Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj, kenőanyag, hidraulika olaj, zsírok


julien

Recommended Posts

1 órával ezelőtt, marton.csaba2 írta:

T zotya975!

"... különbség ..."
Környezetvédelmi norma?

Van összefüggés az olaj és a kipufogó gáz mérhető értékei között? Mást tud a motor az egyik és mást a másik olajjal? Milyen Euro szinteket teljesítenek a kérdéses motorok, csak hogy értsem? 

Link to comment
Megosztás:

10 órája, Tápiószecső írta:

Elnézést kérek, hogy elrontottam az eddigi szórakozásodat. Szeretnék tisztázni néhány dolgot aztán elvonulok, hogy visszaálljon a rend.

- Először Janó kérdésére válaszoltam miszerint a németek vajon használnak-e 10W-40-es olajat Z-s motorokba. (igen)
- Másodszor is Janó kérdésére válaszoltam, van-e olyan ma is kapható olaj, ami teljesíti a GM LL-A-025 szabványt. (igen, van)
- Nem bizonygattam a nem létező szabvány létezését.
- Nem ajánlottam senkinek, hogy 10W-40-et használjon ezekbe az autókba. (ezentúl én sem használok azt)
- A Motul keresője egy 5W-40-es olajat ajánl a Z22SE-hez, ami nem rendelkezik dexos2 minősítéssel, holott van direkt dexos2-es olajuk és több olyan is, ami rendelkezik a minősítéssel. (a többi gyártóért nem tanulmányoztam alaposabban)
- A Z-s motorok tervezésekor a dexos2 és ACEA C3, meg úgy általában a low/mid SAPS olajok a fasorban sem voltak, és én vélek némi ellentmondást felfedezni ezek és a korábbi szabványok közt, amire értelmes választ eddig még nem kaptam.
- Ahogyan arra sem kaptam választ, hogy honnan veszitek nem mehet 10W-40 ezekbe a motorokban azon kívül, hogy dexos2 és abból márpedig nem létezik.

Összefoglalva én úgy látom ti is legalább akkora homályban tapogatóztok, mint én vagy bárki más a témában, de ennek ellenére toljátok a hivatalos dumát olyan motorokkal kapcsolatban, amelyekre a garanciaidő is ki tudja mikor lejárt.
Mégegy kérdés: A 30000 ezres csereperiódust is ugyanúgy ajánlanád, mint a dexos2-t? Azt is a GM mondja.

@peacetrang: Köszi. Egyelőre nincs tervben a befejezés/felfüggesztés.

Igen, biztosan van.

De te (vagy bárki más) azt honnan tudod? Kénytelen vagy a címkére hagyatkozni, ahol az olaj gyártója állítja, hogy szerinte megfelel. Minthogy ezt senki nem vizsgálja, akár egy utolsó teszkós olajon is rajta lehetne a felirat, senki nem kérné rajtuk számon.

Egyébként most én is olyan olajat vettem, amin GM-LL... jelzés van :)

De tudom, hogy az csak tájékoztató jellegű...

Link to comment
Megosztás:

12 órája, tgabika76 írta:

X14XE - Euro2

Z14XE, Z14XEP - Euro4

Legjobb tudomásom szerint.

Tudomásom szerint az én Z14XE motoros autóm euro2.

A forgalmiban van egy szám, ami alapján be lehet azonosítani.

Szerk:

http://totalcar.hu/tanacsok/totalvam/060223b/

On 2016. 11. 23. at 7:22, zotya975 írta:

Csak úgy érdeklődés szintjén ( mert ugye nem ismerem a G astrát) mi a különbség a 3 motor között? Amit találtam ott egyforma szinte, de miben mások?:rolleyes:

2396125-20161123-bhYUsr.png

Én még mindíg farönköt pakolászok az autó alá..nem nagyon értem miért nem jó....ez rossz hasonlat. Stabilabb mint a vasbak, és nagyobb felületen fekszik fel.

Mondhattam volna azt, hogy akkor a te logikád szerint még ma is járhatnál lovasszekérrel, mert az évekig jó volt. De ha nem akarod érteni úgysem fogod. Ezt hívják fejlődésnek. Időnként rájönnek, hogy ami "X évig jó volt" az mégsem volt olyan jó. A legtöbb típushiba is ebből indul ki. Azt gondolták, hogy egy megoldás jó, de a gyakorlat azt mutatta még sem az. Ezért vették le pl a Z14XE motorról a végén az EGR-t, "pedig évekig azzal is jó volt"... 

Módosítva : outsider
Link to comment
Megosztás:

20 órája, zotya975 írta:

Hát én kiszállok a vitából, sajna nincs olyan tudás a birtokomban, hogy ilyen szinten belemenjek a dolgokba. Választ meg sajna nem adtál a kérdésre.De azért egy valamire tudom a választ...mi különbség F és G között? Sokszor semmi...az F-et is szerelték X14XE mocival. 

Arra hogy mi a különbség a különböző motorcsaládok közt? A környezetvédelmi normának való megfelelést szolgáló változtatásokon kívül (elektronika, katalizátor, lambda szonda is talán, gyújtás stb.)? Millió dolog, vannak alapvető differenciák a motor felépítésében is (leásd fent felsoroltak vagy pl a vezérlés is és sok egyéb). Vagy olyan különbségekre vagy kíváncsi, hogy melyikben mennyi a szelepszár átmérője vagy a dugattyúgyűrű vastagsága, vagy az olajjárat átmérője vagy milyen anyagból készül egyiknél-másiknál X alkatrész? akkor ez már nem az olajos topic lesz és egy alkatrészszakértőre lesz szükség. Nekem volt F nagyjából 15 évig (C16NZ), most ugye 3éve G (Z16XE), magasan több a differencia mint azt Te gondolod... De ha szerinted egy G X14XE és egy F X14XE közt semmi különbség nincs, akkor tényleg zsákutcába értünk (vagy ahogy divatosan szokás mondani: "háttal ülünk a moziban")... 

Módosítva : Janó32
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

16 órája, outsider írta:

Tudomásom szerint az én Z14XE motoros autóm euro2.

A forgalmiban van egy szám, ami alapján be lehet azonosítani.

Szerk:

http://totalcar.hu/tanacsok/totalvam/060223b/

Mondhattam volna azt, hogy akkor a te logikád szerint még ma is járhatnál lovasszekérrel, mert az évekig jó volt. De ha nem akarod érteni úgysem fogod. Ezt hívják fejlődésnek. Időnként rájönnek, hogy ami "X évig jó volt" az mégsem volt olyan jó. A legtöbb típushiba is ebből indul ki. Azt gondolták, hogy egy megoldás jó, de a gyakorlat azt mutatta még sem az. Ezért vették le pl a Z14XE motorról a végén az EGR-t, "pedig évekig azzal is jó volt"... 

Őskövület vagyok maradi gondolkodás móddal ezt sosem tagadtam, jó dolog a fejlődés, csak kérdés hogy egy adott dologban valóban fejlődésről beszélünk vagy csak a fogyasztói táradalom kényszerít rá bennünket, illetve a szigorodó környezetvédelmi normák. Az EGR szelep sosem volt jó a motornak, ahogy a kartergáz visszavezetés sem, a visszavezetett kipufogó gázok csökkentik a nitrogén dioxid értéket ha jól tudom, nem arról szól, hogy jól érzi-e tőle magát a motor. 

3 órája, Janó32 írta:

Arra hogy mi a különbség a különböző motorcsaládok közt? A környezetvédelmi normának való megfelelést szolgáló változtatásokon kívül (elektronika, katalizátor, lambda szonda is talán, gyújtás stb.)? Millió dolog, vannak alapvető differenciák a motor felépítésében is (leásd fent felsoroltak vagy pl a vezérlés is és sok egyéb). Vagy olyan különbségekre vagy kíváncsi, hogy melyikben mennyi a szelepszár átmérője vagy a dugattyúgyűrű vastagsága, vagy az olajjárat átmérője vagy milyen anyagból készül egyiknél-másiknál X alkatrész? akkor ez már nem az olajos topic lesz és egy alkatrészszakértőre lesz szükség. Nekem volt F nagyjából 15 évig (C16NZ), most ugye 3éve G (Z16XE), magasan több a differencia mint azt Te gondolod... De ha szerinted egy G X14XE és egy F X14XE közt semmi különbség nincs, akkor tényleg zsákutcába értünk (vagy ahogy divatosan szokás mondani: "háttal ülünk a moziban")... 

Nem kell ennyire részletesen belemenni a különbségbe hiszen egy gyujtási rendszer különösebben szerintem nem befolyásolja az olajozást, talán még egy katalizátor sem

Felteszem a kérdést: tudtok-hallottatok olyan esetről amikor egy adott autónál nem követte a szerelő-gazdi a fejlődést, nem váltott olajat, pedig a technika szerint már nem volt elég jó amit X évig kapott és ettől tönkrement volna a motor? Mert ugye amig nincs a kezünkbe a bizonyíték addíg mindez csak elmélet. 

Link to comment
Megosztás:

20 órája, marton.csaba2 írta:

T Tiu!

"... A3/B3-98 ..."
A mindennapi autóüzemeltetéshez elég annyi, hogy a követelményt 2002-ben visszavonták.
Ezért ilyen követelményt teljesítő motorolajat nem lehet vásárolni kb 10 éve.

Ok, tényleg átugrottam pár évet mikor nem írtam az A3/B3 mögé évszámot, de közelítsük meg máshonnan.

Eljött 2002 március, amikor már az ACEA 2002 volt érvényes. Ekkor az ACEA A3/B3-98 olaj helyett jó lett az ACEA A3/B3-02 ?

Azután ugorhatunk 2006-ra és így tovább, amíg elérünk a mai napig. Ha végig igen lenne a válasz, akkor ma az ACEA A3/B3 is jó lenne.

Persze elővehetjük a dexos2 mantrát ami 2010-től mindent visz, csak logikailag érdekelne.

Link to comment
Megosztás:

17 órája, zotya975 írta:

Őskövület vagyok maradi gondolkodás móddal ezt sosem tagadtam, jó dolog a fejlődés, csak kérdés hogy egy adott dologban valóban fejlődésről beszélünk vagy csak a fogyasztói táradalom kényszerít rá bennünket, illetve a szigorodó környezetvédelmi normák. Az EGR szelep sosem volt jó a motornak, ahogy a kartergáz visszavezetés sem, a visszavezetett kipufogó gázok csökkentik a nitrogén dioxid értéket ha jól tudom, nem arról szól, hogy jól érzi-e tőle magát a motor. 

Nem kell ennyire részletesen belemenni a különbségbe hiszen egy gyujtási rendszer különösebben szerintem nem befolyásolja az olajozást, talán még egy katalizátor sem

Felteszem a kérdést: tudtok-hallottatok olyan esetről amikor egy adott autónál nem követte a szerelő-gazdi a fejlődést, nem váltott olajat, pedig a technika szerint már nem volt elég jó amit X évig kapott és ettől tönkrement volna a motor? Mert ugye amig nincs a kezünkbe a bizonyíték addíg mindez csak elmélet. 

Előre is elnézést kérek, kora reggelente csak nagyon hülye hasonlatokkal tudok élni: tehát adott egy bácsika, leélte a maga 85 évét, különösebb gond/betegség nem volt, egyik éjszaka szépen elaludt álmában. Vajon bizonyítható, hogy ez a helytelen táplálkozásnak/életmódnak (nagyon szerette a szalonnát, kolbászt és zsíros ételeket) tudható be ami X ideig erősen fennállt életében? Adott egy 17 éves 170k km-t futott F Astra 1.6 8v, gondos családból a fiú vette át (szülőktől=ismert előélet), szülők is és ő is maximálisan megtett mindent azért h az autó műszakilag is rendben legyen, időbeni karbantartás ua hozzáértő szervizben, mindig prémiumnak minősített alkatrészekkel. egyszer csak dadogás, rángatás, erőtlenség, néhány hét alatt elfogyott az autó. Szelepszorulás. Ez minek tudható be? Ki az a szaki, aki meg tudja mondani hogy mitől/miért? (Ja, ez az én történetem, nem magyar népmese.) Mennyi cikket találhatsz a neten ahol a rossz kenőanyag és annak helytelen használata okozott bajt, de gondolom ez kevés, mert nem előtted szedték szét a motort. A piros rész különösen érdekes, mert mindig oda lyukadunk ki, hogy sokan nem látják át a lényeget, nem értik h mi a különbség a valóban jóváhagyott és a gyártó által bemondott adatok közt: amit új korától kapott (pl 2002-től 2010-ig) 10w40 GM-LL-A-025 megfeleléssel már nincs a piacon, dexos2 van GM jóváhagyott ha liszenszes. Tehát ha Te ma bemész az olajos boltba, akkor nem tudsz olyan kenőanyagot venni ami GM-LL-A-025-nek megfelel, max a gyártója állítja róla (állítani valamiről-valamit nagyon sokan tudnak), GM már rég nem adja hozzá a nevét (nem minősíti h az tényleg tudja-e azt a teljesítmény szintet). Tehát vagy dexos2 vagy csak olyat tudsz bele tenni ami nem felel meg semmilyen GM jóváhagyásnak. Nem tudsz ua GM-LL-A-025 kenőanyagot venni, ami anno X évig elérhető volt. Senki nem garantálja, hogy az a kenőanyag ami mondjuk az Eni kijelentse alapján tudja a GM-LL-A-025-öt az tényleg tudja, mert senki nem vizsgálja.

Egyébként a G Astra-m története nekem elég a 10w40 okozta károkról, közel 200.000 Ft-nyi okot adott volna arra hogy ne legyek többé Opel hívő, de szerencsém(?) volt mert a márkakereskedés magára vállalta az egészet. Ha a motor rendbetételét végző szakszerviz (Opel Pólus) csoportvezetője/munkavezetője/műhelyvezetője (nem tudom mi a pontos titulus) azt mondja hogy Z-től min 5w40 vagy 5w30 (de Twinport-tól egyenesen aranyszabály), az nekem már bőven elég. Közben kiveséztük a szervizkönyvet és az azóta rég megszűnt -az autót szervizelő- szervizek (Dunapentautó; Opel Gemenc) esetleges felelősségét. Természetesen nem adná írásba, hogy csak attól, de mi mástól ragadna le a gyűrű, iszaposodna a motor és ezzel is rontva a kenési hatékonyságot? Persze a 10w40-en felül felmerült még ez-az elméleti szinten, hogy egy egy ciklusban majdnem longlife-ot játszottak a 10w40-el, felmerülhet az a gyanú hogy ez alatt az előző/első tulaj-használója (közel 60 éves emberke) nem nézegette az olajszintet sem így akár mehetett a minimum közelébe sőt akár alá is, szóba került hogy sajnos neki sem ismeretlen az a mendemonda(?) amikor az olajszűrőt letörölgetik és feltöltik a szintig olajjal olajcsere címszó alatt, de ezeket ki bánatos szakértő tudja 10-12-14-16 év távlatában megmondani (kijelenteni és megfelelő -műszaki- bizonyítékokkal alátámasztani)? 

Ja, ha már a hülye példáknál tartok: nekem legutóbb a gázkészülékre kellett áldozni, mert amikor hívtam a szerelőt hogy nézze át fűtésszezon előtt, mutatta h egy alumínium(?) gyűrű nincs a helyzet magaslatán és bizony ereszti a gázt. Megmutatta, ráfújt, habzott, megvagyok győzve. Mondta h üljünk kocsiba, órányi az alkatrészbolt, ő mondja mi kell én meg fizetek (vannak rendes szakik). Aztán mondja a boltos szaki az én szakimnak, hogy van ilyen gyűrű is régebbi meg már sokkal újabb kivitel, jobb anyagból, nem öregszik, valami izébizé az alapanyaga, jobban kenődik/zár meg ja. Az ára talán 10%kal több (1000 helyett 1100). Nem tudom hogy jól döntöttem-e, hogy a szakikra hallgatva a korszerűbbet választottam. Bízom a gyűrű gyártójának hozzáértésében (ha már ebből él) a szakik hozzáértésében (én ugyebár nem értek a gázkészülékekhez, marad az hogy bízok a szakemberek szavában, bár egyelőre elméleti síkon fut a dolog, beszerelte így már gyakorlati mert még tényleg nincs vele gond, de hogy mi lesz ezzel a tényezővel x év múlva, azt mondja meg egy táltos/jósnő)...   

Módosítva : Janó32
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

10 perce, marton.csaba2 írta:

T Janó32!

"... 10w40 GM-LL-A-025 megfeleléssel már nincs a piacon ..."
Soha nem volt piacon ilyen motorolaj.

T mantec!

"...Soha nemvolt piacon ilyen motorolaj..." 

A dexos2 előtt -benzines- Ecotec motorba? 

Tőled is van az adott oldalon egy link, csak az már nem működik... 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!
Látom megy itt a vita, tulajdonképpen ehhez kapcsolódóan lenne kérdésem is.
Tehát: Ha valaki "jófiú" akar lenni és dexos2 minősítésű olajat (pl: GM 5w30) tesz egy olyan motorba ami 20 éven kereszül 10w40-et kapott, ismeretlen cserékkel, de jó állapotban van, abból származhat-e valami kár számára? Tulajdonképpen ez a fő kérdés, mert az olajok ára között eget verő különbség nincs. Konkrétabban, nekem a kézikönyv szerint 5w-30-tól 10w-50-ig bármi mehet. Még az sem teszi egyértelművé a 10w-40-et, hogy 8v, mert a blokk az x20xev, a csapágysor is, a főtengely pedig még z-s motorokba is ment (pl z20leh), de most felújításkor egy x18xe főtengely lett berakva. Pontosan ezért kérdezek és aggódok, nehogy ez tegye tönkre az egészet, mert egy kicsi pénzben és munkában benne volt. Tehát a megnövekedett olajfogyasztáson túl (már ha növekszik) lehet-e más gond? Tudom van 5w40 dexos2 is, de most az 5w30 érdekelne, hogy ki-hogyan gondolja.

Elnézést, csak részben G Astra a dolog(főleg hogy 20 éves nincs még), de itt pörög a téma :)

Link to comment
Megosztás:

4 órája, Razor01 írta:

Sziasztok!
Látom megy itt a vita, tulajdonképpen ehhez kapcsolódóan lenne kérdésem is.
Tehát: Ha valaki "jófiú" akar lenni és dexos2 minősítésű olajat (pl: GM 5w30) tesz egy olyan motorba ami 20 éven kereszül 10w40-et kapott, ismeretlen cserékkel, de jó állapotban van, abból származhat-e valami kár számára? Tulajdonképpen ez a fő kérdés, mert az olajok ára között eget verő különbség nincs. Konkrétabban, nekem a kézikönyv szerint 5w-30-tól 10w-50-ig bármi mehet. Még az sem teszi egyértelművé a 10w-40-et, hogy 8v, mert a blokk az x20xev, a csapágysor is, a főtengely pedig még z-s motorokba is ment (pl z20leh), de most felújításkor egy x18xe főtengely lett berakva. Pontosan ezért kérdezek és aggódok, nehogy ez tegye tönkre az egészet, mert egy kicsi pénzben és munkában benne volt. Tehát a megnövekedett olajfogyasztáson túl (már ha növekszik) lehet-e más gond? Tudom van 5w40 dexos2 is, de most az 5w30 érdekelne, hogy ki-hogyan gondolja.

Elnézést, csak részben G Astra a dolog(főleg hogy 20 éves nincs még), de itt pörög a téma :)

Felújitott motorban milyen kárt tudna tenni egy jobb minöségü olaj?

Link to comment
Megosztás:

10 órája, Janó32 írta:

...nem értik h mi a különbség a valóban jóváhagyott és a gyártó által bemondott adatok közt: amit új korától kapott (pl 2002-től 2010-ig) 10w40 GM-LL-A-025 megfeleléssel már nincs a piacon, dexos2 van GM jóváhagyott ha liszenszes...

Én meg azt nem értem hogy miért radikalizáljátok ennyire a helyzetet. A fenti példa alapján van a dexos2 ami jó, minden más méreg, ami tönkre fogja tenni a motort, csak idő kérdése. Mintha az a 85 éves bácsika csak és kizárólag céklalevet fogyaszthatna, semmi mást, különben idő előtt jobblétre szenderül. Ez így nagyon le van egyszerűsítve. Ahogy az idős bácsika életkilátásaiba az egészséges étkezésen túl belejátszik a stressz és még millió más dolog, úgy a motor élettartama sem csak attól függ hogy milyen olajat töltenek bele, hanem attól is hogy hogyan használják. A logikát (miszerint a dexos2 jó a többi olaj megöli a motort) megfordítva akkor ha dexos2-t töltök bele, a motorom örökké fog élni? Ha igen, (és erre bárki garanciát is vállal), akkor én is hívő leszek, ha meg nem, akkor könnyen belátható hogy önmagában az előírás megléte nem garancia a világon semmire, ahogy az ellenkezője sem. Amíg ezt az ellentmondást valaki fel nem oldja nekem, addig engem hidegen hagynak az előírások, és továbbra is eszem kolbászt, mert finom. :cool:

  • Like 3
Link to comment
Megosztás:

2 órája, csicsó írta:

Felújított motorban milyen kárt tudna tenni egy jobb minőségű olaj?

Szerintem semmit, de inkább kérdezek az ingyen van. :) Azt még tudni kell, hogy nekem van egy 2x akkora olajhűtő a kocsin mint egy turbós Calibrán (normál üzemben is működik, nem csak ha hajtva van), így jobban belegondolva végképp nem tud elmelegedni az olaj. Bocsi az OFF-ért.:blush:

Egyébként neked az SZR-ben milyen van?
Valaki tapasztalt már fogyasztás-béli különbséget 10w-40-ről 5w-30ra való váltást követően?

Link to comment
Megosztás:

3 órája, Razor01 írta:

Szerintem semmit, de inkább kérdezek az ingyen van. :) Azt még tudni kell, hogy nekem van egy 2x akkora olajhűtő a kocsin mint egy turbós Calibrán (normál üzemben is működik, nem csak ha hajtva van), így jobban belegondolva végképp nem tud elmelegedni az olaj. Bocsi az OFF-ért.:blush:

Egyébként neked az SZR-ben milyen van?
Valaki tapasztalt már fogyasztás-béli különbséget 10w-40-ről 5w-30ra való váltást követően?

Azt honnan gondolod,hogy nekem szr van?Amugy az volt,de már fél éve z14xep van

Az szr be elöször 10w volt majd 5w-40,fogyiba ugyanaz,nem fogyott egyikböl sem

Sztem tegyèl bele 5w-30 at(Fuchs,Mobil,Eneos)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

2 perce, csicsó írta:

Azt honnan gondolod,hogy nekem szr van?Amugy az volt,de már fél éve z14xep van

Az szr be elöször 10w volt majd 5w-40,fogyiba ugyanaz,nem fogyott egyikböl sem

Sztem tegyèl bele 5w-30 at(Fuchs,Mobil,Eneos)

Aláírásodban az van még benne, onnan gondoltam...

Link to comment
Megosztás:

9 órája, zotya975 írta:

Az a baj velem hogy engem nem nagyon lehet meggyőzni, de ettől függetlenül még lehet hogy igazad van. 

Ez eddig oké, ellenben így akkor minden újítás az életedben elmarad, mert elzárkózol/szkeptikus vagy az új dolgok/eszközök irányába, miközben minden alapja a fejlesztés, korszerűsítés. Nincs az az ember aki az élet minden apró dolgában szakember/mindenre a megfelelő rálátással bír, ezért nincs más lehetősége mint elfogadni azt ha azt mondják valamire h ez a legjobb/optimális megoldás/lehetőség, elvégre ezért vannak a mérnökök (ha a műszaki dolgokra szorítkozunk jelen esetben). Tehát vagy az van hogy Te magad szakértője vagy és azt mondod hogy nem valamire, vagy lényegében szembe mész a dolgokkal. 

5 órája, tgabika76 írta:

Én meg azt nem értem hogy miért radikalizáljátok ennyire a helyzetet. A fenti példa alapján van a dexos2 ami jó, minden más méreg, ami tönkre fogja tenni a motort, csak idő kérdése. Mintha az a 85 éves bácsika csak és kizárólag céklalevet fogyaszthatna, semmi mást, különben idő előtt jobblétre szenderül. Ez így nagyon le van egyszerűsítve. Ahogy az idős bácsika életkilátásaiba az egészséges étkezésen túl belejátszik a stressz és még millió más dolog, úgy a motor élettartama sem csak attól függ hogy milyen olajat töltenek bele, hanem attól is hogy hogyan használják. A logikát (miszerint a dexos2 jó a többi olaj megöli a motort) megfordítva akkor ha dexos2-t töltök bele, a motorom örökké fog élni? Ha igen, (és erre bárki garanciát is vállal), akkor én is hívő leszek, ha meg nem, akkor könnyen belátható hogy önmagában az előírás megléte nem garancia a világon semmire, ahogy az ellenkezője sem. Amíg ezt az ellentmondást valaki fel nem oldja nekem, addig engem hidegen hagynak az előírások, és továbbra is eszem kolbászt, mert finom. :cool:

Láttál tőlem leírva ilyet bárhol/bármikor??? Nem, nem erről van szó. Arról van szó, hogy ha egyszer van elérhető korszerűbb és a gyártó által ajánlott megoldás valamire (és cserébe az addigi megoldás már nem él), akkor miért kell azzal tudatosan szembe menni? Mint írtam, műszakilag nem lehet magyarázat, hogy ami eddig jó volt az most miért nem jó már? Egyszerű, az már elvileg nincs (nincs már alátámasztva; GM-LL-...). A liszensz megléte sem feltétlenül garancia (de feltételez legalább), de akkor pláne rossz irány olyat használni amiről még csak nem is mondja/állítja senki hogy igen, ez a jó, ez kell hozzá. A lényeg, hogy a bácsika is biztosan tehetett volna többet egészségéért (pl jobb minőségű ételekkel, életmóddal) és ezzel a hosszabb életért (de ez csak egy tényező mert érheti baleset is). Ő is szerette a kolbászt, szalonnát (és nem nagyon sportolt/mozgott), én is szintén így élek, de tudom azt is hogy az orvosom nem ezt az életmódot/étrendet tartaná ideálisnak és lenne javaslata arra hogy mit-hogyan, tehát tudom hogy direkt megyek szembe az egészségemmel (a doki/szakik ajánlásával). Az már más kérdés, hogy kinek-kinek mennyit bír el a szervezete, terhelés és teherbírás függvénye.

2 órája, kobraCode írta:

Sziasztok!

Segítsetek választani, nem tudok dönteni. GM 5w30 ról váltanék, van két jelöltem:

Mobil super 3000 xe 5w-30

Total 5W-30 Ineo MC3

Pro - kontra érvek érdekelnének, főleg olyanoktól akik már használták is az olajakat. Szóval tapasztalat alapján.

Köszi!

Nem tudom mekkora segítség Neked, én pl a Mobil Super 3000 XE 5w30-ra térek vissza (jövő héten tesszük bele) a Castrol Edge Titanium FST 5w40-ről, mert valahogy azzal elégedettebb voltam anno. Próbáltam már Castrol Magnatec C3 5w40-et is, az sem győzött meg. 

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.