gedikart Elküldve Szeptember2, 2015 Megoszt Elküldve Szeptember2, 2015 (edited) Leengedtem az olajat, és egyelőre 10W40-es "mosóolaj" került bele. A fura az, hogy 100 fokos motornál sem hallok szelep/hidrotőke zakatolást... Előtte 0W40 ESP volt benne, és üzemmelegen mindig szelephangot hallottam 1000-2500 fordulat között. Módosítva Szeptember2, 2015 : gedikart Link to comment Megosztás: More sharing options...
Janó32 Elküldve Szeptember2, 2015 Megoszt Elküldve Szeptember2, 2015 Azt már nem tudom, de erősen bennem ragadt.. :D Szóval összegyűjtöttem az utóbbi példákat, amik közül akkor én is választanék majd. Castrol Edge Titanium FST 0W-30 Castrol Edge Titanium FST 0W-40 Castrol Edge Titanium FST 5W-40 Ennél lényegesen nagyobb a választék, nem kell feltétlenül leragadni a Castrol-nál. Van élet azon is túl, bár jók a visszajelzések a Titanium családról. Leengedtem az olajat, és egyelőre 10W40-es "mosóolaj" került bele. A fura az, hogy 100 fokos motornál sem hallok szelep/hidrotőke zakatolást... Előtte 0W40 ESP volt benne, és üzemmelegen mindig szelephangot hallottam 1000-2500 fordulat között. No ez az, ezt mondogatom lassan két éve... :icon1: 10-es olajjal vettem a kocsit, utána még egyszer ment bele, nagyjavítás után csak 5w40 és 5w30 de ezekkel sosem volt olyan finom és halk mint a 10-essel.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
outsider Elküldve Szeptember2, 2015 Megoszt Elküldve Szeptember2, 2015 Leengedtem az olajat, és egyelőre 10W40-es "mosóolaj" került bele. A fura az, hogy 100 fokos motornál sem hallok szelep/hidrotőke zakatolást... Előtte 0W40 ESP volt benne, és üzemmelegen mindig szelephangot hallottam 1000-2500 fordulat között. Mosni nem valami 30-as olaj jobb inkább? Link to comment Megosztás: More sharing options...
gedikart Elküldve Szeptember2, 2015 Megoszt Elküldve Szeptember2, 2015 (edited) Mosni nem valami 30-as olaj jobb inkább? Kapott egy Protec motorbeltér-tisztítót (15 perc járatás), leengedtem az olajjal együtt (csepegett kb 3 órán keresztül). Majd feltöltöttem egy olcsó 10w40 (Mannol) olajjal. Ezt csak azért kapta, ha véletlenül maradt volna bármi a Protecből, akkor ezzel megyek pár 10 km-t és lecserélem. Már csak ki kell agyalni, h milyen olaj legyen. Értem én a logikát, hogy minél inkább 5w illetve 0w irányba mozduljunk. Mióta nálam van az autó 5W40, 5W30, 0W40-es olajakat kapott, de mindegyiknél hallottam olyan enyhe szelep zakatolást (adott fordulatszám tartományban). Ezzel viszont egyelőre nem csinálja. Kérdés, hogy az új olaj "friss" jellege miatt, vagy a 10w40-est szereti-e (jobban megtartja a hidrotőke). Sajnos egy alkalmat kivéve végig 10w40-et kapott az előző tulaj/szerviz által, így nem tudom, hogy mennyi jót teszek vele, egy "vékonyabb" olajjal. Esetleg sűrűbben cserélni? Kb 6 ezer kmenként, egy nem feltétlenül prémium szegmensű (0W40 PAO) olajra. Hidrokrakk 5w40? Módosítva Szeptember2, 2015 : gedikart Link to comment Megosztás: More sharing options...
flali Elküldve Szeptember3, 2015 Megoszt Elküldve Szeptember3, 2015 Kapott egy Protec motorbeltér-tisztítót (15 perc járatás), leengedtem az olajjal együtt (csepegett kb 3 órán keresztül). Majd feltöltöttem egy olcsó 10w40 (Mannol) olajjal. Ezt csak azért kapta, ha véletlenül maradt volna bármi a Protecből, akkor ezzel megyek pár 10 km-t és lecserélem. Már csak ki kell agyalni, h milyen olaj legyen. Értem én a logikát, hogy minél inkább 5w illetve 0w irányba mozduljunk. Mióta nálam van az autó 5W40, 5W30, 0W40-es olajakat kapott, de mindegyiknél hallottam olyan enyhe szelep zakatolást (adott fordulatszám tartományban). Ezzel viszont egyelőre nem csinálja. Kérdés, hogy az új olaj "friss" jellege miatt, vagy a 10w40-est szereti-e (jobban megtartja a hidrotőke). Sajnos egy alkalmat kivéve végig 10w40-et kapott az előző tulaj/szerviz által, így nem tudom, hogy mennyi jót teszek vele, egy "vékonyabb" olajjal. Esetleg sűrűbben cserélni? Kb 6 ezer kmenként, egy nem feltétlenül prémium szegmensű (0W40 PAO) olajra. Hidrokrakk 5w40? Úgy látom nagyon sokan szenvedünk ezzel az olaj témával. Én is leírtam 1-2 hozzászólással ezelőtt a hasonló jellegű problémáimat a "vékony olajjal" kapcsolatban (tanácsokat sajna nem kaptam). Nem akarom megint a tüzet szítani, de egyre inkább affelé hajlok, hogy eltérjek a Mantec féle gyártói előírástól. Mint írtam korábban nemsokára esedékes a vezérműlánc csere (Z14XEP), ezért fokozottan érdeklődtem árajánlat formájában a költségek felől, bízva abban, hogy a felmerülő panaszaim (csattogás, kerepelés) orvosolhataók. A megyén belül 2 db Opel márkakereskedést szakszervizt és környékbeli (elismert) szerelőt zaklattam emiatt. Mindannyiukat megkértem arra, hogy először hallgassák meg a "beteget", és csak akkor beszéljenek rá a cserére, ha az feltétlenül szükséges. Az eredmény: 4-ből 3-an (2 Opeles) szerint még nem kritikus a helyzet (ismerve a szerviz előzményeimet) térjek vissza a 10W40-es olajhoz!!!!!, és még mehetek 40-50 ezret!. (Na erre varrjál gombot Mantec kolléga... bocs) "Nem előírás a Astra G Classicnál a dexos2, minden szervíz 10W40-et használ, ez az előírás" - egyébként eszerint adták meg az árajánlatukat is később írásban.( A szervízben mutattak egy J Astrát, az olajbeöntő sapkáján ott volt a dexos felirat - na, hogy itt kell.) Nem én vagyok az egyetlen aki panaszkodik, hogy a fórumtársak tanácsára váltott dexos2 olajra (ezáltal 5W, 0W..), de talán senki sem meri bevallani magának, hogy ezáltal nem biztos, hogy jót tett. (Még mielőtt félreértés esne: nem a dexos2-vel van baj!!!) További érdekes megjegyzése volt az egyik szakinak: Mégha igaz is lenne, hogy egy jobb minőségű 10W-40 nodexos2 olaj tönkreteszi a motort - szerinte 300.000 km-ig kizárt - azért meggondolandó, (ha itt nullázódna motor az olaj miatt) a komplett autó értéke sokkal kevesebb pénzben (ha menne a levesbe), mint a gyakoribb (minimum +1 vezérléscsere, 8-10 olajcsere dupla áron). És mielőtt félreértés lenne, nem vagyok sz@rrágó, ha kell 8-10 ezrenként is teszek bele 12e Ft-os olajat, tehát nem a költségekről van szó. Ami nagyon nem tetszik hogy iszonyatos hangja van, ami eddig nem volt, nem jár szépen. (Az ellenkezőjére pedig rengeteg példa van). A másik megjegyzés, amit átadnék - attól, hogy egy opel motor Z jelzésű az nincs közvetlen összefüggésben az olajjal, a motorkódban Z mást jelent. Meglehet nézni a szakirodalomban. Egyébként mindenki azt csinál amit jónak lát. Nem én találtam ki a fent leírtakat- senkit sem akartam megsérteni, sőt befolyásolni sem. 2 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Janó32 Elküldve Szeptember3, 2015 Megoszt Elküldve Szeptember3, 2015 Úgy látom nagyon sokan szenvedünk ezzel az olaj témával. Én is leírtam 1-2 hozzászólással ezelőtt a hasonló jellegű problémáimat a "vékony olajjal" kapcsolatban (tanácsokat sajna nem kaptam). Nem akarom megint a tüzet szítani, de egyre inkább affelé hajlok, hogy eltérjek a Mantec féle gyártói előírástól. Mint írtam korábban nemsokára esedékes a vezérműlánc csere (Z14XEP), ezért fokozottan érdeklődtem árajánlat formájában a költségek felől, bízva abban, hogy a felmerülő panaszaim (csattogás, kerepelés) orvosolhataók. A megyén belül 2 db Opel márkakereskedést szakszervizt és környékbeli (elismert) szerelőt zaklattam emiatt. Mindannyiukat megkértem arra, hogy először hallgassák meg a "beteget", és csak akkor beszéljenek rá a cserére, ha az feltétlenül szükséges. Az eredmény: 4-ből 3-an (2 Opeles) szerint még nem kritikus a helyzet (ismerve a szerviz előzményeimet) térjek vissza a 10W40-es olajhoz!!!!!, és még mehetek 40-50 ezret!. (Na erre varrjál gombot Mantec kolléga... bocs) "Nem előírás a Astra G Classicnál a dexos2, minden szervíz 10W40-et használ, ez az előírás" - egyébként eszerint adták meg az árajánlatukat is később írásban.( A szervízben mutattak egy J Astrát, az olajbeöntő sapkáján ott volt a dexos felirat - na, hogy itt kell.) Nem én vagyok az egyetlen aki panaszkodik, hogy a fórumtársak tanácsára váltott dexos2 olajra (ezáltal 5W, 0W..), de talán senki sem meri bevallani magának, hogy ezáltal nem biztos, hogy jót tett. (Még mielőtt félreértés esne: nem a dexos2-vel van baj!!!) További érdekes megjegyzése volt az egyik szakinak: Mégha igaz is lenne, hogy egy jobb minőségű 10W-40 nodexos2 olaj tönkreteszi a motort - szerinte 300.000 km-ig kizárt - azért meggondolandó, (ha itt nullázódna motor az olaj miatt) a komplett autó értéke sokkal kevesebb pénzben (ha menne a levesbe), mint a gyakoribb (minimum +1 vezérléscsere, 8-10 olajcsere dupla áron). És mielőtt félreértés lenne, nem vagyok sz@rrágó, ha kell 8-10 ezrenként is teszek bele 12e Ft-os olajat, tehát nem a költségekről van szó. Ami nagyon nem tetszik hogy iszonyatos hangja van, ami eddig nem volt, nem jár szépen. (Az ellenkezőjére pedig rengeteg példa van). A másik megjegyzés, amit átadnék - attól, hogy egy opel motor Z jelzésű az nincs közvetlen összefüggésben az olajjal, a motorkódban Z mást jelent. Meglehet nézni a szakirodalomban. Egyébként mindenki azt csinál amit jónak lát. Nem én találtam ki a fent leírtakat- senkit sem akartam megsérteni, sőt befolyásolni sem. Pont emiatt született a 4316-os hozzászólásom... http://www.opelforum.hu/topic/1566-motorolaj-kenoanyag-hidraulika-olaj-zsirok/?p=1035438 Link to comment Megosztás: More sharing options...
gedikart Elküldve Szeptember3, 2015 Megoszt Elküldve Szeptember3, 2015 Úgy látom nagyon sokan szenvedünk ezzel az olaj témával. Ismerősöm 2003-as Antwerpen-i Z14XE motorja végig 5w30-at kapott. Ő a második tulaj, de nagyon szép állapotban van az autó. Az olajat nem eszi, 4 liter olaj kitart a következő cseréig. Nyomatékos a motor. Szóval szerintem állapotfüggő és ha kezdettől 5w30-on "nőtt fel", azzal nem lehet gond, inkább a később bevezetett "vékony" olaj ami nem mindenkinél válik be. Amit még észrevettem ecat24 ezt írja a motorjára: ENGINE,SZENTGOTTHARD Nálam (2004-es Gliwice - Lengyelország) nincs megjegyzés a motorra. A motorokat is több helyszínen szerelték össze? Esetleges még egy tényező ami miatt ennyire változó a motorminőség. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Szeptember3, 2015 Megoszt Elküldve Szeptember3, 2015 Igen, több motorgyára is van/volt az Opelnek, a piaci igényeket kielégítendő. Az enyém például igazi nemzetközi autó: a motor nekem is szentgotthárdi, a padlólemez/hajtáslánc Németországból jön, de az egészet a Bertone-nál szerelték össze az olaszországi Grugliascoban. A dexos2 pedig soha nem volt követelmény, csak ajánlás. Ugyan nüansznyi különbségnek tűnik, de a követelmények megszegőivel szemben retorziót szoktak alkalmazni, az Opel (mármint a márka) pedig még senkit nem büntetett meg azért, mert nem az általa javasolt motorolajat használta. Még a D Corsa (ami már jócskán a dexos2 idejében született) kézikönyvében is benne van, hogy azokon a piacokon ahol nem elérhető a dexos2 specifikációjú kenőanyag (pl. Izrael), ott nyugodtan lehet GM-LLA-025-öst is beletölteni. Akkor most a gyár bátorítaná az ügyfeleit arra hogy szegjék meg az előírásait? :blink: 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Vilmoskörte Elküldve Szeptember3, 2015 Megoszt Elküldve Szeptember3, 2015 Na, ez a netto baromság és teljesen mindegy, hogy melyik szerelő mondta. A z14xep motort csavarozták H astrába is, sőt. Ha azzal gurulsz oda, akkor dexos2, mert "H", ha a bádoglemez "G", akkor jó a 10w olaj is? Gondolkozik ez a szerelő egyáltalán? Én sem akarok téríteni, szarok rá, hogy ki milyen disznózsírt használ (akár), de ilyen sületlenséget ne beszéljünk már. Ezek szerint neki tök mindegy milyen motor van a kasztniban, dízel vagy benzin, egy a lényeg: G astra. Ezek után ne csodálkozzunk, hogy adott esetben komoly hiba esetén (ami meghaladja az olajcsere, fékbetét csere szintjét) gyakorlatilag lövésük nincs a javításról. Egyesével lecserélik a fél autót (a te költségeden), előbb-utább ráhibáznak. "Nem előírás a Astra G Classicnál a dexos2, minden szervíz 10W40-et használ, ez az előírás" - egyébként eszerint adták meg az árajánlatukat is később írásban.( A szervízben mutattak egy J Astrát, az olajbeöntő sapkáján ott volt a dexos felirat - na, hogy itt kell.) Link to comment Megosztás: More sharing options...
outsider Elküldve Szeptember4, 2015 Megoszt Elküldve Szeptember4, 2015 Ismerősöm 2003-as Antwerpen-i Z14XE motorja végig 5w30-at kapott. Ő a második tulaj, de nagyon szép állapotban van az autó. Az olajat nem eszi, 4 liter olaj kitart a következő cseréig. Nyomatékos a motor. Szóval szerintem állapotfüggő és ha kezdettől 5w30-on "nőtt fel", azzal nem lehet gond, inkább a később bevezetett "vékony" olaj ami nem mindenkinél válik be. Amit még észrevettem ecat24 ezt írja a motorjára: ENGINE,SZENTGOTTHARD Nálam (2004-es Gliwice - Lengyelország) nincs megjegyzés a motorra. A motorokat is több helyszínen szerelték össze? Esetleges még egy tényező ami miatt ennyire változó a motorminőség. Az enyém is Szentgotthárd. Valaki linkelt nemrék valamelyik témában egy Z16SE motorral szerelt gépet. Arra meg Bochum-ot írta az Ecat a motorra. Igen, több motorgyára is van/volt az Opelnek, a piaci igényeket kielégítendő. Az enyém például igazi nemzetközi autó: a motor nekem is szentgotthárdi, a padlólemez/hajtáslánc Németországból jön, de az egészet a Bertone-nál szerelték össze az olaszországi Grugliascoban. A dexos2 pedig soha nem volt követelmény, csak ajánlás. Ugyan nüansznyi különbségnek tűnik, de a követelmények megszegőivel szemben retorziót szoktak alkalmazni, az Opel (mármint a márka) pedig még senkit nem büntetett meg azért, mert nem az általa javasolt motorolajat használta. Még a D Corsa (ami már jócskán a dexos2 idejében született) kézikönyvében is benne van, hogy azokon a piacokon ahol nem elérhető a dexos2 specifikációjú kenőanyag (pl. Izrael), ott nyugodtan lehet GM-LLA-025-öst is beletölteni. Akkor most a gyár bátorítaná az ügyfeleit arra hogy szegjék meg az előírásait? :blink: Gyárt még valaki ilyen olajat? :icon10: Szerintem gyártó már nem kap ilyen jóváhagyást új olajra, ha rajta van, az sztem kamu. (legalábbis számomra nem logikus) Idézet Castrol termék adatlapról: * A GM Dexos2 jóváhagyás visszamenőleg alkalmas mindazokhoz a régebbi modellekhez amelyekhez a GM LLA-025 vagy a GM LL-B-025 jóváhagyású motorolajok használatát írják elő. Egyébként a kezelési utasítás elég szűkszavú sokmindenben. Én még a GM LLA-025-t sem találtam meg benne. Info Gm szabványokról: http://www.olajinfo.hu/szabvanyok/6-motorolaj-szabvanyok/19-gm-motorolaj-szabvanyok 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Janó32 Elküldve Szeptember4, 2015 Megoszt Elküldve Szeptember4, 2015 (edited) Az enyém is Szentgotthárd. Valaki linkelt nemrék valamelyik témában egy Z16SE motorral szerelt gépet. Arra meg Bochum-ot írta az Ecat a motorra. Gyárt még valaki ilyen olajat? :icon10: Szerintem gyártó már nem kap ilyen jóváhagyást új olajra, ha rajta van, az sztem kamu. (legalábbis számomra nem logikus) Idézet Castrol termék adatlapról: Egyébként a kezelési utasítás elég szűkszavú sokmindenben. Én még a GM LLA-025-t sem találtam meg benne. Info Gm szabványokról: http://www.olajinfo.hu/szabvanyok/6-motorolaj-szabvanyok/19-gm-motorolaj-szabvanyok Nálam az áll, hogy magyar rendelésre Bochum-ban gyártott Bochum-i motorral... Mondjuk vannak dolgok amik érdekesek: MANUAL TRANSMISSION,5 SPEED,SPORTY => Sportos??? HORN,FANFARE => He? SENSOR,RESTRAINT SYSTEM,LH => Ez mi lehet? N`JOY => ? Cool felszereltségű, a "Jewel" tudtommal ezt jelöli a díszlécen... EQUIPMENT,JEWEL FOR 433 MHZ FREQUENCY => Ez mi lehet? Novemberig van még időm elmélkedni, de még mindig bennem van a gondolat ezen kenőanyag irányába: https://www.motul.com/hu/hu/news/motul-6100-synergie-10w40--2 Módosítva Szeptember4, 2015 : Janó32 Link to comment Megosztás: More sharing options...
gedikart Elküldve Szeptember4, 2015 Megoszt Elküldve Szeptember4, 2015 Nálam az áll, hogy magyar rendelésre Bochum-ban gyártott Bochum-i motorral... Mondjuk vannak dolgok amik érdekesek: Novemberig van még időm elmélkedni, de még mindig bennem van a gondolat ezen kenőanyag irányába: https://www.motul.com/hu/hu/news/motul-6100-synergie-10w40--2 MANUAL TRANSMISSION,5 SPEED,SPORTY => Sportos/rövid fokozatú 5 sebességes váltó 100 km/h 3ezres fordulat HORN,FANFARE => kürt SENSOR,RESTRAINT SYSTEM,LH => Légzsák jeladó bal kormányos autó FOR 433 MHZ FREQUENCY => Ezen a frekvencián üzemel a távirányító Én azt hiszem ilyet fogok venni, 8900 Ft/5 Liter, de lecserélem 6-7 ezer kmenként. 100 Celsiuson a viszkozitása 13,9. http://www4.total.fr/nordic/auto_lubs/QUARTZ_INEO_MC3_5W-40_ENG.pdf 2 Link to comment Megosztás: More sharing options...
bocs Elküldve Szeptember4, 2015 Megoszt Elküldve Szeptember4, 2015 Az enyém is Szentgotthárd. Valaki linkelt nemrék valamelyik témában egy Z16SE motorral szerelt gépet. Arra meg Bochum-ot írta az Ecat a motorra. Gyárt még valaki ilyen olajat? :icon10: Szerintem gyártó már nem kap ilyen jóváhagyást új olajra, ha rajta van, az sztem kamu. (legalábbis számomra nem logikus) Idézet Castrol termék adatlapról: Egyébként a kezelési utasítás elég szűkszavú sokmindenben. Én még a GM LLA-025-t sem találtam meg benne. Info Gm szabványokról: http://www.olajinfo.hu/szabvanyok/6-motorolaj-szabvanyok/19-gm-motorolaj-szabvanyok Szia! Az Én gépem is Bochum-i gyártású. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
magellaner Elküldve Szeptember4, 2015 Megoszt Elküldve Szeptember4, 2015 Sziasztok,99 es 1.4 es astraba szeretnek válto olajat tolteni mert ereszt a feltengely szimeringnel kicsit. Mindenkepp csak a gyari gm valto olajat erdemes utanna tolteni? Esetleg hasonlot tudna ajanlani valaki. Koszonom Link to comment Megosztás: More sharing options...
IPV754 Elküldve Szeptember5, 2015 Megoszt Elküldve Szeptember5, 2015 Mannol olajat használt már valaki? Neten találtam cikket róla,dicsőítik. Van egy 5w30-as O.E.M. 1140ft/l. Ha esetleg valaki használt ilyet megoszthatná a tapasztalatokat. Köszi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
vsz Elküldve Szeptember5, 2015 Megoszt Elküldve Szeptember5, 2015 Mannol olajat használt már valaki? Neten találtam cikket róla,dicsőítik. Van egy 5w30-as O.E.M. 1140ft/l. Ha esetleg valaki használt ilyet megoszthatná a tapasztalatokat. Köszi! Eszi az olajat a gép? Link to comment Megosztás: More sharing options...
vsz Elküldve Szeptember5, 2015 Megoszt Elküldve Szeptember5, 2015 Nálam az áll, hogy magyar rendelésre Bochum-ban gyártott Bochum-i motorral... Mondjuk vannak dolgok amik érdekesek: MANUAL TRANSMISSION,5 SPEED,SPORTY => Sportos??? HORN,FANFARE => He? SENSOR,RESTRAINT SYSTEM,LH => Ez mi lehet? N`JOY => ? Cool felszereltségű, a "Jewel" tudtommal ezt jelöli a díszlécen... EQUIPMENT,JEWEL FOR 433 MHZ FREQUENCY => Ez mi lehet? Novemberig van még időm elmélkedni, de még mindig bennem van a gondolat ezen kenőanyag irányába: https://www.motul.com/hu/hu/news/motul-6100-synergie-10w40--2 Lehet volt átfedés a jelölések között, de nekem Njoy és a Jewel jelölés van a díszlécen, ecat is azt írja, meg a forgalmi is. Neked forgalmiban cool? Vagy miből gondolod, hogy az? 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
IPV754 Elküldve Szeptember5, 2015 Megoszt Elküldve Szeptember5, 2015 Eszi az olajat a gép? Nem,nem fogy egyáltalán az olaj,csak rátaláltam a neten és gondoltam rákérdezek hátha valaki ismeri. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Janó32 Elküldve Szeptember5, 2015 Megoszt Elküldve Szeptember5, 2015 MANUAL TRANSMISSION,5 SPEED,SPORTY => Sportos/rövid fokozatú 5 sebességes váltó 100 km/h 3ezres fordulat HORN,FANFARE => kürt SENSOR,RESTRAINT SYSTEM,LH => Légzsák jeladó bal kormányos autó FOR 433 MHZ FREQUENCY => Ezen a frekvencián üzemel a távirányító Én azt hiszem ilyet fogok venni, 8900 Ft/5 Liter, de lecserélem 6-7 ezer kmenként. 100 Celsiuson a viszkozitása 13,9. http://www4.total.fr/nordic/auto_lubs/QUARTZ_INEO_MC3_5W-40_ENG.pdf Az oké, én is tudom hogy a kürt, de mit fed az hogy "fanfare"? Lehet volt átfedés a jelölések között, de nekem Njoy és a Jewel jelölés van a díszlécen, ecat is azt írja, meg a forgalmi is. Neked forgalmiban cool? Vagy miből gondolod, hogy az? Igen, a forgalmiban benne van hogy "Cool". Magyarországon divat a klímás modellekre ezt ráhúzni, miközben ez is egy önálló felszereltségi szint, bár csak egy bizonyos időszakban értékesítették, nem állandó volt a kínálatban. Sok mindenben hajaz az 1-el magasabb felszereltségi szintre az Njoy-ra, de vannak lényegi különbségek. Az Njoy-nál nem Njoy felirat van a díszléc felett az ajtón? http://img38.otomoto.pl/images_otomotopl/817005791_1_1080x720_njoy-16-8v-ideal-z-niemiec-klima-radom.jpg Link to comment Megosztás: More sharing options...
vsz Elküldve Szeptember5, 2015 Megoszt Elküldve Szeptember5, 2015 Eszi az olajat a gép? Nem,nem fogy egyáltalán az olaj,csak rátaláltam a neten és gondoltam rákérdezek hátha valaki ismeri. Akkor ne sajnáld rá a literenként plusz 1000 Ft-ot, vegyél egy normális Castrolt vagy Mobilt. Kell bele 3,5L max, az nem a világ vége, főleg ha évente cseréled csak. Link to comment Megosztás: More sharing options...
vsz Elküldve Szeptember5, 2015 Megoszt Elküldve Szeptember5, 2015 Az oké, én is tudom hogy a kürt, de mit fed az hogy "fanfare"? Igen, a forgalmiban benne van hogy "Cool". Magyarországon divat a klímás modellekre ezt ráhúzni, miközben ez is egy önálló felszereltségi szint, bár csak egy bizonyos időszakban értékesítették, nem állandó volt a kínálatban. Sok mindenben hajaz az 1-el magasabb felszereltségi szintre az Njoy-ra, de vannak lényegi különbségek. Az Njoy-nál nem Njoy felirat van a díszléc felett az ajtón? http://img38.otomoto.pl/images_otomotopl/817005791_1_1080x720_njoy-16-8v-ideal-z-niemiec-klima-radom.jpg A fanfare lehet a "dallamra" vonatkozik. Láttam olyat is, de az szerintem a későbbi évjáratokon volt, nekem nincs ráírva semmi, csak az "ékkő" a díszlécen. Link to comment Megosztás: More sharing options...
IPV754 Elküldve Szeptember5, 2015 Megoszt Elküldve Szeptember5, 2015 Akkor ne sajnáld rá a literenként plusz 1000 Ft-ot, vegyél egy normális Castrolt vagy Mobilt. Kell bele 3,5L max, az nem a világ vége, főleg ha évente cseréled csak. Ja,nem azért mert olcsó,hanem h valaki esetleg ismeri-e!!? Mert a neten azt olvastam,hogy kifejezetten opelhez való,dexos2 olaj. Ennyi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
vsz Elküldve Szeptember5, 2015 Megoszt Elküldve Szeptember5, 2015 Ja,nem azért mert olcsó,hanem h valaki esetleg ismeri-e!!? Mert a neten azt olvastam,hogy kifejezetten opelhez való,dexos2 olaj. Ennyi. Attól, hogy valami dexos2 jóváhagyással rendelkezik, még nem biztos hogy ugyanolyan jó a motornak, mint egy másik dexos2-es. Te tudod, hogy mennyire adsz a nagyobb márkanevekre, megéri e a felárat neked. Én biztos nem raknék az autómba ezekből a noname olajokból (Mannol, Hunoil, A.Z. meisterteile, stb), még úgy sem, hogy nem a szívem csücske ez a kocsi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
retfirD Elküldve Szeptember5, 2015 Megoszt Elküldve Szeptember5, 2015 Mannol olajat használt már valaki? Neten találtam cikket róla,dicsőítik. Van egy 5w30-as O.E.M. 1140ft/l. Ha esetleg valaki használt ilyet megoszthatná a tapasztalatokat. Köszi! Utolsó ~8500 km-en ilyen volt a G-mben, semmi extra, kicsit hangosabb volt a motor mint a 10w40-es olajjal, de enni nem ette egyiket sem. Szerintem dexos2-es olajból nem rossz választás. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Szeptember6, 2015 Megoszt Elküldve Szeptember6, 2015 Az oké, én is tudom hogy a kürt, de mit fed az hogy "fanfare"?A kifejezés a kétszólamú kürtre vonatkozik, lévén 2db kürt van felszerelve egymás mellé.De ne gondolj semmi extrára, mindegyik Astra ilyen volt tudtommal. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts