Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj, kenőanyag, hidraulika olaj, zsírok


julien

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
Sziasztok,

Csak érdekességképpen osztom meg (nem olaj témát szeretnék nyitni). Új flakonba került a castrol magnatec olaj és kicsit kivert a víz olajcsere után amikor elolvastam, de aztán kis böngészés után megállapítottam, hogy igen, ez valóban benzines autókba való. Ajánlom a "PART syntetic" felirat alatti részt a kinagyított képen:

CM 10w40

Ez édes!

Nincs GM minősítése!? <_<

Link to comment
Megosztás:

T Zachi!

Hát ez (khm...) "barokkos túlzás".

Mit mondana ez a "kreatív" a GM Dexos 2 motorolajról:

a jövőből hozták időugrással a marslakók?

Mondjuk a Zachi által beillesztett linken (illetve az ott szereplő képen) az sincs feltüntetve hogy a régebbi GM-LL-A 025, illetve GM-LL-B 025 minősítése meglenne, ez pedig azért felettébb furcsa egy GM által forgalmazott olajtól...

Persze lehet hogy ettől még megvan, de akkor a link nem túl informatív, nem igazán segíti a tájékozódást, legalábbis azon laikusoknak nem, akik nem értenek a témához, de szeretnék betartani az előírásokat és ennek megfelelő olajat venni az autóba, viszont netről informálódnak. Részükről felmerülhet az abszurdnak tűnő kérdés ezen link láttán hogy "vehetek-e GM olajat a GM autómba?" :D

Link to comment
Megosztás:

Halihó Embörök!

Végre mindenki megjelent, pörög a totyik.

Nem tudom Ti hogy vagytok vele de ahogy nézem a belinkelt GM olajokat meg az árakat, szerintem inkább fáradt olaj kategóriába lehetne a feltüntetett árak szerint sorolni őket. :D

800 valahány pittó egy littyó olaj?

A GM dexos2-es is 1450 forint / littyó.

Nem tudom de egy GM 5w30 ( dexos2-es ) ami viszonylag újnak számít csak ennyi lenne?

De vajon mért pont az olaj az ilyen olcsó? :D

Én maradi vagyok, inkább Fuchs-olok. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Mondjuk a Zachi által beillesztett linken (illetve az ott szereplő képen) az sincs feltüntetve hogy a régebbi GM-LL-A 025, illetve GM-LL-B 025 minősítése meglenne, ez pedig azért felettébb furcsa egy GM által forgalmazott olajtól...

Persze lehet hogy ettől még megvan, de akkor a link nem túl informatív, nem igazán segíti a tájékozódást, legalábbis azon laikusoknak nem, akik nem értenek a témához, de szeretnék betartani az előírásokat és ennek megfelelő olajat venni az autóba, viszont netről informálódnak. Részükről felmerülhet az abszurdnak tűnő kérdés ezen link láttán hogy "vehetek-e GM olajat a GM autómba?" :D

Sziasztok!

Annak idején én töltöttem fel a megrendelőnek az említett leírást (opel hivatalos oldalán angolul megtalálható leírás alapján) a GM 10w-40-es olajhoz. Ezúton szeretném megköszönni, hogy többen megemlítettétek és ezzel felhívtátok a figyelmem, hogy zavaró számotokra a leírás, ezért az itt olvasott igényeknek megfelelően át is javítottam.

Az említett GM minősítéseknek valóban nem felel meg félszintetikus olaj mivoltából ( általában teljesen szintetikus olajok felelnek meg). A két minősítéssel egyébként a 2002 után gyártott opel autóknál találkozhatunk. Ebből kifolyólag ez az olaj 2002 előtt gyártott típusokhoz használható, ahol pedig a két minősítés szerepel előírásként azokhoz a modellekhez már nem javasolt.

Mégegyszer köszönöm az itt olvasott véleményeket, és szívesen veszem a további kritikákat, javaslatokat is.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Csak néhány oldalt olvastam vissza, de ott nem találtam a választ, így tanácsot kérnék, ha segítenétek. Adott egy 1,4 16szelepes 2009-es gyártású G Astra. 2 év alatt 18e Km került bele, és az sem gyilkolva. Most lenne a 2. éves kötelező szerviz, mire Miskolcon kaptam egy 47.500-as ajánlatot. Ezen ledöbbentem, úgyhogy inkább megveszek magamnak mindent (olaj, olajszűrő, pollenszűrő, esetleg levegőszűrő) és beviszem egy nem Opel szervizbe, így nem kicsit fog kevesebbe kerülni. Persze arra figyelek, hogy pecsételős komoly cég legyen. Szeretnék két javasolt olajat hallani tőletek 5W40-esben, ami jobb lehet, mint a gyári GM olaj. Nekem, mielőtt kihoztam a szalonból sosem volt opelem, de azóta sem tudom megszokni, hogy az utastérben 3000-es fordulat felett nagyon erősen hallatszik a motorhang, és ugye gyárilag nincs a tűzfalon zajszigetelés. Tehát ha függ a motor hangja az olajtól, akkor nem érdekel az ár, veszem azt, amivel akár egy kicsit is csendesebb...Ha az olajnak ez nem függvénye, akkor is mondjátok, melyik 5W40-es olaj a legjobb az autónak (zömében város közlekedés, néha külterület, havi 700km) ?

Köszi előre is!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Csak néhány oldalt olvastam vissza, de ott nem találtam a választ, így tanácsot kérnék, ha segítenétek. Adott egy 1,4 16szelepes 2009-es gyártású G Astra. 2 év alatt 18e Km került bele, és az sem gyilkolva. Most lenne a 2. éves kötelező szerviz, mire Miskolcon kaptam egy 47.500-as ajánlatot. Ezen ledöbbentem, úgyhogy inkább megveszek magamnak mindent (olaj, olajszűrő, pollenszűrő, esetleg levegőszűrő) és beviszem egy nem Opel szervizbe, így nem kicsit fog kevesebbe kerülni. Persze arra figyelek, hogy pecsételős komoly cég legyen. Szeretnék két javasolt olajat hallani tőletek 5W40-esben, ami jobb lehet, mint a gyári GM olaj. Nekem, mielőtt kihoztam a szalonból sosem volt opelem, de azóta sem tudom megszokni, hogy az utastérben 3000-es fordulat felett nagyon erősen hallatszik a motorhang, és ugye gyárilag nincs a tűzfalon zajszigetelés. Tehát ha függ a motor hangja az olajtól, akkor nem érdekel az ár, veszem azt, amivel akár egy kicsit is csendesebb...Ha az olajnak ez nem függvénye, akkor is mondjátok, melyik 5W40-es olaj a legjobb az autónak (zömében város közlekedés, néha külterület, havi 700km) ?

Köszi előre is!

5W40 nem való bele...

De ott van a G-Astra Topik tetején a kiemeltek között, hogy mi való bele, az összes olaj ki van listázva ami teljesíti a gyárit, így nem értem ezeket a kérdéseket...

Szerintem nem függ az olajtól a hangja az olajtól, a GM pedig egy jó árú és jó minőségű olaj, én azt választom!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Csak néhány oldalt olvastam vissza, de ott nem találtam a választ, így tanácsot kérnék, ha segítenétek. Adott egy 1,4 16szelepes 2009-es gyártású G Astra. 2 év alatt 18e Km került bele, és az sem gyilkolva. Most lenne a 2. éves kötelező szerviz, mire Miskolcon kaptam egy 47.500-as ajánlatot. Ezen ledöbbentem, úgyhogy inkább megveszek magamnak mindent (olaj, olajszűrő, pollenszűrő, esetleg levegőszűrő) és beviszem egy nem Opel szervizbe, így nem kicsit fog kevesebbe kerülni. Persze arra figyelek, hogy pecsételős komoly cég legyen. Szeretnék két javasolt olajat hallani tőletek 5W40-esben, ami jobb lehet, mint a gyári GM olaj. Nekem, mielőtt kihoztam a szalonból sosem volt opelem, de azóta sem tudom megszokni, hogy az utastérben 3000-es fordulat felett nagyon erősen hallatszik a motorhang, és ugye gyárilag nincs a tűzfalon zajszigetelés. Tehát ha függ a motor hangja az olajtól, akkor nem érdekel az ár, veszem azt, amivel akár egy kicsit is csendesebb...Ha az olajnak ez nem függvénye, akkor is mondjátok, melyik 5W40-es olaj a legjobb az autónak (zömében város közlekedés, néha külterület, havi 700km) ?

Köszi előre is!

Mindenképpen valami jó minőségű 5w30 vagy 0w30-ast vegyél, bár vitára ad okot kinek mi a jó minőségű a GM-től kezdve a Castrol-on át a Valvoline, Fuchs és sorolhatnám, kinek mi vált be stb.

Mivel írtad azt is, hogy zömében városban közlekedsz, ezért a sok hidegindítás miatt különösen fontos, hogy az ötnegyvenes helyett mindenképpen 5W30-ast válassz, mert a szegény ötnegyvenes nem nagyon képes megbírkózni a hidegindítási nyűgökkel.

A lényeg a lényeg, majd jönnek itt tapasztaltabb rókák is Ők, majd útba igazítanak és ellátnak jó és hasznos tanácsokkal. :D

Én személy szerint Fuchs Titan GT1 Pro Flex 5W30-ast kenőcsölök a gépembe, az jó a tiédbe is :lol:

A hangra én azt mondom, hogy igen számít: mondjuk egy 10W40-es után, ( amit egy nagyokos szerelő ajánlott nekem hogy mennyire jó az én 140.000 km-t futott 2007-es gépembe ) egy 5W30-as olajjal egyenletesebb lesz a hangja.

Mielőtt bemelegedett volna üzemire addig elég jó röfögős-traktoros hangokat nyomott a 10W-40-essel, gyorsan le is cseréltem 7500 km után, mióta ide regisztráltam be. :D

De a tuti és legegyszerűbb módszer ezen felül még a motorháztető betét beszerzése 5 ezerért innen, nekem bevált. :)

Link to comment
Megosztás:

A hangra én azt mondom, hogy igen számít: mondjuk egy 10W40-es után, ( amit egy nagyokos szerelő ajánlott nekem hogy mennyire jó az én 140.000 km-t futott 2007-es gépembe ) egy 5W30-as olajjal egyenletesebb lesz a hangja.

Mielőtt bemelegedett volna üzemire addig elég jó röfögős-traktoros hangokat nyomott a 10W-40-essel, gyorsan le is cseréltem 7500 km után, mióta ide regisztráltam be. :D

De a tuti és legegyszerűbb módszer ezen felül még a motorháztető betét beszerzése 5 ezerért innen, nekem bevált. :lol:

Egyetértek. Nekem a Valvoline előtt 10w40-es gm volt benne. Össze nem lehet hasonlítani a hangját... A GM-el indítás után kopogott, mint a traktor. Most szépen egyenletesen jár....

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.