Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj, kenőanyag, hidraulika olaj, zsírok


julien

Recommended Posts

Odáig hogy 1.4 16V, stimmel. A "Viva" a felszereltségi szint jelzése volt, ami minden piacon mást jelent, szóval azt innen a monitor mögül nem tudom megítélni. (más volt egy német piacra eladott Vivában, és más egy magyarban, pl. lehet hogy az egyikben széria a klíma vagy a krómozott belső kilincs, a másikban meg nem, nem tudom)

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
1 órával ezelőtt, freddy_ írta:

Z14XEP-hez tudtok nagyon jó minőségű, GM minősítéssel rendelkező 5W30-as olajat ajánlani? (Nagyon magas viszkozitású index-el rendelkező lenne a legjobb.) 10 éve Valvoline 5W30-at használok, de kipróbálnék mást is, ha van jobb.

Minek? Az a legjobb, ami már bizonyított, ami már bevált számodra! Nekem az Eneos p. h. 5w30 Mahle olajszűrővel ideális. Ezzel az olajjal volt az eddig próbáltak (Castrol, Mobil, illetve a most használt Eneos Sustina) közül a legcsendesebb, legtisztább motorjárású az autóm.

Másnak mással vannak pozitív tapasztalatai.

Szerintem használd továbbra is az eddig megszokottat! 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

2 órája, Cs. Zoltán írta:

Minek? Az a legjobb, ami már bizonyított, ami már bevált számodra! Nekem az Eneos p. h. 5w30 Mahle olajszűrővel ideális. Ezzel az olajjal volt az eddig próbáltak (Castrol, Mobil, illetve a most használt Eneos Sustina) közül a legcsendesebb, legtisztább motorjárású az autóm.

Másnak mással vannak pozitív tapasztalatai.

Szerintem használd továbbra is az eddig megszokottat! 

Köszönöm. 120 ezernél elkezdte enni az olajat (vagy felderítetlen szivárgás), 6-7 decit töltöttem után. Ezért gondoltam kipróbálni másikat.

Link to comment
Megosztás:

23 perce, freddy_ írta:

Köszönöm. 120 ezernél elkezdte enni az olajat (vagy felderítetlen szivárgás), 6-7 decit töltöttem után. Ezért gondoltam kipróbálni másikat.

GM 5W30-al kezdtem, most a Mobilt teszteltem a legutóbbi 2 évben. Sokkal jobb volt mint a GM de ezt is csipegeti. Épp holnap hozza a futár a csomagot a következő cseréhez ebben már Eneos lesz. Meglátjuk ezzel mi lesz a tapasztalat... Ha gondolod próbálj ki nyugodtan mást, jobb olajokat is, de ha a bevált olajadnál maradsz azzal biztosan nem lősz mellé.

Link to comment
Megosztás:

1 óra, freddy_ írta:

Köszönöm. 120 ezernél elkezdte enni az olajat (vagy felderítetlen szivárgás), 6-7 decit töltöttem után. Ezért gondoltam kipróbálni másikat.

Ha eszi akkor bontás és meg kell keresni miért.

Ami biztos, hogy ha már bent van egy Dexos2 nagy gáz nem lehet. Nyilván lehet itt finomítani, de egyre inkább azt látom többet ér a sűrűbb csere, mintsem az, hogy kitartod a periódust egy elvben csúcs olajjal.

Link to comment
Megosztás:

10 perce, Kukacka írta:

Ha eszi akkor bontás és meg kell keresni miért.

Ami biztos, hogy ha már bent van egy Dexos2 nagy gáz nem lehet. Nyilván lehet itt finomítani, de egyre inkább azt látom többet ér a sűrűbb csere, mintsem az, hogy kitartod a periódust egy elvben csúcs olajjal.

Nekem is csipegeti sajnos. 1000km/1dl. De én ennél a fogyásnál még tuti nem bontanék meg semmit sem. Majd ha szaporodnak a dl-ek akkor, de remélem nem lesz így...

Link to comment
Megosztás:

Kíváncsi leszek az Eneos tapasztalatokra... 4. szezont futott Mobil Super 3000XE 5w30-ból és bár nincs semmi gondom vele (olajfogyasztást leszámítva, de azon sokat más kenőanyag sem segít), kipróbálnék mást amit esetleg tapasztalat alapján dicsérnek Z..XE motornál... Igazából én már annyira a dexos2 spechez sem ragaszkodom, még 10w40-en is elgondolkoztam... (Sokági futott azzal fiatal korában, azt tette bele a szakszerviz is... Azt most hagyjuk hogy helyesen-e, de ugye hol volt még dexos2 2002-ben...)

Link to comment
Megosztás:

1 perc, kobraCode írta:

Nekem is csipegeti sajnos. 1000km/1dl. De én ennél a fogyásnál még tuti nem bontanék meg semmit sem. Majd ha szaporodnak a dl-ek akkor, de remélem nem lesz így...

Szakszervizes beavatkozás után is többet fogyasztott nálam... 1dl gyakorlatilag semmi... Szerintem nálam lassan a fél liter is megvan 1000km-re, igaz a sok városi használat miatt is lehet ennyi, ha városon kívül megyek más adatok jönnek össze (mint pl ma is mentem 260km-t és nincs látható fogyás). 

Link to comment
Megosztás:

34 perce, Janó32 írta:

Kíváncsi leszek az Eneos tapasztalatokra... 4. szezont futott Mobil Super 3000XE 5w30-ból és bár nincs semmi gondom vele (olajfogyasztást leszámítva, de azon sokat más kenőanyag sem segít), kipróbálnék mást amit esetleg tapasztalat alapján dicsérnek Z..XE motornál... Igazából én már annyira a dexos2 spechez sem ragaszkodom, még 10w40-en is elgondolkoztam... (Sokági futott azzal fiatal korában, azt tette bele a szakszerviz is... Azt most hagyjuk hogy helyesen-e, de ugye hol volt még dexos2 2002-ben...)

Ugyan ezt az olajat használtam a korábban leírtak szerint. Nem volt vele gondom, télen rövid távokon sem habosodott ellentétben a GM-el. Ha lesznek az Eneossal tapasztalatok majd megosztom. Ilyenkor kicsit mindig rezmicelek mikor váltok egy bevált márkáról, de hát a kíváncsiság....

31 perce, Janó32 írta:

Szakszervizes beavatkozás után is többet fogyasztott nálam... 1dl gyakorlatilag semmi... Szerintem nálam lassan a fél liter is megvan 1000km-re, igaz a sok városi használat miatt is lehet ennyi, ha városon kívül megyek más adatok jönnek össze (mint pl ma is mentem 260km-t és nincs látható fogyás). 

Sajna nálam is sok a városi rövid táv, van hogy egy tank üzemanyag csak a városi 2-3-5 km-eken fogy el. De az is elfordul nem 1x, hogy csak hosszútávon megyek 2-3000 km-eken keresztül. Hosszú táv nálam a 80-150km megtétele egyhuzamban, illetve a napi 3-4-500km. De ilyenkor is ugyan az az eredmény már jó pár tizenezer km-után. 1dl. 

Link to comment
Megosztás:

2 órája, freddy_ írta:

Köszönöm. 120 ezernél elkezdte enni az olajat (vagy felderítetlen szivárgás), 6-7 decit töltöttem után. Ezért gondoltam kipróbálni másikat.

Gondolom egy periódud alatt töltesz rá 6-7decit, nem 1000km-enként...

Nekem 205.000 nél még nem fogyasztja. Egy fél egységgel volt kb lejjebb a szintem az éves ciklus végén. 

Telente volt habosodásod az olajbetöltő kupaknál a Valvoline-nál? 

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
On ‎2018‎.‎10‎.‎14‎. at 18:02, kobraCode írta:

GM 5W30-al kezdtem, most a Mobilt teszteltem a legutóbbi 2 évben. Sokkal jobb volt mint a GM de ezt is csipegeti. Épp holnap hozza a futár a csomagot a következő cseréhez ebben már Eneos lesz. Meglátjuk ezzel mi lesz a tapasztalat... Ha gondolod próbálj ki nyugodtan mást, jobb olajokat is, de ha a bevált olajadnál maradsz azzal biztosan nem lősz mellé.

A GM olajnak 11 évvel ezelőtt alaposan utánanéztem. Az az olaj, amit gyárilag beletöltenek a motorba egy kiváló minőségű olaj. Az utólag megvehető "GM" olaj több forrás szerint köszönőviszonyban sincs a gyárilag beletöltött olajjal, erősen változó (kiszámíthatatlan) minőségű. Egyszer volt az autóban (még új korában), akkor nem okozott bajt, de 6000km után lecseréltem és inkább kerültem.

GM-LL-A-025 és GM-LL-B-025 minősítések szerepelnek az autó valamelyik könyvében. A Valvoline SynPower 5W30-nak megvan mindkét minősítése. Az Enos-nak nincs, annak a néhány fajtának amelyeket átnéztem, szintén nincs. (Még az Opel szervizek által erőltetett Castrol-nak sem.) Mivel sürgősen kellett és nincs időm keresni, megint Valvoline lett. Talán a következőnél próbálok másik fajtát. Köszönöm mindenkinek a hozzászólásait a témában.

On ‎2018‎.‎10‎.‎14‎. at 19:31, Kukacka írta:

Ha eszi akkor bontás és meg kell keresni miért.

Ami biztos, hogy ha már bent van egy Dexos2 nagy gáz nem lehet. Nyilván lehet itt finomítani, de egyre inkább azt látom többet ér a sűrűbb csere, mintsem az, hogy kitartod a periódust egy elvben csúcs olajjal.

Ekkora fogyasztásnál még nem érdemes bontani. Sokba kerül, könnyű tovább rontani a helyzetet és egyáltalán nem biztos, hogy megoldja. Dexos2-vel még nem találkoztam. Z14XEP-nél a fenti két minősítést írja az autó könyve. Nálam a periódus 15 ezer vagy 1 év volt. Az olaj elvileg 30 ezret vagy 2 évet bír, de sosem próbálkoztam ilyennel, nem is tervezem.

On ‎2018‎.‎10‎.‎14‎. at 20:36, Cs. Zoltán írta:

Gondolom egy periódud alatt töltesz rá 6-7decit, nem 1000km-enként...

Nekem 205.000 nél még nem fogyasztja. Egy fél egységgel volt kb lejjebb a szintem az éves ciklus végén. 

Telente volt habosodásod az olajbetöltő kupaknál a Valvoline-nál? 

6-7dl 5000km alatt lehetett. Nem tudom pontosan hány kilométer alatt, de sajnos azóta is evett 2dl körül. Megfigyelés alatt tartom jelenleg.

Az első 6 évben főleg városi használat volt hosszabb távokon (5-10km/út). Sosem volt hab.
A következő 3-4 évben napi szinten (többször is) 4-4km-es távokat autóztam. Télen még a hűtővíz sem érte el az üzemi hőmérséklelet, néha éppen csak megmozdult a mutató. Évekig nem volt hab, egyszer csak nagyon durva hab jelent meg a betöltőnél. Olajcserénél szinte csurgott a kupakról, körülötte minden habos volt. Szerintem ez nem az olaj hibája volt.
Azóta javarészt országút/pálya jellegű a használat. Teljesen megszűnt a habosodás. Nemrég takarítottam habot a csövekből, az előző maradványa lehetett. Szerintem nem fog visszajönni.

Link to comment
Megosztás:

55 perce, freddy_ írta:

A GM olajnak 11 évvel ezelőtt alaposan utánanéztem. Az az olaj, amit gyárilag beletöltenek a motorba egy kiváló minőségű olaj. Az utólag megvehető "GM" olaj több forrás szerint köszönőviszonyban sincs a gyárilag beletöltött olajjal, erősen változó (kiszámíthatatlan) minőségű. Egyszer volt az autóban (még új korában), akkor nem okozott bajt, de 6000km után lecseréltem és inkább kerültem.

GM-LL-A-025 és GM-LL-B-025 minősítések szerepelnek az autó valamelyik könyvében. A Valvoline SynPower 5W30-nak megvan mindkét minősítése. Az Enos-nak nincs, annak a néhány fajtának amelyeket átnéztem, szintén nincs. (Még az Opel szervizek által erőltetett Castrol-nak sem.) Mivel sürgősen kellett és nincs időm keresni, megint Valvoline lett. Talán a következőnél próbálok másik fajtát. Köszönöm mindenkinek a hozzászólásait a témában.

Ekkora fogyasztásnál még nem érdemes bontani. Sokba kerül, könnyű tovább rontani a helyzetet és egyáltalán nem biztos, hogy megoldja. Dexos2-vel még nem találkoztam. Z14XEP-nél a fenti két minősítést írja az autó könyve. Nálam a periódus 15 ezer vagy 1 év volt. Az olaj elvileg 30 ezret vagy 2 évet bír, de sosem próbálkoztam ilyennel, nem is tervezem.

6-7dl 5000km alatt lehetett. Nem tudom pontosan hány kilométer alatt, de sajnos azóta is evett 2dl körül. Megfigyelés alatt tartom jelenleg.

Az első 6 évben főleg városi használat volt hosszabb távokon (5-10km/út). Sosem volt hab.
A következő 3-4 évben napi szinten (többször is) 4-4km-es távokat autóztam. Télen még a hűtővíz sem érte el az üzemi hőmérséklelet, néha éppen csak megmozdult a mutató. Évekig nem volt hab, egyszer csak nagyon durva hab jelent meg a betöltőnél. Olajcserénél szinte csurgott a kupakról, körülötte minden habos volt. Szerintem ez nem az olaj hibája volt.
Azóta javarészt országút/pálya jellegű a használat. Teljesen megszűnt a habosodás. Nemrég takarítottam habot a csövekből, az előző maradványa lehetett. Szerintem nem fog visszajönni.

Váltottak a minősítési megnevezésen, most már GM Dexos 2-őt kell keresni az olajok minősítésénél. Én most pl ezt vettem bele: https://alkatreszek.hu/en_5w_30_premium_hyper_4l

Link to comment
Megosztás:

2 órája, freddy_ írta:

A GM olajnak 11 évvel ezelőtt alaposan utánanéztem. Az az olaj, amit gyárilag beletöltenek a motorba egy kiváló minőségű olaj. Az utólag megvehető "GM" olaj több forrás szerint köszönőviszonyban sincs a gyárilag beletöltött olajjal, erősen változó (kiszámíthatatlan) minőségű. Egyszer volt az autóban (még új korában), akkor nem okozott bajt, de 6000km után lecseréltem és inkább kerültem.

GM-LL-A-025 és GM-LL-B-025 minősítések szerepelnek az autó valamelyik könyvében. A Valvoline SynPower 5W30-nak megvan mindkét minősítése. Az Enos-nak nincs, annak a néhány fajtának amelyeket átnéztem, szintén nincs. (Még az Opel szervizek által erőltetett Castrol-nak sem.) Mivel sürgősen kellett és nincs időm keresni, megint Valvoline lett. Talán a következőnél próbálok másik fajtát. Köszönöm mindenkinek a hozzászólásait a témában.

Ekkora fogyasztásnál még nem érdemes bontani. Sokba kerül, könnyű tovább rontani a helyzetet és egyáltalán nem biztos, hogy megoldja. Dexos2-vel még nem találkoztam. Z14XEP-nél a fenti két minősítést írja az autó könyve. Nálam a periódus 15 ezer vagy 1 év volt. Az olaj elvileg 30 ezret vagy 2 évet bír, de sosem próbálkoztam ilyennel, nem is tervezem.

6-7dl 5000km alatt lehetett. Nem tudom pontosan hány kilométer alatt, de sajnos azóta is evett 2dl körül. Megfigyelés alatt tartom jelenleg.

Az első 6 évben főleg városi használat volt hosszabb távokon (5-10km/út). Sosem volt hab.
A következő 3-4 évben napi szinten (többször is) 4-4km-es távokat autóztam. Télen még a hűtővíz sem érte el az üzemi hőmérséklelet, néha éppen csak megmozdult a mutató. Évekig nem volt hab, egyszer csak nagyon durva hab jelent meg a betöltőnél. Olajcserénél szinte csurgott a kupakról, körülötte minden habos volt. Szerintem ez nem az olaj hibája volt.
Azóta javarészt országút/pálya jellegű a használat. Teljesen megszűnt a habosodás. Nemrég takarítottam habot a csövekből, az előző maradványa lehetett. Szerintem nem fog visszajönni.

Pedig találkoznod kellett volna, már pár éve az van a régi szabványok helyett megadva.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
13 órája, Nferry írta:

Sziasztok!

Lassan olajcserém lesz. X16xel- es motor. Véleményetek szerint melyik lenne a jobb olaj Castrol vagy Mannol 5w-40 esben?

Eddig ENEOS-t használtam. Most kipróbálás alatt van a MANNOL ELITE, de mintha azt jobban csipegetné. Egyébként az ENEOS-szal nálam nincs jelentős olajfogyasztás.  Nem éri el 1 liter/8ezer km-t

Módosítva : Fulmen
Link to comment
Megosztás:

23 órája, Nferry írta:

Sziasztok!

Lassan olajcserém lesz. X16xel- es motor. Véleményetek szerint melyik lenne a jobb olaj Castrol vagy Mannol 5w-40 esben?

Nálam MANNOL Energy Formula PD volt az utóbbi egy évben szépen ment vele nem volt probléma, és kicsit csendesebbnek is tűnt tőle. Igaz túl sokat nem mentem az autóval, de sokat nem koptatott ki belőle 3 ezer alatt olyan 3 decit öntöttem rá kb.

Link to comment
Megosztás:

11 órája, Fulmen írta:

Eddig ENEOS-t használtam. Most kipróbálás alatt van a MANNOL ELITE, de mintha azt jobban csipegetné. Egyébként az ENEOS-szal nálam nincs jelentős olajfogyasztás.  Nem éri el 1 liter/8ezer km-t

Eneosból pontosan melyiket?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Arról esetleg van valakinek információja, hogy a Mannol féle O.E.M. Opel/Daewoo 5w30 motorolajnak valóban van dexos2 minősítése vagy csak a kenőanyag gyártója állítja a termékéről hogy megfelel ennek a specifikációnak? Valakinek van tapasztalata ezzel a konkrét termékkel vagy bármelyik Mannol motorolajjal? 

Link to comment
Megosztás:

19 órája, Janó32 írta:

Sziasztok!

Arról esetleg van valakinek információja, hogy a Mannol féle O.E.M. Opel/Daewoo 5w30 motorolajnak valóban van dexos2 minősítése vagy csak a kenőanyag gyártója állítja a termékéről hogy megfelel ennek a specifikációnak? Valakinek van tapasztalata ezzel a konkrét termékkel vagy bármelyik Mannol motorolajjal? 

Nem hiszem, hogy bemerné vállalni a cég, hogy nem felel meg az olaj a megadott minősítéseknek, abból azért csak lenne balhé ha kiderülne vizsgálatkor vagy akármi hasonló teszten. Én tegnap engedtem le a 5w-40et a motorból és tettem bele az 5w-30at. A korábbival nem volt probléma merem remélni ezzel sem lesz.

Link to comment
Megosztás:

14 perce, AstryG írta:

Nem hiszem, hogy bemerné vállalni a cég, hogy nem felel meg az olaj a megadott minősítéseknek, abból azért csak lenne balhé ha kiderülne vizsgálatkor vagy akármi hasonló teszten. Én tegnap engedtem le a 5w-40et a motorból és tettem bele az 5w-30at. A korábbival nem volt probléma merem remélni ezzel sem lesz.

Márpedig 1-2 hónapja jött fel a dolog ismét és a minősítőnél se híre, se hamva sincs a bejegyzés számának, olaj nevének vagy bárminek. Ahogy eddig sem volt.

Link to comment
Megosztás:

On 2018. 11. 12. at 17:27, AstryG írta:

Nem hiszem, hogy bemerné vállalni a cég, hogy nem felel meg az olaj a megadott minősítéseknek, abból azért csak lenne balhé ha kiderülne vizsgálatkor vagy akármi hasonló teszten. Én tegnap engedtem le a 5w-40et a motorból és tettem bele az 5w-30at. A korábbival nem volt probléma merem remélni ezzel sem lesz.

Rengeteg gyártó állítja a termékéről hogy megfelel a spec-nek közben nincs liszensz száma a terméknek. 

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.