zotya975 Elküldve Május28, 2017 Megoszt Elküldve Május28, 2017 16 perce, Geopake írta: Nekem is van nyomatékkulcsom de 28 Nm-nél kezdődik.Hogyan húzzam meg 14-el vele? Teljesen letekertem de nem kattan le úgy sehol.Kipróbáltam a kerékcsavarokon.Így meghúztam óvatosan az olajleeresztő csavart.Bár eddig is mindig ki bírtam tekerni. Csak 14Nm-el kell lehúzni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Geopake Elküldve Május28, 2017 Megoszt Elküldve Május28, 2017 A Torxost igen. A hatlapfejűre 45 Nm-t ír a könyv. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Fulmen Elküldve Május28, 2017 Megoszt Elküldve Május28, 2017 Félek, hogy a 30 viszkozitás kevés a nyári autópályázáshoz. (120-140 km\h, 3500-4100 rpm) Link to comment Megosztás: More sharing options...
AstryG Elküldve Május28, 2017 Megoszt Elküldve Május28, 2017 (edited) 7 órája, Geopake írta: Most már van tömítés.Kemény 198 Ft a cromaxban Fú de még mennyire. Az Opel tömítés 417. Nemrég vettem belőle kettőt. Meg Opel csavart 2ezerért. Amúgy készülnék már én is olajat cserélni ideje már. De még be kell szerezni egy 45ös torx bites dugókulcsot és egy BGS olajszűrő leszedő sapkán is gondolkozom mivel a lambdával bírkózom és nem akar megindulni. A szűrővel már nem akarok kínlódni vagyis esélyt se akarok neki adni, hogy szivasson. Egyébként az olaj Mannol Energy Fomula PD a szűrő meg Hengst. Módosítva Május28, 2017 : AstryG Link to comment Megosztás: More sharing options...
Geopake Elküldve Május28, 2017 Megoszt Elküldve Május28, 2017 48 perce, Fulmen írta: Félek, hogy a 30 viszkozitás kevés a nyári autópályázáshoz. (120-140 km\h, 3500-4100 rpm) Akkor tegyél bele 40 est.Én mindig ilyet tettem bele. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Geopake Elküldve Május28, 2017 Megoszt Elküldve Május28, 2017 4 perce, AstryG írta: Fú de még mennyire. Az Opel tömítés 417. Nemrég vettem belőle kettőt. Meg Opel csavart 2ezerért. Amúgy készülnék már én is olajat cserélni ideje már. De még be kell szerezni egy 45ös torx bites dugókulcsot és egy BGS olajszűrő leszedő sapkán is gondolkozom mivel a lambdával bírkózom és nem akar megindulni. A szűrővel már nem akarok kínlódni vagyis esélyt se akarok neki adni, hogy szivasson. Nekem láncos leszedőm van.Pikk pakk megindul a szűrő.Bár nem szoktam megtépni.Ráhúzom kézzel,aztán egy kicsit rásegítek a szerszámmal.Torx fejet pár forintért lehet venni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kobraCode Elküldve Május28, 2017 Megoszt Elküldve Május28, 2017 8 órája, Geopake írta: Nekem is van nyomatékkulcsom de 28 Nm-nél kezdődik.Hogyan húzzam meg 14-el vele? Teljesen letekertem de nem kattan le úgy sehol.Kipróbáltam a kerékcsavarokon.Így meghúztam óvatosan az olajleeresztő csavart.Bár eddig is mindig ki bírtam tekerni. Több nyomatékkulcsom is van. Motorkerékpár szerelés miatt vettem elsődlegesen. De mint kiderült ide is jó lett. 5-25Nm-es Link to comment Megosztás: More sharing options...
AstryG Elküldve Május29, 2017 Megoszt Elküldve Május29, 2017 11 órája, Geopake írta: Nekem láncos leszedőm van.Pikk pakk megindul a szűrő.Bár nem szoktam megtépni.Ráhúzom kézzel,aztán egy kicsit rásegítek a szerszámmal.Torx fejet pár forintért lehet venni. Valamilyen leszedőt mindenképp beszerzek. Torx-ból ezt néztem ki https://www.szerszamkell.hu/keziszerszamok_1/dugokulcsok_keszletek_kieg_16/bit_dugokulcs_keszletek_187/yato_bit_keszlet_7db_os_torx_t25_t55_1159 Link to comment Megosztás: More sharing options...
outsider Elküldve Május29, 2017 Megoszt Elküldve Május29, 2017 17 órája, Geopake írta: Nekem láncos leszedőm van.Pikk pakk megindul a szűrő.Bár nem szoktam megtépni.Ráhúzom kézzel,aztán egy kicsit rásegítek a szerszámmal.Torx fejet pár forintért lehet venni. Én csak kézzel húzom meg, de így is rohadt nehéz leszedni Link to comment Megosztás: More sharing options...
csicsó Elküldve Május29, 2017 Megoszt Elküldve Május29, 2017 1 óra, outsider írta: Én csak kézzel húzom meg, de így is rohadt nehéz leszedni Smirgli papirral szoktam meghúzni meg leszedni is 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
csicsó Elküldve Május29, 2017 Megoszt Elküldve Május29, 2017 20 órája, Fulmen írta: Félek, hogy a 30 viszkozitás kevés a nyári autópályázáshoz. (120-140 km\h, 3500-4100 rpm) Az igaz,veszem észre én is Link to comment Megosztás: More sharing options...
HaPetya Elküldve Május29, 2017 Megoszt Elküldve Május29, 2017 1 óra, csicsó írta: Az igaz,veszem észre én is És ez miben nyilvánul meg ha szabad kérdeznem? Link to comment Megosztás: More sharing options...
AstryG Elküldve Május29, 2017 Megoszt Elküldve Május29, 2017 (edited) 2 órája, csicsó írta: Smirgli papirral szoktam meghúzni meg leszedni is Azzal rögtön lehet is spórolni 2ezret. Nem rossz ötlet, nem rossz Módosítva Május29, 2017 : AstryG 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Geopake Elküldve Május29, 2017 Megoszt Elküldve Május29, 2017 5 órája, outsider írta: Én csak kézzel húzom meg, de így is rohadt nehéz leszedni Ifjú titán koromban én ezt a módszert alkalmaztam.Mióta ínhüvely gyulladásom van a dobozost sört is nehezen tudom kinyitni Ezért tekerem meg egy kicsit a láncos leszedővel. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Geopake Elküldve Május29, 2017 Megoszt Elküldve Május29, 2017 11 órája, AstryG írta: Valamilyen leszedőt mindenképp beszerzek. Torx-ból ezt néztem ki https://www.szerszamkell.hu/keziszerszamok_1/dugokulcsok_keszletek_kieg_16/bit_dugokulcs_keszletek_187/yato_bit_keszlet_7db_os_torx_t25_t55_1159 Nekem is ilyen Yato cucc van az E torxból. Link to comment Megosztás: More sharing options...
AstryG Elküldve Május29, 2017 Megoszt Elküldve Május29, 2017 27 perce, Geopake írta: Nekem is ilyen Yato cucc van az E torxból. Jó minőség, elég jó áron. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Vilmoskörte Elküldve Május30, 2017 Megoszt Elküldve Május30, 2017 On 2017. 05. 28. at 21:04, Fulmen írta: Félek, hogy a 30 viszkozitás kevés a nyári autópályázáshoz. (120-140 km\h, 3500-4100 rpm) Miért? Szerinted a motor tervezői nem számoltak a nyárral? A 30-as olajnak kisebb a viszkozitása, gyorsabban folyik, ezáltal jobb a hűtése. Nem igazán látom, hogy miért is jobb a 40-es olaj, amikor nagyobb belső ellenállása révén kisebb a folyóssága. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Cs. Zoltán Elküldve Május30, 2017 Megoszt Elküldve Május30, 2017 3 órája, Vilmoskörte írta: Miért? Szerinted a motor tervezői nem számoltak a nyárral? A 30-as olajnak kisebb a viszkozitása, gyorsabban folyik, ezáltal jobb a hűtése. Nem igazán látom, hogy miért is jobb a 40-es olaj, amikor nagyobb belső ellenállása révén kisebb a folyóssága. Talán annyi, hogy tartósan magas tartományban könnyebben megszakad ("elvékonyodik") az olajfilm a 30-as esetében. Egy bizonyos szint felett a 40-es kenőképessége még jobb lehet. Pl. versenyzők esetében a magasabb 50-es, 60-as melegoldali olajok használatosak. Feltételezem, hogy a fentebb leírtak miatt. Ez csak az én elképzelésem, jelenlegi véleményem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Fulmen Elküldve Május31, 2017 Megoszt Elküldve Május31, 2017 12 órája, Vilmoskörte írta: Miért? Szerinted a motor tervezői nem számoltak a nyárral? A 30-as olajnak kisebb a viszkozitása, gyorsabban folyik, ezáltal jobb a hűtése. Nem igazán látom, hogy miért is jobb a 40-es olaj, amikor nagyobb belső ellenállása révén kisebb a folyóssága. A motor tervezői minden bizonnyal számoltak a nyárral, de motorolajat az igényeknek megfelelően kell választani. Aztán majd ˇmeglássukˇ mi lesz. Vagyis én pont nem fogom meglátni, mert eddig is 5W40-es olaj volt, és a következő is az lesz. Inkább a márkákkal kapcsolatban voltak kétségeim. Majd a téli/tavaszi cserénél újra elgondolkozok a dolgon. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Janó32 Elküldve Május31, 2017 Megoszt Elküldve Május31, 2017 1 órával ezelőtt, Fulmen írta: A motor tervezői minden bizonnyal számoltak a nyárral, de motorolajat az igényeknek megfelelően kell választani. Aztán majd ˇmeglássukˇ mi lesz. Vagyis én pont nem fogom meglátni, mert eddig is 5W40-es olaj volt, és a következő is az lesz. Inkább a márkákkal kapcsolatban voltak kétségeim. Majd a téli/tavaszi cserénél újra elgondolkozok a dolgon. Z..XE és a Z..XEP motorok gyári feltöltése (tehát amikor megépítik és amivel újként használták) 5w30-as kenőanyag volt tudtommal. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Fulmen Elküldve Május31, 2017 Megoszt Elküldve Május31, 2017 3 órája, Janó32 írta: Z..XE és a Z..XEP motorok gyári feltöltése (tehát amikor megépítik és amivel újként használták) 5w30-as kenőanyag volt tudtommal. Nekem X16XEL van és nem tudom mi volt benne gyárilag. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Janó32 Elküldve Június5, 2017 Megoszt Elküldve Június5, 2017 On 2017. 05. 31. at 13:05, Fulmen írta: Nekem X16XEL van és nem tudom mi volt benne gyárilag. Ott a 10w40 is rendben van, de inkább 5w40-et tegyél bele. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Lóránd0607 Elküldve Június7, 2017 Megoszt Elküldve Június7, 2017 Sziasztok! Lenne egy kérdésem Mobil Super 2000 X1 10w40 motorolajról mi véleményetek róla? Van belőle külön benzines és Diesel változat is. Ha benzines autóba véletlenül ennek az olajnak a Diesel változatát teszi be valaki okozhat valami problémát vagy gondot? Lehet vele használni az autót így vagy le kell cserélni? Választ és a segítséget előre köszönöm Link to comment Megosztás: More sharing options...
Fulmen Elküldve Június14, 2017 Megoszt Elküldve Június14, 2017 On 2017. 06. 05. at 11:12, Janó32 írta: Ott a 10w40 is rendben van, de inkább 5w40-et tegyél bele. 5w40-es eneos lett a vége. Még csak pár száz km ment bele, de eddig nagyon szépen üzemel vele a motor. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ajtai.csaba Elküldve Június14, 2017 Megoszt Elküldve Június14, 2017 On 2017. 05. 27. at 22:10, peacetrang írta: Érdekes, nálam szintén Z14XEP-be ez kell: https://alkatreszek.hu/hu712_8x_sz Olajleeresztő csavart tömítéssel a 10. évében cseréltem először, "gyárira" Én is ezt kaptam az unix-nál motorkód alapján Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts