Mc-elek Elküldve Január2, 2010 Megoszt Elküldve Január2, 2010 mi a különbség az utolsó kettő között? Fogalmam sincs,de érdekes módon az "opel A" márka szinte mindig a legdrágább,még a gyáritól is. Legyen akármilyen alkatrészről szó. Én arra gondolok ezzel szerelik az autókat. A gyári meg ezt ajánlják hozzá,talán. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Január2, 2010 Megoszt Elküldve Január2, 2010 Fogalmam sincs,de érdekes módon az "opel A" márka szinte mindig a legdrágább,még a gyáritól is. Legyen akármilyen alkatrészről szó. Én arra gondolok ezzel szerelik az autókat. A gyári meg ezt ajánlják hozzá,talán. UHU akkor most melyik kerüljön bele? Link to comment Megosztás: More sharing options...
jaygab Elküldve Január2, 2010 Megoszt Elküldve Január2, 2010 UHU akkor most melyik kerüljön bele? A GM-t rakd bele, kék doboza van a GM logóval Genuine felirattal. Ilyen: http://www.vatera.hu/opel_gm_gyari_gyujto_..._158528539.html Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Január2, 2010 Megoszt Elküldve Január2, 2010 UHU akkor most melyik kerüljön bele? mi? miből? lemaradtam, és nem értem... gyertya? 1214000 ás kétpólusu menjen bele. GYÁRI Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Január2, 2010 Megoszt Elküldve Január2, 2010 mi? miből? lemaradtam, és nem értem... gyertya? 1214000 ás kétpólusu menjen bele. GYÁRI z14xep-be? Nem 1214031? Link to comment Megosztás: More sharing options...
jaygab Elküldve Január2, 2010 Megoszt Elküldve Január2, 2010 Z14XEP-be FQR8LEU2 - 1214031 kell, nem??? ILYEN: http://www.autoalkatreszklub.hu/product_in...roducts_id=5390 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Január2, 2010 Megoszt Elküldve Január2, 2010 Z14XEP-be FQR8LEU2 - 1214031 kell, nem??? ILYEN: http://www.autoalkatreszklub.hu/product_in...roducts_id=5390 Nem tudom eldönteni,uhuhu az opel autók doktora :rolleyes: Ő fogja tudni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
jaygab Elküldve Január2, 2010 Megoszt Elküldve Január2, 2010 Nem tudom eldönteni,uhuhu az opel autók doktora :lol: Ő fogja tudni. Nekem is ezt Te mondtad, amikor pár napja kérdeztem... :blink: De mondjuk ilyet adtak motorszám alapján is az opel boltban , szal csak ez lesz az szerintem :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Január2, 2010 Megoszt Elküldve Január2, 2010 Nekem is ezt Te mondtad, amikor pár napja kérdeztem... :blink: De mondjuk ilyet adtak motorszám alapján is az opel boltban , szal csak ez lesz az szerintem :rolleyes: én is ezt találtam hozzá,de én nem vagyok autódoktor :D én csak mekkelek vagyok :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Filo Elküldve Január2, 2010 Megoszt Elküldve Január2, 2010 Z14XEP-be FQR8LEU2 - 1214031 kell, nem??? ILYEN: http://www.autoalkatreszklub.hu/product_in...roducts_id=5390 Nekem a Z14XEP-hez NGK-t ajánlottak (ZFR 5F11),erre cseréltem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Január2, 2010 Megoszt Elküldve Január2, 2010 Nekem a Z14XEP-hez NGK-t ajánlottak (ZFR 5F11),erre cseréltem. ZFR5F a gyárival megegyező NGK katalógus szerint. DE jó a ZFR5F-11 is ha motorkód alapján nézem. Nem értem Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Január2, 2010 Megoszt Elküldve Január2, 2010 Z14XEP-be FQR8LEU2 - 1214031 kell, nem??? ILYEN: http://www.autoalkatreszklub.hu/product_in...roducts_id=5390 lehet hogy ez is jó bele, mi a 1214000 2 polusu gyertyát tesszük bele mindenbe. szóval ez is jó, az is jó :rolleyes: amugy nem tudom, hogy mért jóbb az 1 polusu mint a 2 polusu ami a régi motorokba raktak... szóval mi 2 polusut használunk mindenbe. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Január2, 2010 Megoszt Elküldve Január2, 2010 lehet hogy ez is jó bele, mi a 1214000 2 polusu gyertyát tesszük bele mindenbe. szóval ez is jó, az is jó :rolleyes: amugy nem tudom, hogy mért jóbb az 1 polusu mint a 2 polusu ami a régi motorokba raktak... szóval mi 2 polusut használunk mindenbe. Hát ez az,nekem 1214031 dobott,de ha 1214000 jó a z14xe-be akkor az xep motorba is jó. Annyi a 1214031 1 pólus 0.9mm hézag, a 1214000 2 pólus 1mm hézag, ennyit találtam Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Január2, 2010 Megoszt Elküldve Január2, 2010 :rolleyes: nem tóm.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Január2, 2010 Megoszt Elküldve Január2, 2010 én sem. majd a gazdi eldönti mit akar. :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
woody1 Elküldve Január3, 2010 Megoszt Elküldve Január3, 2010 Sziasztok! Egy kis segítséget kérnék, ugyanis friss astra tulajdonos vagyok és van kérdés, ami motoszkál bennem, de magam kevés vagyok a megválaszoláshoz. 1. 1.4-es 3 éves 35.000 km-es a gép. 3 hónapja vettem, megcsináltattam rajta az olajcserét. Gyári (opel márkakereskedőnél vett, de nem márkaszerviz által cserélt) 10w40 -es olaj ment bele (sajna akkor még ezt a topikot nem olvastam, és a szerelő ezt ajánlotta). Olvastam a hozzászólások között, hogy ez nem túl szerencsés. Mi a véleményetek? Milyen kárt okozhat, ha benne marad? Esetleg cseréltessem le 5w30-ra? Októberben műszaki vizsga, akkor mindenképen cserélni fogok, de addig ez a 10w40 -es okozhat gondot? Addig még kb 6-8000 km-t megyek. Mit tanácsoltok? 2. A motortérből hallok némi kopogást. Ez elsősorban akkor hallható jobban, ha bent ülök a kocsiban (jobb oldalról hallom, tehát nem középtájról). Szerelő azt mondta, hogy a benzincső a kasznihoz van rögzítve és ahogy a szivattyú löki az üzemanyagot , azt hallom. Nem vészes, de azért zavarja a fülemet. Nem tudom, hogy ide tartozik-e, de a fogyasztása szerintem jó. Városi, országút vegyes (igaz nem pörgetem) 6-6.5 l. Most a nagy hidegekben többségében városban 7 l. Sajna nem értek a motorokhoz, rutinom sincs, ezért kérném a segítségeteket. Válaszokat előre is köszönöm. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Filo Elküldve Január3, 2010 Megoszt Elküldve Január3, 2010 Sziasztok! Egy kis segítséget kérnék, ugyanis friss astra tulajdonos vagyok és van kérdés, ami motoszkál bennem, de magam kevés vagyok a megválaszoláshoz. 1. 1.4-es 3 éves 35.000 km-es a gép. 3 hónapja vettem, megcsináltattam rajta az olajcserét. Gyári (opel márkakereskedőnél vett, de nem márkaszerviz által cserélt) 10w40 -es olaj ment bele (sajna akkor még ezt a topikot nem olvastam, és a szerelő ezt ajánlotta). Olvastam a hozzászólások között, hogy ez nem túl szerencsés. Mi a véleményetek? Milyen kárt okozhat, ha benne marad? Esetleg cseréltessem le 5w30-ra? Októberben műszaki vizsga, akkor mindenképen cserélni fogok, de addig ez a 10w40 -es okozhat gondot? Addig még kb 6-8000 km-t megyek. Mit tanácsoltok? 2. A motortérből hallok némi kopogást. Ez elsősorban akkor hallható jobban, ha bent ülök a kocsiban (jobb oldalról hallom, tehát nem középtájról). Szerelő azt mondta, hogy a benzincső a kasznihoz van rögzítve és ahogy a szivattyú löki az üzemanyagot , azt hallom. Nem vészes, de azért zavarja a fülemet. Nem tudom, hogy ide tartozik-e, de a fogyasztása szerintem jó. Városi, országút vegyes (igaz nem pörgetem) 6-6.5 l. Most a nagy hidegekben többségében városban 7 l. Sajna nem értek a motorokhoz, rutinom sincs, ezért kérném a segítségeteket. Válaszokat előre is köszönöm. A Z14XEP motor gyárilag 5W30 vagy 5W40-es fullsynti olajjal kerül forgalomba. Ezt érdemes használni addig, amíg nem tapasztalható átlagosnál magasabb olajfogyasztás. Én is 5W30-at használok,olajcserénél max. közelébe töltöm fel és kb. 2-4 decit kell ráönteni 15000km alatt(nekem ez az átlagos) Nem kell félned a 10W40-től,nem bántja a motort (engedi a szervizkönyv is),de a minőségi jelölése legalább A3/B3, de inkább GM-LL-A-025 legyen (ez inkább számít mint a viszkozitás). A kopogásról annyit, hogy az üzemanyg lökését :lol: te menet közben nem hallhatod ha pedig egy ilyen autóban a benzincső a kasznihoz tudna verődni az enyhén szólva gáz lenne :lol: . Több infó kéne róla, hogy mikor hallod(pl. fékezés,kanyar, gyorsítás) A fogyasztásod valóban jó, nekem is ezek jönnek ki, én sem hajtom túl Link to comment Megosztás: More sharing options...
woody1 Elküldve Január3, 2010 Megoszt Elküldve Január3, 2010 A Z14XEP motor gyárilag 5W30 vagy 5W40-es fullsynti olajjal kerül forgalomba. Ezt érdemes használni addig, amíg nem tapasztalható átlagosnál magasabb olajfogyasztás. Én is 5W30-at használok,olajcserénél max. közelébe töltöm fel és kb. 2-4 decit kell ráönteni 15000km alatt(nekem ez az átlagos) Nem kell félned a 10W40-től,nem bántja a motort (engedi a szervizkönyv is),de a minőségi jelölése legalább A3/B3, de inkább GM-LL-A-025 legyen (ez inkább számít mint a viszkozitás). A kopogásról annyit, hogy az üzemanyg lökését :lol: te menet közben nem hallhatod ha pedig egy ilyen autóban a benzincső a kasznihoz tudna verődni az enyhén szólva gáz lenne :lol: . Több infó kéne róla, hogy mikor hallod(pl. fékezés,kanyar, gyorsítás) A fogyasztásod valóban jó, nekem is ezek jönnek ki, én sem hajtom túl Köszi a gyors választ Filo! Akkor ezek szerint maradhat a 10w40-es, de a következő olajcserénél gondolom váltani kell 5w30-ra. Azt mondta nekem, hogy a benzincső a kasznihoz van rögzítve, és amikor pumpálja a benzint akkor azt a ritmikus lökést hallom, mert a kaszni felerősíti a hangot. Egyébként alapjáraton is lehet hallani, de ha gázt adok és elindulok akkor is lehet hallani. Ha folyamatosan megyek, akkor nem. Tehát csak alapjáraton és 1-esben induláskor. Kb. másodpercenként 5-7 -szer lehet hallani. Erős túlzással (valóban erős túlzás) olyan, mintha diesel lenne...... Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Január3, 2010 Megoszt Elküldve Január3, 2010 A motortérből hallok némi kopogást. Ez elsősorban akkor hallható jobban, ha bent ülök a kocsiban (jobb oldalról hallom, tehát nem középtájról). Szerelő azt mondta, hogy a benzincső a kasznihoz van rögzítve és ahogy a szivattyú löki az üzemanyagot , azt hallom. Hát ne haragudj,de ezen besz@ratam! A szerelőd nem akar fellépni a showder klub-ban? :lol: Maradhat a 10w40 a köv cseréig(10Ekm),de legközelebb azért keress jobbat.Nem mondok márkát,de 7-8E alatt szerintem nincs normális olaj! Link to comment Megosztás: More sharing options...
woody1 Elküldve Január3, 2010 Megoszt Elküldve Január3, 2010 Hát ne haragudj,de ezen besz@ratam! A szerelőd nem akar fellépni a showder klub-ban? :lol: Maradhat a 10w40 a köv cseréig(10Ekm),de legközelebb azért keress jobbat.Nem mondok márkát,de 7-8E alatt szerintem nincs normális olaj! Ajjajjjj! Ezek szerint nem a benzincső (mondom én full laikus vagyok, nekem még azt is mondhatná, hogy az aksi reléi....(na azért ez poén...)...) . Akkor viszont így más a helyzet, mert ez a kopogás valamiért van. Remélem nem nagy gáz. A következő olajcserekor küldöm bele az 5w30-ast.... Itt a fórumon a Helix Ultra-t írta valaki, lehet, hogy ez lesz a befutó. Ha valakinek esetleg a kopogással kapcsolatban van valami ötlete,azt megköszönöm. Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Január3, 2010 Megoszt Elküldve Január3, 2010 Ajjajjjj! Ezek szerint nem a benzincső (mondom én full laikus vagyok, nekem még azt is mondhatná, hogy az aksi reléi....(na azért ez poén...)...) . Akkor viszont így más a helyzet, mert ez a kopogás valamiért van. Remélem nem nagy gáz. A következő olajcserekor küldöm bele az 5w30-ast.... Itt a fórumon a Helix Ultra-t írta valaki, lehet, hogy ez lesz a befutó. Ha valakinek esetleg a kopogással kapcsolatban van valami ötlete,azt megköszönöm. Hallani kellene azt a kopogást,honna is jön. Mennyi km van abban a mociban? Link to comment Megosztás: More sharing options...
jaygab Elküldve Január3, 2010 Megoszt Elküldve Január3, 2010 Hallani kellene azt a kopogást,honna is jön. Mennyi km van abban a mociban? írta, hogy 35.000km Link to comment Megosztás: More sharing options...
jaygab Elküldve Január3, 2010 Megoszt Elküldve Január3, 2010 Nem kell félned a 10W40-től,nem bántja a motort (engedi a szervizkönyv is),de a minőségi jelölése legalább A3/B3, de inkább GM-LL-A-025 legyen (ez inkább számít mint a viszkozitás). baja nem lesz szerintem sem, ráér lecserélni amikor amúgy is cserélné, de a szervízkönyv egyáltalán nem említi/jvasolja/engedi!!!! Csak és kizárólag: 5w30 0w30 5w40 És keress másik szerelőt :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Január3, 2010 Megoszt Elküldve Január3, 2010 írta, hogy 35.000km Én voltam vaksi.sry :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
jaygab Elküldve Január4, 2010 Megoszt Elküldve Január4, 2010 Mindig marad nyitott kérdés olajok terén: GM-LL-A-025. csak benzinesbe GM-LL-B-025. csak dízelbe 1.ha ezt felcserélik az baj??? Nekem a nemrég vett kocsiban mobil1 synth S 5w40 van a mellékelt számla szerint, ami elvileg dízelbe való(GM-LL-B-025), legalábbis az ajánlás szerint, de gondot nem okoz(ott) jól sejtem?? 2.ez a gyártóművi előírás ha nincs meg egy olajon, de a többi szabvány és a viszkozitás z14xep moci esetében 0w30 - 0w40 - 5w30 - 5w40 rendben van, akkor bele lehet önteni, nem? Ez az LL (longlife) csak akkor kell, ha 30.000km-ként cserélem az olajat, igaz?Ha 10.000km-ként, akkor ehhez nem kell ragaszkodni,ugye? szerk Baromira vacillálok, hogy milyen olajat tegyek bele? Nem akarok sz@rrágó sem lenni, de egy vagyont sem szeretnék költeni olajra, mivel 10.000km-ként azért cserélni fogom! Olyan 8-10ezerig max mit javasoltok? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts