Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj, kenőanyag, hidraulika olaj, zsírok


julien

Recommended Posts

On 2017. 01. 02. at 9:43 AM, Janó32 said:

Hát nem, ebben nincs logika ha jól végiggondolod. A gyártó által meghatározott kenőanyag kell bele (mert nem a viszkozitás a fő lényeg hanem a kémiai összetevők, az alapolaj és az adalékok, ezek együtt védik a motort és egyes alkatrészeket), nem a kortól vagy a futás nagyságától függ hogy mi kell bele. Pl az első G Astra-k lassan 20 évesek lesznek, akkor abba tegyenek 15w40-et? Pont emiatt kopik a motor rohamosan: emberünk azt látja, hogy az -Ecotec- motorja egyre inkább csipegeti a kenőanyagot az idő és km-ek előrehaladtával, ennek oka a motor (lehúzógyűrűk/dugattyúgyűrűk és a szelepszár szimeringek) kopása, ekkor elkezdene "sűrűbb" olajat beletenni? Egy klasszikust idézek: de miért? Pont az a helyzet, hogy szép lassan kopik a motor és akkor beletesz olyan kenőanyagot ami pont a kritikus helyzetekben (pl. hidegindítás) nem védi kellően a motort így gyorsítja a már kialakult kopást a rosszabb kenéssel ("sűrűbb"=lassabb olajkeringés). Hiszen ha "sűrűbb" (10w40; 15w40) hidegen a szivattyúzhatósága nagyságrendekkel rosszabb mint egy "hígabb" (5w40/5w30; 0w40/0w30) kenőanyagnak, ergo több idő kell a megfelelő kenés felépüléséig mivel a szűk olajjáratokon a "sűrűbb" kenőanyagot kell körbe passzíroznia... Ha fogy a kenőanyag, akkor nem a kenőanyaggal kell mahinálni, egy idő után a motor rendbetétele szükséges (de persze sok mindent kell mérlegelni: gazdaságosság; környezetvédelem). Ha nem fogy, akkor meg mi indokolná a "sűrűbb" (továbbá összetevőkben korszerűtlenebb) kenőanyagot?

Köszi az infót, akkor már csak a márkát kell kiválasztanom, ez ügyben valami infó? Mobil 1 termékek? 

Link to comment
Megosztás:

1 óra, Roberth írta:

Köszi az infót, akkor már csak a márkát kell kiválasztanom, ez ügyben valami infó? Mobil 1 termékek? 

Hát, ez inkább már hit-vallás kérdése. Vannak akik a Castrol-ra esküsznek (Edge Titanium FST), vannak néhányan akik inkább Mobil/Molbil1 irányba mutogatnak (már én is; 2 Castrol intervallum után már másodszor Mobil Super 3000 XE ment az autómba, ezzel tényleg csendesebb a motor így a nagy hidegekben is), aztán ott van még számos nagynevű variáns (Motul, Valvoline, Fuchs, Total, Eneos, Elf, Mequin, Liqui Moly, Aral, Eni és lehetne sorolni).

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

2 hours ago, Janó32 said:

Hát, ez inkább már hit-vallás kérdése. Vannak akik a Castrol-ra esküsznek (Edge Titanium FST), vannak néhányan akik inkább Mobil/Molbil1 irányba mutogatnak (már én is; 2 Castrol intervallum után már másodszor Mobil Super 3000 XE ment az autómba, ezzel tényleg csendesebb a motor így a nagy hidegekben is), aztán ott van még számos nagynevű variáns (Motul, Valvoline, Fuchs, Total, Eneos, Elf, Mequin, Liqui Moly, Aral, Eni és lehetne sorolni).

Ok, értem! Ezt a két fajtát néztem ki, http://olajshop.hu/mobil-super-3000-x1-5w-40-5-l  ,   http://olajshop.hu/mobil-super-3000-xe-5w-30-5-l  az XE nem csak diesel -hez való? 

Link to comment
Megosztás:

51 perce, Roberth írta:

Mobil Super.... az XE nem csak diesel -hez való? 

Nem... Ez anno engem is összezavart. Egyes weboldalak azt a tulajdonságot, hogy bizonyos diesel motorokhoz különösen ajánlott, már így írják, hogy diesel kocsihoz való olaj... de ez nettó hülyeség, baromság.

Én és több másik topiktárs is használja azt az olajat benzines G-s Astra-hoz.

Módosítva : bluemirage
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

2 órája, Roberth írta:

Ok, értem! Ezt a két fajtát néztem ki, http://olajshop.hu/mobil-super-3000-x1-5w-40-5-l  ,   http://olajshop.hu/mobil-super-3000-xe-5w-30-5-l  az XE nem csak diesel -hez való? 

Ahogy bluemirage is jelezte, nem csak dízelhez való, dpf szűrős dízelekhez is ajánlják. https://www.mobil.com/English-GB/Passenger-Vehicle-Lube/pds/GLXXMobil-Super-3000-XE-5W30

A másik link viszont nem dexos2-es kenőanyag.... A Te döntésed persze, én egy percig sem állítom hogy baj lesz a használatából de az ellenkezőjére sem voksolnék. 

Az Mobil Super 3000 XE 5w30 itt olcsóbb és ingyenes a szállítás: https://the-filtershop.com/spd/Mobil_Super_3000_XE_5W-30_5_L/Motorolaj-Mobil-Super-3000-XE-5W-30-5-L

 

Módosítva : Janó32
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

54 perce, Janó32 írta:

Ahogy bluemirage is jelezte, nem csak dízelhez való, dpf szűrős dízelekhez is ajánlják. https://www.mobil.com/English-GB/Passenger-Vehicle-Lube/pds/GLXXMobil-Super-3000-XE-5W30

A másik link viszont nem dexos2-es kenőanyag.... A Te döntésed persze, én egy percig sem állítom hogy baj lesz a használatából de az ellenkezőjére sem voksolnék. 

Az Mobil Super 3000 XE 5w30 itt olcsóbb és ingyenes a szállítás: https://the-filtershop.com/spd/Mobil_Super_3000_XE_5W-30_5_L/Motorolaj-Mobil-Super-3000-XE-5W-30-5-L

 

Itt meg még olcsóbb: https://alkatreszek.hu/mo_5w_30_3000_xe_5l

igaz 860Ft a postaktg.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

58 perce, Janó32 írta:

112Ft differencia... :icon13:  :-) 

Az is valami :D Nem néztem hol lakik, ha helyben akkor nem kell posta. Amúgy én általában tőlük szoktam rendelni.

20 perce, marton.csaba2 írta:

T Roberth!

A hivatkozott olajnak semmilyen GM benzines jóváhagyása nincs.
Ezért GM benzines motorba nem való.

Komolyan ilyen magas ez az akadály?

 

T mantec!

Két olajat is hivatkozott a kedves fórumozó, így hozzászólásod nem teljesen helyénvaló.

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 12. 26. at 0:45, outsider írta:

 https://goo.gl/photos/oadM9ryVyfxFf9Tc7

Megvolt az olajcsere: nem kompatibilis Mobil 1 New Life 0W40

Úgy néz ki enged a váltó deknije?

Fentről nézve nem folyhat oda semmi, egyértelműnek tűnik, hogy a váltóból jön. 

Mennyi olaj kell bele?

Az olajteknő is elég olajos volt  a vezérlés felől :(

Annak is kinéz egy tömítés csere, akkor már lehet az olajpumpa tömítését is érdemes kicserélni, van belőle egy...

Ma ebben a szibériai időben reggel már éreztem, hogy elég merev a váltó. Nehezen megy be sebességbe, de bement. -12°C

Délután, mikor indultam volna haza, szintén -12°C, már nem akart bemenni 1-esbe. Érződött, hogy itt van valami, egyszerűen nem ment be. Kuplungoztam, rakosgattam ide oda, de nem vette be.

Aztán rájöttem, hogy ha 2-esbe rakom, és onnan egyenesen áttolom 1-esbe, akkor beveszi. Így indultam el végül.

Mikor kezdett melegedni a motor, már kezdett javulni a váltó.

Szerintem nincs meg benne a szint... Már megrendeltem az olajat meg a tömítést. Nem számítottam ilyen időre. :( Ilyenkor (is) jó, hogy 0W olaj van a motorban...

Szerintem a váltó okozta nekem folyamatosan a hangerő növekedést. De mivel mondták, hogy nyomkodjam a kuplungot, és figyeljek, és én nem hallottam különbséget, kizártam a váltót. Aztán mégis bogarat ültettem a saját fülembe, hogy terhelés alatt másképp viselkedik... Azt hiába hallgatgatom ilyen módon.

Most már szállitódik az olaj és a tömítés, ha valamilyen csoda folytán megérkezne a Cromaxba holnap, lehet megpróbálom valahol lecseréltetni. Ha nem, akkor jövő hét, és ezt a sarki időjárást ki kell bírnia valahogy.

Most inkább üresben hagytam éjszakára. Nemtom úgy jobb-e...

Link to comment
Megosztás:

11 órája, outsider írta:

Ma ebben a szibériai időben reggel már éreztem, hogy elég merev a váltó. Nehezen megy be sebességbe, de bement. -12°C

Délután, mikor indultam volna haza, szintén -12°C, már nem akart bemenni 1-esbe. Érződött, hogy itt van valami, egyszerűen nem ment be. Kuplungoztam, rakosgattam ide oda, de nem vette be.

Aztán rájöttem, hogy ha 2-esbe rakom, és onnan egyenesen áttolom 1-esbe, akkor beveszi. Így indultam el végül.

Mikor kezdett melegedni a motor, már kezdett javulni a váltó.

Szerintem nincs meg benne a szint... Már megrendeltem az olajat meg a tömítést. Nem számítottam ilyen időre. :( Ilyenkor (is) jó, hogy 0W olaj van a motorban...

Szerintem a váltó okozta nekem folyamatosan a hangerő növekedést. De mivel mondták, hogy nyomkodjam a kuplungot, és figyeljek, és én nem hallottam különbséget, kizártam a váltót. Aztán mégis bogarat ültettem a saját fülembe, hogy terhelés alatt másképp viselkedik... Azt hiába hallgatgatom ilyen módon.

Most már szállitódik az olaj és a tömítés, ha valamilyen csoda folytán megérkezne a Cromaxba holnap, lehet megpróbálom valahol lecseréltetni. Ha nem, akkor jövő hét, és ezt a sarki időjárást ki kell bírnia valahogy.

Most inkább üresben hagytam éjszakára. Nemtom úgy jobb-e...

Én felhúztam a váltószoknyát és fújtam szilikont a rúdra ami kimegy a motortérbe,  a szoknya alatt van egy persely amiben csúszkál..ha gondolod próbáld meg, alapból zsírozva van és a zsír főleg ha már régi-szennyezett télen megkeményedik.  Meg lehet csinálni ugyanezt a tűzfalnál is a motortérben, de ott először le kell húzni a gumi harmonikát, ami ilyen hidegben lehet nem jó ötlet.

2438734-20170107-1M5jIa.jpg

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

11 órája, Norbixxx írta:

Sziasztok. 

Van egy Vectra A-m 95' 1.6 os benzines gépem. Milyen motorolajat érdemes bele rakni? Olvastam olyat hogy 10W 40 meg 15W 40 de ezeket nem igen jó ötlet mert állítólag "lassan" öli meg a motort. 

Tippem szerint az még a legendás 8 szelepes C16NZ lesz. Egy jó minőségű 10w40 nem rossz választás abba a motorba, de a 15w40-et még viccből se emlegessük mint motorolaj. De ha jót akarsz a gépnek, egy 5w40 vagy 0w40 is jó választás. Én valami Mobil/Mobil1 kenőanyagban gondolkodnék a helyedben. 

Link to comment
Megosztás:

2 órája, Janó32 írta:

Tippem szerint az még a legendás 8 szelepes C16NZ lesz. Egy jó minőségű 10w40 nem rossz választás abba a motorba, de a 15w40-et még viccből se emlegessük mint motorolaj. De ha jót akarsz a gépnek, egy 5w40 vagy 0w40 is jó választás. Én valami Mobil/Mobil1 kenőanyagban gondolkodnék a helyedben. 

Ez oximoron volt. :-):hehe:

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

44 perce, outsider írta:

Ez oximoron volt. :-):hehe:

Nem, nem igazán... :-)  2000-ben került családunkba egy 1992-es Astra F 1.6i GL, ebben az ominózus C16NZ volt (ez a motor emlékeim szerint a késői Ascona-val ill a ránc-felvarrt E Kadett-el jelent meg 1989-ben, ez ment 1995-ig az F Astra-ba és az A Vectra-ba), később ez lett az én autóm. 13-14 évig volt nálunk, mindig 10w40 ment bele (az NZ motoros Corsa-ba is ezt ajánlották anno az Opel Szuna-ba, az Opel fórum akkor még gondolat sem volt). Soha-semmi motorikus baja nem volt, a sok városi használat miatt a legnagyobb tétel a megszoruló szelep volt (17-18 évesen), azon kívül soha nem kellet a motorhoz nyúlni csak az alap cserék intervallumonként (ill egy hűtő csere volt), bár a vezérlése is simán túlment éveket (mint kiderült) gond nélkül, bár ennél nincs akkora tragédia ha szakadt. Egy 80-as évek második felében tervezett és gyártásba indított motorcsaládnál nem szeretnék dexos2-ről elmélkedni... :blush:  Mondjuk egy 5w40 pláne elég lesz abba a motorba, az egy egyszerű de nagyszerű motor. Bár a G-be is szerelték volna változatlan formában, akkor biztos addig megyek amíg abból nem találok egy normális darabot és most akkor nem egy 1.6 16v Z16XE lenne a garázsban... Mondjuk ezzel sincs semmi bajom, remélhetőleg ez addig így is lesz amíg nálam van, de tény hogy ez az Ecotec már kényesebb világ.

Link to comment
Megosztás:

1 óra, Janó32 írta:

Nem, nem igazán... :-)  2000-ben került családunkba egy 1992-es Astra F 1.6i GL, ebben az ominózus C16NZ volt (ez a motor emlékeim szerint a késői Ascona-val ill a ránc-felvarrt E Kadett-el jelent meg 1989-ben, ez ment 1995-ig az F Astra-ba és az A Vectra-ba), később ez lett az én autóm. 13-14 évig volt nálunk, mindig 10w40 ment bele (az NZ motoros Corsa-ba is ezt ajánlották anno az Opel Szuna-ba, az Opel fórum akkor még gondolat sem volt). Soha-semmi motorikus baja nem volt, a sok városi használat miatt a legnagyobb tétel a megszoruló szelep volt (17-18 évesen), azon kívül soha nem kellet a motorhoz nyúlni csak az alap cserék intervallumonként (ill egy hűtő csere volt), bár a vezérlése is simán túlment éveket (mint kiderült) gond nélkül, bár ennél nincs akkora tragédia ha szakadt. Egy 80-as évek második felében tervezett és gyártásba indított motorcsaládnál nem szeretnék dexos2-ről elmélkedni... :blush:  Mondjuk egy 5w40 pláne elég lesz abba a motorba, az egy egyszerű de nagyszerű motor. Bár a G-be is szerelték volna változatlan formában, akkor biztos addig megyek amíg abból nem találok egy normális darabot és most akkor nem egy 1.6 16v Z16XE lenne a garázsban... Mondjuk ezzel sincs semmi bajom, remélhetőleg ez addig így is lesz amíg nálam van, de tény hogy ez az Ecotec már kényesebb világ.

Én 10 évig 10W-40-es olajat raktam az A vectrámba.154 ezer km-rel vettem,300 ezerrel adtam el.Soha semmi baja nem volt a motorjának.Igaz hogy abban C20NE volt/van.Egy kollégámnak adtam el,ő meg egy másiknak.420 ezer van most benne,de még megy.Kicsit viseltes szegény,mert melós autó.Nagyon szereti a kolléga:)

Link to comment
Megosztás:

12 órája, Janó32 írta:

Nem, nem igazán... :-)  2000-ben került családunkba egy 1992-es Astra F 1.6i GL, ebben az ominózus C16NZ volt (ez a motor emlékeim szerint a késői Ascona-val ill a ránc-felvarrt E Kadett-el jelent meg 1989-ben, ez ment 1995-ig az F Astra-ba és az A Vectra-ba), később ez lett az én autóm. 13-14 évig volt nálunk, mindig 10w40 ment bele (az NZ motoros Corsa-ba is ezt ajánlották anno az Opel Szuna-ba, az Opel fórum akkor még gondolat sem volt). Soha-semmi motorikus baja nem volt, a sok városi használat miatt a legnagyobb tétel a megszoruló szelep volt (17-18 évesen), azon kívül soha nem kellet a motorhoz nyúlni csak az alap cserék intervallumonként (ill egy hűtő csere volt), bár a vezérlése is simán túlment éveket (mint kiderült) gond nélkül, bár ennél nincs akkora tragédia ha szakadt. Egy 80-as évek második felében tervezett és gyártásba indított motorcsaládnál nem szeretnék dexos2-ről elmélkedni... :blush:  Mondjuk egy 5w40 pláne elég lesz abba a motorba, az egy egyszerű de nagyszerű motor. Bár a G-be is szerelték volna változatlan formában, akkor biztos addig megyek amíg abból nem találok egy normális darabot és most akkor nem egy 1.6 16v Z16XE lenne a garázsban... Mondjuk ezzel sincs semmi bajom, remélhetőleg ez addig így is lesz amíg nálam van, de tény hogy ez az Ecotec már kényesebb világ.

Hát valóban nem..99%-ban 10W40-el futnak az F-ek ( A vectrák, A-B corsák egy része...stb) és ha jól láttam most is ilyen motorról beszélünk. 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.