 2011 Tegye fel a kezét aki kicserélné az 5w-30as EDGE-t az 5w-40es Magnatec-re, csak azért hogy rá legyen pecsételve a GM jóváhagyás... :D Már majdnem érted! :D Inkább így: 5W30-as EDGE-t 5W30-as GM olajra. Csak a jóváhagyásban van különbség? Mi az a bizonyos "Felesleges és elkerülhető kockázat"? Link to comment Megosztás: More sharing options...
PGA Elküldve Június15, 2011 Megoszt Elküldve Június15, 2011 Eszem ágában sincs Mantecbe belekötni, csak végre valami konkrétum is elhangozhatna a minősítés megléte mellett. Ha az olajra fogod, akkor biztos nem a GM-LL ... minősítésen buktál, hanem a 10W40-en. Fuchs gyári töltés is volt de nem 10W40. A kérdés az, hogy pl. két 5W30 v. bármely más azonos viszkozitású olaj közül miért kéne a GM-LL... minősítésűt választani. Mi a különbség? Az egyik gyártó fizetett érte a GM-nek a másik meg inkább a BMW-nek? Megfordítanám a kérdést: miért ne GM-LL..-t töltsünk bele? Írtam fentebb, hogy ha az ember el meri hinni, hogy a minősítettekben tényleg megvannak az Opelmotor-specifikus összetevők, akkor mi kellhet még? Nem drágább, nem (sokkal) macerásabb a beszerzése, nem rosszabb, mint a nem minősített, akkor minek nyakaskodni? A legtöbb alkatrészre / folyadékokra általában a gyárit szoktuk itt a fórumon javasolni, miért kavar ez az olaj-kérdés mégis mindig vihart? Ettől függetlenül engem is érdekelnének a konkrét különbségek, de ez nem kutatható ki egyszerűen, ezek olajgyártói (bennfentes) információk, meg nem is biztos, hogy a tényektől sokkal okosabbak lennénk. A lefizetős mende-mondák persze nem növelik a bizalmat a minősítés értékét illetően. (Különben a saját esetemben a kokszképződés szerintem elsősorban a MoS2-adalékolásnak volt köszönhető.) Link to comment Megosztás: More sharing options...
GH Elküldve Június15, 2011 Megoszt Elküldve Június15, 2011 Már majdnem érted! :D Inkább így: 5W30-as EDGE-t 5W30-as GM olajra. Csak a jóváhagyásban van különbség? Mi az a bizonyos "Felesleges és elkerülhető kockázat"? Értem én enélkül is, csak mióta az eddig megköpködött Magnatec is megkapta a Dexos2-t azóta jó ezzel példálozni :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
GH Elküldve Június15, 2011 Megoszt Elküldve Június15, 2011 Megfordítanám a kérdést: miért ne GM-LL..-t töltsünk bele? Írtam fentebb, hogy ha az ember el meri hinni, hogy a minősítettekben tényleg megvannak az Opelmotor-specifikus összetevők, akkor mi kellhet még? Nem drágább, nem (sokkal) macerásabb a beszerzése, nem rosszabb, mint a nem minősített, akkor minek nyakaskodni? A legtöbb alkatrészre / folyadékokra általában a gyárit szoktuk itt a fórumon javasolni, miért kavar ez az olaj-kérdés mégis mindig vihart? Ettől függetlenül engem is érdekelnének a konkrét különbségek, de ez nem kutatható ki egyszerűen, ezek olajgyártói (bennfentes) információk, meg nem is biztos, hogy a tényektől sokkal okosabbak lennénk. A lefizetős mende-mondák persze nem növelik a bizalmat a minősítés értékét illetően. (Különben a saját esetemben a kokszképződés szerintem elsősorban a MoS2-adalékolásnak volt köszönhető.) Kapott egy flakont ingyen, ennyi. Öntse ki csak politikai okokból? :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
PGA Elküldve Június15, 2011 Megoszt Elküldve Június15, 2011 Kapott egy flakont ingyen, ennyi. Öntse ki csak politikai okokból? :D Mármint ki kapott mit? :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
GH Elküldve Június15, 2011 Megoszt Elküldve Június15, 2011 Mármint ki kapott mit? :D Ugye abból indultunk ki, hogy BA3 kollega kapott ajándékba egy 5w30-as EDGE olajat, és beletöltheti-e... Innen a szokásos lépésekkel eljutottunk oda, hogy ne töltse bele, bár azt ismét senki nem tudja érdemben igazolni semmivel hogy miért ne :D (még ha egy teszkós olajról lenne szó akkor rendben van, de így... :D ) PS: én szivesen átveszem ócsóért :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
PGA Elküldve Június15, 2011 Megoszt Elküldve Június15, 2011 Ugye abból indultunk ki, hogy BA3 kollega kapott ajándékba egy 5w30-as EDGE olajat, és beletöltheti-e... Innen a szokásos lépésekkel eljutottunk oda, hogy ne töltse bele, bár azt ismét senki nem tudja érdemben igazolni semmivel hogy miért ne :D (még ha egy teszkós olajról lenne szó akkor rendben van, de így... :D ) PS: én szivesen átveszem ócsóért :D Bocs', a vitaindító kérdésen már átsiklottam... :P Konkrétan BA3 cartárs helyében egy 10 ezres ciklust le mernék futni ezzel az olajjal, a minősítés hiánya ellenére is. Én a direkt olajkeresőkre / olajválasztókra értettem azt, hogy GM-LL...-t, dexos2-t keressenek, ebben az esetben látom értelmetlennek, hogy valaki szándékosan nem minősített olajat választ. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Június15, 2011 Megoszt Elküldve Június15, 2011 hát megint érdemes volt ma felkelni :D :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
GH Elküldve Június15, 2011 Megoszt Elküldve Június15, 2011 hát megint érdemes volt ma felkelni :D :D Valamit csinálni kell hogy felül legyen a topic :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
szopcsi13 Elküldve Június15, 2011 Megoszt Elküldve Június15, 2011 Ez a "Felesleges és elkerülhető kockázat" szerintem is erős volt egy kicsit. Nem, nem... nem ez a jó szó! Nevetséges! Link to comment Megosztás: More sharing options...
PGA Elküldve Június15, 2011 Megoszt Elküldve Június15, 2011 hát megint érdemes volt ma felkelni :D :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Korzika Elküldve Június15, 2011 Megoszt Elküldve Június15, 2011 http://kepfeltoltes.hu/thumb/110615/Belet_...s.hu_.jpg Hihihihi! :D Ez jóóóóó! Link to comment Megosztás: More sharing options...
BA3 Elküldve Június16, 2011 Megoszt Elküldve Június16, 2011 Sziasztok! "Örömmel" olvasom hogy milyen kisebb perpatvart sikerült akaratomon kívül okoznom a Castrol Edge 5W-30 -as kérdésemmel :D Akkor a vélemények alapján beletöltöm, hisz a szervizkönyv is a 0W30/40 és 5W30/40 négyes valamelyikét írja alternatívaként... Még egy fontos kérdésem lenne: idén én venném az olajszűrőt is az autóhoz, állítólag két féle méret van az Astrákhoz. Szerintetek melyik való az enyémbe, hol és milyent érdemes vennem? (Astra Classic II. Z14XEP, 2008-nyarán újonnan vásárolva) Link to comment Megosztás: More sharing options...
jaygab Elküldve Június16, 2011 Megoszt Elküldve Június16, 2011 Sziasztok! "Örömmel" olvasom hogy milyen kisebb perpatvart sikerült akaratomon kívül okoznom a Castrol Edge 5W-30 -as kérdésemmel :D Akkor a vélemények alapján beletöltöm, hisz a szervizkönyv is a 0W30/40 és 5W30/40 négyes valamelyikét írja alternatívaként... Még egy fontos kérdésem lenne: idén én venném az olajszűrőt is az autóhoz, állítólag két féle méret van az Astrákhoz. Szerintetek melyik való az enyémbe, hol és milyent érdemes vennem? (Astra Classic II. Z14XEP, 2008-nyarán újonnan vásárolva) a motorkód alapján kérd a GYÁRI szűrőt...hogy hol?...szinte bárhol, de a hentesnél azért ne próbálkozz :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Június17, 2011 Megoszt Elküldve Június17, 2011 Motoszám alapjàn vegyél szűrőt,ami nem azonos a motor kóddal. Mert valóban két fajta van.Sziasztok! "Örömmel" olvasom hogy milyen kisebb perpatvart sikerült akaratomon kívül okoznom a Castrol Edge 5W-30 -as kérdésemmel :D Akkor a vélemények alapján beletöltöm, hisz a szervizkönyv is a 0W30/40 és 5W30/40 négyes valamelyikét írja alternatívaként... Még egy fontos kérdésem lenne: idén én venném az olajszűrőt is az autóhoz, állítólag két féle méret van az Astrákhoz. Szerintetek melyik való az enyémbe, hol és milyent érdemes vennem? (Astra Classic II. Z14XEP, 2008-nyarán újonnan vásárolva) Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Június17, 2011 Megoszt Elküldve Június17, 2011 Sziasztok! "Örömmel" olvasom hogy milyen kisebb perpatvart sikerült akaratomon kívül okoznom a Castrol Edge 5W-30 -as kérdésemmel :D Akkor a vélemények alapján beletöltöm, hisz a szervizkönyv is a 0W30/40 és 5W30/40 négyes valamelyikét írja alternatívaként... Még egy fontos kérdésem lenne: idén én venném az olajszűrőt is az autóhoz, állítólag két féle méret van az Astrákhoz. Szerintetek melyik való az enyémbe, hol és milyent érdemes vennem? (Astra Classic II. Z14XEP, 2008-nyarán újonnan vásárolva) 19MA9234-ig a nagyobb átmérőjű, rövidebb 19MA9235-től a kisebb átmérőjű, hosszabb Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Június17, 2011 Megoszt Elküldve Június17, 2011 19MA9234-ig 0650307 19MA9235-től 5650359 Link to comment Megosztás: More sharing options...
jaygab Elküldve Június17, 2011 Megoszt Elküldve Június17, 2011 Motoszám alapjàn vegyél szűrőt,ami nem azonos a motor kóddal. Mert valóban két fajta van. motorszám igaz :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts