Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
6 hours ago, csicsó írta:

Tudom,nem is én kértem,hogy ezt tegye bele sőt ha mondja határozottan tiltakoztam is volna ellene

Miért is? Egyrészt Te magad mondod, hogy pozitív változást tapasztalsz, másrészt (nem bántás képpen mondom) annak a motornak nem kell csúcs olaj. Több évtizedes motorokról beszélünk, nem egy mai high-tech technikáról. Rendszeres csere, időnként fagyi és ennyi, nem kell túllihegni ezt sem.

  • Like 1
Elküldve (edited)

T Vilmoskörte!

"... nem kell ..."

De lehet.

 

"... túllihegni ..."

Te nem. Oké. Értem.

De talán ne vitassuk el másnak a műszaki/technológiai fejlődéssel való lépéstartáshoz való jogát.

Módosítva : marton.csaba2
Elküldve
35 minutes ago, marton.csaba2 írta:

T Vilmoskörte!

",,, nem kell ,,,"

De lehet.

 

"... túllihegni ..."

Te nem. Oké. Értem.

De talán ne vitassuk el másnak a műszaki/technológiai fejlődéssel való lépéstartáshoz való jogát.

Nem is vitatom el, de mennyivel lesz jobb/korszerűbb/technológiailag fejlettebb ez a motor? Locsolhat bele 5eft/liter árú olajat is, az nem fog rajta segíteni. Amikor ezeket a motorokat tervezték, nem abból indultak ki, hogy 20+ év múlva milyen olajak fognak rendelkezésre állni, hanem az akkor elérhető olajakat vették alapul. Ha ezt beletölti (akkori szabványút) már teljesíti a követelményeket. Tehet bele jobbat, drágábbat, korszerűbbet, de az a motor nem fogja kihasználni. Részemről ennyi, nem akarok én senkit sem hittéríteni.

  • Like 1
Elküldve
15 hours ago, Vilmoskörte írta:

Nem is vitatom el, de mennyivel lesz jobb/korszerűbb/technológiailag fejlettebb ez a motor? Locsolhat bele 5eft/liter árú olajat is, az nem fog rajta segíteni. Amikor ezeket a motorokat tervezték, nem abból indultak ki, hogy 20+ év múlva milyen olajak fognak rendelkezésre állni, hanem az akkor elérhető olajakat vették alapul. Ha ezt beletölti (akkori szabványút) már teljesíti a követelményeket. Tehet bele jobbat, drágábbat, korszerűbbet, de az a motor nem fogja kihasználni. Részemről ennyi, nem akarok én senkit sem hittéríteni.

A fő problémám a GM10W-40-el a hidegoldali viszkozitása volt,mivel inkább városban használom az autót sok hidegüzemmel,ezért is váltottam már 2 éve 5W-re,nem azért,hogy megoldjak vele vmilyen problémát is(pl.olajfogyasztás,mert az minimális).Mivel tényleg pozitívak a tapasztalatok most ezzel az olajjal nem cserélem le(terveztem),de a köv.cserekor 5W fog belemenni megint:icon1:

Elküldve

Tisztelt Urak!

Tanácsotokat szeretném kérni, újfent!

Astrát váltottam, ebbe eladás előtt friss olaj került, márkaszervizben. Sajnos 10w40, melyet lecserélnék előírás szerintire. A kérdésem, ha szűrőt nem cserélek, és a kétféle olaj ilyen arányban találkozik, okozhat-e jelentős minőségi változást az új olaj számára?

Ti bevállalnátok?

Elküldve
1 hour ago, Cs. Zoltán írta:

Tisztelt Urak!

Tanácsotokat szeretném kérni, újfent!

Astrát váltottam, ebbe eladás előtt friss olaj került, márkaszervizben. Sajnos 10w40, melyet lecserélnék előírás szerintire. A kérdésem, ha szűrőt nem cserélek, és a kétféle olaj ilyen arányban találkozik, okozhat-e jelentős minőségi változást az új olaj számára?

Ti bevállalnátok?

Szerintem mindenképpen cserélj olajszűrőt.. Kár lenne emiatt keverni a friss kenőanyagot....

Elküldve
24 minutes ago, Cs. Zoltán írta:

Sajnálom kidobni a szinte új szűrőt, mégha nem is nagy tétel.

De akkor inkább csere lesz.

Oké, értem h mire gondolsz de ugyebár ha valamit elegyítesz, az a rosszabb komponens lesz a meghatározó. Vagyis ha egy jobb osztályú kenőanyagot keversz gyengébb tulajdonságúval, akkor nem a gyengébb javul fel hanem a jobb romlik le.. Tudod, önts egy pohár koszos vizet egy hordó tisztához. Nem az egy pohárnyi lesz tiszta, a tiszta lesz koszos... Jó hülye példa, igaz? :)

  • Like 1
Elküldve

Egy kicsit eltérek az Opel világától (bocsi), de kenőanyag vonalon maradok: Anyukám drága kihagyta a tavaszi olajcserét (igazából az én hibám, mivel nekem kellett volna -ezt is- észben tartanom, de én is elfejeltettem). A cuccokat (Nipparts szűrők + Castrol Edge Titanium FST 5w40) megvettem a Suzuki-hoz (SX4, 1.5), de a szerelő már idén nem akar dolgozni csak majd január első hetén... Most Eneos Premium Hyper 5w30 (vagy mit vettem bele anno) van benne, május-júniusban volt egy éve a csere (a másfél év alatt kb 6000km ha összejött nekik, ritkán használják de akkor min 20km-t mennek vele vagy többet). Kérdés: lehet ebből komoly gebasz (intervallum)? Motoröblítő szükséges olajcserekor? A legjobbat szeretném ennek az autónak, nagy becsben van tartva egyébként, csak az ilyen műszaki dolgokkal állnak picit hadilábon a drága szüleim... (Az autó baromi megkímélt: 2008 májusában vették szalonból, most van benne 26k km, olyan mint az átvétel napján, vigyáznak rá amennyire csak lehetséges. Első 4 évet márkaszervizben szervizelve, eleinte Shell 5w40 majd Eneos 5w40 és Eneos 5w30 került bele, most lesz először beletéve az említett kenőanyag,remélhetőleg jó lesz bele...)

Elküldve
1 hour ago, Janó32 írta:

Egy kicsit eltérek az Opel világától (bocsi), de kenőanyag vonalon maradok: Anyukám drága kihagyta a tavaszi olajcserét (igazából az én hibám, mivel nekem kellett volna -ezt is- észben tartanom, de én is elfejeltettem). A cuccokat (Nipparts szűrők + Castrol Edge Titanium FST 5w40) megvettem a Suzuki-hoz (SX4, 1.5), de a szerelő már idén nem akar dolgozni csak majd január első hetén... Most Eneos Premium Hyper 5w30 (vagy mit vettem bele anno) van benne, május-júniusban volt egy éve a csere (a másfél év alatt kb 6000km ha összejött nekik, ritkán használják de akkor min 20km-t mennek vele vagy többet). Kérdés: lehet ebből komoly gebasz (intervallum)? Motoröblítő szükséges olajcserekor? A legjobbat szeretném ennek az autónak, nagy becsben van tartva egyébként, csak az ilyen műszaki dolgokkal állnak picit hadilábon a drága szüleim... (Az autó baromi megkímélt: 2008 májusában vették szalonból, most van benne 26k km, olyan mint az átvétel napján, vigyáznak rá amennyire csak lehetséges. Első 4 évet márkaszervizben szervizelve, eleinte Shell 5w40 majd Eneos 5w40 és Eneos 5w30 került bele, most lesz először beletéve az említett kenőanyag,remélhetőleg jó lesz bele...)

Szerintem nem lesz tőle semmi baja, de jobb ha mielőbb lecseréled benne az olajat. Sokan tojnak rá évekig (2-3) vagy több ezer (20-30) nem cserélnek olajat, na ott lehet már gond. 1,5 év és 6000km nem fog betenni neki. Igazából sokan nem is nézik az évet csak a megtett km-t.

Viszont én megmaradtam volna az Enos 5w30-nál, Suzukis berkekben úgy tartják hogy az a legjobb neki :icon13:

  • Like 1
Elküldve
39 minutes ago, kobraCode írta:

Szerintem nem lesz tőle semmi baja, de jobb ha mielőbb lecseréled benne az olajat. Sokan tojnak rá évekig (2-3) vagy több ezer (20-30) nem cserélnek olajat, na ott lehet már gond. 1,5 év és 6000km nem fog betenni neki. Igazából sokan nem is nézik az évet csak a megtett km-t.

Viszont én megmaradtam volna az Enos 5w30-nál, Suzukis berkekben úgy tartják hogy az a legjobb neki :icon13:

Mivel ez nem VVT motor, így a gépkönyve 10w40-et is jóváhagy ( vagy pl Eneos 10w30-at). Ebből gondoltam, hogy az Eneos 5w40/5w30 után nem szentségtörés egy Castrol Edge Titanium FST 5w40.... 

Elküldve
14 minutes ago, Janó32 írta:

Mivel ez nem VVT motor, így a gépkönyve 10w40-et is jóváhagy ( vagy pl Eneos 10w30-at). Ebből gondoltam, hogy az Eneos 5w40/5w30 után nem szentségtörés egy Castrol Edge Titanium FST 5w40.... 

Off Ignis On ünkbe is 10w40-et szoktak a szervizbe burogatni, de az 5w30 enos sokkal jobban tetszik neki :-)

  • Like 1
Elküldve
13 hours ago, kobraCode írta:

Szerintem nem lesz tőle semmi baja, de jobb ha mielőbb lecseréled benne az olajat. Sokan tojnak rá évekig (2-3) vagy több ezer (20-30) nem cserélnek olajat, na ott lehet már gond. 1,5 év és 6000km nem fog betenni neki. Igazából sokan nem is nézik az évet csak a megtett km-t.

Viszont én megmaradtam volna az Enos 5w30-nál, Suzukis berkekben úgy tartják hogy az a legjobb neki :icon13:

Szerintem pedig az idő fontosabb. Főleg ha keveset megy az autó. De nyilván 1,5 év még nem vészes. Longlife olajak is mehetnek 30k km-t, de 1 év után azt is cserélni kell. Mondjuk ebben nem annyira hiszek, sok országút esetén akár reális lehet. Én maradok a 10k km 1 év periódusnál...

  • Like 3
Elküldve

t. urak arra lennék kiváncsi hogy az olajszüröház also harmadánál van egy elágazás amiröl egy gumicsö megy lefelé az hova megy és hol van a másik vége?

. y17dt-m van boldog karácsonyt.

Elküldve

Sziasztok.

A lista alapján nekem az ára miatt ezek olajok jöhetnek szóba:

 

MANNOL O.E.M. for Chevrolet Opel 5W-30  és az 5w-40-es, kettő közül melyiket mondjátok...

a kocsiról 2002 z14xe caravan sok városi üzemmód használat

most elvileg 10w-40 van benne nem tudom milyen, de több mint 1 évig nem fogyott semmi belőle, de váltani szeretnék

117117km az óra állása.

Az olajboltba technotec-es szűrőket mondta az is jó hozzá?

köszi.

 

Elküldve
4 minutes ago, llaci89 írta:

Sziasztok.

A lista alapján nekem az ára miatt ezek olajok jöhetnek szóba:

 

MANNOL O.E.M. for Chevrolet Opel 5W-30  és az 5w-40-es, kettő közül melyiket mondjátok...

a kocsiról 2002 z14xe caravan sok városi üzemmód használat

most elvileg 10w-40 van benne nem tudom milyen, de több mint 1 évig nem fogyott semmi belőle, de váltani szeretnék

117117km az óra állása.

Az olajboltba technotec-es szűrőket mondta az is jó hozzá?

köszi.

 

Én szűrőben a Hengst-et ajánlanám. Kb. 700 Ft, gyári minőség...

Én az olajon nem szoktam spórolni. Nekem Castrol Edge Titanium FST 0W40 van benne.

Nekem is sok a városi rövidtáv, meg van országút is, kb 60-40%.

Ha sok a város, szerintem a 0W vonalat is érdemes lenne megnézned. Ha az ár fontos, a GM olaj is jó választás lehet...

  • Like 1
Elküldve

T mantec!

Olajszűrőt meddig érdemes/célszerű tárolni?

Meddig tartható el?

Gondoltam veszek Hengst szűrőből többet, úgy jobban eloszlik a pkg. Az a szűrő bejött, a mostani Champion kevésbé. Később alszik ki vele az olajnyomás lámpa...

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.