Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve (edited)
20 órája, Janó32 írta:

Ha jól rémlik nekem ez van (erre mondták h ez a gyári is) ezzel van évente 1x utántöltve (jut eszembe lehet h idén ezt elfelejtettem): 

https://filterabc.hu/FEBI_BILSTEIN_6161_1L

 

Nekem is ilyen van. Mantec állította, hogy ez effektíve a gyári olaj is.

Ha kell vkinek utántölteni, nekem van kb 8 deci, ingyen elvihető...

Módosítva : outsider
  • Köszi! 1
Elküldve
14 órája, DjKing írta:

Üdvözlet mindenkinek. Van egy G Astram y17dt. Amit tudok hogy Gm dexos 2 5w30 motorolajat fogok beletenni. A másik gondom hogy milyen szervóolajat öntsünk bele, vagy mindenképp a gyári kellene bele. Köszönöm 

Van zöld is meg piros.Nézd meg milyen van benne.Nem tudom mi alapján van az eltérő szín. Nekem pl. zöld van benne.

Elküldve
19 órája, Geopake írta:

Van zöld is meg piros.Nézd meg milyen van benne.Nem tudom mi alapján van az eltérő szín. Nekem pl. zöld van benne.

Én úgy tudom hogy a sima hidraulikus szervóhoz való a zöld, az elektrohidraulikushoz meg a piros. De javítsatok ki ha tévedek.

Elküldve
On 2017. 12. 18. at 19:02, tgabika76 írta:

Én úgy tudom hogy a sima hidraulikus szervóhoz való a zöld, az elektrohidraulikushoz meg a piros. De javítsatok ki ha tévedek.

Nekem elektromos a szervóm és zöld van benne.

Elküldve
34 perce, Geopake írta:

Nekem elektromos a szervóm és zöld van benne.

És neked van igazad, én meg hülyeséget beszéltem, mea culpa! Szóval: a gyári szervókormány folyadék az EPC szerint a Pentosin CHF 202, aminek a színe sötétzöld!

Viszont érdekes dolgot találtam: a másik, közkeletű alternatíva, a Febi 06161 nem felel meg ennek, az ugyanis  a régebbi, Pentosin CHF 11S megfelelője. Ami ugyan elvileg elfogadott Opelba is, de nem a gyári ajánlás, kábé úgy mint a Dexos2 vs. GM-LLA-025. Íme a két olaj adattáblája, ahogy elnézem, viszkozitásban van némi különbség, mintha hidegen a CHF202 jobb lenne:

Pentosin CHF11S.jpg

Pentosin CHF202.jpg

Elküldve
1 órával ezelőtt, tgabika76 írta:

És neked van igazad, én meg hülyeséget beszéltem, mea culpa! Szóval: a gyári szervókormány folyadék az EPC szerint a Pentosin CHF 202, aminek a színe sötétzöld!

Viszont érdekes dolgot találtam: a másik, közkeletű alternatíva, a Febi 06161 nem felel meg ennek, az ugyanis  a régebbi, Pentosin CHF 11S megfelelője. Ami ugyan elvileg elfogadott Opelba is, de nem a gyári ajánlás, kábé úgy mint a Dexos2 vs. GM-LLA-025. Íme a két olaj adattáblája, ahogy elnézem, viszkozitásban van némi különbség, mintha hidegen a CHF202 jobb lenne:

Pentosin CHF11S.jpg

Pentosin CHF202.jpg

Mantec merre csavarog ilyenkor?! :-)

  • Like 1
Elküldve
8 órája, outsider írta:

Köszi, tudom h ő tanácsolta és "hirdette" mint helyettesítő termék (azért is a Febi-t vettem, az elérhetőbb több helyen), csak most megvédhetné a 2014-es álláspontját... Bár ha ez olyasmi összefüggés mint a dexos2 és a GM-LL-A- /GM-LL-B-, akkor nem hinném h a kocsinak kárt okozna, mert továbbra is tartom, hogy a 2002-ben összerakott egységek nem olvasgatják a változó követelményeket/ajánlásokat. :-) Persze attól még ha lehet, menjen bele a korszerűbb, higgyük el a mérnököknek h az jobb lesz mindenkinek. :icon13:

  • Like 2
Elküldve
9 órája, Geopake írta:

Szegényt kiutáltátok :) Pedig én csíptem :)

 

Az indexes olajos fórumon aktívabb. Egyébként ott is hasonló a megítésése, és hasonló stílusban tolja.
Szóval nem csak nekünk szólt a dolog. :) 

Szeritnem itt egyébként tiltva van...

 

  • Like 1
Elküldve
11 órája, Geopake írta:

Szegényt kiutáltátok :) Pedig én csíptem :)

 

Ez nem igaz, volt saját topikja de többszörös reg miatt ( így tiltakozott a nem klubtagok 5 hsz/ nap-limit ellen) ki lett dobva így a topik is megszűnt, aztán még sokszor visszajött, egy klubtag ( személy szerint én) felajánlotta neki az ismételt topiknyitást ha normálisan viselkedik és betartja az egyébként tök egyszerű szabályokat mert volt igény a szakértelmére, ( szerintem nem volt szakértelme, de ezt nem én  döntöm el) de  kommunikálni privátban vagy  más formában normálisan kapcsolatot teremteni nem lehetett vele. Aztán sokadszorra az utolsó ip címét is tiltva lett végleg kidobva. Rajta kívül erről senki nem tehet. 

  • Like 2
Elküldve
16 órája, outsider írta:

Az indexes olajos fórumon aktívabb. Egyébként ott is hasonló a megítésése, és hasonló stílusban tolja.
Szóval nem csak nekünk szólt a dolog. :) 

Szeritnem itt egyébként tiltva van...

 

Szoktam ott olvasni.Van egy stílusa az már biztos de engem nem zavart.Annyi hülyével vagyok körülvéve hogy ő már felüdülés volt számomra :)

  • Like 2
Elküldve
On 2017. 12. 21. at 23:33, Geopake írta:

Szoktam ott olvasni.Van egy stílusa az már biztos de engem nem zavart.Annyi hülyével vagyok körülvéve hogy ő már felüdülés volt számomra :)

Nekem sem volt vele bajom. Tudtam a helyén kezelni a modorát :)

Tény hogy nagyon jó katalógusai vannak, és nem fél használni :)

  • Like 1
  • Haha 1
  • 4 weeks later...
Elküldve

Sziasztok!

Annak idején, mikor megvettem az autót, tanácsot kértem itt a fórumon, mert első diesel autóm lévén, nem tudtam milyen olajat kell beletennem. Az oszrák szervizkönyv szerint 10W40-et kapott mindig, de azt javasoltátok, hogy azt ne tegyem bele, inkább 5W30. Tegnap találtam egy motorolajokról szóló műsort mely hatására most megnéztem a kezelési könyvet, melyben azt írja, hogy  -15 fok hőmérsékletig csak B3 10W40 olajat használjunk. Azért merült fel a kérdés, mert ma szeretnék, pontosabban kell olajat cserélnem, de nem tudom mitévő legyek. Kérlek adjatok tanácsot ha tudtok. Előre is köszi. G.

Elküldve
2 órája, huggybear írta:

Sziasztok!

Annak idején, mikor megvettem az autót, tanácsot kértem itt a fórumon, mert első diesel autóm lévén, nem tudtam milyen olajat kell beletennem. Az oszrák szervizkönyv szerint 10W40-et kapott mindig, de azt javasoltátok, hogy azt ne tegyem bele, inkább 5W30. Tegnap találtam egy motorolajokról szóló műsort mely hatására most megnéztem a kezelési könyvet, melyben azt írja, hogy  -15 fok hőmérsékletig csak B3 10W40 olajat használjunk. Azért merült fel a kérdés, mert ma szeretnék, pontosabban kell olajat cserélnem, de nem tudom mitévő legyek. Kérlek adjatok tanácsot ha tudtok. Előre is köszi. G.

Egy 10w-s olaj jó választás, a 15w, 20w olajokkal szemben. Egy normális minőségű 5w pedig minden szempontból jobb, mint egy 10w.

A technika fejlődik a dexos 2 pedig, tudomásom szerint visszafelé kompatibilis az autód gyártáskori olajkövetelményével.

Nem akarok nagyképűsködni, de ha ezeket tudod, akkor innentől mi a kérdés?

  • Like 2
Elküldve
7 órája, huggybear írta:

Sziasztok!

Annak idején, mikor megvettem az autót, tanácsot kértem itt a fórumon, mert első diesel autóm lévén, nem tudtam milyen olajat kell beletennem. Az oszrák szervizkönyv szerint 10W40-et kapott mindig, de azt javasoltátok, hogy azt ne tegyem bele, inkább 5W30. Tegnap találtam egy motorolajokról szóló műsort mely hatására most megnéztem a kezelési könyvet, melyben azt írja, hogy  -15 fok hőmérsékletig csak B3 10W40 olajat használjunk. Azért merült fel a kérdés, mert ma szeretnék, pontosabban kell olajat cserélnem, de nem tudom mitévő legyek. Kérlek adjatok tanácsot ha tudtok. Előre is köszi. G.

Ha konkrétan így fogalmaztak, akkor az magas fokú hozzá nem értésről ad tanúbizonyságot.. 

Elküldve
2 órája, outsider írta:

Ha konkrétan így fogalmaztak, akkor az magas fokú hozzá nem értésről ad tanúbizonyságot.. 

Sziasztok!

A kérdés igazából az volt, hogy maradhat-e az 5W30? Délelőtt lecseréltem, az ment bele, de ahogy kiveszem szavaitokból, vissza kellene térnem 10W40-re!? Ma néztem a GM 5W30 dobozát és rádöbbentem, hogy ez igazából C-s olaj, ami ha jól tudom részecskeszűrős autókhoz ajánlott. Lehet a Z16XEP Astra-mba is mást kellene használnom? G.

Elküldve
44 perce, huggybear írta:

Sziasztok!

A kérdés igazából az volt, hogy maradhat-e az 5W30? Délelőtt lecseréltem, az ment bele, de ahogy kiveszem szavaitokból, vissza kellene térnem 10W40-re!? Ma néztem a GM 5W30 dobozát és rádöbbentem, hogy ez igazából C-s olaj, ami ha jól tudom részecskeszűrős autókhoz ajánlott. Lehet a Z16XEP Astra-mba is mást kellene használnom? G.

Rosszul vetted ki a szavainkból. :)

Jó a Dexos2 5w30. A Dexos2 az kb az ACEA C3 minősítésnek felel meg (illetve abba esik bele). A korábbi GM jóváhagyás, az meg A3/B3(B4)

Én 10w40-et nem raknék bele. Egy átlagos minőségű 5w40, 5w30 mindenben jobb, mint egy 10w40.

Elküldve
3 órája, outsider írta:

Rosszul vetted ki a szavainkból. :)

Jó a Dexos2 5w30. A Dexos2 az kb az ACEA C3 minősítésnek felel meg (illetve abba esik bele). A korábbi GM jóváhagyás, az meg A3/B3(B4)

Én 10w40-et nem raknék bele. Egy átlagos minőségű 5w40, 5w30 mindenben jobb, mint egy 10w40.

:) Remek, akkor megnyugodtam, ez lesz továbbra is. Köszi a tanácsot/infót. G.

  • 2 weeks later...
Elküldve
12 perce, Janó32 írta:

Nem hinném hogy bármi gondot okozna, és konkrétan szemeztem ezzel az olajjal mert a tesójából (5w30) eléggé sokat kell utánatöltenem...

Értem! De itt http://www.olajinfo.hu/szabvanyok/6-motorolaj-szabvanyok/19-gm-motorolaj-szabvanyok valami olyasmit írnak hogy inkább dízelbe jó, ha jól vettem ki.

 Meg vissza olvasgattam a topic-ba, és itt is valami ilyesmit írt még mantec.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.