AstryG Elküldve Február6, 2018 Megoszt Elküldve Február6, 2018 Érdekes lenne ezt a Mobil 1 ESP Formula 0w40 olajat kipróbálni. Csak 5L menten 15 ezer a legkisebb áron vásárolva is Link to comment Megosztás: More sharing options...
egyhapsi Elküldve Február7, 2018 Megoszt Elküldve Február7, 2018 On 2018. 02. 06. at 20:27, AstryG írta: Érdekes lenne ezt a Mobil 1 ESP Formula 0w40 olajat kipróbálni. Csak 5L menten 15 ezer a legkisebb áron vásárolva is Nekem az van a Corsaban most is, nem véletlenül javallottam. Nem fogy jobban, bármely más olajnál.., és nem feltétlenül csak extrém hidegben használható. A legeslegjobb olajak egyike! 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
AstryG Elküldve Február7, 2018 Megoszt Elküldve Február7, 2018 9 perce, egyhapsi írta: Nekem az van a Corsaban most is, nem véletlenül javallottam. Nem fogy jobban, bármely más olajnál.., és nem feltétlenül csak extrém hidegben használható. A legeslegjobb olajak egyike! Hm, olajcseréig még van egy kevéske idő. Lehet meg is próbálom ezt az olajat bele. De ha más nem akkor keresek egy sugar momy-t 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Cs. Zoltán Elküldve Február7, 2018 Megoszt Elküldve Február7, 2018 2 órája, egyhapsi írta: Nekem az van a Corsaban most is, nem véletlenül javallottam. Nem fogy jobban, bármely más olajnál.., és nem feltétlenül csak extrém hidegben használható. A legeslegjobb olajak egyike! Szia! Nem habosodik vele a Corsa olajbetöltője? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Sabby1994 Elküldve Február8, 2018 Megoszt Elküldve Február8, 2018 On 2018. 02. 06. at 20:10, goose írta: De a 0w, szerintem inkább extrém hidegben ajánlott. 5w is megteszi Magyarban. De szóljatok ha tévedek! Szerintem is... Nekem az 5W-40 télen nyáron bevált a legendásan olajbajos Z16XE-vel, Motul XCESS 8100 jött be, azelőtt Fuchs Titan-t használtam, az se volt rossz. Egyébként ennek a Mobil 1 olajnak a leírásába benne is van, hogy szélsőséges időjárási körülmények között érdemes használni, meg a legjobban a részecskeszűrős, modern turbófeltöltéses kocsikba. Az is igaz egyébként, hogy a GM részéről megvolt a jóváírás, GM-LL-A-025 és GM-LL-B-025 kiváltása mehet ezzel az olajcsaláddal, de nyilván jobbat önthetsz bele, rosszabb olajat nem. Véleményem szerint, ez a Mobil1 olaj felesleges ebbe a Z-s motorcsaládba, nyilván kárt nem teszel bele ha ezt használod, de mivel a gyári leírás sem kívánja (sőt amikor ezek a motorok kijöttek a G Astrába, gyári GM-ből még 5W-40 olaj se volt, csak 5W-30, nem hogy 0W-40), ezért igazából pénzkidobás. Minőségi, a gyári előírásnak megfelelő olaj szerintem tökéletesen megfelel ezekbe a motorokba, nem verseny célra készültek, 8000 km-es csereintervallum mellett bőségesen jó bele egy kevésbé hamisított, biztos teljesítményt hozó olaj. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
gyurigyerek Elküldve Február8, 2018 Megoszt Elküldve Február8, 2018 Sziasztok! Tudtok olyan oldalt ajánlani ahol hiteles forrásból lehet tudni milyen olaj kell az asszony kocsijába (nem Opel) ? Minden oldal mást ír, s a szerelő is teljesen mást mond. Link to comment Megosztás: More sharing options...
goose Elküldve Február8, 2018 Megoszt Elküldve Február8, 2018 4 órája, Sabby1994 írta: Szerintem is... Nekem az 5W-40 télen nyáron bevált a legendásan olajbajos Z16XE-vel, Motul XCESS 8100 jött be, azelőtt Fuchs Titan-t használtam, az se volt rossz. Egyébként ennek a Mobil 1 olajnak a leírásába benne is van, hogy szélsőséges időjárási körülmények között érdemes használni, meg a legjobban a részecskeszűrős, modern turbófeltöltéses kocsikba. Az is igaz egyébként, hogy a GM részéről megvolt a jóváírás, GM-LL-A-025 és GM-LL-B-025 kiváltása mehet ezzel az olajcsaláddal, de nyilván jobbat önthetsz bele, rosszabb olajat nem. Véleményem szerint, ez a Mobil1 olaj felesleges ebbe a Z-s motorcsaládba, nyilván kárt nem teszel bele ha ezt használod, de mivel a gyári leírás sem kívánja (sőt amikor ezek a motorok kijöttek a G Astrába, gyári GM-ből még 5W-40 olaj se volt, csak 5W-30, nem hogy 0W-40), ezért igazából pénzkidobás. Minőségi, a gyári előírásnak megfelelő olaj szerintem tökéletesen megfelel ezekbe a motorokba, nem verseny célra készültek, 8000 km-es csereintervallum mellett bőségesen jó bele egy kevésbé hamisított, biztos teljesítményt hozó olaj. Igaz én is szeretek túlzásokbaba esni , most is ilyet https://filterabc.hu/MOBIL_1-ESP-Formula-5W30-4L rakok bele. Akartam én GM olajat- t venni , de a boltba nem ajánlották , így marad ez! 0w re meg azt mondták, hogy az túl híg olyat ne rakjak bele . Nem baj hogy az 5W 30 higabb de mind1 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
egyhapsi Elküldve Február8, 2018 Megoszt Elküldve Február8, 2018 14 órája, Cs. Zoltán írta: Szia! Nem habosodik vele a Corsa olajbetöltője? Nem habosodik. A habosodás a hideg üzemtől van, a rövid utaktól. Vagy ha a termosztát nem engedi üzemi hőmérsékletre felmelegedni a motort. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Cs. Zoltán Elküldve Február8, 2018 Megoszt Elküldve Február8, 2018 8 órája, egyhapsi írta: Nem habosodik. A habosodás a hideg üzemtől van, a rövid utaktól. Vagy ha a termosztát nem engedi üzemi hőmérsékletre felmelegedni a motort. PAO alapolajból készült motorolajoknál, elméletileg, nem habosodik. HC-okra jellemző, de motorkonstrukciótól is függ. Az Opel láncosai ilyenek, ezért is kérdeztem. Más olajjal sem tapasztaltál habosodást? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Sabby1994 Elküldve Február8, 2018 Megoszt Elküldve Február8, 2018 10 órája, goose írta: Igaz én is szeretek túlzásokbaba esni , most is ilyet https://filterabc.hu/MOBIL_1-ESP-Formula-5W30-4L rakok bele. Akartam én GM olajat- t venni , de a boltba nem ajánlották , így marad ez! 0w re meg azt mondták, hogy az túl híg olyat ne rakjak bele . Nem baj hogy az 5W 30 higabb de mind1 Hideg oldalon viszkózusabb az olaj a 0W jelzés miatt. Jobban ken hidegben, szivattyúzási határhőmérséklete -30 °C,míg az 5W-ek -25 °C, 10W-nek -20 °C és így megy szépen tovább a sor. 100°C-on viszont mind az 5W és a 0W-s olaj kinematikai viszkozitása ugyanannyi. Egy szónak is száz a vége: a gyárban nem hiába adták meg az autók specifikációit olajra vonatkozóan, azt érdemes betartani. A másik ilyen nagy tévhit, hogyha fogyassza valami az olajat, akkor tegyünk bele vastagabbat és esetlegesen ne a problémát szüntessük meg... Sok a magát olajszakinak mondó autószerelő. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
csicsó Elküldve Február9, 2018 Megoszt Elküldve Február9, 2018 4 órája, Sabby1994 írta: Hideg oldalon viszkózusabb az olaj a 0W jelzés miatt. Jobban ken hidegben, szivattyúzási határhőmérséklete -30 °C,míg az 5W-ek -25 °C, 10W-nek -20 °C és így megy szépen tovább a sor. 100°C-on viszont mind az 5W és a 0W-s olaj kinematikai viszkozitása ugyanannyi. Egy szónak is száz a vége: a gyárban nem hiába adták meg az autók specifikációit olajra vonatkozóan, azt érdemes betartani. A másik ilyen nagy tévhit, hogyha fogyassza valami az olajat, akkor tegyünk bele vastagabbat és esetlegesen ne a problémát szüntessük meg... Sok a magát olajszakinak mondó autószerelő. A 0W hidegoldalon inkább "folyósabb" mint viszkózusabb,ezért jobb a kenése alacsonyabb hömérsékleten. Link to comment Megosztás: More sharing options...
goose Elküldve Február9, 2018 Megoszt Elküldve Február9, 2018 Szerelő kicserélte a vezérlés-t, mondom neki akkor cserélje ki az olajat is, ha ott van. Csak 1 problémám van, hogy a 4 literes kanna olajat, bele öntötte mind Én úgy tudom nem kell bele 4 L, legalábbis én itthon ha, max-min közé lövöm úgy emlékszem szokott maradni. Majd ma meglesem a szintet, ha max fölött van engedjek le belőle? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Sabby1994 Elküldve Február9, 2018 Megoszt Elküldve Február9, 2018 8 órája, csicsó írta: A 0W hidegoldalon inkább "folyósabb" mint viszkózusabb,ezért jobb a kenése alacsonyabb hömérsékleten. Igen, nem voltam egyértelmű. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Janó32 Elküldve Február9, 2018 Megoszt Elküldve Február9, 2018 5 órája, goose írta: Szerelő kicserélte a vezérlés-t, mondom neki akkor cserélje ki az olajat is, ha ott van. Csak 1 problémám van, hogy a 4 literes kanna olajat, bele öntötte mind Én úgy tudom nem kell bele 4 L, legalábbis én itthon ha, max-min közé lövöm úgy emlékszem szokott maradni. Majd ma meglesem a szintet, ha max fölött van engedjek le belőle? Attól függ hogy mennyit fogyaszt belőle az autó. Ha egy hónapon belül kimegy belőle 2-3dl, akkor nem vészes. De ha sokáig +3-4dl többlet van benne, az nem fog jót tenni a tömítéseknek. Link to comment Megosztás: More sharing options...
goose Elküldve Február9, 2018 Megoszt Elküldve Február9, 2018 (edited) 43 perce, Janó32 írta: Attól függ hogy mennyit fogyaszt belőle az autó. Ha egy hónapon belül kimegy belőle 2-3dl, akkor nem vészes. De ha sokáig +3-4dl többlet van benne, az nem fog jót tenni a tömítéseknek. Az a helyzet, hogy nem igazán fogyaszt belőle , előtte én cseréltem ugyan ezt raktam bele, és abban a kannában még van kb 2-3 dl A pálcát néztem, és max fölött van egy kicsivel. De a tökömért önti bele az egész kannát.? F Astrám-nál ugyan ezt csinálta még régebben, utána nem is bíztam rá, eddig! Úgy voltam vele hátha fejlődött, de úgy fest hogy nem igazán Módosítva Február9, 2018 : goose Link to comment Megosztás: More sharing options...
Geopake Elküldve Február9, 2018 Megoszt Elküldve Február9, 2018 8 órája, goose írta: Az a helyzet, hogy nem igazán fogyaszt belőle , előtte én cseréltem ugyan ezt raktam bele, és abban a kannában még van kb 2-3 dl A pálcát néztem, és max fölött van egy kicsivel. De a tökömért önti bele az egész kannát.? F Astrám-nál ugyan ezt csinálta még régebben, utána nem is bíztam rá, eddig! Úgy voltam vele hátha fejlődött, de úgy fest hogy nem igazán Még jó hogy nem 5 literest vittél 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
goose Elküldve Február10, 2018 Megoszt Elküldve Február10, 2018 10 órája, Geopake írta: Még jó hogy nem 5 literest vittél Igen még jó! lehet ma engedek le belőle Link to comment Megosztás: More sharing options...
BoMa Elküldve Február12, 2018 Megoszt Elküldve Február12, 2018 On 2018. 02. 09. at 22:45, Geopake írta: A pálcát néztem, és max fölött van egy kicsivel. Én ugyanígy jártam... :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
goose Elküldve Február13, 2018 Megoszt Elküldve Február13, 2018 On 2018. 02. 12. at 11:00, BoMa írta: Én ugyanígy jártam... :D Végül nem engedem le belőle, csak nem lesz baja! Link to comment Megosztás: More sharing options...
BoMa Elküldve Február15, 2018 Megoszt Elküldve Február15, 2018 Én leszippantottam. Szilikon cső volt itthon, vettem egy decis fecskendőt és 2 decit leszívtam a nívó pálca csövén keresztül. Így van kb 3/4ig, viszont amíg ezt sikerült megoldani, addig 100 km ment az autóba. Remélem ezalatt az a kis olajtöbblet nem tett semmiben kárt. :/ Mobil1 ESP 0W-40 került bele, kíváncis leszek mennyire fogja kajálni, ha fogja egyáltalán. Link to comment Megosztás: More sharing options...
AstryG Elküldve Február15, 2018 Megoszt Elküldve Február15, 2018 (edited) On 2018. 02. 13. at 18:14, goose írta: Végül nem engedem le belőle, csak nem lesz baja! Ha max felett van akkor nem a tömítéseket terheli? Itt volt róla szó vagy nem tudom honnan emlékszem rá. Nem mondom, egy kevéssel több mint a max még nem biztos, hogy problémát jelent. Igen 6 komenttel visszább volt, nem olvastam hamarabb Módosítva Február15, 2018 : AstryG Link to comment Megosztás: More sharing options...
BoMa Elküldve Február15, 2018 Megoszt Elküldve Február15, 2018 De igen főként azokat, csak arról nem esett szó, hogy mekkora mennyiség és mennyi idő/km alatt okoz problémát. Link to comment Megosztás: More sharing options...
AstryG Elküldve Február15, 2018 Megoszt Elküldve Február15, 2018 3 órája, BoMa írta: De igen főként azokat, csak arról nem esett szó, hogy mekkora mennyiség és mennyi idő/km alatt okoz problémát. Azt írtad max fölött egy kicsivel. Az nincs egy centi? Olyat találtam motorolaj túltöltésre ahol elérte az 1 centit. Egyiknél az írják nem probléma csak ha füstöl másiknál meg igen menten szedje ki a többletet. De mint írtam egy centivel volt max felett ez esetben. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Február15, 2018 Megoszt Elküldve Február15, 2018 6 perce, AstryG írta: Azt írtad max fölött egy kicsivel. Az nincs egy centi? Olyat találtam motorolaj túltöltésre ahol elérte az 1 centit. Egyiknél az írják nem probléma csak ha füstöl másiknál meg igen menten szedje ki a többletet. De mint írtam egy centivel volt max felett ez esetben. Ha füstöl, az azt jelenti hogy a motorolaj bejutott az egéstérbe. Ez esetben ha elég, tönkreteszi a katalizátort, de normál esetben, ha a motor jó állapotú, ez nem történhet meg. Helyette a túl sok olaj túlnyomást okozhat a forgattyúsházban, és elvben kinyomhatja a főtengelyszimmeringet. Egyik megoldás sem jó igazából, ezért javasolják hogy a motorolaj lehetőség szerint ne legyen a maximum szint felett. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
AstryG Elküldve Február15, 2018 Megoszt Elküldve Február15, 2018 2 órája, tgabika76 írta: Ha füstöl, az azt jelenti hogy a motorolaj bejutott az egéstérbe. Ez esetben ha elég, tönkreteszi a katalizátort, de normál esetben, ha a motor jó állapotú, ez nem történhet meg. Helyette a túl sok olaj túlnyomást okozhat a forgattyúsházban, és elvben kinyomhatja a főtengelyszimmeringet. Egyik megoldás sem jó igazából, ezért javasolják hogy a motorolaj lehetőség szerint ne legyen a maximum szint felett. Az bizti, hogy egyik eshetőség sem jó. Szóval egy fecskendő meg egy darab gumicső és lehet szívni ki a többlet olajat. Vagy ha nem okoz gondot/könnyen megoldható akkor alámenni... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts