Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Éppen ma beszélgettem egy kollégámmal.Van neki egy 1,6 os 8 szelepes Berlingója.Total 10W-40 es olajat raknak bele neki mindig.Azt mondta hogy a szerelője azt ajánlotta bele.2006-os évjáratú lehet K-s a rendszáma.Újonnan vette.

Elküldve
20 órája, marton.csaba2 írta:

T thetruemarci!

"... miért ..."

Ha a követelmények felől közelítünk - a GM az X-es motoroknál még engedte a 10W-40-es viszkozitási osztályt.
De a Y motorkódtól már nem.
Sőt bevezette a GM saját olajkövetelményét.

Ezt a technikai fejlődést lehet meglépni a korszerűbb motorolaj használatával.

 

T zotya975!

"... nem sokban ..."
De. Sokban.

"... még mindig futnak ..."
És a szmogriadónál az elsők között korlátozták a használatukat.

 

Egészen pontosan miben különbözik a C16NZ az X16SZR-től ? A különbség mennyiben befolyásolja az olajozást? 

2457645-20170131-glJDFD.png

A szmogriadó miatti korlátozás a helytelennek vélt olajválasztás miatt van? 

Mondjuk ezek költői kérdések, mert mint még eddig soha, most sem kapunk rájuk választ. 

Elküldve
18 órája, outsider írta:

A Mobil1 ESP 0W40-re gondoltam... :blink:

Ja bocs összekevertem a másik hozzászólással. :-D

Persze az csak literesben van mindenhol.  

  • Like 1
Elküldve
14 órája, peacetrang írta:

Végül ma volt időm kicserélni, tavaly január 30-án cseréltem, most 31-én. 15e párszáz km ment bele a Castrol Edge Titanium FST 5W40-be, még egész szép tisztán jött ki belőle, öröm bódottá volt látni :-) 
Ezalatt fél litert töltöttem utána, előtte a szintén castrol 0w30-ból is fél litert kért két olajcsere között, kíváncsi vagyok az "eredeti" olajával mihez kezd:)

Az igen. :-) Nemsokat mész akkor vele.   Én is szeretem nézegetni ahogy folyik le belőle a forró motyó. Nálam 3 olajcsere/ év, de szeretek alá feküdni és megcsinálni. 80% pálya, olajfogyasztás 0.  Z17DTL.

Elküldve
9 órája, zotya975 írta:

Egészen pontosan miben különbözik a C16NZ az X16SZR-től ? A különbség mennyiben befolyásolja az olajozást? 

2457645-20170131-glJDFD.png

A szmogriadó miatti korlátozás a helytelennek vélt olajválasztás miatt van? 

Mondjuk ezek költői kérdések, mert mind még eddig soha, most sem kapunk rájuk választ. 

X-es motorba van EGR szelep,C-be sztem nincsen

Elküldve
Just now, csicsó írta:

X-es motorba van EGR szelep,C-be sztem nincsen

Mindegyikben van, de a C-s ben vákumos, nálad meg már elektromos. De igazából én arra lettem volna kiváncsi hogy mi az a "sok" különbség olajdokink szerint ami miatt más olaj kellene a két motorba. Szerintem az Egr szelep és a gyujtás milyensége nem szól bele az olajválasztásba. Biztos pikkel rám, hogy konkrét kérdésekre soha nem kapok választ. :goofy: Mond valamit aztán ha indokolni kellene már semmi....:brooding:

  • Like 2
Elküldve (edited)

T Konkesz!

"... Magyarország ..."

Kár, mert a 33.08 €-s ár (10.273,- Ft 5 liter) postaköltséggel is olcsóbb mint az itteni ár.

Módosítva : marton.csaba2
Elküldve
8 órája, marton.csaba2 írta:

T Konkesz!

"... Magyarország ..."

Kár, mert a 33.08 €-s ár (10.273,- Ft 5 liter) postaköltséggel is olcsóbb mint az itteni ár.

Igen néztem ez valóban nagyon jó ár érte.

Gondolkozok is rajta. Ha van aki még ilyet használ és rendelni akar akkor érdemes lenne többet is hozatni belőle...  

Elküldve

Üdv, a tegnap egy rövidebb távon éreztem valami furcsa szagot a kocsiba de nem foglalkoztam vele, ma ismét megéreztem kiszálltam, megnéztem a motorteret és láttam hogy az olajszintmérő pálca kivan csúszva a helyéről és körülötte minden tiszta olaj és párolog arról a forró testről  (nem tudom a nevét). A kérdésem az, hogy a szétfröcsögött olaj okozhat e gondot? A ventilátoron is van "némi" olaj. Max fél liter jöhetett ki de azt is soknak találom. 

Illetve kezdett utána nyikorogni előlről a kocsi, vajon a +8 foknak és a télo gumimak köszönhető? A tél előtt is nyikorgott a melegbe de nem ennyire.

Elküldve
5 órája, presidentÁkos írta:

Üdv, a tegnap egy rövidebb távon éreztem valami furcsa szagot a kocsiba de nem foglalkoztam vele, ma ismét megéreztem kiszálltam, megnéztem a motorteret és láttam hogy az olajszintmérő pálca kivan csúszva a helyéről és körülötte minden tiszta olaj és párolog arról a forró testről  (nem tudom a nevét). A kérdésem az, hogy a szétfröcsögött olaj okozhat e gondot? A ventilátoron is van "némi" olaj. Max fél liter jöhetett ki de azt is soknak találom. 

Illetve kezdett utána nyikorogni előlről a kocsi, vajon a +8 foknak és a télo gumimak köszönhető? A tél előtt is nyikorgott a melegbe de nem ennyire.

Nem, de le kéne mosni. 

  • Like 1
Elküldve
16 órája, presidentÁkos írta:

Üdv, a tegnap egy rövidebb távon éreztem valami furcsa szagot a kocsiba de nem foglalkoztam vele, ma ismét megéreztem kiszálltam, megnéztem a motorteret és láttam hogy az olajszintmérő pálca kivan csúszva a helyéről és körülötte minden tiszta olaj és párolog arról a forró testről  (nem tudom a nevét). A kérdésem az, hogy a szétfröcsögött olaj okozhat e gondot? A ventilátoron is van "némi" olaj. Max fél liter jöhetett ki de azt is soknak találom. 

Illetve kezdett utána nyikorogni előlről a kocsi, vajon a +8 foknak és a télo gumimak köszönhető? A tél előtt is nyikorgott a melegbe de nem ennyire.

Haverom autója csinált hasonlót, csak akkor még hideg volt (-12 C). 2,5 liter folyt el (Z12XEP). Keresd meg, hogy mitől volt kicsúszva!!! Nála volt egy jégdugó a vastag kartergáz csőben. Barnás trutyi az olajbeöntőn már gyanús lehet. Ha tovább küldi a ventilátor és "szerencséd" van, akkor a hosszbordás szíj is kaphat, ami ettől csúszni fog. Ő lemosta, oda is fagyott a víz mindenhová. Mosd le, ameddig nem jönnek vissza a mínuszok. A forró test, (ha a kipufogó felett lévő dolog) akkor az a hőterelő lemez és égeti a rákerült dolgokat, tehát nagyon büdös tud lenni. Engem mondjuk ez is zavarna.

  • Like 1
Elküldve
5 órája, Bmájki írta:

Haverom autója csinált hasonlót, csak akkor még hideg volt (-12 C). 2,5 liter folyt el (Z12XEP). Keresd meg, hogy mitől volt kicsúszva!!! Nála volt egy jégdugó a vastag kartergáz csőben. Barnás trutyi az olajbeöntőn már gyanús lehet. Ha tovább küldi a ventilátor és "szerencséd" van, akkor a hosszbordás szíj is kaphat, ami ettől csúszni fog. Ő lemosta, oda is fagyott a víz mindenhová. Mosd le, ameddig nem jönnek vissza a mínuszok. A forró test, (ha a kipufogó felett lévő dolog) akkor az a hőterelő lemez és égeti a rákerült dolgokat, tehát nagyon büdös tud lenni. Engem mondjuk ez is zavarna.

Itt a tegnap esti instant fotó:

Ahol az 1-es nyíl van ott találkozott az olaj a forró testtel és párolgott. (Nagyjából az egész, kis olajfoltok látszódnak de már nem párolog)

Ahol a 2-es nyíl és a kérdőjel van azt szeretném megtudni, hogy mi is az mert ezelőtt nem láttam, vagy csak nem figyeltem fel rá.

Az olajpálca meg így nézett ki mikor felnyitottam a motorháztetőt. Lehet hogy az utántöltött 1 liter miatt nyomta ki? Azelőtt a pálcán semmi olajat nem mutatott az 1 liter után meg fullba volt többszöri ellenőrzés után is.

Még az lenne a kérdésem, hogy forró vízzel leönthetem-e az olajos részeket, vagy csak törölgessem meg nagyjából ahol érem?

fs3yEWW.jpg

Elküldve
9 perce, presidentÁkos írta:

Itt a tegnap esti instant fotó:

Ahol az 1-es nyíl van ott találkozott az olaj a forró testtel és párolgott. (Nagyjából az egész, kis olajfoltok látszódnak de már nem párolog)

Ahol a 2-es nyíl és a kérdőjel van azt szeretném megtudni, hogy mi is az mert ezelőtt nem láttam, vagy csak nem figyeltem fel rá.

Az olajpálca meg így nézett ki mikor felnyitottam a motorháztetőt. Lehet hogy az utántöltött 1 liter miatt nyomta ki? Azelőtt a pálcán semmi olajat nem mutatott az 1 liter után meg fullba volt többszöri ellenőrzés után is.

Még az lenne a kérdésem, hogy forró vízzel leönthetem-e az olajos részeket, vagy csak törölgessem meg nagyjából ahol érem?

 

A 2-es nyílnál a lambda szonda vezetéke van. 

  • Like 1
Elküldve
2 perce, presidentÁkos írta:

Köszönöm a választ. De annak ott a helye? Előző olajellenőrzésekkor nem láttam, pedig emlékeznék.

Hát ezt passzolom a szonda és a csatija fix helyen van, közte tudod csak félrehúzni a vezetéket amennyire engedi. 

  • Like 1
Elküldve
17 perce, zotya975 írta:

Hát ezt passzolom a szonda és a csatija fix helyen van, közte tudod csak félrehúzni a vezetéket amennyire engedi. 

Egy elektromos vezetékről beszélünk? Akkor nem kéne leöntsem vízzel.

Elküldve
31 perce, presidentÁkos írta:

Egy elektromos vezetékről beszélünk? Akkor nem kéne leöntsem vízzel.

Igen elektromos vezetékről, de az összes csati a motortérben vízfröcccsenés ellen védett, hiszen ha egy bazi nagy pocsolyába belemész kap a motor is vizet lentről, még ha kartervédő van akkor is. Ha megnézel közelről egy csatit azon zöld vagy kék harmonika szerű akármi van a víz ellen. Természetese elúsztatni nem kell, a generátort le illik takarni ( ahol még elosztófedél van ott azt is) de egy motormosás ki kell bírnia. Vannak olyan mosó ahol végeznek motormosást is, fel kell egy ilyen keresni, meg kell mutatni mi a probléma és megcsinálják, ha nincs rá otthon lehetőséged. Sima lándzsás mosóban nem szeretik, de ha nincs ott kezelő meg lehet csinálni ott is. 

Elküldve
2 órája, presidentÁkos írta:

Itt a tegnap esti instant fotó:

Ahol az 1-es nyíl van ott találkozott az olaj a forró testtel és párolgott. (Nagyjából az egész, kis olajfoltok látszódnak de már nem párolog)

Ahol a 2-es nyíl és a kérdőjel van azt szeretném megtudni, hogy mi is az mert ezelőtt nem láttam, vagy csak nem figyeltem fel rá.

Az olajpálca meg így nézett ki mikor felnyitottam a motorháztetőt. Lehet hogy az utántöltött 1 liter miatt nyomta ki? Azelőtt a pálcán semmi olajat nem mutatott az 1 liter után meg fullba volt többszöri ellenőrzés után is.

Még az lenne a kérdésem, hogy forró vízzel leönthetem-e az olajos részeket, vagy csak törölgessem meg nagyjából ahol érem?

fs3yEWW.jpg

Szakszerű az az akksi leszorító...

Elküldve
15 perce, outsider írta:

Szakszerű az az akksi leszorító...

Van egy kifejezés rá amikor valaki nem odaillő szerszámmal, eszközzel oldja meg a problémát és működik: a célnak megfelel. 

  • Like 1
Elküldve

11092154 20 02 134HLF.CSAVAR, M8 X 25, AKKUMULÁTORTARTÓ RÖGZÍTŐ

filléres költség addig még egy nagyobb kátyút nem találsz mert az akku  felugorhat  és sérülhet a géptető:) szerintem minél hamarabb pótold a rögzítő csavart,

A másik az olaj szennyeződést brigéciol meg a slag mielőtt mosod indítsd be a kocsit én mindig így csinálom nekem be vált .

  • Like 1
Elküldve
27 perce, astra 1 írta:

11092154 20 02 134HLF.CSAVAR, M8 X 25, AKKUMULÁTORTARTÓ RÖGZÍTŐ

filléres költség addig még egy nagyobb kátyút nem találsz mert az akku  felugorhat  és sérülhet a géptető:) szerintem minél hamarabb pótold a rögzítő csavart,

A másik az olaj szennyeződést brigéciol meg a slag mielőtt mosod indítsd be a kocsit én mindig így csinálom nekem be vált .

Köszönöm a válaszod. 

Ha csak külsőleg akarom lemosni az olajat akkor is járassam a motrot? A víz árthat valamiben?

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.