Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj, kenőanyag, hidraulika olaj, zsírok


julien

Recommended Posts

T woody1

Az Ashland konszern Valvoline márkanéven forgalmazott motorolajáról nem érhető el biztonsági adatlap (MSDS).

Lásd 1907/2006/EK és 44/2000. (XII. 27.) EüM rendelet.

A Mo-i importőr oldalán egyedül egy 4,9 Mb-osnak jelzett file található Személygépjármű Katalógus néven. De ezt letöltve egy 272 kb-os nem megnyitható file az eredmény.

Kinek, mikor, hol vannak vegyes tapasztalatai?

Mi az hogy szebb a hangja?

Link to comment
Megosztás:

T woody1

Az Ashland konszern Valvoline márkanéven forgalmazott motorolajáról nem érhető el biztonsági adatlap (MSDS).

Lásd 1907/2006/EK és 44/2000. (XII. 27.) EüM rendelet.

A Mo-i importőr oldalán egyedül egy 4,9 Mb-osnak jelzett file található Személygépjármű Katalógus néven. De ezt letöltve egy 272 kb-os nem megnyitható file az eredmény.

Kinek, mikor, hol vannak vegyes tapasztalatai?

Mi az hogy szebb a hangja?

Az olajnak van GM minősítése. A fórumban nem mindenki osztja azt a nézetet, hogy a GM olaj tuti. A Valvoline-re még nem panaszkodott senki. Amíg GM olaj volt benne, sűrün hallottam folyamatos kopogó hangot a motortér jobb oldalából . Olajcsere óta minimálisra redukálódott a hang megjelenése.

Link to comment
Megosztás:

T woody!

"van GM minősítése"

Mint korábban is próbáltam utalni rá - ezek szerint nem sok sikerrel - a GM jóváhagyás meglétén túl érdemes az olajról megtudni, hogy szintetikus fedőnéven hidrokrakk olaj vagy valóban szintetikus (PAO, észter) olaj e.

12.600,- Ft /4 liter áron forgalmazott olaj importőrétől a XXI. században elvárható egy elérhető termék műszaki adatlap.

" ... nem mindenki osztja ... "

Konkrétumra irányuló kérdésemre ilyen általánosságot szoktam kapni válaszul.

" ... kopogó hang ... "

A motor menetirány szerinti jobb oldalán a lánc, a motortér jobb oldalán a generátor, levegőszűrő van.

Link to comment
Megosztás:

T woody!

"van GM minősítése"

Mint korábban is próbáltam utalni rá - ezek szerint nem sok sikerrel - a GM jóváhagyás meglétén túl érdemes az olajról megtudni, hogy szintetikus fedőnéven hidrokrakk olaj vagy valóban szintetikus (PAO, észter) olaj e.

12.600,- Ft /4 liter áron forgalmazott olaj importőrétől a XXI. században elvárható egy elérhető termék műszaki adatlap.

" ... nem mindenki osztja ... "

Konkrétumra irányuló kérdésemre ilyen általánosságot szoktam kapni válaszul.

" ... kopogó hang ... "

A motor menetirány szerinti jobb oldalán a lánc, a motortér jobb oldalán a generátor, levegőszűrő van.

Azt mondjuk en sem ertem, hogy szerinted http://www.valvoline.com/pdf/SynPower.pdf ennek mi koze kene hogy legyen a 44/2000. (XII. 27.) EüM

rendelethez, amely azt tartalmazza kb mit kell azzal csinalni aki kortyol egyet belole vagy ha belepislog....

Link to comment
Megosztás:

T woody!

"van GM minősítése"

Mint korábban is próbáltam utalni rá - ezek szerint nem sok sikerrel - a GM jóváhagyás meglétén túl érdemes az olajról megtudni, hogy szintetikus fedőnéven hidrokrakk olaj vagy valóban szintetikus (PAO, észter) olaj e.

12.600,- Ft /4 liter áron forgalmazott olaj importőrétől a XXI. században elvárható egy elérhető termék műszaki adatlap.

" ... nem mindenki osztja ... "

Konkrétumra irányuló kérdésemre ilyen általánosságot szoktam kapni válaszul.

" ... kopogó hang ... "

A motor menetirány szerinti jobb oldalán a lánc, a motortér jobb oldalán a generátor, levegőszűrő van.

Ne haragudj, de nem veszem fel a kesztyűt, ilyenekre sajnos nincs időm...

Link to comment
Megosztás:

...és akkor még lehet egy olyan variáció is, hogy az olaj ugyan teljesíti a megfelelő gyártóművi előírást, azonban ez nincsen feltüntetve rajta. Idézet a Fuchs Oil oldaláról:

"...a fejlesztés során a General Motors is megerősítette a FUCHS termékek teljesítményét Dexos 2 szabvány fényében, és ezért kiadta a hivatalos jóváhagyását. Időközben a Dexos előírások is jelentősen megváltoztak. A legfontosabb változás a Dexos szabvány használatához kapcsolódó licencdíj. Mivel a licencdíj igen magas, ezért a termék árának kordában tartása végett tárgyalások kezdődtek a FUCHS és a GM között. Amíg a megállapodás nem születik meg, addig nem használhatjuk sem a Dexos logót, sem magát a szabványt.

Ezért jogi okokból a TITAN GT1 PRO FLEX SAE 5W-30 termékünkről az alábbi mondható el:

A TITAN GT1 PRO FLEX 5W-30 egy olyan termék, amely a Dexos 2 szabvány összes kritériumának megfelel műszaki szempontból, és a termék alkalmas lenne a hivatalos jóváhagyásra. Ezért mi továbbra is javasoljuk a TITAN GT1 PRO FLEX 5W-30 -at minden járműhoz, ahol a Dexos 2 minőségű motorolaj használata javasolt..."

Ezzel azért vitába szállnék, most pont erre cseréltem le.

Most már az figyel a hátulján, hogy:

ACEA C3

ACEAA3/B4

API SM

BMW LONGLIFE-04

MB-APPROVAL 229.51

GM DEXOS 2

VW502 00/505 00/505 01

Gondolom fizettek.

Link to comment
Megosztás:

Ezzel azért vitába szállnék, most pont erre cseréltem le.

Most már az figyel a hátulján, hogy:

ACEA C3

ACEAA3/B4

API SM

BMW LONGLIFE-04

MB-APPROVAL 229.51

GM DEXOS 2

VW502 00/505 00/505 01

Gondolom fizettek.

Vagy még első gyártású/raktárban pihenő flakont vettél.

Link to comment
Megosztás:

T kisp113!

Azt is, és az összetételre vonatkozó információkat is meg kell adni.

Ebből kiderül mit árul a kedves gyártó "szintetikus", "teljesen szintetikus", "fully synthetic" fedőnevek alatt.

Tudtommal az 5W30 viszkozitású "teljesen szintetikus"-nak hirdetett olajok döntő többsége valójában nem az, hanem "csak" HC-technológiás, tulajdonképpen rész-szintetikus olaj. Az enyémben használt Liqui Moly Leichtlauf Special LL 5W30 is ilyen, de megvan a GM-LL-A-025 minősítése, úgyhogy ez a fontosabb.

Link to comment
Megosztás:

Biztos. Olvasd ki nekem ebből legyél szíves:

100919824

DOO 1459

01398

Erre most így nem vállalkoznék... :lol: :lol:

De lényegtelen is, mert tökéletes olaj van az autódban.

(Az előbb arra utaltam, hogy amikor a Fuchs először megkapta a GM approval-t, rányomta a flakonokra, de később úgy gondolta, hogy nem éri meg befizetni a GM-nek a licenszdíjat, aztán inkább új matricát csináltatott - már dexos2 nélkül. De az olaj ugyanaz. Szerintem...)

Link to comment
Megosztás:

Erre most így nem vállalkoznék... :lol: :lol:

De lényegtelen is, mert tökéletes olaj van az autódban.

(Az előbb arra utaltam, hogy amikor a Fuchs először megkapta a GM approval-t, rányomta a flakonokra, de később úgy gondolta, hogy nem éri meg befizetni a GM-nek a licenszdíjat, aztán inkább új matricát csináltatott - már dexos2 nélkül. De az olaj ugyanaz. Szerintem...)

Nem is gondoltam komolyan, én is molyoltam most utána rendesen.

Csak az ember mindig, a legjobbat akarja adni neki és valahol itt olvastam, hogy újabban ez a gyári feltöltés. Eddig én is Mobil 1-et tettem bele. (Előírtnak megfelelőt!)

15900 km van benne és ez volt a harmadik olajcserém.

Nem is igen tud bekokszosodni.

Csak mindig lejár az egy év, meg volt az az első "ajánlott" csere..

Link to comment
Megosztás:

T Balageaxe!

Azokban a motorokban, melyeknek teljesíti a motorolaj előírását.

De GM (Opel) előírásokat nem teljesít.

Ezért nem való GM (Opel) autóba.

Erre most így nem vállalkoznék... :lol: :)

De lényegtelen is, mert tökéletes olaj van az autódban.

(Az előbb arra utaltam, hogy amikor a Fuchs először megkapta a GM approval-t, rányomta a flakonokra, de később úgy gondolta, hogy nem éri meg befizetni a GM-nek a licenszdíjat, aztán inkább új matricát csináltatott - már dexos2 nélkül. De az olaj ugyanaz. Szerintem...)

Ha ez így igaz, akkor ennyit a belevalóságról! :lol:

A GM meg sem vizsgálja/vizsgáltatja az adott terméket csak a bankszámláját, hogy a licenszdíj beérkezett-e?

Bízom benne, hogy egy gyártóművi jóváhagyás azért ennél többet jelent.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Véleményt, infót szeretnék kérni motorolaj adalékokról (rimet, prolong, metabond). Azért gondolkodok rajtuk, mert a legutóbbi olajcserénél a 10w 40-es olaj után 5w 30-ast tettünk az autóba. Azóta csattog/zakatol a motor, hidegen melegen egyaránt. Szerelő ismerősöm ajánlotta pl a rimetet, hogy hátha megoldja a gondot. Ő a hidrotőkékre gyanakszik. Nekem fogalmam sincs ezekről az anyagokról, a neten sem találtam semmi meggyőzőt róluk.

Elnézést kérek, ha már a forumon boncolgattátok a témát, eddig még nem volt időm a végére járni.

Az astra motorja: 1,6 16v z16xe

Előre is köszönök minden választ!

István

Link to comment
Megosztás:

Elöljáróban: folyékony autószerelő nem létezik. Az autónak nincsen szüksége adalékokra. Ha lenne, akkor ezek eleve benne lennének a motorolajban. Ha ezeket a dolgokat beletöltöd, attól az autód nem javul meg, csak a tüneteket szünteted meg. Ennek fényében döntsd el hogy beletöltesz-e ilyesmit, vagy kicserélteted/kitisztíttatod a hidrotőkéket és ezentúl minőségi olajat töltesz bele (bár tudom az utóbbi jóval drágább megoldás).

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Véleményt, infót szeretnék kérni motorolaj adalékokról (rimet, prolong, metabond). Azért gondolkodok rajtuk, mert a legutóbbi olajcserénél a 10w 40-es olaj után 5w 30-ast tettünk az autóba. Azóta csattog/zakatol a motor, hidegen melegen egyaránt. Szerelő ismerősöm ajánlotta pl a rimetet, hogy hátha megoldja a gondot. Ő a hidrotőkékre gyanakszik. Nekem fogalmam sincs ezekről az anyagokról, a neten sem találtam semmi meggyőzőt róluk.

Elnézést kérek, ha már a forumon boncolgattátok a témát, eddig még nem volt időm a végére járni.

Az astra motorja: 1,6 16v z16xe

Előre is köszönök minden választ!

István

Csatlakozom az előttem szólóhoz. Az ilyen-olyan adalékok csak elfedik a fennálló hiányosságokat, de nem javítják meg. (Mint ahogy nem javallott pl. olajcsipegetésre sem a "vastagabb" olaj használata.) Amellett számomra amiatt is aggályos lehet ez a dolog, hogy a benn lévő - már gyárilag is adalékolt - motorolaj és az utólag beleöntött adalék milyen reakcióba lépnek egymással?

Link to comment
Megosztás:

Gyári 5w30 Dexos2 es GM olaj milyen eljárással készül? Szintetikus, vagy ez sem az? Mostani olajcserekor ilyent tettem az autóba(6000ft volt az 5liter) és lekopogom, nagyon jól teljesít. Nem egy mai darab autóról beszélünk(1994 A Vectra X20XEV motorral) de 6000km van már az olajban, és nem fogy belőle)! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Gyári 5w30 Dexos2 es GM olaj milyen eljárással készül? Szintetikus, vagy ez sem az? Mostani olajcserekor ilyent tettem az autóba(6000ft volt az 5liter) és lekopogom, nagyon jól teljesít. Nem egy mai darab autóról beszélünk(1994 A Vectra X20XEV motorral) de 6000km van már az olajban, és nem fogy belőle)! :lol:

teljesen jól sikerült ez az gm dexos2 :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.