Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj, kenőanyag, hidraulika olaj, zsírok


julien

Recommended Posts

Üdv.

Olajat cseréltünk Z14XEP motorkódú Astrában, (meleg motorból este leengedve, szürő kivéve,reggel feltöltve)

Meglepetésemre 3L olaj (és beinditás hogy a szürő is megteljen) után a nivó pálca jelzés 3/4 nél van.

Az irodalom szerint 3.5 L kellene bele.

Nem gond, csak érdekes, kiváncsi vagyok másnál hogy van ez.

Ja, és vízszintes helyen csináltuk :D

Link to comment
Megosztás:

Üdv.

Olajat cseréltünk Z14XEP motorkódú Astrában, (meleg motorból este leengedve, szürő kivéve,reggel feltöltve)

Meglepetésemre 3L olaj (és beinditás hogy a szürő is megteljen) után a nivó pálca jelzés 3/4 nél van.

Az irodalom szerint 3.5 L kellene bele.

Nem gond, csak érdekes, kiváncsi vagyok másnál hogy van ez.

Ja, és vízszintes helyen csináltuk :D

2hete cseréltem, 3x1liter után nekem is jó volt.Rányomtam még fél litert,most a nívópálca nagyon a maxnál van...Én is rácsodálkoztam a dologra.

Link to comment
Megosztás:

2hete cseréltem, 3x1liter után nekem is jó volt.Rányomtam még fél litert,most a nívópálca nagyon a maxnál van...Én is rácsodálkoztam a dologra.

Akkor nem csak én lepödtem,... egyelöre igy marad , figyelem majd, lett 1l. bontatlan Castrol Edge-m, ha kell neki megkapja,ha nem, majd jövöre jó lesz

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lassan-lassan esedékes lenne a következő csere, most járok 9.000 km-nél az előző csere óta.

Egy körkérdésem lenne, legalább pörög a topik kicsit. :D

Ki hogy, mennyi időnként cseréli 1.7 CDTI-ben?

10 ezrenként az öregem szerint "hülyeség", már-már a ló túloldala, felesleges.

De múltkor lebukott az Öreg Róka, mert elárulta hogy ő úgy tolja az övébe, ( márkát nem írok, csak annyit hogy francia :D ) hogy 7500 után leereszti felét és visszatölti a maradékot újjal, 15000 után meg teljes csere + szűrő csere.

Ha jól emlékszem így mondta.

A tapasztalat és amiben egyet értünk az öregemmel: a 15 ezret futott ( Fuchs Titan GT1 Pro Flex 5W30 ) olaj már "elég jól kivan" , határeset, nem az szétfáradt olaj, de nem is mennék már azzal 5 ezret sem az is biztos.

Most kíváncsi lennék hogy néz ki 10 ezer után és ezek fényében cserélnék olajat a jövőben.

Szóval ez a nagy helyzet mostanság.

Várom a válaszotokat, köszi előre is.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lassan-lassan esedékes lenne a következő csere, most járok 9.000 km-nél az előző csere óta.

Hadd pörögjön :D

Én 17DTI-t hajtok és 10 ezrenként cserélek, ami nálam kicsit kevesebb, mint 1 év :D)) (hála a bringának).

Lehet, hogy felesleges, és az is lehet, hogyha havi 10-est menék, akkor nem cserélném havonta, de így kibírom.

Link to comment
Megosztás:

Hadd pörögjön :D

Én 17DTI-t hajtok és 10 ezrenként cserélek, ami nálam kicsit kevesebb, mint 1 év :D)) (hála a bringának).

Lehet, hogy felesleges, és az is lehet, hogyha havi 10-est menék, akkor nem cserélném havonta, de így kibírom.

Értelek, köszi.

Nekem évi 30 ezer kb., bár ez volt az első évem még, sőt nemsoká lesz külföldi út is, meg remélem jövőre is, akkor a második év lehet lesz 40 ezer km is / év. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lassan-lassan esedékes lenne a következő csere, most járok 9.000 km-nél az előző csere óta.

Egy körkérdésem lenne, legalább pörög a topik kicsit. :D

Nekem ugyan benzines a gép, de pár éve ráálltam a 10 ezrenkénti cserére.

Szerintem egyébként nem is feltétlenül a futás hossza az érdekes, hanem az, hogy pl. mennyi hideg üzem, indítgatás van. A sok hidegen járástól sokkal hamarabb elsavasodik-taknyosodik a bármilyen jó olaj is.

Itthon pl. nem jellemzőek a hosszú Autobahn-os tiszta menetek, az átlagpolgár sok kis rövid útra használja az autóját, úgyhogy rosszat biztos nem tesz ilyenkor a kiírtnál rövidebb intervallumú cserével. Persze a ló túloldalára se érdemes átesni.

Link to comment
Megosztás:

Ma olajat cseréltünk a kocsiban.Castrol Magnatec 10W40 ment bele,eddig is az volt.

Most egy kicsit túlhúztam a 10 ezer km-en,hogy minél frissebb olajjal

menjek majd ősszel a műszakira.

A műszakinak mi köze van az olajhoz, azt nem nézik, illetve miért kell ahhoz állítani? :D

Link to comment
Megosztás:

A műszakinak mi köze van az olajhoz, azt nem nézik, illetve miért kell ahhoz állítani? :D

Azért gondoltam,hogy frissebb olajjal megyek,mert mostmár ugye a zöldkártyát is a műszakival együtt

csinálják és hátha jelent valamit az ujabb olaj a károsanyag kibocsátás szempontjából.

A régebbi F Astrámmal ugyanis úgy jártam,hogy csak "kis segítséggel"ment át egyik évben

a zöldkártyán,a köv vizsgakor pedig friss olajjal és szűrőkkel simán vette az akadályt.Még én is

meglepődtem,már szóltam a szerelőnek,hogy lehet ismét segíteni kellene picit,de akkor nem

volt semmi baj vele.

Link to comment
Megosztás:

Azért gondoltam,hogy frissebb olajjal megyek,mert mostmár ugye a zöldkártyát is a műszakival együtt

csinálják és hátha jelent valamit az ujabb olaj a károsanyag kibocsátás szempontjából.

Na az már régen rossz, ha jelent valamit az olaj "állaga".

Link to comment
Megosztás:

Szerintem egyébként nem is feltétlenül a futás hossza az érdekes, hanem az, hogy pl. mennyi hideg üzem, indítgatás van. A sok hidegen járástól sokkal hamarabb elsavasodik-taknyosodik a bármilyen jó olaj is.

Egyetértek.

Télen főleg, de még most is azt csinálom, ha megyek melóba előtte mindig beugrok boltba/pékségbe, sose szoktam leállítani, hanem otthagyom addig hadd ketyegjen,( 2-3 perc ) nem indítgatom be, ( csak dízel, nem szereti a ki be kapcsot' ) és azt a közepes távot (25 km) 1 indítással meg tudom tenni otthon-melóhely között.

Sőt, amikor járkálok erre-arra, előfordul, hogy 4-5x is indítani köll, ezért nem is szoktam leálllítani, ha tudom hogy max 3-4 percen belül visszamegyek és megyek tovább, de a szemkontaktus ez idő alatt mindig megvan, nehogy valami kokettás indián egyszer megfújja mint a furulyát. :D

Link to comment
Megosztás:

Kíváncsi leszek 10e km-nél hogy néz majd ki az olaj.

Olaj leeresztő csavarből bármelyik jó?

Pontosabban: unix-on láttam 600 forintért + 300 forint a tömítés.

Kéne azt is néznem, mert kicsit taknyosodik a teknyő alja, de semmi komoly.

Hallottam 6 ezer forintért a gyárit...kabaré. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Új vagyok a fórumon most készülök olajcserére az autó 2005ös g astra 1.4 twinport. Kétféle olajat néztem ki ti melyiket javasoljátok? előzőleg 5w-40es volt benne.

Castrol Magnatec C3 5W-40 -- ez lenne az első versenyző

LIQUI MOLY Leichtlauf Special LL 5W-30 ez pedig a másik

Kérem a hozzáértőket válaszoljanak melyiket töltsem az autóba. pro kontra érvek is jöhetnek. Köszönöm:)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Új vagyok a fórumon most készülök olajcserére az autó 2005ös g astra 1.4 twinport. Kétféle olajat néztem ki ti melyiket javasoljátok? előzőleg 5w-40es volt benne.

Castrol Magnatec C3 5W-40 -- ez lenne az első versenyző

LIQUI MOLY Leichtlauf Special LL 5W-30 ez pedig a másik

Kérem a hozzáértőket válaszoljanak melyiket töltsem az autóba. pro kontra érvek is jöhetnek. Köszönöm:)

Úgy látom mindkettő benne van az ajánlott olajokban.Te is megnézheted a hasznos infók olajokról topikban.

Szerintem amelyik szimpatikusabb neked azt öntsd bele!Vagy akciós.

Vagy amelyiknek szebb a doboza! :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Új vagyok a fórumon most készülök olajcserére az autó 2005ös g astra 1.4 twinport. Kétféle olajat néztem ki ti melyiket javasoljátok? előzőleg 5w-40es volt benne.

Castrol Magnatec C3 5W-40 -- ez lenne az első versenyző

LIQUI MOLY Leichtlauf Special LL 5W-30 ez pedig a másik

Kérem a hozzáértőket válaszoljanak melyiket töltsem az autóba. pro kontra érvek is jöhetnek. Köszönöm:)

szerintem jó mindkettő .. :D ( köszi a semmit :D )

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! 2008 októberi a kocsim, 21e km van benne. Második szervizen Castrol Magnatec 10w-40-et öntöttek bele a márkaszervizben úgy, hogy jó egy centivel túl is töltötték. Nem igazán értettem, hogy miért ezt és ennyit kapott a gép. Addig nem is érdekelt igazán a dolog, de már figyelek mindenre. Ennek a fórumnak hála, sok infót kaptam - köszönet érte - amit igyekszek hasznosítani. Lényeg az, hogy olajcserét csináltam, most a GM 5w-30 olaj dolgozik a gépben, van benne kb 1700 km. Tapasztalatom szerint simán jár a motor, csendes, könnyedén kapja a fordulatot. Remélem nem csináltam nagy hülyeséget, de 10w-40-es olajat nem ír a gépkönyv sehol, akkor miért rak bele márkaszervíz ilyet? Mindezt 17e km környékén egy új motor esetében? :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.