Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj, kenőanyag, hidraulika olaj, zsírok


julien

Recommended Posts

3 órája, david.peter írta:

Sziasztok!

Tudom, hogy lerágott csont már, de kinek mi a tapasztalat, milyen olajat javasoltok?

1,6 benzin G astra, X16XE - 260 000km. Eddig 10w40 Eneos volt benne. Sokat olvasgattam most a fórumot és a Castrol Magnatec 5w40-t nagyon sokan írtátok. Tapasztalatok?

Használtam 1x, többet nem erőltetem, és ez igaz a Castrol Edge Titanium FST 5w40-re is....

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, Janó32 írta:

Használtam 1x, többet nem erőltetem, és ez igaz a Castrol Edge Titanium FST 5w40-re is....

Ugyan ez a tapasztalatom nekem is.

A két Castrollal hangosabb, csatogósabb volt a motor. 2-3000 km után pedig zakatoltak a hidrotőkék.

Eneossal sem hidegen sem melegen nincs ilyen probléma.

Módosítva : Cs. Zoltán
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem  Opel Astra 1,2 16V X12XE autóm van és olajcsere előtt állok ,szeretném megkérdezni a tapasztalatokat,kinek milyen olaj jött be a legjobban.

Eddig a Castrol magnatec-et gondoltam az 5W40-est ,igaz legutóbb 10W40-est rakott bele a szerelő!

Ahogy láttam a kommenteket nem igazán voltatok jó véleménnyel a castrolról ,közel 200k van a kocsimban ,

Eneos Premium Hyper 5W40 4L vagy esetleg  Eneos Premium 10W40?

Válaszotokat előre is köszönöm!

Módosítva : csaby35
Link to comment
Megosztás:

4 órája, csaby35 írta:

Sziasztok!

Nekem  Opel Astra 1,2 16V X12XE autóm van és olajcsere előtt állok ,szeretném megkérdezni a tapasztalatokat,kinek milyen olaj jött be a legjobban.

Eddig a Castrol magnatec-et gondoltam az 5W40-est ,igaz legutóbb 10W40-est rakott bele a szerelő!

Ahogy láttam a kommenteket nem igazán voltatok jó véleménnyel a castrolról ,közel 200k van a kocsimban ,

Eneos Premium Hyper 5W40 4L vagy esetleg  Eneos Premium 10W40?

Válaszotokat előre is köszönöm!

Az Eneossal a legtöbben megvannak elégedve,mindenképp 5W-40 ha ezt választod

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 12. 20. at 19:27, KMilán írta:

Ha fordítasz 180 fokot a pálcán, akkor is?

No, visszatérve. Forgattam elé-hátra, jobbra-balra, próbáltam hidegen, vagy motor leállítása után, ugyanaz. Miután megtörlöm és várok ugyanolyan üres marad, mint a megtörlés  előtt. Olajcsere óta kb 4000-4500 km van benne, szóval nemhiszem hogy elfogyott volna esetleg ha ki nem folyt valahol, de az hamar kiderülne :D . Valami tippek a huncutságra?

Link to comment
Megosztás:

4 órája, presidentÁkos írta:

No, visszatérve. Forgattam elé-hátra, jobbra-balra, próbáltam hidegen, vagy motor leállítása után, ugyanaz. Miután megtörlöm és várok ugyanolyan üres marad, mint a megtörlés  előtt. Olajcsere óta kb 4000-4500 km van benne, szóval nemhiszem hogy elfogyott volna esetleg ha ki nem folyt valahol, de az hamar kiderülne :D . Valami tippek a huncutságra?

Vhova mégis eltünt. :D. Mindenképpen tölts rá, mert ha már a lámpa világítani kezd akkor ott gondok lesznek. Vized nem olajos? FOlyásra tegyél karton a kocsi alá este és akkor fogod látni a cseppeket ha vhol enged.

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 01. 10. at 16:43, presidentÁkos írta:

No, visszatérve. Forgattam elé-hátra, jobbra-balra, próbáltam hidegen, vagy motor leállítása után, ugyanaz. Miután megtörlöm és várok ugyanolyan üres marad, mint a megtörlés  előtt. Olajcsere óta kb 4000-4500 km van benne, szóval nemhiszem hogy elfogyott volna esetleg ha ki nem folyt valahol, de az hamar kiderülne :D . Valami tippek a huncutságra?

Töltsél rá egy fél litert, és ha utána van nívód, akkor bizony elfogyott...

Link to comment
Megosztás:

5 órája, outsider írta:

Töltsél rá egy fél litert, és ha utána van nívód, akkor bizony elfogyott...

Ma fogtam s beleöntöttem egy litret, lestem alul folyik-e, csepeg-e de nem láttam semmit. Itthon eszembejutott rakja alá kartonpapírt, lementem és ahogy raktam volna be pont megláttam egy lehulló cseppet, és mintha lenne is egy kisebb tócsa alatta, de nemtudom eldönteni, hogy olaj-e, víz-e, az enyémből csepegett-e, de valószínűsítem. Amúgy az eddigi olaj miért teljesen fekete az új meg sötét átlátszó? (ugyanazt a típusú olajat töltöttem utána)

Link to comment
Megosztás:

Az olaj a használattól átlátszatlan lesz, ez normális, mert az egyik feladata az hogy a motorban keletkező apró szennyeződéseket (fémreszelék, korom) magában tartsa és lebegtesse. (Bár már találkoztam ellenvéleménnyel is, miszerint ha egy motorolaj sokezer kilométer használat után is végig áttetsző marad, az nem azt jelenti hogy rossz az olaj, hanem hogy az a motor patyolattiszta belülről is, nincsenek benne szennyeződések :-) )

Ha a kartonpapírt alatta hagyod mondjuk egész éjjel, akkor a rajta levő cseppek mennyiségéből és helyéből lehet következtetni arra hogy honnan szivárog, illetve mekkora a baj.

Link to comment
Megosztás:

Ahojj.

24 óra kartonnal a kocsi alatt 3 foltot eredményezett amiből csak 1 tűnik olajcseppnek, ezt én nem tartom túl vészesnek. :) És most leellenőriztem kétszer is ahogy kell és a pálca letörölése után is fullon volt az olaj. :happy: Bár nem tudom akkor hova lett el a többi olaj, tudtommal az ecotec motorok eszik az olajat, ez meg még a régi konstrukció, és durván 5ezer kilóméter van még csak benne olajcsere óta.

 Lehetséges, hogy miután járni fogok vele jobban fog ereszteni valahol? 

15995647_714167635417555_1079583717_n.jp

15979032_714167602084225_1013823273_n.jp

Módosítva : presidentÁkos
Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, presidentÁkos írta:

Ahojj.

24 óra kartonnal a kocsi alatt 3 foltot eredményezett amiből csak 1 tűnik olajcseppnek, ezt én nem tartom túl vészesnek. :) És most leellenőriztem kétszer is ahogy kell és a pálca letörölése után is fullon volt az olaj. :happy: Bár nem tudom akkor hova lett el a többi olaj, tudtommal az ecotec motorok eszik az olajat, ez meg még a régi konstrukció, és durván 5ezer kilóméter van még csak benne olajcsere óta.

 Lehetséges, hogy miután járni fogok vele jobban fog ereszteni valahol? 

 

 

5 ezer km alatt simán elfogyaszthat 1 liter olajat - ennyit eszik az enyém is 2 dl/1000 km, így a nívó nullát mutat (min-max között 1 liter van).

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

19 órája, peacetrang írta:

Fuchs Titan GT1 Pro Flex 5w30 olajjal van valakinek tapasztalata? 1-2hét múlva olajcsere.

Régebben itt olvastam, hogy ez a gyári feltöltéshez használt olaj. Személyes tapasztalatom nincs, de lehet az lesz legközelebb. Eddig mindig GM 5w-30 volt a gépben (most is), nincs vele bajom. Ezelőtti olaj egy "szezonban" Eneos Hyper Premium 5w-30 volt, igazából különbséget nem tapasztaltam a GM olajhoz képest. Talán magasabb fordulaton (4e fölött) mintha simább, halkabb lett volna, de lehet csak placebo. Hidegen egyikkel sincs bajom. Az éjszakai -22 fok érződött induláskor, de ilyen hidegnél mindegy lett volna melyik olaj, szerintem.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

21 órája, peacetrang írta:

Fuchs Titan GT1 Pro Flex 5w30 olajjal van valakinek tapasztalata? 1-2hét múlva olajcsere.

Ugyanilyen évjáratú kocsim van, volt benne  Fuchs Titan GT1 Pro Flex 5w30 olaj is, semmi extra.

 Mobil 1 New Life 0-40-nél volt a legcsendesebb a motor eddig, igaz minimálisan ette.

Ha ragaszkodnál az 5W 30-hoz, akkor ajánlom a Mobil 1 ESP Formula dexos 2-es olaját, ill. jó tapasztalatok vannak a MOBIL Super 3000 XE 5W30 olajjal!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

5 órája, Vilmoskörte írta:

Régebben itt olvastam, hogy ez a gyári feltöltéshez használt olaj. Személyes tapasztalatom nincs, de lehet az lesz legközelebb. Eddig mindig GM 5w-30 volt a gépben (most is), nincs vele bajom. Ezelőtti olaj egy "szezonban" Eneos Hyper Premium 5w-30 volt, igazából különbséget nem tapasztaltam a GM olajhoz képest. Talán magasabb fordulaton (4e fölött) mintha simább, halkabb lett volna, de lehet csak placebo. Hidegen egyikkel sincs bajom. Az éjszakai -22 fok érződött induláskor, de ilyen hidegnél mindegy lett volna melyik olaj, szerintem.

Én is ezért gondoltam, hogy nem valószínű, hogy mellényúlok vele. Nekem lesz vele tapasztalatom, ezt rendeltem végül:)

4 órája, ginola írta:

Ugyanilyen évjáratú kocsim van, volt benne  Fuchs Titan GT1 Pro Flex 5w30 olaj is, semmi extra.

 Mobil 1 New Life 0-40-nél volt a legcsendesebb a motor eddig, igaz minimálisan ette.

Ha ragaszkodnál az 5W 30-hoz, akkor ajánlom a Mobil 1 ESP Formula dexos 2-es olaját, ill. jó tapasztalatok vannak a MOBIL Super 3000 XE 5W30 olajjal!

Nem ragaszkodom az 5w30-hoz, most 5w40 castrol edge titanium fst van benne, ebből csipegetett, ezelőtt 0w30-as castrol volt benne, abból is elfogyott fél liter 2olajcsere között.
Most a Fuchs mellett tettem le a voksom, meglátjuk ez mit tud, jövőhéten meg is kapja:icon13:

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 01. 13. at 15:23, presidentÁkos írta:

Ahojj.

24 óra kartonnal a kocsi alatt 3 foltot eredményezett amiből csak 1 tűnik olajcseppnek, ezt én nem tartom túl vészesnek. :) És most leellenőriztem kétszer is ahogy kell és a pálca letörölése után is fullon volt az olaj. :happy: Bár nem tudom akkor hova lett el a többi olaj, tudtommal az ecotec motorok eszik az olajat, ez meg még a régi konstrukció, és durván 5ezer kilóméter van még csak benne olajcsere óta.

 Lehetséges, hogy miután járni fogok vele jobban fog ereszteni valahol? 

15995647_714167635417555_1079583717_n.jp

15979032_714167602084225_1013823273_n.jp

Nekem Ecotec van és 10e alatt max fél litert eszik meg. 125e km, Edge Titanium FST 5w30. 8e környékén szoktam rátölteni egy felest. Többet eddig nem kellett a a nálam lévő 60e km alatt. ;)

Link to comment
Megosztás:

4 órája, Manfi01 írta:

Sziasztok

A szerelőnél javasoltak nekem egy spuri nevű adalékanyagot szerintetek bele rakhatom az üzemanyagba ?

Előre is köszönöm szépen a válaszokat.

Bele, ártani nem árt az üzemanyag rendszernek. Ha lehet hinni a gyártónak akkor tisztítja is. Vagy inkább tankolj prémium minőségű üzemanyagot!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

On 2017. 01. 21. at 18:16, ginola írta:

Ugyanilyen évjáratú kocsim van, volt benne  Fuchs Titan GT1 Pro Flex 5w30 olaj is, semmi extra.

 Mobil 1 New Life 0-40-nél volt a legcsendesebb a motor eddig, igaz minimálisan ette.

Ha ragaszkodnál az 5W 30-hoz, akkor ajánlom a Mobil 1 ESP Formula dexos 2-es olaját, ill. jó tapasztalatok vannak a MOBIL Super 3000 XE 5W30 olajjal!

Nekem New Life-al sem csendesebb, mint Castrol Edge Titanium FST 0W40-el volt. Halknak sem mondanám, igaz alapjáraton nem veszem észre, hogy jár a motor. :)

Nagyobb fordulaton hangosabb, de lehet ez az én motorom sajátossága.

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 01. 20. at 21:02, peacetrang írta:

Fuchs Titan GT1 Pro Flex 5w30 olajjal van valakinek tapasztalata? 1-2hét múlva olajcsere.

 

6 évig használtam Z17DTL-ben, 10.000 km-enként cseréltem, Mann Filter olajszűrővel.

 

Maximálisan meg voltam vele elégedve, nem evett semmit belőle, - legalábbis nívó szerint nem láttam -  viszont most kipróbáltam a Mobil 1 ESP 0W40-est.

Gyorsan felépült az olajnyomás, - adatlap szerint is nagyon jók a paraméterei - csendes , kultúrált járás jellemezte még hidegen / -10-13 fokon / is.

Szerintem benne van a TOP 3-ban.

 

 

:icon13:

 

 

 

 

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

16 órája, Konkesz írta:

 

6 évig használtam Z17DTL-ben, 10.000 km-enként cseréltem, Mann Filter olajszűrővel.

 

Maximálisan meg voltam vele elégedve, nem evett semmit belőle, - legalábbis nívó szerint nem láttam -  viszont most kipróbáltam a Mobil 1 ESP 0W40-est.

Gyorsan felépült az olajnyomás, - adatlap szerint is nagyon jók a paraméterei - csendes , kultúrált járás jellemezte még hidegen / -10-13 fokon / is.

Szerintem benne van a TOP 3-ban.

 

 

:icon13:

 

 

 

 

Honnan vetted?

Én csak 1 webshopban találtam eddig, literes kiszerelésben.
Ezért nálam New Life lett...

Link to comment
Megosztás:

7 perce, BAlazs_26 írta:

Sziasztok ..Mol Dynamic essence  5w40 olajal van valakinek valami tapasztalata?...ha esetleg nem megbizható akkor tudnátok másikat ajánlani? köszönöm ( motor amugy 1.6 8szelep)

Még nem hallottam arról, h bárki innen a fórumról használta már volna ezt a kenőanyagot. ajánlani sokan tudnak-sok mindent, én személy szerint ezt használom pedig néhány típust kipróbáltam már... https://the-filtershop.com/spd/Mobil_Super_3000_XE_5W-30_4_L/Motorolaj-Mobil-Super-3000-XE-5W-30-4-L

 

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.