BoMa Elküldve Augusztus22, 2017 Megoszt Elküldve Augusztus22, 2017 Sziasztok! Valószínű engem is utolért a hidrotőke csattogás, viszont nem rég volt olajcsere Castrol Magnatec C3 5w40 került bele, és mintha azóta lenne a csattogás. Több oldalt visszaolvastam és láttam, hogy többen írtátok hogy ezzel az olajjal nektek is elkezdett csattogni. Lehet teszek egy próbát az olajcserével, bár kb 2000 km van ebben az olajban... :/ A következő cseréig még sok idő lenne addig meg nem szeretném hallgatni a csattogást, főleg ha nem is tesz jót a motornak. Kérdésem az lenne, hogy (Z14XE 2003-as 145.000 kilométerrel) ebbe a motorba mondjuk egy Mobil 1 ESP 0w-40 jó lenne? Azért gondoltam a 0w-ra mert gyakran járunk rövid távokat tényleg csak 5 percet jár az autó a legközelebbi boltig, havi 1-2 alkalommal viszont autópályán 250 km. Mit gondoltok? Link to comment Megosztás: More sharing options...
outsider Elküldve Augusztus22, 2017 Megoszt Elküldve Augusztus22, 2017 35 perce, BoMa írta: Sziasztok! Valószínű engem is utolért a hidrotőke csattogás, viszont nem rég volt olajcsere Castrol Magnatec C3 5w40 került bele, és mintha azóta lenne a csattogás. Több oldalt visszaolvastam és láttam, hogy többen írtátok hogy ezzel az olajjal nektek is elkezdett csattogni. Lehet teszek egy próbát az olajcserével, bár kb 2000 km van ebben az olajban... :/ A következő cseréig még sok idő lenne addig meg nem szeretném hallgatni a csattogást, főleg ha nem is tesz jót a motornak. Kérdésem az lenne, hogy (Z14XE 2003-as 145.000 kilométerrel) ebbe a motorba mondjuk egy Mobil 1 ESP 0w-40 jó lenne? Azért gondoltam a 0w-ra mert gyakran járunk rövid távokat tényleg csak 5 percet jár az autó a legközelebbi boltig, havi 1-2 alkalommal viszont autópályán 250 km. Mit gondoltok? Nem biztos, hogy én az olajra fognám. Nekem volt benne ilyen olaj, én nem hallottam csattogni. Szeritnem a 0W40 jó választás, én azzal járok. Korábban Castrol Egde Titanium FST volt benne vagy 3 ciklust, most legutóbb Mobil 1 New Life. Következőnek ESP 0W40-et terveztem, még 2-3E km híjja van, de lehet addigra eladom az autót, és ráhagyom a következő tulajra a cserét. Tegyen bele amit akar 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Janó32 Elküldve Augusztus22, 2017 Megoszt Elküldve Augusztus22, 2017 51 perce, BoMa írta: Sziasztok! Valószínű engem is utolért a hidrotőke csattogás, viszont nem rég volt olajcsere Castrol Magnatec C3 5w40 került bele, és mintha azóta lenne a csattogás. Több oldalt visszaolvastam és láttam, hogy többen írtátok hogy ezzel az olajjal nektek is elkezdett csattogni. Lehet teszek egy próbát az olajcserével, bár kb 2000 km van ebben az olajban... :/ A következő cseréig még sok idő lenne addig meg nem szeretném hallgatni a csattogást, főleg ha nem is tesz jót a motornak. Kérdésem az lenne, hogy (Z14XE 2003-as 145.000 kilométerrel) ebbe a motorba mondjuk egy Mobil 1 ESP 0w-40 jó lenne? Azért gondoltam a 0w-ra mert gyakran járunk rövid távokat tényleg csak 5 percet jár az autó a legközelebbi boltig, havi 1-2 alkalommal viszont autópályán 250 km. Mit gondoltok? Nekem szintén volt benne ilyen, még akkor amikor megvettem és ez került bele miután itt felhomályosítottak, hogy dexos2. Előtte az előző Astra-ba csak Castrol termék ment, ellenben ebben az autóban ez a kenőanyag nagyon nem szerepelt jól (minden téren zajosabbnak tűnt vele a motor). Sajnos közel sem biztos hogy az olajcsere tartósan orvosolni fogja a dolgot. 10 perce, outsider írta: Nem biztos, hogy én az olajra fognám. Nekem volt benne ilyen olaj, én nem hallottam csattogni. Szeritnem a 0W40 jó választás, én azzal járok. Korábban Castrol Egde Titanium FST volt benne vagy 3 ciklust, most legutóbb Mobil 1 New Life. Következőnek ESP 0W40-et terveztem, még 2-3E km híjja van, de lehet addigra eladom az autót, és ráhagyom a következő tulajra a cserét. Tegyen bele amit akar Én mostanság a Valvoline Max Life 5w40-el szemezgetek, de az ugye nem dexos2 jóváhagyású... De lehet h az Eneos 5w40-et kellene megpróbálni, bár az sem dexos2... Az 5w30 Mobil-ból sokat kell után töltenem a nyár során, az eddigi kb 2-3dl/1000km-ről elment inkább a stabil 3-4dl közti fogyásba. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
outsider Elküldve Augusztus22, 2017 Megoszt Elküldve Augusztus22, 2017 1 perc, Janó32 írta: Nekem szintén volt benne ilyen, még akkor amikor megvettem és ez került bele miután itt felhomályosítottak, hogy dexos2. Előtte az előző Astra-ba csak Castrol termék ment, ellenben ebben az autóban ez a kenőanyag nagyon nem szerepelt jól (minden téren zajosabbnak tűnt vele a motor). Sajnos közel sem biztos hogy az olajcsere tartósan orvosolni fogja a dolgot. Én mostanság a Valvoline Max Life 5w40-el szemezgetek, de az ugye nem dexos2 jóváhagyású... De lehet h az Eneos 5w40-et kellene megpróbálni, bár az sem dexos2... Az 5w30 Mobil-ból sokat kell után töltenem a nyár során, az eddigi kb 2-3dl/1000km-ről elment inkább a stabil 3-4dl közti fogyásba. A kérdéses Magnatec amikor én használtam Dexos2 volt... New lifeból is van 5W40 igaz talán az sem dexos. Link to comment Megosztás: More sharing options...
csicsó Elküldve Augusztus22, 2017 Megoszt Elküldve Augusztus22, 2017 4 órája, Janó32 írta: Nekem szintén volt benne ilyen, még akkor amikor megvettem és ez került bele miután itt felhomályosítottak, hogy dexos2. Előtte az előző Astra-ba csak Castrol termék ment, ellenben ebben az autóban ez a kenőanyag nagyon nem szerepelt jól (minden téren zajosabbnak tűnt vele a motor). Sajnos közel sem biztos hogy az olajcsere tartósan orvosolni fogja a dolgot. Én mostanság a Valvoline Max Life 5w40-el szemezgetek, de az ugye nem dexos2 jóváhagyású... De lehet h az Eneos 5w40-et kellene megpróbálni, bár az sem dexos2... Az 5w30 Mobil-ból sokat kell után töltenem a nyár során, az eddigi kb 2-3dl/1000km-ről elment inkább a stabil 3-4dl közti fogyásba. szinte ugyanez a helyzet nálam is ezzel az olajjal mióta Mobil 5W-30 van benne És én is pont erre a 2 olajra gondoltam a köv.cserénél Link to comment Megosztás: More sharing options...
BoMa Elküldve Augusztus22, 2017 Megoszt Elküldve Augusztus22, 2017 Igen sajnos gondolom, hogy ha rosszak a tőkék nem javulnak meg, de legalább kitolná a cserét. Illetve ha zajosabb a motor akkor több a surlódás, jobban kopik minden. Márcsak ezért is tartanék jó ötletnek egy cserét. A lényeg hogy a 0w40-es olajjal nem járok rosszul, maximum többet kell utántölteni, de jelentős fogyást az 5w40-nél sem tapasztaltam. Köszi a válaszokat! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bmájki Elküldve Szeptember7, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember7, 2017 On 2017.08.22. at 15:24, Janó32 írta: Nekem szintén volt benne ilyen, még akkor amikor megvettem és ez került bele miután itt felhomályosítottak, hogy dexos2. Előtte az előző Astra-ba csak Castrol termék ment, ellenben ebben az autóban ez a kenőanyag nagyon nem szerepelt jól (minden téren zajosabbnak tűnt vele a motor). Sajnos közel sem biztos hogy az olajcsere tartósan orvosolni fogja a dolgot. Én mostanság a Valvoline Max Life 5w40-el szemezgetek, de az ugye nem dexos2 jóváhagyású... De lehet h az Eneos 5w40-et kellene megpróbálni, bár az sem dexos2... Az 5w30 Mobil-ból sokat kell után töltenem a nyár során, az eddigi kb 2-3dl/1000km-ről elment inkább a stabil 3-4dl közti fogyásba. Szia! A felújítás óta mennyit ment az autód? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Janó32 Elküldve Szeptember7, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember7, 2017 2 órája, Bmájki írta: Szia! A felújítás óta mennyit ment az autód? Szia! Kb 27000km-t. De nem nevezném felújításnak, inkább csak rendbetételnek, vagyis amit a rossz karbantartással okoztak azt próbálták visszahozni a normál szintre. Így az összes szelepszár szimeringet cserélték és a 4-ből két dugattyún a gyűrűket mert le voltak ragadva. A másik két dugattyú a gyári gyűrűkkel fut, tehát azokban már -óra szerint- 145000km van. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bmájki Elküldve Szeptember11, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember11, 2017 On 2017.09.07. at 15:31, Janó32 írta: Szia! Kb 27000km-t. De nem nevezném felújításnak, inkább csak rendbetételnek, vagyis amit a rossz karbantartással okoztak azt próbálták visszahozni a normál szintre. Így az összes szelepszár szimeringet cserélték és a 4-ből két dugattyún a gyűrűket mert le voltak ragadva. A másik két dugattyú a gyári gyűrűkkel fut, tehát azokban már -óra szerint- 145000km van. 27e km alatt 1dl/1000 km-t nőni, az nem sok. Link to comment Megosztás: More sharing options...
outsider Elküldve Szeptember11, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember11, 2017 On 2017. 08. 22. at 19:50, BoMa írta: Igen sajnos gondolom, hogy ha rosszak a tőkék nem javulnak meg, de legalább kitolná a cserét. Illetve ha zajosabb a motor akkor több a surlódás, jobban kopik minden. Márcsak ezért is tartanék jó ötletnek egy cserét. A lényeg hogy a 0w40-es olajjal nem járok rosszul, maximum többet kell utántölteni, de jelentős fogyást az 5w40-nél sem tapasztaltam. Köszi a válaszokat! Semennyivel nem fog többet enni. Az is ugyanúgy 40-es olaj. A 0W-s olaj hidegen még "sűrűbb" mint az 50-es melegen... Link to comment Megosztás: More sharing options...
gedikart Elküldve Szeptember21, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember21, 2017 (edited) Közel 6 ezer km után most már tudok nyilatkozni az olajról (Total Quartz Ineo MC3 5W40). Semmi gondot nem vettem észre, ugyanannyi fogy belőle, mint a többi olajnál, a motor hangja sem változott, dexos2, ellenben olcsó 5 liter 8450 Ft. Módosítva Szeptember21, 2017 : gedikart 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Cs. Zoltán Elküldve Szeptember29, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember29, 2017 Sziasztok! Lehet egy olaj 100-150 km után megégve? Színre, állagra szép és jónak tűnik, de égettnek érzem a szagát. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Szeptember29, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember29, 2017 12 perce, Cs. Zoltán írta: Sziasztok! Lehet egy olaj 100-150 km után megégve? Színre, állagra szép és jónak tűnik, de égettnek érzem a szagát. Normál esetben nem, de lehet úgy hajtani az autót hogy megégjen az olaj, nem véletlenül van több kocsin olajhűtő. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Cs. Zoltán Elküldve Szeptember29, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember29, 2017 31 perce, zotya975 írta: Normál esetben nem, de lehet úgy hajtani az autót hogy megégjen az olaj, nem véletlenül van több kocsin olajhűtő. Nem volt hajtva. Max 3000-ig, néhány km erejéig. A többi városi, rövidtáv. Hidrotőke csere után valami Alco 5w40-t raktak bele (pedig a csomagtartóban volt az Eneos, jeleztem is időben), elég fura szaga van, nem olyan, mint amit az eddig használt olajoknál éreztem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
csicsó Elküldve Szeptember30, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember30, 2017 10 órája, Cs. Zoltán írta: Nem volt hajtva. Max 3000-ig, néhány km erejéig. A többi városi, rövidtáv. Hidrotőke csere után valami Alco 5w40-t raktak bele (pedig a csomagtartóban volt az Eneos, jeleztem is időben), elég fura szaga van, nem olyan, mint amit az eddig használt olajoknál éreztem. Én cserélném gyorsan... 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
outsider Elküldve Szeptember30, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember30, 2017 9 órája, csicsó írta: Én cserélném gyorsan... Szerelővel együtt... 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
outsider Elküldve Október5, 2017 Megoszt Elküldve Október5, 2017 XADO olajat milyen kategóriát képviselnek? Árban premium... Link to comment Megosztás: More sharing options...
bepi81 Elküldve Október9, 2017 Megoszt Elküldve Október9, 2017 On 2017. 10. 05. at 20:48, outsider írta: XADO olajat milyen kategóriát képviselnek? Árban premium... Motul kategória. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
BAlazs_26 Elküldve Október10, 2017 Megoszt Elküldve Október10, 2017 sziasztok ..frissen felúitott motorba milyen viszkozitásu olajat tanácsoltok .10w40 vagy 5w40 ? mert a szerelőm szerint 10w40 kell bele mivel már ettől sem lett új a motor .(z16se) Link to comment Megosztás: More sharing options...
snec Elküldve Október10, 2017 Megoszt Elküldve Október10, 2017 olyat rakj bele amit javasol a gyár. Nem 5w30 való bele? 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
BAlazs_26 Elküldve Október10, 2017 Megoszt Elküldve Október10, 2017 (edited) 5w30-at meg 10w40-et is javasol a szervizkönyv szerint... csak nem tudom hogy merjek-e belerakni 5w30-at állitólag felesleges még így is hogy fel lett újitva Módosítva Október10, 2017 : BAlazs_26 Link to comment Megosztás: More sharing options...
outsider Elküldve Október10, 2017 Megoszt Elküldve Október10, 2017 5 órája, BAlazs_26 írta: sziasztok ..frissen felúitott motorba milyen viszkozitásu olajat tanácsoltok .10w40 vagy 5w40 ? mert a szerelőm szerint 10w40 kell bele mivel már ettől sem lett új a motor .(z16se) Cserélj szerelőt. Én 0W40 Dexos2 olajat raknék bele. De egy 5W40 Dexos2-vel sem lősz mellé. https://the-filtershop.com/spl/505317/GMdexos2-minositett-motorolaj Nem létezik GM előírásnak megfelelő 10W40-es olaj... Link to comment Megosztás: More sharing options...
zolinho Elküldve Október16, 2017 Megoszt Elküldve Október16, 2017 Ilyen sem történ még velem! Szokásos 10 e. km-es olajcserén, 5w30 helyett 10w40-es olajat töltöttek a kocsiba, amit már csak otthon vettem észre. Rögtön hívtam a szervizt, holnapután lecserélik díjmentesen. Most azért oda fogok figyelni rendesen. Remélem a 10w 40 nem basz oda a láncnak! Link to comment Megosztás: More sharing options...
snec Elküldve Október16, 2017 Megoszt Elküldve Október16, 2017 még akár egy tisztításnak is vehetted 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október16, 2017 Megoszt Elküldve Október16, 2017 1 óra, zolinho írta: Ilyen sem történ még velem! Szokásos 10 e. km-es olajcserén, 5w30 helyett 10w40-es olajat töltöttek a kocsiba, amit már csak otthon vettem észre. Rögtön hívtam a szervizt, holnapután lecserélik díjmentesen. Most azért oda fogok figyelni rendesen. Remélem a 10w 40 nem basz oda a láncnak! Még az sem bizonyított, hogy ha mindíg ezt használnád ( de hányan vannak így) okozna bármiféle bajt. ( konkrét bizonyítékra gondolok, és nem "szerintemre, tuti ettől van baja" meg hasonlókra) Láncnak? Nem látok összefüggést, de valaki biztos elmondja ha szépen megkérem. Azért nem eszik olyan forrón a kását hogy más viszkozitású olaj miatt tönkremenjen a motor, főleg nem pár kilométer alatt. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts