Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj, kenőanyag, hidraulika olaj, zsírok


julien

Recommended Posts

mi a különbség az utolsó kettő között?

Fogalmam sincs,de érdekes módon az "opel A" márka szinte mindig a legdrágább,még a gyáritól is.

Legyen akármilyen alkatrészről szó.

Én arra gondolok ezzel szerelik az autókat.

A gyári meg ezt ajánlják hozzá,talán.

Link to comment
Megosztás:

Fogalmam sincs,de érdekes módon az "opel A" márka szinte mindig a legdrágább,még a gyáritól is.

Legyen akármilyen alkatrészről szó.

Én arra gondolok ezzel szerelik az autókat.

A gyári meg ezt ajánlják hozzá,talán.

UHU akkor most melyik kerüljön bele?

Link to comment
Megosztás:

Z14XEP-be FQR8LEU2 - 1214031 kell, nem???

ILYEN:

http://www.autoalkatreszklub.hu/product_in...roducts_id=5390

lehet hogy ez is jó bele, mi a 1214000 2 polusu gyertyát tesszük bele mindenbe.

szóval ez is jó, az is jó :rolleyes:

amugy nem tudom, hogy mért jóbb az 1 polusu mint a 2 polusu ami a régi motorokba raktak...

szóval mi 2 polusut használunk mindenbe.

Link to comment
Megosztás:

lehet hogy ez is jó bele, mi a 1214000 2 polusu gyertyát tesszük bele mindenbe.

szóval ez is jó, az is jó :rolleyes:

amugy nem tudom, hogy mért jóbb az 1 polusu mint a 2 polusu ami a régi motorokba raktak...

szóval mi 2 polusut használunk mindenbe.

Hát ez az,nekem 1214031 dobott,de ha 1214000 jó a z14xe-be akkor az xep motorba is jó.

Annyi a 1214031 1 pólus 0.9mm hézag, a 1214000 2 pólus 1mm hézag, ennyit találtam

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kis segítséget kérnék, ugyanis friss astra tulajdonos vagyok és van kérdés, ami motoszkál bennem, de magam kevés vagyok a megválaszoláshoz.

1.

1.4-es 3 éves 35.000 km-es a gép. 3 hónapja vettem, megcsináltattam rajta az olajcserét. Gyári (opel márkakereskedőnél vett, de nem márkaszerviz által cserélt) 10w40 -es olaj ment bele (sajna akkor még ezt a topikot nem olvastam, és a szerelő ezt ajánlotta). Olvastam a hozzászólások között, hogy ez nem túl szerencsés. Mi a véleményetek? Milyen kárt okozhat, ha benne marad? Esetleg cseréltessem le 5w30-ra? Októberben műszaki vizsga, akkor mindenképen cserélni fogok, de addig ez a 10w40 -es okozhat gondot? Addig még kb 6-8000 km-t megyek.

Mit tanácsoltok?

2.

A motortérből hallok némi kopogást. Ez elsősorban akkor hallható jobban, ha bent ülök a kocsiban (jobb oldalról hallom, tehát nem középtájról). Szerelő azt mondta, hogy a benzincső a kasznihoz van rögzítve és ahogy a szivattyú löki az üzemanyagot , azt hallom. Nem vészes, de azért zavarja a fülemet. Nem tudom, hogy ide tartozik-e, de a fogyasztása szerintem jó. Városi, országút vegyes (igaz nem pörgetem) 6-6.5 l. Most a nagy hidegekben többségében városban 7 l.

Sajna nem értek a motorokhoz, rutinom sincs, ezért kérném a segítségeteket.

Válaszokat előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kis segítséget kérnék, ugyanis friss astra tulajdonos vagyok és van kérdés, ami motoszkál bennem, de magam kevés vagyok a megválaszoláshoz.

1.

1.4-es 3 éves 35.000 km-es a gép. 3 hónapja vettem, megcsináltattam rajta az olajcserét. Gyári (opel márkakereskedőnél vett, de nem márkaszerviz által cserélt) 10w40 -es olaj ment bele (sajna akkor még ezt a topikot nem olvastam, és a szerelő ezt ajánlotta). Olvastam a hozzászólások között, hogy ez nem túl szerencsés. Mi a véleményetek? Milyen kárt okozhat, ha benne marad? Esetleg cseréltessem le 5w30-ra? Októberben műszaki vizsga, akkor mindenképen cserélni fogok, de addig ez a 10w40 -es okozhat gondot? Addig még kb 6-8000 km-t megyek.

Mit tanácsoltok?

2.

A motortérből hallok némi kopogást. Ez elsősorban akkor hallható jobban, ha bent ülök a kocsiban (jobb oldalról hallom, tehát nem középtájról). Szerelő azt mondta, hogy a benzincső a kasznihoz van rögzítve és ahogy a szivattyú löki az üzemanyagot , azt hallom. Nem vészes, de azért zavarja a fülemet. Nem tudom, hogy ide tartozik-e, de a fogyasztása szerintem jó. Városi, országút vegyes (igaz nem pörgetem) 6-6.5 l. Most a nagy hidegekben többségében városban 7 l.

Sajna nem értek a motorokhoz, rutinom sincs, ezért kérném a segítségeteket.

Válaszokat előre is köszönöm.

A Z14XEP motor gyárilag 5W30 vagy 5W40-es fullsynti olajjal kerül forgalomba. Ezt érdemes használni addig, amíg nem tapasztalható átlagosnál magasabb olajfogyasztás.

Én is 5W30-at használok,olajcserénél max. közelébe töltöm fel és kb. 2-4 decit kell ráönteni 15000km alatt(nekem ez az átlagos)

Nem kell félned a 10W40-től,nem bántja a motort (engedi a szervizkönyv is),de a minőségi jelölése legalább A3/B3, de inkább GM-LL-A-025 legyen (ez inkább számít mint a viszkozitás).

A kopogásról annyit, hogy az üzemanyg lökését :lol: te menet közben nem hallhatod ha pedig egy ilyen autóban a benzincső a kasznihoz tudna verődni az enyhén szólva gáz lenne :lol: .

Több infó kéne róla, hogy mikor hallod(pl. fékezés,kanyar, gyorsítás)

A fogyasztásod valóban jó, nekem is ezek jönnek ki, én sem hajtom túl

Link to comment
Megosztás:

A Z14XEP motor gyárilag 5W30 vagy 5W40-es fullsynti olajjal kerül forgalomba. Ezt érdemes használni addig, amíg nem tapasztalható átlagosnál magasabb olajfogyasztás.

Én is 5W30-at használok,olajcserénél max. közelébe töltöm fel és kb. 2-4 decit kell ráönteni 15000km alatt(nekem ez az átlagos)

Nem kell félned a 10W40-től,nem bántja a motort (engedi a szervizkönyv is),de a minőségi jelölése legalább A3/B3, de inkább GM-LL-A-025 legyen (ez inkább számít mint a viszkozitás).

A kopogásról annyit, hogy az üzemanyg lökését :lol: te menet közben nem hallhatod ha pedig egy ilyen autóban a benzincső a kasznihoz tudna verődni az enyhén szólva gáz lenne :lol: .

Több infó kéne róla, hogy mikor hallod(pl. fékezés,kanyar, gyorsítás)

A fogyasztásod valóban jó, nekem is ezek jönnek ki, én sem hajtom túl

Köszi a gyors választ Filo!

Akkor ezek szerint maradhat a 10w40-es, de a következő olajcserénél gondolom váltani kell 5w30-ra.

Azt mondta nekem, hogy a benzincső a kasznihoz van rögzítve, és amikor pumpálja a benzint akkor azt a ritmikus lökést hallom, mert a kaszni felerősíti a hangot.

Egyébként alapjáraton is lehet hallani, de ha gázt adok és elindulok akkor is lehet hallani. Ha folyamatosan megyek, akkor nem. Tehát csak alapjáraton és 1-esben induláskor. Kb. másodpercenként 5-7 -szer lehet hallani. Erős túlzással (valóban erős túlzás) olyan, mintha diesel lenne......

Link to comment
Megosztás:

A motortérből hallok némi kopogást. Ez elsősorban akkor hallható jobban, ha bent ülök a kocsiban (jobb oldalról hallom, tehát nem középtájról). Szerelő azt mondta, hogy a benzincső a kasznihoz van rögzítve és ahogy a szivattyú löki az üzemanyagot , azt hallom.

Hát ne haragudj,de ezen besz@ratam!

A szerelőd nem akar fellépni a showder klub-ban? :lol:

Maradhat a 10w40 a köv cseréig(10Ekm),de legközelebb azért keress jobbat.Nem mondok márkát,de 7-8E alatt szerintem nincs normális olaj!

Link to comment
Megosztás:

Hát ne haragudj,de ezen besz@ratam!

A szerelőd nem akar fellépni a showder klub-ban? :lol:

Maradhat a 10w40 a köv cseréig(10Ekm),de legközelebb azért keress jobbat.Nem mondok márkát,de 7-8E alatt szerintem nincs normális olaj!

Ajjajjjj!

Ezek szerint nem a benzincső (mondom én full laikus vagyok, nekem még azt is mondhatná, hogy az aksi reléi....(na azért ez poén...)...) . Akkor viszont így más a helyzet, mert ez a kopogás valamiért van. Remélem nem nagy gáz.

A következő olajcserekor küldöm bele az 5w30-ast.... Itt a fórumon a Helix Ultra-t írta valaki, lehet, hogy ez lesz a befutó.

Ha valakinek esetleg a kopogással kapcsolatban van valami ötlete,azt megköszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Ajjajjjj!

Ezek szerint nem a benzincső (mondom én full laikus vagyok, nekem még azt is mondhatná, hogy az aksi reléi....(na azért ez poén...)...) . Akkor viszont így más a helyzet, mert ez a kopogás valamiért van. Remélem nem nagy gáz.

A következő olajcserekor küldöm bele az 5w30-ast.... Itt a fórumon a Helix Ultra-t írta valaki, lehet, hogy ez lesz a befutó.

Ha valakinek esetleg a kopogással kapcsolatban van valami ötlete,azt megköszönöm.

Hallani kellene azt a kopogást,honna is jön.

Mennyi km van abban a mociban?

Link to comment
Megosztás:

Nem kell félned a 10W40-től,nem bántja a motort (engedi a szervizkönyv is),de a minőségi jelölése legalább A3/B3, de inkább GM-LL-A-025 legyen (ez inkább számít mint a viszkozitás).

baja nem lesz szerintem sem, ráér lecserélni amikor amúgy is cserélné, de a szervízkönyv egyáltalán nem említi/jvasolja/engedi!!!!

Csak és kizárólag:

5w30

0w30

5w40

És keress másik szerelőt :lol:

Link to comment
Megosztás:

Mindig marad nyitott kérdés olajok terén:

GM-LL-A-025. csak benzinesbe

GM-LL-B-025. csak dízelbe

1.ha ezt felcserélik az baj???

Nekem a nemrég vett kocsiban mobil1 synth S 5w40 van a mellékelt számla szerint, ami elvileg dízelbe való(GM-LL-B-025), legalábbis az ajánlás szerint, de gondot nem okoz(ott) jól sejtem??

2.ez a gyártóművi előírás ha nincs meg egy olajon, de a többi szabvány és a viszkozitás z14xep moci esetében 0w30 - 0w40 - 5w30 - 5w40 rendben van, akkor bele lehet önteni, nem?

Ez az LL (longlife) csak akkor kell, ha 30.000km-ként cserélem az olajat, igaz?Ha 10.000km-ként, akkor ehhez nem kell ragaszkodni,ugye?

szerk

Baromira vacillálok, hogy milyen olajat tegyek bele?

Nem akarok sz@rrágó sem lenni, de egy vagyont sem szeretnék költeni olajra, mivel 10.000km-ként azért cserélni fogom!

Olyan 8-10ezerig max mit javasoltok?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.