Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Van egy 2000-es kiadású Opel Astra G Caravan-om 1,6 16V. Tavaly nyáron vettem az autót, minden olaj, szűrő és szíj cserélve volt. 1-2 hete elkezdte kiírni a fedélzeti kijelzőn, hogy Ölstand prüfen. Német tudásom kimerül abban, hogy Scheiße, de a google fordító szerint ellenőrizzem az olajszintet. A kilóméter óránál nem világít semmi. A olajszint hideg motornál a skála közepénél van. Esetleg mégis olajat kellene után tölteni? Vagy ez csak egy rutin figyelmeztetés, amit ki kellene törölni az agyából? Ha olajat töltenék hozzá, számít-e milyet? Mert nem tudom mit töltött bele a szerelő. Előre is köszönöm a válaszokat.

  • Like 1
Elküldve
12 órája, Frnc írta:

Van egy 2000-es kiadású Opel Astra G Caravan-om 1,6 16V. Tavaly nyáron vettem az autót, minden olaj, szűrő és szíj cserélve volt. 1-2 hete elkezdte kiírni a fedélzeti kijelzőn, hogy Ölstand prüfen. Német tudásom kimerül abban, hogy Scheiße, de a google fordító szerint ellenőrizzem az olajszintet. A kilóméter óránál nem világít semmi. A olajszint hideg motornál a skála közepénél van. Esetleg mégis olajat kellene után tölteni? Vagy ez csak egy rutin figyelmeztetés, amit ki kellene törölni az agyából? Ha olajat töltenék hozzá, számít-e milyet? Mert nem tudom mit töltött bele a szerelő. Előre is köszönöm a válaszokat.

Motorolajok keverhetőek és utántölthetőek, ha azonos teljesítményszintű, szerkezetű és azonos teljesítményosztályú motorolajok, a kenőanyag gyártójának különbözősége esetén is.

Persze a legjobb megoldás továbbra is az, ha utántöltésnél ugyanazt az olajat használjuk, mint amit olajcserekor a motorba töltöttünk. 

Hívd fel a szerelőt milyen olajat tett bele, az a legegyszerűbb.

Elküldve

Épp csak a lényeget nem írta senki, azaz tölthet ő rá olajat egész nyugodtan, de ha a nívó szerint félig van és mégis kiírja az alacsony olajszint hibajelzést, akkor ettől nem fog eltűnni a figyelmeztetés, hanem bizony szintjelző gomba csere lesz a vége...

Elküldve
6 órája, tgabika76 írta:

Épp csak a lényeget nem írta senki, azaz tölthet ő rá olajat egész nyugodtan, de ha a nívó szerint félig van és mégis kiírja az alacsony olajszint hibajelzést, akkor ettől nem fog eltűnni a figyelmeztetés, hanem bizony szintjelző gomba csere lesz a vége...

A fele céges Partnernek meg Berlingónak is rossz a visszajelzője.Mikor ráadom a gyújtást kijönnek a műszerfalon a csíkok,de mindig azt mutatja hogy nincs benne olaj.Mikor a nívót kihúzom meg szinten van.Úgyhogy már nem is törődök vele :)

Elküldve
7 órája, tgabika76 írta:

Épp csak a lényeget nem írta senki, azaz tölthet ő rá olajat egész nyugodtan, de ha a nívó szerint félig van és mégis kiírja az alacsony olajszint hibajelzést, akkor ettől nem fog eltűnni a figyelmeztetés, hanem bizony szintjelző gomba csere lesz a vége...

Hát mindent én sem tudhatok ( oké ez kissé nagyképűen hangzott) ezért csak arra kérdésre válaszoltam amire tudtam. 

 

Elküldve

Sziasztok! Vettem egy G Astra cabrio 1.8 16v z18xe motoros autót. Opel témában teljesen új vagyok. 500km-t mentem eddig az autóval és az már bizonyos, hogy sajnos az enyém is eszi az olajat mert lement a szint majdnem 2rovátkát (bár nem tudni mikori és milyen olaj van benne). A kocsiban 180000km van. A héten szeretnék olajat cserélni és elég sokat olvastam a témában de már teljesen elbizonytalanodtam, hogy milyet vegyek bele. Van aki szidja a gyári olajat és van aki dícséri, castrolnál ugyan ez. Vannak akik az eneost mondják de ahogy néztem az nem tudja a dexos2 szintet. Tudtok konkrét tanáccsal szolgálni? Köszönöm szépen!

Elküldve

Hát ez itt elég megosztó téma.... alapvetően a dexos2 szintet teljesítő motorolajat szokták ajánlani (abból is 5W30 vagy 5W40), de én például renitens vagyok és nem azt használok, pedig szintén Z18XE-t hajtok.:-) Ezért márkára nézve tanácsot nem is adnék, de a lényeg az hogy ha tudja a dexos2-t, akkor a többi elvileg csak ízlés és pénztárca kérdése.

Elküldve
13 perce, paprikab4 írta:

Sziasztok! Vettem egy G Astra cabrio 1.8 16v z18xe motoros autót. Opel témában teljesen új vagyok. 500km-t mentem eddig az autóval és az már bizonyos, hogy sajnos az enyém is eszi az olajat mert lement a szint majdnem 2rovátkát (bár nem tudni mikori és milyen olaj van benne). A kocsiban 180000km van. A héten szeretnék olajat cserélni és elég sokat olvastam a témában de már teljesen elbizonytalanodtam, hogy milyet vegyek bele. Van aki szidja a gyári olajat és van aki dícséri, castrolnál ugyan ez. Vannak akik az eneost mondják de ahogy néztem az nem tudja a dexos2 szintet. Tudtok konkrét tanáccsal szolgálni? Köszönöm szépen!

Eneos-ból is van dexos2... https://the-filtershop.com/ENEOS-Premium-Hyper-5W30-motorolaj-4-Liter

Én valami Mobil termék mellett tenném le a voksom. 

  • Like 1
Elküldve (edited)

És így, hogy eléggé eszi az olajat 5w30 vagy 5w40 ajánlott, vagy az mindegy? Mobilbol csak 5w30-at találtam ami tudja a dexos2-t

Módosítva : paprikab4
Elküldve
12 perce, paprikab4 írta:

És így, hogy eléggé eszi az olajat 5w30 vagy 5w40 ajánlott, vagy az mindegy? Mobilbol csak 5w30-at találtam ami tudja a dexos2-t

Ez jó kérdés... Nálam a Castrol Edge Titanium FST 5w40-ből több fogyott mint a Mobil Super 3000 XE 5w30-ból.... 

  • Like 1
Elküldve
1 órával ezelőtt, marton.csaba2 írta:

T Janó32!

" ... Eneos-ból is ..."

Elfogadással rendelkező nincs.

Csak a gyártó/csomagoló nyilatkozik, hogy szerinte a terméke teljesíti az említett követelményt.

T marton.csaba2!

Valóban, jogos, köszönöm a helyreigazítást. 

Elküldve

Sziasztok.

 

Lassan olajcsere előtt állok, tapasztalat a Mobil 1 New Life 0W-40, érdemes váltanom   Mobil Super 3000 XE 5w30-röl?

Igazából a 40 miatt váltanék, kicsit sűrűbb, jön a Nyár.  Szűrőkből miket ajánlatok?

X14XE

Elküldve
11 órája, paprikab4 írta:

Azt esetleg tudja valaki, hogy ez a z18xe motor hidrotőkés vagy lapkás?

Huhh, nem is tudom mikor volt utoljára olyan Opel-motor ahol kézzel kellett szelephézagot állítani... már a C20NE is hidrotőkés volt 1988-ban...:cool:

Elküldve
4 órája, tgabika76 írta:

Huhh, nem is tudom mikor volt utoljára olyan Opel-motor ahol kézzel kellett szelephézagot állítani... már a C20NE is hidrotőkés volt 1988-ban...:cool:

Pl. Z16xep nem hidrotőkés.

Elküldve (edited)
5 órája, tgabika76 írta:

Hát... én itt egy egész sor különféle hidrotőkét látok Z16XEP-hez: :cool:

 

toke.jpg

Akkor lehet, hogy hamis információk áldozata lettem.

Módosítva : Cs. Zoltán
Elküldve
On 2017. 02. 18. at 21:25, Frnc írta:

Van egy 2000-es kiadású Opel Astra G Caravan-om 1,6 16V. Tavaly nyáron vettem az autót, minden olaj, szűrő és szíj cserélve volt. 1-2 hete elkezdte kiírni a fedélzeti kijelzőn, hogy Ölstand prüfen. Német tudásom kimerül abban, hogy Scheiße, de a google fordító szerint ellenőrizzem az olajszintet. A kilóméter óránál nem világít semmi. A olajszint hideg motornál a skála közepénél van. Esetleg mégis olajat kellene után tölteni? Vagy ez csak egy rutin figyelmeztetés, amit ki kellene törölni az agyából? Ha olajat töltenék hozzá, számít-e milyet? Mert nem tudom mit töltött bele a szerelő. Előre is köszönöm a válaszokat.

Voltam szerelőnél, és ránézett az agyára. Semmi hibakód nincs benne. Azt mondja, ha valami baj lenne,akkor azt a kilométer óra körüli részen jelezné valami kis ikonnal. Minden más amit középkijelzőn kiír, (ahol a dátumot/rádiót/hőmérsékletet) az mind csak extra, nem kapcsolódik a motor üzembiztos működéséhez. Annyira kell vele foglalkozni, mint azzal a kiírással, hogy bremslicht prüfen(ellenőrizze a féklámpát). Pedig a féklámpának semmi baja.

Rákérdeztem az olajra is. 10-40-et rakott bele és azt is javasolja, mert az 5-öst már jobban enné.

Elküldve (edited)
1 órával ezelőtt, Frnc írta:

Voltam szerelőnél, és ránézett az agyára. Semmi hibakód nincs benne. Azt mondja, ha valami baj lenne,akkor azt a kilométer óra körüli részen jelezné valami kis ikonnal. Minden más amit középkijelzőn kiír, (ahol a dátumot/rádiót/hőmérsékletet) az mind csak extra, nem kapcsolódik a motor üzembiztos működéséhez. Annyira kell vele foglalkozni, mint azzal a kiírással, hogy bremslicht prüfen(ellenőrizze a féklámpát). Pedig a féklámpának semmi baja.

Rákérdeztem az olajra is. 10-40-et rakott bele és azt is javasolja, mert az 5-öst már jobban enné.

T.Frnc!

"...10W-40-et rakott bele..."

Semmilyen GM előírást nem teljesít,tehát ebbe a motorba nem való

Amúgy semmivel sem "enné"jobban az 5W-40-et mint a 10W-40-et!

megint egy 10W-nél leragadt szerelő:( gondolom nem "ma" kezdte a szakmát

Módosítva : csicsó
  • Like 1
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.