Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj, kenőanyag, hidraulika olaj, zsírok


julien

Recommended Posts

16 perce, Geopake írta:

Nekem is van nyomatékkulcsom de 28 Nm-nél kezdődik.Hogyan húzzam meg 14-el vele? Teljesen letekertem de nem kattan le úgy sehol.Kipróbáltam a kerékcsavarokon.Így meghúztam óvatosan az olajleeresztő csavart.Bár eddig is mindig ki bírtam tekerni.

Csak 14Nm-el kell lehúzni? 

Link to comment
Megosztás:

7 órája, Geopake írta:

Most már van tömítés.Kemény 198 Ft a cromaxban :)

 

Fú de még mennyire. Az Opel tömítés 417. Nemrég vettem belőle kettőt. Meg Opel csavart 2ezerért. Amúgy készülnék már én is olajat cserélni ideje már. De még be kell szerezni egy 45ös torx bites dugókulcsot és egy BGS olajszűrő leszedő sapkán is gondolkozom mivel a lambdával bírkózom és nem akar megindulni. A szűrővel már nem akarok kínlódni vagyis esélyt se akarok neki adni, hogy szivasson.

Egyébként az olaj Mannol Energy Fomula PD a szűrő meg Hengst.

Módosítva : AstryG
Link to comment
Megosztás:

4 perce, AstryG írta:

Fú de még mennyire. Az Opel tömítés 417. Nemrég vettem belőle kettőt. Meg Opel csavart 2ezerért. Amúgy készülnék már én is olajat cserélni ideje már. De még be kell szerezni egy 45ös torx bites dugókulcsot és egy BGS olajszűrő leszedő sapkán is gondolkozom mivel a lambdával bírkózom és nem akar megindulni. A szűrővel már nem akarok kínlódni vagyis esélyt se akarok neki adni, hogy szivasson.

Nekem láncos leszedőm van.Pikk pakk megindul a szűrő.Bár nem szoktam megtépni.Ráhúzom kézzel,aztán egy kicsit rásegítek a szerszámmal.Torx fejet pár forintért lehet venni.

Link to comment
Megosztás:

8 órája, Geopake írta:

Nekem is van nyomatékkulcsom de 28 Nm-nél kezdődik.Hogyan húzzam meg 14-el vele? Teljesen letekertem de nem kattan le úgy sehol.Kipróbáltam a kerékcsavarokon.Így meghúztam óvatosan az olajleeresztő csavart.Bár eddig is mindig ki bírtam tekerni.

Több nyomatékkulcsom is van. Motorkerékpár szerelés miatt vettem elsődlegesen. De mint kiderült ide is jó lett. 5-25Nm-es

Link to comment
Megosztás:

11 órája, Geopake írta:

Nekem láncos leszedőm van.Pikk pakk megindul a szűrő.Bár nem szoktam megtépni.Ráhúzom kézzel,aztán egy kicsit rásegítek a szerszámmal.Torx fejet pár forintért lehet venni.

Valamilyen leszedőt mindenképp beszerzek. Torx-ból ezt néztem ki https://www.szerszamkell.hu/keziszerszamok_1/dugokulcsok_keszletek_kieg_16/bit_dugokulcs_keszletek_187/yato_bit_keszlet_7db_os_torx_t25_t55_1159

Link to comment
Megosztás:

17 órája, Geopake írta:

Nekem láncos leszedőm van.Pikk pakk megindul a szűrő.Bár nem szoktam megtépni.Ráhúzom kézzel,aztán egy kicsit rásegítek a szerszámmal.Torx fejet pár forintért lehet venni.

Én csak kézzel húzom meg, de így is rohadt nehéz leszedni :)

 

Link to comment
Megosztás:

5 órája, outsider írta:

Én csak kézzel húzom meg, de így is rohadt nehéz leszedni :)

 

Ifjú titán koromban én ezt a módszert alkalmaztam.Mióta ínhüvely gyulladásom van a dobozost sört is nehezen tudom kinyitni :) Ezért tekerem meg egy kicsit a láncos leszedővel.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

On 2017. 05. 28. at 21:04, Fulmen írta:

Félek, hogy a 30 viszkozitás kevés a nyári autópályázáshoz. (120-140 km\h, 3500-4100 rpm)

Miért? Szerinted a motor tervezői nem számoltak a nyárral? A 30-as olajnak kisebb a viszkozitása, gyorsabban folyik, ezáltal jobb a hűtése. Nem igazán látom, hogy miért is jobb a 40-es olaj, amikor nagyobb belső ellenállása révén kisebb a folyóssága.

Link to comment
Megosztás:

3 órája, Vilmoskörte írta:

Miért? Szerinted a motor tervezői nem számoltak a nyárral? A 30-as olajnak kisebb a viszkozitása, gyorsabban folyik, ezáltal jobb a hűtése. Nem igazán látom, hogy miért is jobb a 40-es olaj, amikor nagyobb belső ellenállása révén kisebb a folyóssága.

Talán annyi, hogy tartósan magas tartományban könnyebben megszakad ("elvékonyodik") az olajfilm a 30-as esetében.

Egy bizonyos szint felett a 40-es kenőképessége még jobb lehet.

Pl. versenyzők esetében a magasabb 50-es, 60-as melegoldali olajok használatosak. Feltételezem, hogy a fentebb leírtak miatt.

Ez csak az én elképzelésem, jelenlegi véleményem. 

Link to comment
Megosztás:

12 órája, Vilmoskörte írta:

Miért? Szerinted a motor tervezői nem számoltak a nyárral? A 30-as olajnak kisebb a viszkozitása, gyorsabban folyik, ezáltal jobb a hűtése. Nem igazán látom, hogy miért is jobb a 40-es olaj, amikor nagyobb belső ellenállása révén kisebb a folyóssága.

A motor tervezői minden bizonnyal számoltak a nyárral, de motorolajat az igényeknek megfelelően kell választani. Aztán majd ˇmeglássukˇ mi lesz. Vagyis én pont nem fogom meglátni, mert eddig is 5W40-es olaj volt, és a következő is az lesz. Inkább a márkákkal kapcsolatban voltak kétségeim. Majd a téli/tavaszi cserénél újra elgondolkozok a dolgon.

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, Fulmen írta:

A motor tervezői minden bizonnyal számoltak a nyárral, de motorolajat az igényeknek megfelelően kell választani. Aztán majd ˇmeglássukˇ mi lesz. Vagyis én pont nem fogom meglátni, mert eddig is 5W40-es olaj volt, és a következő is az lesz. Inkább a márkákkal kapcsolatban voltak kétségeim. Majd a téli/tavaszi cserénél újra elgondolkozok a dolgon.

Z..XE és a Z..XEP motorok gyári feltöltése (tehát amikor megépítik és amivel újként használták) 5w30-as kenőanyag volt tudtommal. 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne egy kérdésem Mobil Super 2000 X1 10w40 motorolajról mi véleményetek róla? Van belőle külön benzines és Diesel változat is.

Ha benzines autóba véletlenül ennek az olajnak a Diesel változatát teszi be valaki okozhat valami problémát vagy gondot? Lehet vele használni az autót így vagy le kell cserélni?

Választ és a segítséget előre köszönöm

 

 

 

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.