Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
1. A politikához, focihoz, olajhoz mindenki ért. :lol:

2. Ha követni akarod az előírásokat: GM-LL-B-025, lásd kiemelt olajtopikban szereplő olajok.

3. Ha nem akarod követni az előírásokat: szabad a pálya. :D

Bocsánat, de szájbarágósabban kérném, ha szabad!:-)

Ez az első dízel autóm: 150.000 km az sokat futott, kopott és ezért 10W 40 vagy 2001 modellévtől kategória ás akkor 0W... és 5W...?

(Eddig egy öreg vwt2-t hajtottam, az gyakorlatilag elmegy olaj nélkül is, meg botonddal, de ettől az "új" opeltől félek, nehogy eltoljam egy ilyen apró hülyeséggel-bocs ha túlóvatoskodom...

Elküldve
Bocsánat, de szájbarágósabban kérném, ha szabad!:-)

Ez az első dízel autóm: 150.000 km az sokat futott, kopott és ezért 10W 40 vagy 2001 modellévtől kategória ás akkor 0W... és 5W...?

(Eddig egy öreg vwt2-t hajtottam, az gyakorlatilag elmegy olaj nélkül is, meg botonddal, de ettől az "új" opeltől félek, nehogy eltoljam egy ilyen apró hülyeséggel-bocs ha túlóvatoskodom...

Szia!

A gyártói előírás a GM-LL-B-025, ezt tartsd be. Nem írtad, hogy eddig milyen oil volt benne és hogy csipegette-e. Szerintem 5W-30 jobb lehet (pld. GM).

Elküldve
Szia!

A gyártói előírás a GM-LL-B-025, ezt tartsd be. Nem írtad, hogy eddig milyen oil volt benne és hogy csipegette-e. Szerintem 5W-30 jobb lehet (pld. GM).

Köszönöm!

Nemrég vettem, passzolom, hogy milyen olaj volt benne és hogy eszi-e, a pálcán most határozottan min jelet mutat, és sajnos azt sem tudom, hogy mikor cserélték utoljára.:-(

Elküldve

T tgabika76!

Ez egy közkeletű tévedés, hogy az olajfogyást a más viszkozitású motorolaj megállítja.

Nincs folyékony autószerelő. Még ha szeretnénk, még ha jó lenne, akkor sincs.

Az olajfogyást, mint minden más műszaki hibát, szakértő autószerelő tudja megjavítani, megszüntetni.

Elküldve
T tgabika76!

Ez egy közkeletű tévedés, hogy az olajfogyást a más viszkozitású motorolaj megállítja.

Nincs folyékony autószerelő. Még ha szeretnénk, még ha jó lenne, akkor sincs.

Az olajfogyást, mint minden más műszaki hibát, szakértő autószerelő tudja megjavítani, megszüntetni.

az lehet hogy nincs folyékony szerelő, de nekem pl bejött.

a calibrámba az 5 olajat ette, a 10-sel meg elközlekedtem úgy hogy nem.

ugyanígy jártam a g-vel is.

Elküldve

T balazs777!

Azért a gyártó által előírtnál rosszabb minőségű olaj használatának következményeiről nem kell ugye vitatkozni?

Elküldve
T balazs777!

Azért a gyártó által előírtnál rosszabb minőségű olaj használatának következményeiről nem kell ugye vitatkozni?

Nem.

De mítoszt sem kell köré építeni, mert már baromi unalmas.

Elküldve
T balazs777!

Azért a gyártó által előírtnál rosszabb minőségű olaj használatának következményeiről nem kell ugye vitatkozni?

Engem,mint laikust,érdekel a téma.

Elküldve
én a tapasztalatomat írtam.

Én is.

150e km 10W-40 félszint GM olajjal, ugyanis az autó 25e km után az 5W-30-at egészségesen csipegette (6-8dl /15000km).

Ezt meguntam, és tetettem bele azt az olajat, amivel tisztában kellene ugye lennem az előnytelen hatásaival.

Bevallom töredelmesen, nem tudom, mi lett a hatása. 200e-nél lett eladva az autó, mondanom sem kell, az égvilágon semmi baja, még egy ágrólszakadt egr hiba, vagy tömítetlenség, egyéb gyújtáshiba, semmi. Mindezt etalon zöldkártya eredményekkel ilyen futás után, legjobb autóm volt eddig (persze az adott kategóriában).

Úgyhogy nekem lehet vakítani, hogy tönkremegy a nem 5W-s olajtól a motor, én ezeken csak röhögök.

(persze aki 400e km-t szeretne elmenni vele, az bizony tegye bele a finom olajat :lol: )

Elküldve
Én is.

150e km 10W-40 félszint GM olajjal, ugyanis az autó 25e km után az 5W-30-at egészségesen csipegette (6-8dl /15000km).

Ezt meguntam, és tetettem bele azt az olajat, amivel tisztában kellene ugye lennem az előnytelen hatásaival.

Bevallom töredelmesen, nem tudom, mi lett a hatása. 200e-nél lett eladva az autó, mondanom sem kell, az égvilágon semmi baja, még egy ágrólszakadt egr hiba, vagy tömítetlenség, egyéb gyújtáshiba, semmi. Mindezt etalon zöldkártya eredményekkel ilyen futás után, legjobb autóm volt eddig (persze az adott kategóriában).

Úgyhogy nekem lehet vakítani, hogy tönkremegy a nem 5W-s olajtól a motor, én ezeken csak röhögök.

(persze aki 400e km-t szeretne elmenni vele, az bizony tegye bele a finom olajat :lol: )

Milyen verda volt?

Elküldve

Ezen szerintem fölösleges görcsölni, hogy 5w vagy10w-s az olaj. Az autógyártók nem azt adják meg hanem az olaj minösitését pl.:A3/B4. Na ennek kell megfelelnie. Teljesen más viszkozitásu olaj kell mondjuk Sédországba a hidegbe és más az Olaszoknál.

Elküldve

Sziasztok Olajosok!

Az alábbi jelenségben kérnék tanácsot:

olaj lett cserélve egy X16XEL motorkódú G Astra-ban. A kézikönyv szerint 3.5L olaj kell bele szűrőcserével.Olaj+szűrő le,új olaj(3.5L)+szűrő fel.A motort leállítva néhány perc után ellenőriztem a szinten és a nívópálca max jelzése felett van kb 5-7mm-el a szint.(tehát majdnem a nívópálca végén lévő piros műanyag végéig ér) :lol:

Tuti sík a terület,nem lett semmi egyéb adalék stb beletöltve.

Tudtok segíteni miért lehet ez?Lehet nem gyári,vagy más motorkódú Astra pálcája lenne benne?

Köszönöm

Elküldve
Sziasztok Olajosok!

Az alábbi jelenségben kérnék tanácsot:

olaj lett cserélve egy X16XEL motorkódú G Astra-ban. A kézikönyv szerint 3.5L olaj kell bele szűrőcserével.Olaj+szűrő le,új olaj(3.5L)+szűrő fel.A motort leállítva néhány perc után ellenőriztem a szinten és a nívópálca max jelzése felett van kb 5-7mm-el a szint.(tehát majdnem a nívópálca végén lévő piros műanyag végéig ér) :lol:

Tuti sík a terület,nem lett semmi egyéb adalék stb beletöltve.

Tudtok segíteni miért lehet ez?Lehet nem gyári,vagy más motorkódú Astra pálcája lenne benne?

Köszönöm

Azt nem tudhatom,hogy milyen nívópálca van benne.Csak annyit mondanék,hogy az olajat

mi nem egyszerre öntjük bele a 3,5 litert hanem szakaszosan.Először egy nagyobb részt,mondjuk

2-2,5 lityit és utána folyamatos ellenőrzés mellett a többit!Így elkerülhető az esetleges túltöltés.

Elküldve
Sziasztok Olajosok!

Az alábbi jelenségben kérnék tanácsot:

olaj lett cserélve egy X16XEL motorkódú G Astra-ban. A kézikönyv szerint 3.5L olaj kell bele szűrőcserével.Olaj+szűrő le,új olaj(3.5L)+szűrő fel.A motort leállítva néhány perc után ellenőriztem a szinten és a nívópálca max jelzése felett van kb 5-7mm-el a szint.(tehát majdnem a nívópálca végén lévő piros műanyag végéig ér) :lol:

Tuti sík a terület,nem lett semmi egyéb adalék stb beletöltve.

Tudtok segíteni miért lehet ez?Lehet nem gyári,vagy más motorkódú Astra pálcája lenne benne?

Köszönöm

Nem tud az összes olaj kifolyni a blokkból, mindig marad benne valamennyi az előző olajból.

Ezért célszerű úgy eljárni, ahogy CorsIKa javasolta!

Elküldve
Azt nem tudhatom,hogy milyen nívópálca van benne.Csak annyit mondanék,hogy az olajat

mi nem egyszerre öntjük bele a 3,5 litert hanem szakaszosan.Először egy nagyobb részt,mondjuk

2-2,5 lityit és utána folyamatos ellenőrzés mellett a többit!Így elkerülhető az esetleges túltöltés.

Persze,ez ok,de ez még nem indokolna ilyen mértékű többletet.Ha kivételesen most nem igyekszem feltölteni akkor 2,5L ment volna bele?Vagy lehet,hogy "csak" 1-2 deci most ez a többlet?Van tapasztalat?Mert akkor megyek is valami kútra leszívni...

Elküldve

KTB,engedjél le belőle.Tudom hülye megoldás,de még mindig jobb mintha

kinyomja valahol.

Én ma töltöttem utána az olajat mert már közel volt a min. :lol:

Elküldve
KTB,engedjél le belőle.Tudom hülye megoldás,de még mindig jobb mintha

kinyomja valahol.

Én ma töltöttem utána az olajat mert már közel volt a min. :lol:

Hát mindenképp az lesz ...

Elküldve
Hát mindenképp az lesz ...

Köszönöm mindenkinek.Nehezen szokom ezt a viszonylag kevés olajmennyiséget :lol: nem szívtam soha ilyennel.Ennél vasnál tényleg jobban kell figyelni.

Egyébként -naon láma kérdés,de kicsit begyűrűztem az olajszintbe :D - az ok ha melegen,a motor leállítása után 2-3 perc múlva nézem a szintet?(mert ugye másnap reggel,ha "minden" szépen visszafolyik a karterba jóval több lesz...)Más autómon (legyen akár Opel is -ez volt a több B) -nem kellett ennyire centizgetnem úgy érzem, de itt elég kevés az a cc 3,5L,igyekszem max körül tartani...

Elküldve
Köszönöm mindenkinek.Nehezen szokom ezt a viszonylag kevés olajmennyiséget :lol: nem szívtam soha ilyennel.Ennél vasnál tényleg jobban kell figyelni.

Egyébként -naon láma kérdés,de kicsit begyűrűztem az olajszintbe :D - az ok ha melegen,a motor leállítása után 2-3 perc múlva nézem a szintet?(mert ugye másnap reggel,ha "minden" szépen visszafolyik a karterba jóval több lesz...)Más autómon (legyen akár Opel is -ez volt a több B) -nem kellett ennyire centizgetnem úgy érzem, de itt elég kevés az a cc 3,5L,igyekszem max körül tartani...

Itt pont elég. Nem kevés, nem sok. Ha majd kell úgy töltögess utána, hogy nívó min. jelzésénél 1 liter hiányzik. A pluszt vedd ki, nehogy valamit szétnyomjon!

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.