Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj, kenőanyag, hidraulika olaj, zsírok


julien

Recommended Posts

On 2017. 07. 17. at 19:24, tgabika76 írta:

Olajat cseréltem. Lehet köpködni, megint nem dexos2-re. Ez lett:

 

...és egy kis érdekesség a ~7500km-t futott régi olajszűrő és az új közötti különbségről. Mindkettő Hengst (gyári), ebből viszont nem engedek:

 

Nem tudom, nekem nem szimpatikus az Eneos.
Nem tudnám megmondani, hogy miért, csak ilyen "előítélet". (ha van rajta sapka azért, ha nem azért :) )
Sosem használtam igazából, sokan dicsérik meg minden, de ez nem hatott meg soha :)

Én most visszatérek a Dexos2-re, lehet köpködni :-):blink:

Mobil1 ESP-t tervezek.

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 07. 18. at 21:24, Cs. Zoltán írta:

Én ennél maradok a jövőben is, csak az 5w 30-al. 

Egy szezont futott nálam is, nem volt rossz. Most Fuchs Titan GT1 Pro Flex 5w-30 van benne. Magasan az eddigi legjobb, amit használtam. Nem is tervezem a jövőben mást használni. Hidegen is olyan selymesen fut a motor és olyan finom hangja van, amit magam sem hittem.

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 07. 23. at 8:30, Vilmoskörte írta:

Egy szezont futott nálam is, nem volt rossz. Most Fuchs Titan GT1 Pro Flex 5w-30 van benne. Magasan az eddigi legjobb, amit használtam. Nem is tervezem a jövőben mást használni. Hidegen is olyan selymesen fut a motor és olyan finom hangja van, amit magam sem hittem.

Erről is jókat olvastam. Kár hogy nem 5 literes a kiszerelés. :(

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 07. 20. at 18:50, outsider írta:

Nem tudom, nekem nem szimpatikus az Eneos.
Nem tudnám megmondani, hogy miért, csak ilyen "előítélet". (ha van rajta sapka azért, ha nem azért :) )
Sosem használtam igazából, sokan dicsérik meg minden, de ez nem hatott meg soha :)

Én most visszatérek a Dexos2-re, lehet köpködni :-):blink:

Mobil1 ESP-t tervezek.

Én pedig meguntam már, hogy drága olajakat etessek a géppel, ráadásul 8 ezer km futással cserélem (kb ekkorra fogy el az 5 liter). Szóval most TOTAL QUARTZ INEO MC3 5W40 5L vettem 8500 Ft.

Módosítva : gedikart
Link to comment
Megosztás:

10 órája, gedikart írta:

Én pedig meguntam már, hogy drága olajakat etessek a géppel, ráadásul 8 ezer km futással cserélem (kb ekkorra fogy el az 5 liter). Szóval most TOTAL QUARTZ INEO MC3 5W40 5L vettem 8500 Ft.

Mi a tapasztalatod ezzel az olajjal? Mióta használod? Mit használtál előtte? Mennyire fogyasztja? 

Link to comment
Megosztás:

4 órája, Janó32 írta:

Mi a tapasztalatod ezzel az olajjal? Mióta használod? Mit használtál előtte? Mennyire fogyasztja? 

Még nem tudok nyilatkozni, mert a Mobil1 new life 0w40-est még nem cseréltem le, de 1-2 hét, és esedékes lesz. Én úgy vettem észre, hogy nálam első 2-2,5ezer km-en még marad a szint, aztán elkezdi csipegetni, majd mikor elér egy 4-5ezer körüli futásteljesítményt, akkor "belelendül" a fogyasztásba. Volt már benne minden, 5W40es Castrol, 5W30-as ESP, Fuchs GT1 pro flex, 0w40-es ESP, Mobil1 new life. Igzából azért állok le a drágább olajokról, pláne az 5w30 vagy 0w40-ről, mert nem látom értelmét öntözgetni bele, főleg hogy ez az olcsó Total is teljesíti az előírt követelményeket.

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 08. 09. at 21:33, ginola írta:

Z14XEP-hez milyen viszkozitású olaj ajánlott leginkább? (Tudom dexos2 a lényeg)

 48 e km-t futott láncos Astráról van szó, amivel rövidebb távokat megyek városban.

Fuchs Titan GT1 ProFlex  5W 30  -  Én évek óta ezt teszem bele, nekem bevált. Most van 97000 a kocsiba (Z14XEP 2006-os). Ajánlom. Egyesek mondták, hogy tegyek bele 5W40 -est, de nekem ez bevált még semmi gond nem volt vele.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Gondolkozom, rajta, hogy le kellene cserélnem a folyadékokat, a kormányszervó körül látok némi kiszivárgott olajat, a váltóban sem ártana szerintem megnézni, hogy mi a helyzet, és a fékolajra is ráférne a csere.

A szervóban lévő olajat hogyan kell cserélni, leereszteni, kell e légteleníteni, fogyan kell eltávolítani a régi olajat??

A váltóban hol kell leereszteni az olajat, hol a nívó csavar?

A fékolajat, hogyan kell szakszerűen eltávolítani?

Ezek merültek fel kérdésként.

Link to comment
Megosztás:

31 perce, wasquez írta:

Sziasztok!

Gondolkozom, rajta, hogy le kellene cserélnem a folyadékokat, a kormányszervó körül látok némi kiszivárgott olajat, a váltóban sem ártana szerintem megnézni, hogy mi a helyzet, és a fékolajra is ráférne a csere.

A szervóban lévő olajat hogyan kell cserélni, leereszteni, kell e légteleníteni, fogyan kell eltávolítani a régi olajat??

A váltóban hol kell leereszteni az olajat, hol a nívó csavar?

A fékolajat, hogyan kell szakszerűen eltávolítani?

Ezek merültek fel kérdésként.

Cserélni még sosem cseréltem csak láttam hogy a szerelőm hogyan csinálta, illetve meg is beszéltük.

Váltóban elméletileg sosem kell olajat cserélni, leeresztő csavar nincs, csak akkor tudod leengedni ha az egész deknit leveszed, a nivo valahol a váltó jobb oldalán van.

Fékfolyadékot a légtelenítő csavaroknál kell kiengedni, jobban mondva a fékkel lepumpálni.

A szervóra sajna nem tudok mit mondani.

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

On 2017. 08. 09. at 21:29, Janó32 írta:

Ez nem nagy fogyás. Tök rendben van. 2 dl/1000km

De a 10W40-et benézte. A láncot Astrákban ilyenkor azért már szokták cserélni.

De nem tudom hogy kötelező-e, vagy csak ha hangja van.

Módosítva : outsider
  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

9 órája, wasquez írta:

Sziasztok!

Gondolkozom, rajta, hogy le kellene cserélnem a folyadékokat, a kormányszervó körül látok némi kiszivárgott olajat, a váltóban sem ártana szerintem megnézni, hogy mi a helyzet, és a fékolajra is ráférne a csere.

A szervóban lévő olajat hogyan kell cserélni, leereszteni, kell e légteleníteni, fogyan kell eltávolítani a régi olajat??

A váltóban hol kell leereszteni az olajat, hol a nívó csavar?

A fékolajat, hogyan kell szakszerűen eltávolítani?

Ezek merültek fel kérdésként.

A szervó olajat fecskendővel tudod kiszívatni a tartályból.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.