Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj, kenőanyag, hidraulika olaj, zsírok


julien

Recommended Posts

Az árakról is érdemes szót ejteni. Mennyit spórolunk meg egy olajcserekor az olcsóbb kenőanyag használatakor? Pl: GM 5W-30 5 liter nagyjából 7000huf, Mobil 1 New Life 0W-40 5 liter 13000 huf. De jó, megspóroltunk 6000 ft.ot! Miközben egy tank benzin 18 ezer, egy első kerékcsapágy 25 ezer, egy garnitúra gumi 60 ezernél kezdődik. Én évente egyszer cserélek olajat, viszont 4-5 hetente teletankolom az autót. Ezzel csak azt akarom mondani, hogy amit megspórolnék az olajcserén, az egy igen jelentéktelen összeg az autó üzemeltetési költségeihez képest.

Azért azoknak akik Astra-t vesznek (főleg a 1x évesekről essen szó), nem szerelemből vagy hobbiautónak választják, hanem hétköznapi "szamárnak". Ebből egyenesen következik, hogy nem hogy 13000Ft-os kenőanyagot nem vesz bele, hanem vagy a szerelőjére bízza (aki szintén nem fog érvelni az mellett hogy ez csak 6000-el drágább), vagy jó esetben valami nevesebb gyártó termékét veszi le a polcról valamelyik hipermarketben mert épp akciós. Rosszabb esetben azt sem tudja mi van benne épp, mennyi km-t tett bele (talán a csere időpontjáról is csak halvány emlékei vannak csupán), leveszi a szimpatikusnak tűnő szép-színes flakonút ami épp akciós (a minősítések és neki tök mindegy). Tehát ha esetleg valami ismertebb gyártó 5-ös kenőanyagát választja, az már a "de odafigyelek kategória", és már ezt sem nevezném általánosnak (mit tud ő a dexos2-ről vagy hogy a 10-es olajat nem kellene erőltetni dologról), de ő összesen jó ha 6000-et szán olajra. Mennyi G Astra-s fórumozó van, 500? Mennyi G Astra rohangál az utakon? Azok is jönnek-mennek és nem molyolnak ezen a kenőanyag dolgon tized ennyit sem mint mi. Világgá is menne, ha mondanád neki, hogy egy olajcsere alapanyag költsége 15-18ezer Ft (mivel azért legyenek már valami nevesebb szűrők a pakkban), ő nem ezért választotta az elpusztíthatatlan, olcsón fenntartható és igénytelen (szervizelésre) Astra-t. Akinek az Astra-ja (talán helyesen) nem több mint egy gép/használati eszköz, nem jár ide fórumozni, az pont nem fog 6000-el többet költeni olajra, sőt, talán 6000-et sem. Azért lássuk be azt is, akik Astra-t vesznek, azok nem épp azon célközönség/szegmens, ahol ne lenne 6000 ezer forintnak máshol jobb helye. Én ezt így látom...

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

Szia!

És azt meg tudnád mondani nekem hogy mekkora mennyiség kell bele?

Továbbá a szerelőm mondta, hogy az astrán nincs váltóólaj leeresztő csonk, hanem valami lemezt kell lecsavarozni és ahhoz kell új tömítés.

azt meg tudnád mondani az milyen tömítés, milyen néven keressem???

Válaszodat előre is köszi!

Üdv!

T vaszabi79!

"... váltómű olaj ..."

Manuális

GM 93165290
Opel 19 40 182

Link to comment
Megosztás:

Azért azoknak akik Astra-t vesznek (főleg a 1x évesekről essen szó), nem szerelemből vagy hobbiautónak választják, hanem hétköznapi "szamárnak". Ebből egyenesen következik, hogy nem hogy 13000Ft-os kenőanyagot nem vesz bele, hanem vagy a szerelőjére bízza (aki szintén nem fog érvelni az mellett hogy ez csak 6000-el drágább), vagy jó esetben valami nevesebb gyártó termékét veszi le a polcról valamelyik hipermarketben mert épp akciós. Rosszabb esetben azt sem tudja mi van benne épp, mennyi km-t tett bele (talán a csere időpontjáról is csak halvány emlékei vannak csupán), leveszi a szimpatikusnak tűnő szép-színes flakonút ami épp akciós (a minősítések és neki tök mindegy). Tehát ha esetleg valami ismertebb gyártó 5-ös kenőanyagát választja, az már a "de odafigyelek kategória", és már ezt sem nevezném általánosnak (mit tud ő a dexos2-ről vagy hogy a 10-es olajat nem kellene erőltetni dologról), de ő összesen jó ha 6000-et szán olajra. Mennyi G Astra-s fórumozó van, 500? Mennyi G Astra rohangál az utakon? Azok is jönnek-mennek és nem molyolnak ezen a kenőanyag dolgon tized ennyit sem mint mi. Világgá is menne, ha mondanád neki, hogy egy olajcsere alapanyag költsége 15-18ezer Ft (mivel azért legyenek már valami nevesebb szűrők a pakkban), ő nem ezért választotta az elpusztíthatatlan, olcsón fenntartható és igénytelen (szervizelésre) Astra-t. Akinek az Astra-ja (talán helyesen) nem több mint egy gép/használati eszköz, nem jár ide fórumozni, az pont nem fog 6000-el többet költeni olajra, sőt, talán 6000-et sem. Azért lássuk be azt is, akik Astra-t vesznek, azok nem épp azon célközönség/szegmens, ahol ne lenne 6000 ezer forintnak máshol jobb helye. Én ezt így látom...

Igen,sajnos(vagy nem)de ez így van <_<

Link to comment
Megosztás:

Az árakról is érdemes szót ejteni. Mennyit spórolunk meg egy olajcserekor az olcsóbb kenőanyag használatakor? Pl: GM 5W-30 5 liter nagyjából 7000huf, Mobil 1 New Life 0W-40 5 liter 13000 huf. De jó, megspóroltunk 6000 ft.ot! Miközben egy tank benzin 18 ezer, egy első kerékcsapágy 25 ezer, egy garnitúra gumi 60 ezernél kezdődik. Én évente egyszer cserélek olajat, viszont 4-5 hetente teletankolom az autót. Ezzel csak azt akarom mondani, hogy amit megspórolnék az olajcserén, az egy igen jelentéktelen összeg az autó üzemeltetési költségeihez képest.

egyet értek, és legközelebb a Mobil1 fog bele menni.

bár a legutolsó 2 olajcsere alkalmával is a prémium szegmenst használtam.

Link to comment
Megosztás:

Azért azoknak akik Astra-t vesznek (főleg a 1x évesekről essen szó), nem szerelemből vagy hobbiautónak választják, hanem hétköznapi "szamárnak". Ebből egyenesen következik, hogy nem hogy 13000Ft-os kenőanyagot nem vesz bele, hanem vagy a szerelőjére bízza (aki szintén nem fog érvelni az mellett hogy ez csak 6000-el drágább), vagy jó esetben valami nevesebb gyártó termékét veszi le a polcról valamelyik hipermarketben mert épp akciós. Rosszabb esetben azt sem tudja mi van benne épp, mennyi km-t tett bele (talán a csere időpontjáról is csak halvány emlékei vannak csupán), leveszi a szimpatikusnak tűnő szép-színes flakonút ami épp akciós (a minősítések és neki tök mindegy). Tehát ha esetleg valami ismertebb gyártó 5-ös kenőanyagát választja, az már a "de odafigyelek kategória", és már ezt sem nevezném általánosnak (mit tud ő a dexos2-ről vagy hogy a 10-es olajat nem kellene erőltetni dologról), de ő összesen jó ha 6000-et szán olajra. Mennyi G Astra-s fórumozó van, 500? Mennyi G Astra rohangál az utakon? Azok is jönnek-mennek és nem molyolnak ezen a kenőanyag dolgon tized ennyit sem mint mi. Világgá is menne, ha mondanád neki, hogy egy olajcsere alapanyag költsége 15-18ezer Ft (mivel azért legyenek már valami nevesebb szűrők a pakkban), ő nem ezért választotta az elpusztíthatatlan, olcsón fenntartható és igénytelen (szervizelésre) Astra-t. Akinek az Astra-ja (talán helyesen) nem több mint egy gép/használati eszköz, nem jár ide fórumozni, az pont nem fog 6000-el többet költeni olajra, sőt, talán 6000-et sem. Azért lássuk be azt is, akik Astra-t vesznek, azok nem épp azon célközönség/szegmens, ahol ne lenne 6000 ezer forintnak máshol jobb helye. Én ezt így látom...

Egyetértek, valóban a többség árérzékeny, vagy fogalma sincs hogy milyen olajjal van feltöltve az autója, de van egy olyan (kisebb) réteg - az un. "józan paraszt", aki megtehetné, hogy megvegye a prémium olajat, de szükségtelennek tartja pl. 0W-40 viszkozitást.

Szerintem tökéletes az 5W-40 (nem "Tescos"), nem baj ha dexos2.

Link to comment
Megosztás:

Azért azoknak akik Astra-t vesznek (főleg a 1x évesekről essen szó), nem szerelemből vagy hobbiautónak választják, hanem hétköznapi "szamárnak". Ebből egyenesen következik, hogy nem hogy 13000Ft-os kenőanyagot nem vesz bele, hanem vagy a szerelőjére bízza (aki szintén nem fog érvelni az mellett hogy ez csak 6000-el drágább), vagy jó esetben valami nevesebb gyártó termékét veszi le a polcról valamelyik hipermarketben mert épp akciós. Rosszabb esetben azt sem tudja mi van benne épp, mennyi km-t tett bele (talán a csere időpontjáról is csak halvány emlékei vannak csupán), leveszi a szimpatikusnak tűnő szép-színes flakonút ami épp akciós (a minősítések és neki tök mindegy). Tehát ha esetleg valami ismertebb gyártó 5-ös kenőanyagát választja, az már a "de odafigyelek kategória", és már ezt sem nevezném általánosnak (mit tud ő a dexos2-ről vagy hogy a 10-es olajat nem kellene erőltetni dologról), de ő összesen jó ha 6000-et szán olajra. Mennyi G Astra-s fórumozó van, 500? Mennyi G Astra rohangál az utakon? Azok is jönnek-mennek és nem molyolnak ezen a kenőanyag dolgon tized ennyit sem mint mi. Világgá is menne, ha mondanád neki, hogy egy olajcsere alapanyag költsége 15-18ezer Ft (mivel azért legyenek már valami nevesebb szűrők a pakkban), ő nem ezért választotta az elpusztíthatatlan, olcsón fenntartható és igénytelen (szervizelésre) Astra-t. Akinek az Astra-ja (talán helyesen) nem több mint egy gép/használati eszköz, nem jár ide fórumozni, az pont nem fog 6000-el többet költeni olajra, sőt, talán 6000-et sem. Azért lássuk be azt is, akik Astra-t vesznek, azok nem épp azon célközönség/szegmens, ahol ne lenne 6000 ezer forintnak máshol jobb helye. Én ezt így látom...

A múltkor volt a TV ben hogy az emberek 80%-a meg sem engedhetné magának hogy kocsival járjon.Nem tudja fenntartani.

Link to comment
Megosztás:

Jó kis vihar volt itt a napokban :D. Saját tapasztalat: eddig GM 5w-30 olajat használtam az autóban, de a sok dícséret miatt a napokban váltottam Eneos Premium Hyper 5w-30 olajra. Hozzáteszem, semmi negatív dolgot nem tudok a gyári olajra mondani. Az eddigi tapasztalatok alapján (kb. 300 km) az Eneos olaja csendesebb, hidegindításkor sem hallatszik semmi szelephang (gyári olajnál észrevehető volt kis ideig). Meleg motort pergetve nekem (érzésre) a gyári olajjal pörgösebb volt, a hangja ércesebb a motornak, könnyedebbnek éreztem a felpörgést. Az Eneosnál mintha lágyabb, visszafogottabb lenne a felpörgés, a hangja is simább, nem érces. Bocsi a megfogalmazásért, de nem rendelkezem próbapaddal, hogy mérési eredményeket prezentáljak :D. Lefut egy évet nálam az Eneos és majd elválik, hogy marad-e. Nálam a gyári is jól teljesített, "szerettem". Hogy valóban minőségibb olaj-e a japán, most nem tudom megerősíteni, de elhiszem a leírásokat, majd elválik. Árban nincs nagy különbség, gyári kb 1700ft/l, a japán 2200ft/l. Biztosan nem ezen fog múlni, hogy marad-e jövő ilyenkor.

Link to comment
Megosztás:

Új olaj esetén én is azt tapasztalom, hogy csendesebb és nem is eszik belőle a motor. Azonban ha már 2-3 ezer km-t megyek az autóval hidegen jellemzőbbé válik a hidrotőke-hang, és csipegeti is az olajat. Jelenleg Mobil1 ESP 0W40-et használok (november óta), semmi extrát nem vettem észre, olajfogyásom is annyi mint eddig, kb 1,6 dl/1000 km. Nem gondolom hogy egy 5W50-es olaj változtatna az olajfogyáson. Katalizátor szempontjából (mint drága alkatrész) mennyit számít az olaj minősége? Ha már egyszer lenyeleti vele a motor...

Módosítva : gedikart
Link to comment
Megosztás:

Én most Castrol Titanium Edge FST 5w40. Majdnem 4000km van benne. Motor csendes, indításkor a szokványos hangok. Pályázni szoktam, meg belváros is van. Fogyás nincs pedig volt h 160-170km/h tartósan. Magnatec C3ból se evett. Max az utsó olajcsere előtt öntöttem rá pár decit de utána már jött is a csere. én is vmi 5w30an gondolkozok utána.

Link to comment
Megosztás:

No, akkor szépen sorban:

Nekem is Lubexpert kenőanyag van az autómban. Az szerintem nem mérvadó, hogy az első 1000-1500km-en mennyi fogy (ha -még- nem fogy), itt még nem annyira igénybe vett az a kenőanyag (átlag felhasználás). Nálam semmilyen olajnál nincs fogyás 1000-1500km-ig. Most hogy 3000-3500km (és 6 hónap) van benne, eddig 2dl utántöltést igényelt (Mobil Super 3000 XE 5w30);

Értelem szerint tökéletesen összemérhetetlen egy 0-ás és egy 10-es kenőanyag. Szerintem a 2005-ig (twinport előtti generáció) gyártott motoroknak tökéletesen elég egy 5w-s olaj, az már csak hab a tortán ha dexos2 jóváhagyással is rendelkezik. Egy teljesen hétköznapi júzer szerintem már ezen kategóriával is magasan meghaladja azt a szintet, mint amit igényel egy ilyen Ecotec konstrukció. Szerintem...

Szerintem ilyen nincs, vagy ha igen az emberek nagy százaléka ilyen.

Az emberek többsége szerintem többnyire rövid távon használja az autóját, elvétve (ritkábban) hosszú távokra.

Nyilván pont ehhez illene jobb minőségű olaj, theát épp a "hétköznapi júzer"-nek kéne jobban odafigyelni :)

Én azt gondolom, hogy 10W40 eygszerűen az idő áldozata lett.

A "tudomány" mára odáig fejlődött, a motorgyártók vizsgálódtak, és rájöttek az ásványi hátrányaira.

Nem feltétlenül a kenési tulajdonságok a mérvadók.

Lerakódási, iszapképződési hajlam stb. Ezek talán fontosabbak.

Nyilván a környzetvédelmi előírások is rásegítenek erre, de nem véletlenül csak jórészt elavult gyártói jóváhagyásokkal rendelkezik bármelyik 10W40 olaj, gyakorlatilag már senki sem ajánlja :)

Környezetvédelmi előírások: ilyen módon biztos vagyok benne, hogy a jó olaj az EGR-nek, katalizátornak és nem utolsósorban a fojtószelepnek is jobb.

Azért a mai motork sem "űrhajók" mechanikai értelemben, nincsenek egetverő különbségek.

Elektronikában vezérlésben bonyolódtak inkább a dolgok.

Alapvetően azonban sok esetben elmodható, hogy a 16 szelepes motorok érzékenyebben, mint az egyszerűbb 8 szelepes verziók.

Grófbandival értek egyet, én inkább spórolok az alkatrészen (módjával, leginkább nem a gyárit, hanem a jó minőségű olcsóbbat), és az olajon, meg a benzinen nem garasoskodok...

Abban a tekintetben meg mantec-al értek egyet, hogy az "olajfogyás nem az olaj jellemzője", hanem a motoré.

És én figyelembe veszem a gyártói előírásokat, szívem joga, ahogy másnak is, ha őt meg nem érdekli :)

Azért az autógyár is igyekszik olyan előírásokat készíteni, ami biztosítja a számára, hogy a garanciális időszak alatt minimalizálja a szervízköltségeit. Nem véletlen és nem az olajgyártók pénztárcáját akarja hízlalni, hanem a sajátját megkímélni.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Megint beleástam magam az autóvásárlásba, C Corsát keresünk városi autónak. Hogy mennyi szétcseszett 9-11 éves autó van, elképesztő... Ha valaki tud eladó benzines C Corsát, ne tartsa magában... :D

Hogy jön a témához az olaj...

Volt "szerencsém" belefutni pár 200.000km környékén széthullott (fejújított), ill. haldokló z12xep motorú autóba. Mindegyikben betartották a javasolt 30.000 olajcsere periódust, az egyiknél sikerült egyszer 40.000-ig is kitolni, azt már ráadásul ki tudja milyen 10W-40 olajjal... :blink: Egyszóval ez a longlife metódus egy nagy baromság...

Link to comment
Megosztás:

Megint beleástam magam az autóvásárlásba, C Corsát keresünk városi autónak. Hogy mennyi szétcseszett 9-11 éves autó van, elképesztő... Ha valaki tud eladó benzines C Corsát, ne tartsa magában... :D

Hogy jön a témához az olaj...

Volt "szerencsém" belefutni pár 200.000km környékén széthullott (fejújított), ill. haldokló z12xep motorú autóba. Mindegyikben betartották a javasolt 30.000 olajcsere periódust, az egyiknél sikerült egyszer 40.000-ig is kitolni, azt már ráadásul ki tudja milyen 10W-40 olajjal... :blink: Egyszóval ez a longlife metódus egy nagy baromság...

Manapság is ilyen csereperiódusokat írnak elő új autókra?

Link to comment
Megosztás:

T outsider!

"... csereperiódus ..."

Nincs.

Amikor a motor - futásteljesítménytől függően - úgy érzi, hogy szüksége van rá, "szól", és 500 km belül cserélni kell az olajat és a szűrőt.

Módosítva : mantec
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

ginola, on 04 Jul 2015 - 11:12 PM, said:

Sziasztok

Astra G-ne 14XEP-be, ami 2008-as és 32e km-et futott szeretnék nagyon jó minőségű olajat rakni, ami rövid városi távokra és ritka hosszabb utakra is jó lenne. Eddig Mobil1 Super 3000 XE 5W-30 ment bele, jó ez, vagy váltsak?

Az egy jó olaj, de ha maximalista vagy, rakhatsz bele 0W-st a rövid távok miatt. Maradhatsz a márkán belül, nekem bevált a Mobil 1 New Life 0W-40.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Két Astrában jött el az idő az olajcserére.

Az egyik egy benzines X18XE1 200ezer km-rel, a másik egy dízel Y20DTH 335ezer km-rel.

Melyik gyártó melyik olaját ajánlanátok a benzineshez (10W-40) illetve a dízelhez (5W-40 esetleg 5W-30)?

Köszönöm!

Köszönöm mindenkinek a tanácsokat. Visszaolvasva úgy tűnik, hogy a kérdésemmel sikerült jól felpezsdíteni az olajos topicot.

Ezeket gondoltam ki:

X18XE1: Mobil Super 3000 XE 5W-30

http://the-filtershop.com/spd/Mobil_Super_3000_XE_5W-30_4_L/Motorolaj-Mobil-Super-3000-XE-5W-30-4-L

Y20DTH: Castrol EDGE Turbo Diesel Titanium FST 5W 40

http://the-filtershop.com/Castrol-EDGE-Turbo-Diesel-Titanium-FST-5W-40-4-L-M

Ha jól tudom, akkor mind a két motorba 5.5 liter + 0.5 litert kell tölteni. Így mind a kettőből 2db 4 literest kell vennem és 2-2 liter marad az esetleges utántöltésre is.

Mit gondoltok?

Valaki fizetett már ennél a társaságnál PayPal-lel? Nekem ez lenne a legegyszerűbb.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm mindenkinek a tanácsokat. Visszaolvasva úgy tűnik, hogy a kérdésemmel sikerült jól felpezsdíteni az olajos topicot.

Ezeket gondoltam ki:

X18XE1: Mobil Super 3000 XE 5W-30

http://the-filtershop.com/spd/Mobil_Super_3000_XE_5W-30_4_L/Motorolaj-Mobil-Super-3000-XE-5W-30-4-L

Y20DTH: Castrol EDGE Turbo Diesel Titanium FST 5W 40

http://the-filtershop.com/Castrol-EDGE-Turbo-Diesel-Titanium-FST-5W-40-4-L-M

Ha jól tudom, akkor mind a két motorba 5.5 liter + 0.5 litert kell tölteni. Így mind a kettőből 2db 4 literest kell vennem és 2-2 liter marad az esetleges utántöltésre is.

Mit gondoltok?

Valaki fizetett már ennél a társaságnál PayPal-lel? Nekem ez lenne a legegyszerűbb.

Eddig csak az oldalukon kártyás fizetéssel rendeztem mindent, megbízhatóak és korrektek*, sosem volt gond semmivel. Egyébként vita erről a témáról mindig is lesz, igencsak túl van misztifikálva ez a kérdés itt a fórumon, miközben ezen 15-20 éves fejlesztésű -ráadásul nem épp a legjobban sikerült konstrukciójú- Ecotec motorok nem éppen csúcstechnika. Lassan már szerveződik is egy maroknyi csoport, hogy elzarándokoljanak a NASA központba kérni a legújabb általuk használt/fejlesztett kenőanyagból, elvégre az biztosan még jobb lenne a motornak és elébe mennének a majdani piaci bevezetésnek és a dexos3 jóváhagyásnak. :D

*Volt olyan eset is, hogy egy rendelt alkatrész mégsem volt készleten, ezért jelezték hogy vagy várnom kell még 2 napot vagy küldenek egy prémiumot a standard árában.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

psych0, on 05 Jul 2015 - 10:01 PM, said:psych0, on 05 Jul 2015 - 10:01 PM, said:

Köszönöm mindenkinek a tanácsokat. Visszaolvasva úgy tűnik, hogy a kérdésemmel sikerült jól felpezsdíteni az olajos topicot.

Ezeket gondoltam ki:

X18XE1: Mobil Super 3000 XE 5W-30

http://the-filtershop.com/spd/Mobil_Super_3000_XE_5W-30_4_L/Motorolaj-Mobil-Super-3000-XE-5W-30-4-L

Y20DTH: Castrol EDGE Turbo Diesel Titanium FST 5W 40

http://the-filtershop.com/Castrol-EDGE-Turbo-Diesel-Titanium-FST-5W-40-4-L-M

Ha jól tudom, akkor mind a két motorba 5.5 liter + 0.5 litert kell tölteni. Így mind a kettőből 2db 4 literest kell vennem és 2-2 liter marad az esetleges utántöltésre is.

Mit gondoltok?

Valaki fizetett már ennél a társaságnál PayPal-lel? Nekem ez lenne a legegyszerűbb.

5,5 liter az X18XE-be? Az meglepő lenne! Az enyémbe kell 5 liter szűrővel együtt.

Meg is néztem gyorsan. Az 1,8-ba 4,25 megy, a dieselbe valóban 5,5 de mindkettő szűrővel együtt értendő.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

5,5 liter az X18XE-be? Az meglepő lenne! Az enyémbe kell 5 liter szűrővel együtt.

Meg is néztem gyorsan. Az 1,8-ba 4,25 megy, a dieselbe valóban 5,5 de mindkettő szűrővel együtt értendő.

Oh, köszönöm! Ez szuper, akkor a Mobilból elég egy 5 literes kiszerelés is, nem kell 2db 4 literes vagy 1db 4 literes + 2db 1 literes. Így még olcsóbban kijövök. :-)

Itt néztem a feltöltési mennyiségeket: http://webshop.langauto.hu/olaj.aspx?mainId=8

Nem is gondoltam, hogy ezek az értékek szűrővel együtt értendőek.

Link to comment
Megosztás:

Eddig csak az oldalukon kártyás fizetéssel rendeztem mindent, megbízhatóak és korrektek*, sosem volt gond semmivel. Egyébként vita erről a témáról mindig is lesz, igencsak túl van misztifikálva ez a kérdés itt a fórumon, miközben ezen 15-20 éves fejlesztésű -ráadásul nem épp a legjobban sikerült konstrukciójú- Ecotec motorok nem éppen csúcstechnika. Lassan már szerveződik is egy maroknyi csoport, hogy elzarándokoljanak a NASA központba kérni a legújabb általuk használt/fejlesztett kenőanyagból, elvégre az biztosan még jobb lenne a motornak és elébe mennének a majdani piaci bevezetésnek és a dexos3 jóváhagyásnak. :D

*Volt olyan eset is, hogy egy rendelt alkatrész mégsem volt készleten, ezért jelezték hogy vagy várnom kell még 2 napot vagy küldenek egy prémiumot a standard árában.

A Filtershop-ban van PayPal-os lehetőség is!

Az biztonságosabb mint a kártyás.

https://filterabc.hu

Én ezt is tudom ajánlani.

Ecotec motorok nem éppen csúcstechnika

Az lehet, viszont érzékeny műszer, és van hibalahetőség, nem érdemes még rájátszani.

Csakhogy néhányat említsek:

Érdmes "tisztán tartani" az injektorokat, van szerncsére EGR, katalizátor, különféle eletronikus szenzorok, ECU (Z14-16XE esetében nem egyszer típushibás), 2 lambdaszonda, elektronikus gázpedál, és fojtószelep állás érzékelő, a légtömegmérés sem közvetlenül történik és még sorolhatnám.

Egy standard 8 szelepes, karburátoros bowdenes stb. autón szocializálódott embernek (mint én) ez igen is "űrtechnika".

Majd akkor mondd, hogy nem az, ha problémád van vele, és már a harmadik szerelő sem találja a hiba forrását, pedig már kicserélt mindent ;)

Sajnso egyébként a szerelők nagy százaléka (még?) nem járatos a műszeres diagnosztikában.

Nehéz is úgy, hogy még a 10W40-nél leragadtak :)

Én olyan szerelővel szóba se állok, aki azt ajánlja... :)

Link to comment
Megosztás:

A Filtershop-ban van PayPal-os lehetőség is!

Az biztonságosabb mint a kártyás.

https://filterabc.hu

Én ezt is tudom ajánlani.

Az lehet, viszont érzékeny műszer, és van hibalahetőség, nem érdemes még rájátszani.

Csakhogy néhányat említsek:

Érdmes "tisztán tartani" az injektorokat, van szerncsére EGR, katalizátor, különféle eletronikus szenzorok, ECU (Z14-16XE esetében nem egyszer típushibás), 2 lambdaszonda, elektronikus gázpedál, és fojtószelep állás érzékelő, a légtömegmérés sem közvetlenül történik és még sorolhatnám.

Egy standard 8 szelepes, karburátoros bowdenes stb. autón szocializálódott embernek (mint én) ez igen is "űrtechnika".

Majd akkor mondd, hogy nem az, ha problémád van vele, és már a harmadik szerelő sem találja a hiba forrását, pedig már kicserélt mindent ;)

Sajnso egyébként a szerelők nagy százaléka (még?) nem járatos a műszeres diagnosztikában.

Nehéz is úgy, hogy még a 10W40-nél leragadtak :)

Én olyan szerelővel szóba se állok, aki azt ajánlja... :)

Nem ismerem ezt a PayPal lehetőséget, de mivel valami biztonságos oldalra irányít át automatikusan kártyás fizetésnél is, hát nekem elég az is.

A felsorolt alkatrészek minden 10-15 éves mezei autóban is megtalálhatóak, ettől még az Ecotec nem korszerű mai szemmel nézve (nem is szabadna, hogy a javításuk gond legyen). Ráadásul ezek egy részénél az élettartam kapcsán a kenőanyag minősége nem mérvadó (csak mert ugye ezt feszegettük páran előzetesen).

Továbbá a korszerűség nem abban rejlik, hogy egy szerelő vagy független javítóműhely mennyit pingvinezik felette. Hiszem, hogy ez inkább csak eszközbeli lemaradás és felkészületlenség (megfelelő képzések hiánya) a szerelő/javító részéről (de tényleg ne kellejen ilyen ügyekben műhelyeket járnom sosem). Szerintem tőlünk nyugatra felnőttek a műhelyek a feladathoz, eszközük is megvan hozzá, ott talán nem esnek kétségbe összetettebb hibakép esetén. Vagy van arra keret, hogy egységeket cserélnek és nem javítanak... Lassan már az első benzines-turbós Astra-k* is 5-6-7 évesek, azokat is kell szervizelni, azok komolyabb lelkek (komplexebbek), még több elektronika=még több hibalehetőség.

*Vagy ott az Ecoboost és a Tdci/HDI vonal, a CRdi/CRTdi motorokról nem is beszélve, ezeket inkább nevezném modern konstrukciónak a mi Ecotec motorjainkkal szemben...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.