Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
3 órája, outsider írta:

Premium minőséget szeretnék. Ezért kérdeztem, hogy melyik a Mobil legjobbja. Egyébként a 3000XE az egyetlen dexos2 5w30 Mobiléknál...

Én nagyon elégedett voltam a Mobil Super 3000XE 5w30-as kenőanyaggal, lassan cserés (1év) a Castrol Edge Titanium FST 5w40 (mondjuk azon kívül hogy jobban fogy más különösebb gondom ezzel sincs igazából), és ezek tükrében a Mobil jött be eddig leginkább. De: a múltkori link amit csatoltál, elbizonytalanított. Emiatt vacillálok köv. cserére  Eneos-t (dexos2 jóváhagyással) vagy a linken lévő Mobil X1 5w40 közt (vagy Motul, de az leszerepelt az adott link tesztéjben).  

  • Like 1
Elküldve
30 perce, Janó32 írta:

Én nagyon elégedett voltam a Mobil Super 3000XE 5w30-as kenőanyaggal, lassan cserés (1év) a Castrol Edge Titanium FST 5w40 (mondjuk azon kívül hogy jobban fogy más különösebb gondom ezzel sincs igazából), és ezek tükrében a Mobil jött be eddig leginkább. De: a múltkori link amit csatoltál, elbizonytalanított. Emiatt vacillálok köv. cserére  Eneos-t (dexos2 jóváhagyással) vagy a linken lévő Mobil X1 5w40 közt (vagy Motul, de az leszerepelt az adott link tesztéjben).  

 

A Mobil Super sorozat a Marketingeseik szerint a prémium olajuk

A Mobil 1 sorozat pedig nagyon szegmentált, különféle egyedi igényekre specializált olajokat takar:

az alábbi ígéretekkel hitegetve a felhasználót : Pl. emisszió csökk., gazdaságosság, hosszú akár 75 ekm-es futásra, teljesítménynövelő, V Twin-es motorokra, hosszú futás dízelre stb... stb...

----

Az Eneos-al én is szemezek. A hivatkozott teszt inkább gondolatébresztőnek, vagy ahogy írták is...: vitaindítónak jó. Én olyan totalcar-os pancsertesztnek tartom, de az olajos esetben talán még annál is gagyibb. Az olajnak az egyik legfontosabb tulajdonságait: azaz a kenőképességet ill. a szennyeződések megkötését pl. nem is vizsgálta, ha jól emlékszem csak megfőzték. Biztos az is mutat valamit. A lényeg, hogy a teszt alapján nem írnék én le egy olajat sem, ahogyan a színének változása alapján sem (van akinél az a jó olaj amelyik a legtöbb ideig marad mézszínű, pedig ez is mekkora baromság). Arról nem is beszélve, hogy a fenti Mobil-os felsorolásból is látszik milyen sok felhasználás és igény létezik, a motorfejlesztők speciális elvárásairól nem is beszélve. Szóval ami jó az egyik 1,4-es benzinesbe, az nem a legjobb a másikba, itt nagyon igaz.

 

  • Like 1
Elküldve (edited)
24 perce, marton.csaba2 írta:

T bluemirage!

"... Mobil super ..."
Nem.

"... Mobil 1 ..."
Nem.

 

Mondjuk ezt nem értem, de ez nem is nekem a baj, hanem a kérdezőnek: aki a végén már csak annyit kérdezett, hogy a Mobil-on belül melyik a legjobb neki szóba jöhető olaj. "A Mobil legjobbja."

Szerintem nem segítettél rajta. :confused:

Módosítva : bluemirage
  • Like 3
Elküldve (edited)

T bluemirage!

"... nem segítettél rajta ..."

Az meg pláne nem segítség, ha valaki butaságokat ír az ExxonMobil konszern Mobil terméksorairól.

Nekem már az is eredmény a dilettantizmus kampány szünetel.

Módosítva : marton.csaba2
Elküldve (edited)
7 órája, Janó32 írta:

A Mobil 1 korábban már említett 9 spec. szegmenséből az ESP a kényes emissziós rendszerek védelmére lett kifejlesztve, különösen a diesel vonalra figyelve. Úgy képzelem el, hogy pl. segíthet tisztán tartani talán az EGR-t is, bár ott a jó benzin és a vezetési stílus (keveset menni alacsony fordulaton) többet számít. 

Szerintem jól látszik a linkelt oldalon, hogy a Mobil 1-et mennyire szétszedték és specializálták, ahogy korábban már írtam.

Módosítva : bluemirage
  • Like 1
Elküldve
5 órája, bluemirage írta:

A Mobil 1 korábban már említett 9 spec. szegmenséből az ESP a kényes emissziós rendszerek védelmére lett kifejlesztve, különösen a diesel vonalra figyelve. Úgy képzelem el, hogy pl. segíthet tisztán tartani talán az EGR-t is, bár ott a jó benzin és a vezetési stílus (keveset menni alacsony fordulaton) többet számít. 

Szerintem jól látszik a linkelt oldalon, hogy a Mobil 1-et mennyire szétszedték és specializálták, ahogy korábban már írtam.

Mivel én idióta felhasználó vagyok (városi rövidtávok), így nekem a gyorsan felépülő filmréteg mellett fontos hogy minél tisztább üzem legyen a lerakódások mérséklése végett. EGR félre van fordítva (pont emiatt/is). A 0w kenőanyagokon is gondolkoztam, de ilyen felhasználás mellett azt szerintem behörpintené az Ecotec, és elégés miatt oda a tiszta üzem (minél több olaj ég el, annál nagyobb lehet a lerakódás), ezért tartom arany középútnak az 5w30 és 5w40-et.

  • Like 1
Elküldve
1 órával ezelőtt, Janó32 írta:

Mivel én idióta felhasználó vagyok (városi rövidtávok), így nekem a gyorsan felépülő filmréteg mellett fontos hogy minél tisztább üzem legyen a lerakódások mérséklése végett. EGR félre van fordítva (pont emiatt/is). A 0w kenőanyagokon is gondolkoztam, de ilyen felhasználás mellett azt szerintem behörpintené az Ecotec, és elégés miatt oda a tiszta üzem (minél több olaj ég el, annál nagyobb lehet a lerakódás), ezért tartom arany középútnak az 5w30 és 5w40-et.

Semmivel nem eszik többet 0w-s olajból. Nincs hozzá köze. 

Elküldve

Sziasztok!

Lassan esedékes az olajcsere. 10 éves főként városban használt Z14XEP-hez milyen olajat ajánlanátok (csak 43 e km van benne)? Castrol, Eni, Motul, Liqui Moly, Méguin és Mannol olajok közül választhatok csak nagyon jó árok. Ezek közül keresném a "legjobbat".

Váltóolajat milyen gyakran érdemes cserélni? Ott mire kell figyelni?

Köszi előre is....

Elküldve
1 óra, ginola írta:

Sziasztok!

Lassan esedékes az olajcsere. 10 éves főként városban használt Z14XEP-hez milyen olajat ajánlanátok (csak 43 e km van benne)? Castrol, Eni, Motul, Liqui Moly, Méguin és Mannol olajok közül választhatok csak nagyon jó árok. Ezek közül keresném a "legjobbat".

Váltóolajat milyen gyakran érdemes cserélni? Ott mire kell figyelni?

Köszi előre is....

Majdnem a két véglet mindenben amiket felsoroltál (árban is). Én a Mobil Super 3000 XE 5w30-at tenném a láncos motorba, ha jól rémlik 5w30 a gyári (újkori) feltöltése is. 

Elküldve (edited)

Mobil nem volt a felsorolásban, ahhoz nem jutok jó áron......Azért kössz.

 

A Mobil Super 3000 XE 5W-30 szintetikus alapú, nagy teljesítményű dízel motorolaj. Elsősorban a Volkswagen szivattyúfúvókás befecskendezővel (PD TDI) szerelt dízelmotorjaihoz készült, ahol a VW 505 01 specifikációnak megfelelő olaj használata kötelező.

Módosítva : ginola
Elküldve
3 órája, ginola írta:

Sziasztok!

Lassan esedékes az olajcsere. 10 éves főként városban használt Z14XEP-hez milyen olajat ajánlanátok (csak 43 e km van benne)? Castrol, Eni, Motul, Liqui Moly, Méguin és Mannol olajok közül választhatok csak nagyon jó árok. Ezek közül keresném a "legjobbat".

Váltóolajat milyen gyakran érdemes cserélni? Ott mire kell figyelni?

Köszi előre is....

Hello!

Nálam ez már bevált, szerintem jó választás lehet városi használatra: https://the-filtershop.com/spd/edge_titanium_0w30_4L/Castrol-Edge-Titanium-FST-0w30-4-L-motorolaj

  • Like 1
Elküldve
3 órája, ginola írta:

Mobil nem volt a felsorolásban, ahhoz nem jutok jó áron......Azért kössz.

 

A Mobil Super 3000 XE 5W-30 szintetikus alapú, nagy teljesítményű dízel motorolaj. Elsősorban a Volkswagen szivattyúfúvókás befecskendezővel (PD TDI) szerelt dízelmotorjaihoz készült, ahol a VW 505 01 specifikációnak megfelelő olaj használata kötelező.

Nekem nem derült ki a megfogalmazásodból hogy a "jó árok" azt jelentené h jó áron a felsoroltakhoz férsz hozzá. Továbbá a tárgyalt kenőanyag benzines motorba is kíváló.... Akkor vagy Motul (állítólag közel sem tud annyit mint amennyire drága) vagy a Castrol (bár én az 5w40 Fst helyett újra a Mobilt választom majd).

Elküldve

T Janó32!

"... benzines ..."
-  API group III-as, hidrokrakk (HC) alapolajjal készül,
- a szintetikus alapú kifejezés is korlátozottan racionális ebben a szövegösszefüggésben,
- a teljesítmény szónak sincs értelme a motorolaj szóval jelzős szerkezetben.
- elsősorban - nettó butaság.

stb, stb.
 

Elküldve
7 órája, ginola írta:

Mobil nem volt a felsorolásban, ahhoz nem jutok jó áron......Azért kössz.

 

A Mobil Super 3000 XE 5W-30 szintetikus alapú, nagy teljesítményű dízel motorolaj. Elsősorban a Volkswagen szivattyúfúvókás befecskendezővel (PD TDI) szerelt dízelmotorjaihoz készült, ahol a VW 505 01 specifikációnak megfelelő olaj használata kötelező.

Ez elég sz*r leírás. Nézd meg a gyártó oldalán, ott értelmesebb leírás van. Ezt nem tudom ki írta, de elég korlátolt...

Nem kell hozzá jó angolság, hogy rájöjjön az ember, hogy kb semmi köze a két leírásnak egymáshoz...

"Mobil Super 3000 XE 5W-30 is a synthetic high-performance low ash engine oil designed to help prolong the life and maintain the efficiency of the Exhaust Car Emission Reduction Systems in both diesel and gasoline powered automobiles."

 

Elküldve
4 órája, marton.csaba2 írta:

T Janó32!

"... benzines ..."
-  API group III-as, hidrokrakk (HC) alapolajjal készül,
- a szintetikus alapú kifejezés is korlátozottan racionális ebben a szövegösszefüggésben,
- a teljesítmény szónak sincs értelme a motorolaj szóval jelzős szerkezetben.
- elsősorban - nettó butaság.

stb, stb.
 

T mantec!

Már csak arra kellene rájönnöm, hogy ez a bejegyzésed miről és/vagy kinek szól... De egészségedre. 

  • Like 3
Elküldve
On 2016. szeptember 3. at 23:28, Janó32 írta:

T mantec!

Már csak arra kellene rájönnöm, hogy ez a bejegyzésed miről és/vagy kinek szól... De egészségedre. 

Látom mantech még mindig "kisért" pedig mostanában erre nem jártam. :D

  • Like 2
  • 2 weeks later...
Elküldve
7 órája, flali írta:

Sziasztok!

Z14XEP motornál hol lehet olajnyomást mérni? (Gondolom az olajszűrőház környékén...)

Köszi az e-cat ábrát...:-)

Szia!

Olajgomba, szemből a kb. a motor bal felső részén.

Csak nem csattogsz?

 

Elküldve
7 órája, Cs. Zoltán írta:

Szia!

Olajgomba, szemből a kb. a motor bal felső részén.

Csak nem csattogsz?

 

Köszönöm! Sajna igen. Gyenge olajnyomásra tippelünk - ennek szeretnénk utánajárni első körben.

2-3 hónapja kezdte el, 2 hete cseréltem olajat, mely hatására jelentősen javult - de nem múlt el.

Amikor elkezdte (egyik napról a másikra) 10.000 km-t futott castrol edge titanium fst 5W-40 volt benne, melyet

cseréltem Mobil super 3000 XE 5W-30 - ra (dexos2 mindegyik). 

A két olaj közötti különbség, hogy a Castrolnál kb. 10 perc után múlt el a csattogás (teljes felmelegedés), addig elviselhetetlenül zajos volt,

a Mobilnál 3-5 perc között (50 C fokos víznél kb.), de van amikor szinte semmi, amúgy "csak" cöccögés".

Üzemi hőfokon semmi probléma, mint a doxa. Sőt, hidegindításkor sincs hang kb. 1 percig, csak utána kezdi.

 

Elküldve (edited)

Én megmondtam, hogy ez a titanium fst hidrotőke gyilkos olaj. :D

Pályázni  (minimum 30-40 km-t 3000-es fordulat felett) szoktál vele?

Módosítva : Cs. Zoltán
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.